۷۶۷۱۳۴
۱۸ نظر
۵۰۱۳
۱۸ نظر
۵۰۱۳
پ

تخم مرغ گران نیست!

افزایش قیمت تخم‌مرغ که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد، از نظر دبیر کانون سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار، روند طبیعی داشته و با توجه به بالارفتن هزینه‌های فنی و بهداشتی تولید، نمی‌توان گفت این محصول پروتئینی گران شده است.

ایسنا نوشت: افزایش قیمت تخم‌مرغ که در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد، از نظر دبیر کانون سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار، روند طبیعی داشته و با توجه به بالارفتن هزینه‌های فنی و بهداشتی تولید، نمی‌توان گفت این محصول پروتئینی گران شده است.

طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته قیمت تخم مرغ افزایش یافته و به شانه‌ای حدود ۲۰ هزار تومان رسیده است. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی اقلام خوراکی در هفته منتهی به دوم شهریور ماه امسال نیز هر شانه تخم مرغ ۱۸ هزار و ۲۴۸ تومان عرضه شده است.

که نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۱۱.۷ درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته ۴۶.۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. البته کاهش قیمت ۶.۳ درصدی تخم مرغ نسبت به هفته مورد بررسی بانک مرکزی و اظهارات مرغداران نشان می‌دهد که بازار این محصول رو به کاهش است.

در این باره سید فرزاد طلاکش - دبیرکل کانون سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار- اظهار کرد: گرچه طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت تخم مرغ مرغ مواجه بوده‌ایم اما این به معنای گرانی محصول نیست، چراکه به غیر از افزایش هزینه‌های تولید از نظر فنی، مرغداران در سال‌های گذشته با مشکل بزرگی به نام آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مواجه شده و هم اکنون باید نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای مورد نظر سازمان دامپزشکی را رعایت کنند تا به آن‌ها اجازه جوجه‌ریزی داده شود و همه این الزامات، هزینه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را برای مرغداران به شدت افزایش داده است.

قیمت تخم‌مرغ را شانه‌ای بررسی نکنید؛ قیمت را کیلویی و دانه‌ای در نظر بگیرید

وی افزود: طی هفته‌های گذشته قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ رو به کاهش بوده و با توجه به در پیش داشتن ماه محرم این کاهش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت. اما با توجه به هزینه‌های فنی و بهداشتی مرغداران، قیمت ۹۰۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ که دانه‌ای ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان است، گران نیست بلکه هزینه‌های تولید آنها از نظر فنی و بهداشتی به گونه‌ای است که نرخ‌های کنونی موجود در بازار منطقی به نظر می‌رسد.

دبیرکل کانون سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار تاکید کرد که نباید برای سنجش قیمت و بازار تخم مرغ، این محصول را شانه‌ای ارزیابی کرد و بازار این محصول پروتئینی مانند دیگر محصولات نیز باید کیلویی و حتی دانه‌ای مورد بررسی قرار گیرد که در آن صورت می‌توان گفت قیمت‌های امروز بازار منطقی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد.ح

      الان هم روز نیست شبه هر کی بگه روزه دست نشانده ی دشمنه

    • مشایی

      دولت روحانی دلار را گران کرده حالا همه کالا ها باید گران کند تا با نرخ جدید دلار روحانی منطبق شود دلیل تمام مسائل گرانی کالاها همین است کارشناس نمی خواهد. این وسط فقط مردم ضرر میکنند و دولت سود.

    • بدون نام

      کلا همه چی ارزونه...همه چی ارومه..ما چقدر خوشبختیم..ارواح شکم حسن...

    • بدون نام

      ای لعنت خدا و ملک جن و انس بر شما ۰۰چطور گران نیست

    • تبریز

      من دیگه هیچ نظری ندارم،مردم خودتونو خسته نکنید.

    • بدون نام

      خیلی مفت و بی جا حرف میزنه.

    • بدون نام

      منم نظری ندارم

    • محمدی

      خجالت داره والله وبالله برید شرم کنید بنده اسا بنا هستم مدتی به دلیل گرانی مصالح ودسمزد ناچیز بیکارم حالا حدود دو سه ماه رنگ گوشت تخم مرغ و مرغ ندیدهم ویک سال میوه فقط تو بازار میبینم از هیچ جا درآمد ندارم یتیم دارم فرزند دارم خواهشن راهنمائی کنید که در این اسلام و کشور مسلمان چه کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداصبرمون بده

    • بدون نام

      گرانش کنید

    • بدون نام

      نگرانش کنید تا مردم بمیرن

    • بدون نام

      تنها چیزی که ارزون گوشت سگ که اینم بعداز تحریم نفت گرون میشه

    • بدون نام

      تنها چیزی که ارزون گوشت سگ که اینم بعداز تحریم نفت گرون میشه

    • کامبیز

      کلاغه می خواست راه رفتن کبک رایادبگیره راه رفتن خودش راهم ازیادبردیک بنده خدا هم می خواست سوئیس بسازه بجاش ونزوئلا داره می سازه!؟

    • بدون نام

      به به واقعا شما راست مگید تخم مرغ گرون نشده فقط مرغامون تخم دوزرده از جنس طلا از ما تحت مبارکشون میدن بیرون تا کور شود چشم خار و خسان

    • بدون نام

      بله ایشون درست میفرمایند گرون نیست وقتی حقوقتون چنددهمیلیونی باشه گرونی چیزی نیست

    • نسل سوخته

      خب بازم گرانش کنین دیگه.این چه حرفیه.ه چقدوسایل گرون بشه مردم تاب وتوانشو داره.

    • آشنا

      خب کی میخوایین تخم مرغم گرون کنین. لطفا یه کم زودتر حیف این مردم نیس تخم مرغ ارزون بخورن. لیاقت مردم بیشتر از ایناس. دونه ای ۲۰۰۰ تومن. لطفا سریعتر گرونش کنین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج