۷۶۷۰۸۷
۷۸ نظر
۵۰۰۹
۷۸ نظر
۵۰۰۹
پ

بوی بد گرانی این بار از پوشک‌های بهداشتی در آمد!

محتکران به سیم آخر زده‌اند و پوشک بچه احتکار می‌کنند تا نمایشی تهوع‌آور از یک بی‌اخلاقی اقتصادی را به اجرا بگذارند. انگار دلار گران اقتصاد کشور را به جایی رسانده که برخی سودجویان حتی بعد انسانی ماجرا را زیر پا گذاشته و دست به نوعی از احتکار بزنند که حتی صحبت از آن مایه تعجب باشد.

برترین ها: محتکران به سیم آخر زده‌اند و پوشک بچه احتکار می‌کنند تا نمایشی تهوع‌آور از یک بی‌اخلاقی اقتصادی را به اجرا بگذارند. انگار دلار گران اقتصاد کشور را به جایی رسانده که برخی سودجویان حتی بعد انسانی ماجرا را زیر پا گذاشته و دست به نوعی از احتکار بزنند که حتی صحبت از آن مایه تعجب باشد.

خبری منتشر شد دراین باره که یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته پوشک از سه انبار در استان البرز کشف شده است. آنطور که دستگاههای نظارتی استان البرز اعلام کرده‌اند، صاحب این پوشک‌ها از سال گذشته این کالا را با ارز ۳۸۰۰ تومانی به کشور وارد و تاکنون احتکار کرده است. گویا دلار روان اقتصاد ایران را حسابی پریشان کرده است.

بوی بد گرانی این بار از پوشک‌های بهداشتی در آمد!

این روزها هر خرابی در هر گوشه از اقتصاد رخ می‌دهد تقصیرش را بر گردن دلار می‌اندازند. حالا هم که دلار به مرز 12 هزار تومان رسیده و به نظر می‌رسد جولانگاه خوبی برای دلالان همیشه در صحنه اقتصاد کشور فراهم کرده است.

بر اساس آمار به دست آمده یکی از پرفروش‌ترین برندهای بازار پوشک در ایران "مولفیکس"، طی چند هفته گذشته حدود 70درصد کاهش عرضه داشته است. به گفته تعدادی از داروخانه‌ها، این برند پوشک اولا به تعداد خیلی محدود (حدود چهار الی پنج بسته) آن‌هم با قیمت بسته‌ای 90هزار تومان عرضه می‌شود! درحالی که همین پوشک تا دو یا سه هفته گذشته بسته‌ای 45هزار تومان بوده است.

«پنپرز» از دیگر برند‌های پوشک است که قیمت ثابتی در مغازه و یا داروخانه‌ها ندارد. در برخی داروخانه حداکثر 60هزار تومان است اما در مغازه‌ها تا 89هزار تومان هم قیمت خورده است. در این بین رییس اتحادیه خرازی‌ها به گرانی پوشک واکنش نشان داده و گفته است: قیمت رسمی فروش پوشک بچه 55هزار تومان و قیمت خرید آن 44هزار تومان است که البته الان فکر نکنم با این قیمت‌ها جایی محاسبه شود.

عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران در ارتباط با وضعیت بازار محصولات صنایع سلولزی می‌گوید: «قیمت تمامی محصولات صنایع سلولزی از جمله پوشک بچگانه، پوشینه بزرگسال، دستمال‌کاغذی و دستمال حوله دو برابر شده است. هر هفته که شرکت‌ها برای توزیع می‌آیند 10 تا 20 درصد نسبت به هفته قبل قیمت‌های صنایع سلولزی را افزایش می‌دهند.

پوشک مولفیکس نرمال معمولی از جمله محصولاتی است که قیمتش از هشت هزار تومان در عمده‌فروشی‌ها به 16 هزار تومان رسیده است. آنچه که بیش از افزایش قیمت باعث ایجاد مشکل می‌شود نبود مواد سلولزی است، به‌طور مثال همین پوشک مولفیکس کمیاب شده است و به راحتی در بازار پیدا نمی‌شود، به‌طوری که عرضه آن چیزی درحدود 70 درصد کاهش یافته است.»

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران‌ ا بیان این که عدم تخصیص ارز دولتی به این صنعت باعث رشد قابل توجه قیمت ها شده است، گفت: امروز در بازار شاهد کمبود کالا در بازار نیستید ولی ناچار به فروش محصولات با قیمت های جدید هستیم.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی قیمت محصولات سلولوزی از 50 تا 100 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: درصددیم با جلسات مختلف و رایزنی‌ها با وزارت صنعت نسبت به دریافت ارز دولتی اقدام کرده و با موافقت مسئولین بتوانیم مانع افزایش قیمت‌ها شویم. برهمین اساس اگر جلسات نتیجه بخش باشد، قیمت کالاها به حالت قبل برگشت پیدا می‌کند.

دکتر سید حسن هاشمی؛ وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر نایاب و گران شدن پوشک و شیرخشک نوزادان، اظهار داشت: تعجب می‌کنم که چرا می‌گویید شیرخشک، نایاب شده و باعث اضطراب برای خانواده هایی می‌شود که نوزاد دارند تعبیر به نایاب شدن، درست نیست.

وی ادامه داد: مدیریت بازار سخت است چون باید شیرخشک را با قیمت قبلی و با حداکثر 9 درصد افزایش قیمت، عرضه کنیم و کنترل مرزها، قاچاق و ورود شیرخشک به شیرینی فروشی ها، کار دشواری است که در حیطه اختیارات وزارت بهداشت نیست و شاید مجبور شویم در آینده شیرخشک را سهمیه بندی کرده یا در پایگاه های بهداشت، توزیع کنیم.

هاشمی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم شیرخشک‌های معمول و متداول، نایاب شوند البته برخی شیرخشک‌های خارجی و خاص توسط بخش خصوصی با ارز آزاد به کشور وارد می‌کند که گران تر هستند اما تامین پوشک بچه نیز وظیفه ما نیست اما اگر اختیار آن به ما سپرده شد، شاید بتوانیم کاری کنیم اما مسئولیت این بخش، با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

خبر‌ها روزانه از کشف انبار محتکران می‌گوید و اهالی توییتر فارسی روزبه‌روز نسبت به این خبر‌ها حساس‌تر می‌شوند.

در ادامه بخشی از این واکنش ها را بخوانید:

* «به‌نظرم دولت جایزه بذاره برای کشف انبار‌های احتکار، این‌جوری راحت‌تره»، «ما عوض شدیم، دیگه به همدیگه رحم نمی‌کنیم، مشکل اقتصاد احتکار نیست، مشکل ذهنیه که به فکر احتکار می‌افته»، «نداشتن شرف یعنی احتکار پوشک‌بچه. بسته پوشکی که دو سال پیش می‌خریدم ٢٣ هزارتومان الان شده ٧٠ هزار تومان.

* مردم از کجا بیارن آخه؟»، «انقدر ظالمید که مایحتاج ضروری مردم رو احتکار می‌کنین که گرون‌تر بفروشین و خون مردم بیچاره رو بکنین تو شیشه؟»، «جامعه‌ای که توش احتکار می‌شه، روی خوش نمی‌بینه... کی وقت کردیم انقدر بی‌رحم شیم؟»،

*«اینایی که اجناس مورد‌نیاز مردم رو می‌ذارن تو انبار که گرون شه و بفروشن و سود کنن، اسم‌شون چیه؟ هم‌وطن؟»، «کسی که دارو رو احتکار می‌کنه، قاتله... مگه قتل و دزدی حتما باید همونی باشه که تو فیلم‌ها می‌بینیم یا می‌شنویم؟»، «چرا هرچی گرون می‌شه یهو از تو انبار‌ها پیدا می‌شه؟!».

* «از احتکار ارز و طلا رسیدیم به احتکار پوشک، از پوشک به چی می‌خواییم برسیم؟»، «و زندگانی دنیا جز متاعی فریبنده نیست... آیه ١٨٥ سوره آل‌عمران»، «چندتا دندون هست که حتما باید بکشی: دندون طمع مهم‌ترینه.

* اگه این دندون رو نکشی محتکر می‌شی و روسیاه مردم»، «خیانت به مملکت فقط جاسوسی نیست... بنزین به آتش آشفتگی اقتصادی ریختن هم خیانته»،

* «پیشنهاد می‌دم این کالا‌های احتکار‌شده رو بین مردم مناطق محروم تقسیم کنین»، «دیگه دارو رو احتکار نکنین، یه لحظه، فقط یه لحظه به بچه‌های سرطانی فکر کنین و امیدشون برای رسیدن دارو»، «احتکار، گرون‌فروشی و بی‌رحمی نسبت به هم نشونه‌های واداد‌گی تو جامعه‌س. کمک کنیم برای همبستگی بیشتر»، «کاش کمی هم شرف احتکار می‌کردین برای روز‌های سخت» و «مردمی شدیم که خودمون به خودمون رحم نمی‌کنیم... حیف».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد میگن بچه بیارین

      پاسخ ها

      • کاربر خود سانسور

        با بازگشایی مدارس، وضع بدتر هم میشود، خداییش پدر و مادرهایی که دستشان به دهانشان میرسد، امسال باید به فکر دیگرانی که مشکل اقتصادی دارند، باشند و از خرید لوازم التحریر و وسایل گران قیمت حذر کنند. چون خیلی از پدرها هستند که شرمنده فرزندانشان هستند و در نتیجه خیلی از بچه ها حسرت خواهند خورد، مسلما یک بچه گرانی و نداری را کمتر متوجه مبشود و بیاییم باعث خجالت والدین مستأصل نشویم.

      • بدون نام

        سازمان های نظارتی و بازرسی چکار می کنتد؟؟؟ چرا اینقدر ضعیف عمل می شود

      • بدون نام

        با ارز 3800 دلاری وارد کرده و بعد احتکار کرده .الان هم لابد وثیقه میذاره در میاد بیرون .چرا اینها رو اعدام نمی کنید؟!

      • بدون نام

        بدبختی وسایل جلوگیری از بارداری هم ممکنه نایاب بشه!

      • بدون نام

        آخه طرف آبشن داره.

    • احمد.ح

      بوی بد گرانی از دل های سوخته ی مرد هایی بلند شده که هر روز لیست ناتوانی هاشون در تآمین نیازهای اولیه خانواده شون بلند بالاتر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به قران 5 كيلو ميوه خريدم 120.000 تومان خدايا به كي بناليم

      • بدون نام

        همه.با.هم.یک صدا و بلند.....مرگ بر امریکا...مرگ بر انگلیس

    • ترسو

      به اين ميگن پيروزي دشمن شكن !
      از مشك رسيديم به پوشك ............

      پاسخ ها

      • ترسو

        ! با پوزش ، موشك صحيح ميباشد

    • بی سرزمین

      نمیدانم چرا یاد دهه ۶۰افتادم راستی برای زوجهای جوان یه دوره آموزشی کهنه وقندان بچه داریم رایگان خخخختخ هرکی بچه داره خداوند بهش صبر بده واقعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخره

    • بی نام

      کجای دنیا مسئولین اینقد بی وجدان ، بی عرضه، ناکارامدن؟
      افزایش قیمت ها دیگه از ساعتم گذشته داره لحظه ای میره بالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران

    • بیطرف

      این بیشرف اعدامش کنید پست فترط

    • بدون نام

      دزد، دزد تربیت میکنه فقط همینه درد جامعه من همه میخوان بدزدن

    • بدون نام

      الهی ذلیل بشین الهی درمانده کس وناکس بشین متأسفم که کشورم قادر نیست یه عده ی کمی که این جوری افسار اقتصاد کشورمان را به دست گرفتن و هر طور ی که دلشان می خواهد میکشند کنترل کنه

    • وحيد

      فشار رو بيشتر بيشتر كنيد خوب پيش ميرويد

    • بدون نام

      مدیران دروغگو و دزد ، ملت بیچاره و فقیر .

    • 1363

      ای کاش کشف انبارهای متعدد احتکار باعث پایین اومدن قیمتها میشد ، ولی فقط کشف و ضبط میشه و روی گرونی هیچ‌تاثیری نداره

    • کامبیز

      ای کسانیکه رای دادید وانم به تدبیر وامید !؟حالا چرا گله می کنید براتون سوئیس ساخته خودشان هم‌توچال می روند ونوک دولت به پول خورده!خودشان هم قوق نجومی می گیرند اقازاده هاهم انورآبند عزیزان خودکرده راتدبیرنیست؟
      این پوشک هم آخریش نیست دولت عادت کرده دست بکنه جیب
      ملت یک کلام ختم کلام!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا مثلا فکر میکنی کسی دیگه ای رئیس‌جمهور میشد وضعیت این نبود ؟
        اولین باره که فساد و گرونی میبینیم؟خییییر از خیلی قبل بوده
        ولی حالا دیگه چون اکثرا مسئولین فاسد و دزد شدن دیگه جلوی همدیگه رو نمیگیرن باهم دارن خون و پول ملت رو بالا میکشن .یه سفره است دور هم نشستن دارن میخودن دیگه

      • بدون نام

        حرف مفت نزن . این که صلح جو بود نتیجه ش این شد . مابقی که وضعشون مشخصه

      • بدون نام

        جالبه بدونید خود دولت اعتراف کرد برای پر کردن خزانه از عمد قیمت دلار رو زیاد کرد. و به گفته خودش اگر بخاد میتونه در عرض دو هفته قیمت دلار رو بیاره پایین. ولی نمیخاد.

      • بدون نام

        يعني تو فكر ميكني كسي ديگر بود الان گل و بلبل بود روحاني نشون داد كه تماما اينها يكي هستند و يك سياست را دنبال ميكنند .....

      • بدون نام

        40 ساله قضیه همینه

      • 11

        واسه اینه که حاضر نیستید یه کلمه اعتراف کنید" انتخاب من اشتباه بود"شما که میگید اگه یکی دیگه بود بازم وضع همین بود

        پس لطفا وضع موجود رو تحمل کنید
        سر و صدا واسه چی
        اخفی مردم دارن له میشن زیر فشار گرانی و بی تدبیری
        علی برکت الله

    • بدون نام

      تورم گراني تحريم به يك طرف سوء استفاده عده اي كه فقط نام خون آشام ميشه بهشون داد را ملت نميتوانند تحمل كنند ..............
      6 ماهه كه تو اخبار مدام ميگه ميگيرم و برخورد ميكنيم ..... پس كو كجاست اين برخورد شما ........!!!!!!!!!!!1
      نوزاد بي زبان چه گناهي كرده كه قرباني اين كلاش ها و دلالها شوند ..............

      چرا حكومت اين زالو صفت ها را به دار آويزان نميكند ........!!!!!!!

      چرا ؟! چرا؟! چرا؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا چرا ؟:-/

      • بدون نام

        همشون دروغگو ودزدن سرمردم کلاه میزارن

      • بدون نام

        انتظار نداری که خودشون خودشونو محاکمه کنند و دار بزنند که؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علي

      چرا نشستيد و مكيدن خون ملت را تماشا ميكنيد ............
      چرا اينها را اعدام نميكنيد ......................

    • بدون نام

      ما ملت برای سران مملکت مهم نیستیم تا روزی که زنده ایم باید فدای کشورهای عربی خائن و بی خاصیت شویم سران ما بیشتر به فکر مردم کشورهای دیگه هستند تا مردم ایران.

    • امید ایران

      بجای پ چ ژ ک . م د ر ز اسم کامل بگید و توی اخبار و روزنامه تصویرشون نمایش داده بشه اینا خائن هستن مومن نیستن که آبروشون حفظ بشه . چرا افشاگریتون آشکارا و قوی نیست چرا هواشونو دارید همون چند تای اول اگه اعدام یا حبس چند ده ساله میشدن به اینجا نمیرسیدیم . من کلا دیگه اعتماد به هیچ مسئولی ندارم تا افشاگریها علنی انجام نشه

    • مرتضی

      رفتار مردم تاثیر گرفته از رفتار مسئولین است
      وقتی مسئولین به جای اینکه به فکر مردم باشن به فکر خودشونن
      وقتی مسئولین بجای اینکه به فکر مردم باشن فرزندانشون احتکار میکنن و جنس قاچاق میارن از مردم چه انتظاری دارین
      پوشک میگرفتم تا سه ماه پیش 23 تومان الان 70 تومان باید بگیرم به کجا داریم میریم

    • بدون نام

      هیس!
      ایرانی جماعت حقش اینه!!!نباید روی خوش داشته باشن چون زودی گنددددد میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا درسته

    • بدون نام

      به حق فاطمه زهرا خدا به زمین گرمتون بزنه واقعا متاسفام از رایی که به شما پلیدیها دام بد نامهای تاریخ شماها هستین

    • علی

      مملکت داره از دست میره هر کسی میگه درست میشه از هیچ جا خبر نداره.منه تولید کننده دارم نابود میشم داغون میشم دنبال من هم کارگران بیچاره نابود میشن خدا دیگه رحمی به مردم نداره چون داره میبینه همه از بالا به پایین شدن دزد شدن رانتخور شدن اختلاسگر شدن زالو که خون دیگری رو میمکن برای زنده موندن.با دست خودمون داریم نابود میکنیم خودمون رو ...مطمئن باشید اصلاح نکنیم خودمون رو نابود میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا خودت ظهور کن

      • بدون نام

        چرا مردم خفه خون گرفتن

    • بدون نام

      مردم فقط بی لیاقتی ریس جمهور ایرانه نفرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رئیس جمهور که کارپرداز نظامه

    • بدون نام

      من دوقلو دارم واقعا هزینه پوشک کمر شکن شده و نیست تو بازار و هر کسی هم یه قیمتی می ده.واقعا پوشک نیاز اولیه بچه هست دیگه نباید احتکار بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پوشک استفاده نکنید.

      • بدون نام

        میشه بفرمایید پوشک استفاده نکنه چیکار کنه کهنه بگیره بچه رو هم برای شستنش باید آب مصرف کنه تو بی آبی

      • بدون نام

        واقعا دارن به شما ظلم ميكنند

    • عباس بختیاری

      پشت پرده این همه دزدی خود دولت ایرانه که مردم رو اسکول فرض کردن مرگ بر دولت مردان این مملکت تا کجا میخواین پیش برین دزدی کنید

    • رایان ابطحی

      ... مسولین بی کفایت . اونا همشون تو رفاه و آسایشند نمیتونند حال کارگری که یک ملیون حفوق میگیره را درک کنند . آخه ... الان خرج یه نوزاد ماهی ۵۰۰ هزار تومانه تازه اگر مریض نباشه.

    • بدون نام

      فقط کافیه حکم این زالوهای اقتصادی توی ملاعام اجرا بشه... خودشون حساب کار میاد دستشون

    • بدون نام

      زمان قدیم که پوشک نبود مادرامون چکار میکردند راه اونا رو پیش بگیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجوری که ما داریم به عقب برمیگردیم تا چند وقت دیگه میرسیم به دوره قاجار و همون سبک زندگی

      • بدون نام

        اونموقع آب بود خونه ها حیاط دار بود میبردن تو حیاط کهنه ها رو میشستن الان چی

      • بدون نام

        اصلا زمان قديم تر انسانها غار نشين بودند چه اشكالي داره تورو بكنن تو غار ....
        امثال مثل تو هستند كه اين بلا ها سر مردم مياد

      • مریم

        الان حتما با ناخن های کاشت نمیشه خب حق دارن

      • بدون نام

        الان نه آب هست نه جایی برای پهن کردن لباس و این چیزها

      • بدون نام

        کاربر13:02امثال من باعث این بلاها نمیشه ناشکریها واسرافهای امثال شماست که باعث این بلاها میشه قناعت بهترین ثروته

      • بدون نام

        شما الان راه کار اقتصادی دادی ؟با این همه هوش چه طور خرگوش نشدی؟

      • بدون نام

        مریم خانم حرص و حسادت ازت میباره من ناخن کاشت ندارم ولی تو یه آپارتمان هفتاد متری که آبم البته ندارم نمیتونم روزی چند بار کهنه بچه بشورم

    • بدون نام

      مسوولین کشور ته دلشون به ریش ما می خندن باور کنید
      به خودشون میگن ما که هر چی تو سر اینا میزنیم صداشون درنمیاد پس بذار بمیرن مسوولین کشور تفکر شاهان قاجاری دارن و به مردم به چشم رعیت نگاه می کنند باور کنید

    • نوجوان

      باید گردن این محتکران رو بزنن که از یزید پست ترند

    • مصطفی

      خسته شدیم از بس روح و روانمان را درگیر هر چیز و ناچیز کردند. مسئولینی که ادعایشان گوش فلک را کر کرده بعد از تکرار شدن تحریمهای تکراری هنوز توان پیش بینی کمبودها و نیازهای مردم را ندارند .چند بار دیگر باید تحریم شویم تا مسئولین بی کفایت ما بفهمند که چگونه عمل کنند. ....

    • بدون نام

      تو خبر امروزتون گوش يه بچه را بخاطر پيدا كردن نون تو زباله مامو شهرداري بريده
      اونوقت

      محتكر يك انبار پوشك و اعدام نميكنيد ...........!!!!!!!!!!!!!!

    • س

      مسئول بی کفایت اعدام باید گردد.

    • بدون نام

      بعد از موشک امروز باید رفت دنبال پوشک تا خود گفت شد .

    • محمد

      نام سال فشار مضاعف برازنده امسال بود

    • بچه نوزاد

      امیدوارم روزی برسد که مسئولین برای نشان دادن اقتدار نظام ، بجای پرده برداری از آخرین موشک بالستیک نقطه زن یا هواپیمای جنگنده ، از افتتاح و شروع بکار کارخانه ملی و وطنی تولید پوشک و نوار بهداشتی خبر بدهند !

    • بدون نام

      خلایق هرچه لایق

    • صبا

      تواین اوضاع بد وآشفته عوض اینکه دست همو بگیریم خودمون به خودمون هم رحم نمیکنیم

    • بدون نام

      نوار بهداشتی بانوان هم گیر نمیاد...

    • ناشناس

      خب الان این چند تا انبار رو که ضبط کردن .... پوشک ها رو وارد بازار کنن تا قیمت افت کنه . نکنه دولت هم منتظره با دلار ۱۲ تومنی به مردم پوشک بفروشه

    • بدون نام

      مگه پوشک نو بو داره

    • بدون نام

      تورو به خدا بچه نیارید می خوان بیان دنیا توی کشوری که نه آرامش هست نه امیدی وهمه ی مردمش افسردگی گرفتن والله ظلم به اون بچه هاست که توی این شرایط بیان دنیا

    • بدون نام

      این فقط از بی عرضگی ملت ایران هستش که چنین بدبختی های رو تحمل می کنند وصداشون در نمی آید این مرگ تدریجی برای مردم

    • بدون نام

      چی توی این مملکت ارزون هستش

    • بدون نام

      فردا یه مسئولی پیدا میشه میگه،تقصیر خودتونه باید زودتر ازدواج میکردین و بچتونو دنیا میاوردین تا الان بزرگ شده بود دیگه لنگ پوشک هم نبودین ،وقتی به موقع اقدام نمیکنید همینه دیگه....

    • بدون نام

      در عوض تا دلتون بخواد موشک داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج