۷۶۷۲۲۲
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: فرار مالیاتی نداریم

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معاملات طلا و سکه به دلیل خاص بودن و سرمایه‌ای بودن این کالاها با وسواس بیشتری انجام می‌شود و کاملا شفاف است، بنابراین طلافروشان از منظم‌ترین کسبه در بحث مالیاتی هستند.

عصر ایران: رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معاملات طلا و سکه به دلیل خاص بودن و سرمایه‌ای بودن این کالاها با وسواس بیشتری انجام می‌شود و کاملا شفاف است، بنابراین طلافروشان از منظم‌ترین کسبه در بحث مالیاتی هستند.

آیت محمدولی در خصوص اخباری که درباره فرار مالیاتی طلافروشان مطرح می‌شود، اظهار داشت: صنعت طلا و جواهر از شفاف‌ترین صنوف در زمینه مالیات است، هر چند هر صنفی ممکن است متخلفانی داشته باشد و صنعت طلا هم ۱۰۰ درصد بدون اشکال نیست، اما فرار مالیاتی این صنعت کذب است.

وی افزود: به دلیل خاص بودن این صنف و اینکه طلا سرمایه محاسبه می‌شود، مردم برای حفظ سرمایه‌شان فاکتور درخواست می‌کنند و در هر معامله‌ای فاکتور، وزن و قیمت مشخص وجود دارد که به همین دلیل شفاف بیشتری نسبت به سایر صنوف دارد.

محمدولی ادامه داد: به دلیل نوسانات موجود در این بازار مجموعه صنعت طلا و جواهر هر سال نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده اما افزایش مالیات داشته که با این وجود کسبه این صنف این فشارها را تحمل کرده و مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را به اندازه توان پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلاح مالیات بر ارزش افزوده طلا چند سالی است که مطرح می‌شود، بیان داشت: در بحث مالیات بر ارزش افزوده در چند سال گذشته این موضوع را بررسی کرده و با نمایندگان مجلس بارها نشست‌هایی را برگزار کردیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در نهایت اوایل سال ۹۷ به این جمع‌بندی رسیدیم که ارزش افزوده از اصل طلا برداشته شود و ۹ درصد ارزش افزوده براساس اجرت گرفته شود. محمدولی تصریح کرد: زمینه های لازم فراهم شده و حتی سازمان مالیاتی به صورت شفاهی پذیرفته که این اتفاق بیفتد همه چیز مهیا است تا این پیشنهاد به صحن علنی مجلس رود اما تا زمانی که در صحن مصوب نشود قابل اجرا نیست.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده بود مجلس، سازمان مالیاتی و حتی فعالان این صنف نمی‌دانستند که این ایرادات وجود خواهد داشت اما امروز همه متوجه اشکالات شده‌اند و امیدواریم بزودی این مشکل حل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترکمن زاده ایی از دیار ترکمنستان...

      دروغ که شاخ و دم نداره..من خودم رفتم طلا خریدم... قسم میخورم...۹۷.۵.۶ رفتم طلا فروشی یه النگو خریدم ۲۱.۷۴ گرم باهم حساب کرد ۶.۵۰۰..میلیون اونم دست دوم و با تخفیفه زیاد البته به گفته ی خوده فروشنده.‌.کارت همرام بود کارت کشیدم..۶.۵۰۰..رسید رو که گرفتم دیدم اسمه صاحب مغازه رو زده پارچه فروشیه فلانی... همین امروز هم رفتم قیمت کردم دیدم گرمی خرید شده ۳۴۶ هزار تومن ...شیشم که من خریدم شده بود آبشده گرمی ۲۸۰ هزار تومن ... تا اینجایی که من دارم میبینم با این وضع تا برجه ۹ که میشه آذر ماهه ۹۸ آبشده گرمی تا ۴۲۰ هزار تومن هم قیمت میخوره...دلار هم الان ۱۲.۸۰۰ تومنه...تحریم هم که برجه ۸ شروع میشه...دیگه با این وضع ن میشه طلا خرید...طلا فروشا هم که دیگه از هفت خطهایه روزگارن..کاری ب سده ۷ درصد و مالیات و ارزش افزوده ندارن چون دور زدن اداره ی مالیلت خیلی آسونه...حالا شما هی بگین طلا فروشا مالیاتشونو میدن و اوضاعه طلا فروشا هم بده... اوضاعه طلا فروشا بد نیس شما چشمه بصیرت نداری ببینی اینا چیکار میکنن...یه بار یه همشهریه ما سه ساله پیش میهمان برنامه ی ماهه عسل در ماه رمضون بود...من نشستم تا آخر این برنامه رو دیدم..احسان علیخانی مجریش بود‌..طرف الانم طلا فروشی داره اون موقع هم طلا فروشی داشت کارشو تازه راه انداخته بود اون روز وقتی علیخانی ازش پرسید آیا خونه داری ؟؟؟ اونم جواب داد من مستاجرم و گفت که میدونم باور نمیکنین...درست گفت اونموقع مستاجر بود .....
      ولی الان یه خونه داره چهار طبقه...هر طبقهش هم یه کار برد داره یه طبقه آشپز خونه با آخرین تجهیزات روز دنیا ...
      یه طبقش اتاق خواب و مشتقاتش...و دو طبقه ی دیگه که هوش از سر آدم میپره... متراژه هر طبقه چهاصد متره...حالا هی بگین اوضاع طلا فروشا زیاد خوب نیست... خواهشمندم سانسور و یا تحریف نشه برادره گل....

    • بدون نام

      اگر درب اتحادیه ها را ببندید .
      و بزارید قیمت خودش بره بالا .
      حالا طلا که مهم نیست ولی هم چیز با طلا بالا و پایین می ره .
      جلو طلا را بگیرید .
      پس چرا بنزین گرون نمیشه ‌

    • بدون نام

      سرمایه طلا فروشها طی شش ماه سه برابر شده همه میلیاردر شدن آن وقت کمتر از کارمندان مالیات میدهند.

      پاسخ ها

      • بی نام

        ده برابر هر خرید و فروش سکه دویست تومان حداقل سود داره

    • بی نام

      درآمد یک روز مغازه داران سکه فروش معادل 20 سال کارمندان
      هرروز دوتا دسته چک تمام می‌کنند باید نقدی سکه بخری
      وقتی برای فروش رفتی با منت سکه را با دویست تا سیصد تومان زیر قیمت فروش با چک برمیدارند

    • بدون نام

      از میان میوه ها ،‌خیار به بی خاصیتی (نسبت به دیگر میوه ها )‌مشهور است.
      اگر خیار ریس جمهور کشور میشد وضع مان از حالا خیلی بهتر بود (‌قابل توجه مستر روحانی پرزیدنت ایران)

    • بدون نام

      طلا فروشان تمام ارزش افزوده ای که از مردم میگیرند به اداره مالیات نمیدهند با دست کاری فاکتور های فروش خیلی کمتر از آن را که به عنوان ارزش افزوده از مردم گرفتند به اداره مالیات میدهند

    • بدون نام

      من خودم حسابدار طلا فروش بودم برای مالیات دادن تمام فاکتور ها رو صوری و جهلی میساختند نشون میدادند به دارایی که ما کار نکردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج