۷۶۷۲۴۹
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

ضرغامی: چرا سلبریتی‌ها درباره هر چیزی نظر می‌دهند؟

رئیس اسبق صدا و سیما در آئین گرامیداشت سیدضیاءالدین دری گفت: روزگاری کارگردان بزرگی چون دری از نامش برای ماندگاری اثرش هزینه نکرد اما امروز سلبریتی‌ها صف‌آرایی می‌کنند تا خودشان را نشان دهند.

تسنیم: آئین گرامیداشت سیدضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون در فرهنگسرای انقلاب با حضور هنرمندان، رسانه‌ها و خانواده مرحوم دری برگزار شد.

ضرغامی: چرا سلبریتی‌ها درباره هر چیزی نظر می‌دهند؟

به تعبیر مسئول برگزاری گرامیداشت کارگردان سریال کلاه‌پهلوی این آئین گرامیداشت با سالروز مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت رئیسعلی دلواری تقارن پیدا کرده است.

عزت‌الله ضرغامی در این برنامه ضیاءالدین دری را قهرمان بی‌بدیل مبارزه با انگلیس در عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: اگر رئیسعلی دلواری را قهرمان مبارزه با انگلیس بدانیم که در صحنه نظامی با شجاعت بلامنازع خود مقابل ددمنشی‌های انگلیسی پیش تاخت.

مرحوم دری با یک هوشمندی و دقت نظر سریال‌های ماندگاری همچون کیف انگلیسی و کلاه پهلوی را به منصه ظهور رساند تا مبارزه فرهنگی و هنری‌اش با زورگویی‌ها و دیکتاتوری انگلیس آموزه‌ای باشد تا نسل آینده بهتر این شخصیت استعمار را بشناسد.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارگردانان ما در ساخت یک اثر تاریخی که بایستی رسالت وفاداری و تعهد خود به تاریخ را همچون رسالت هنری‌شان رعایت کنند همواره در آثارشان یک چهره‌ای رتوش شده است اما ضیاءالدین دری پیش قراول نمایش بدون رتوش چهره انگلیس به مردم و نسل‌های جدید بود که او را قهرمان عرصه فرهنگ و هنر در مبارزه با استعمار انگلیس می‌دانیم.

ضرغامی سه ویژگی برای آثار سیدضیاءالدین دری برشمرد و خاطرنشان کرد: کارهای مرحوم دری ویژگی منحصر به فرد داشتند؛ یکی بزم هنری آثار بود که آنقدر با دقت نظر و مبتنی بر یک سناریوی قوی و علمی بود در کنار آن از حفظ جهت‌گیری‌های ملی اسلامی و انقلابی غافل نشد.

علاوه بر توجه به این بایدها و ضرورت‌های هنری و فرهنگی سیدضیاءالدین همیشه در پرداخت‌های سینمایی و تلویزیونی‌اش به دست مخاطب حداکثری توجه جدی داشت.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با اشاره به برخورداری مرحوم دری از یک روحیه درویش‌مسلکی پاک، سالم، بسیط و فطری بااخلاق که اصلا به دنبال تبرد و جایگاه باز کردن بر روی خودش نبود تاکید کرد: برخی از کارها انجام می‌شوند تا گروهی خودشان را معرفی کنند امروز در فضای مجازی نام آنها را سلبریتی می‌گذارند که متاسفانه به ویترین جامعه هنری تبدیل شده و خوب نیست که برخی مواضع را امروز در صفحه‌های مجازی خودشان می‌گیرند

و به هدفشان نقد و رفع آن مشکل و معضل اجتماعی و سیاسی نیست بیشتر مقاصد خودپسندی و دیده شدن دارند اما سیدضیاءالدین دری کلاه پهلوی و کیف انگلیسی را ساخت ولی خودش را حذف کرد چون می‌خواست ارزش هنر، فرهیختگی، شاخص‌های انسانی و بشری و اصل مبارزه با بیگانه و بیگانه‌پرستی مطرح شود.

وی با انتقاد به یکسری پرداختهای ناملموس و دم‌دستی پیرامون مبارزه با استعمار و انگلیس تصریح کرد: کسی که کیف انگلیسی و کلاه پهلوی را می‌بیند واقعا در عمق وجودش احساس می‌کند که انگلیسی‌ها چه خیانتها و سلطه‌طلبی‌هایی را در تاریخ برجای گذاشته‌اند اما برخی سریال طنز ساخته شه‌اند و خیلی دم دستی به نکاتی از ظلم و جور انگلیس پرداخته‌اند مثلا اشاره می‌کردند این کار انگلیسی‌هاست...!

در واقع با این کار حق مطلب ادا نشد شاید بیشتر این مبارزه غیرواقعی و مضحک به تصویر کشیده شد. دری با همه وجود خیانت‌های انگلیس را به نمایش درآورد و برای مردم هم این تصاویر و هنرنمایی‌ها باورپذیر بود. او در عین ارائه تحریف‌های و قرائت‌های مختلف تاریخی، تاریخ را روشن و شفاف در اختیار نسل جدید گذاشت.

ضرغامی ساخت اثری چون کیف انگلیسی و کلاه پهلوی را سخت و دشوار دانست و افزود: یکی از دشواریهای فیلمسازان تاریخی وفاداری به جهت‌گیری‌های دینی، ملی و اسلامی است که این کار سخت را دری هنرمندانه به منصفه ظهور رساند هم وفادار به جهت‌گیری‌ها بود و هم مخاطب را در نظر داشت.

من معتقدم در آینده شخصیت سیدضیاءالدین دری بیشتر در اذهان عمومی معرفی خواهد شد و مردم بیشتر قدردان پرداخت‌های فرهیخته، علمی و انسانی این کارگردان ماندگار تاریخ تلویزیون و سینمای ایران خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی میخاد به خودتون بگه آقای ضرغامی

      پاسخ ها

      • masoud

        آقای ضرغامی خودت رییس (اسبق) هستی چه کاره مملکت هستی؟؟؟
        الان دقیقا چه کاره هستید که با هزینه بیت المال میری سخنرانی؟؟؟

      • محسن وات ؟؟

        نه خیر انصافا راست میگه .... در باره ی همه چیز نظر میدن انگار کارشناسی چیزی هستند

      • بدون نام

        اینم دنبال قدرته اون صدای و سیمای کذایی رو هنوز یادمون نرفته یکم شرف داشته باشی فقط سکوت میکنی که حاصل بدبختیای ما شماهایید

      • مهرداد

        از بس سلبریتی احمق و بیسواد داریم

      • بدون نام

        درود بر صلبریطیهای بی سواد ایران

      • بدون نام

        برا اینکه شمام تو همه زمینه یه دستی میبرید.از دین بگیرید تا سیاستو هنر و فرهنگ و اقتصادو همه چی.پس بقیه ملتم میتونن حداقل یه نظر بدن

    • بدون نام

      چرا شما در مورد همه چیز نظر میدید؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • گنزق

        چون شنیده میشوند (٣لبریتی ها ) .... دولت و ... اشخاصی مثل من رو میتونن سوار بشن ، چون نه دیده می شوم نه شنیده !

    • بدون نام

      به هر حال هر آدمی باید اظهار نظر کنه شما به حرف حق گوش بده اونی که وجدان نداشتتون تاییدش میکنه!!!به اون عمل کن

    • بدون نام

      سلبریتی هاهم مثل شمانیازبه دیده شدن دارند.!!!!!!!

    • خسرو

      اول یه سوزن به خودتون بزنید

    • بدون نام

      از شما یاد گرفتنه دیگه...پس مگه خود شما تو همه چی خودت عقل کل نمیدونی

    • بدون نام

      اخ مثل تو و ولایتی و محسن رضایی

    • کارمند

      شما بفرمائید چرا مسئولین در همه ی زمینه ها اظهار نظر میکنند؟

    • بدون نام

      همان طه اخباره داغ ازجنابعالی همیشه تیتری بی محتوا چاپ می‌کند.

    • بدون نام

      چون انسانند، ایرانی اند و حق اظهار نظر دارند. به تو چه؟؟؟

    • بدون نام

      تو حرف نزن

    • ابوالفضل رمضانی

      ببند گاله رو

    • بدون نام

      درست مثل شما!!!!!!

    • بدون نام

      لعنت به شما،،،بیچارمون کردین لعنتی ها

    • بدون نام

      کاربرن ۱۵/۶ و۱۵/۲۰ کارمند وخسرو نمیدان چند ساله و خانم یا اقا هستی من۶۰سال و مذکر عجیب است که شما هنوز باور ندارید که سواد حق منطق پیش ضرغامیها و رضائیها سم و یاسین به گوش۰۰۰۰خواندن است مگر داعش و القاعده و تروریستها چطورهستند انها هم مدعی هستند مامورین و مروج دین طرفدار مستضعفین و مسلمانان و از ازادی مردم دفاع میکنند همه قانون حق را مال خودشان و دیگران محکم به اطاعت از افکار عقایدشان ولا غیر

    • بدون نام

      ازبس مسولین عملکردشان خوب است همه صاحب نظر شدن ....شهر که خلوت شد قورباغه هم هفت تیر می کشه ...

    • عبدا...

      مگه نمی دونید آقا داره با چراغ مثلا" خاموش فعالیت انتخاباتی می کنه غافل از اینکه ملت ما به اندازه کافی هوشیار هستند و می دانند که این حرکات فقط و فقط تبلیغات زود هنگام انتخاباتی می باشد. میگ میگ ، میگ میگ.

    • رضا

      می خواد خودشو مطرح کنه برو گمشو مردم تو وامثال تورورو خوب می شناسند

    • بدون نام

      خب چرا تو این مملکت هر مسؤلی با هر سمتی میتونه هر نظری بده؟؟؟؟؟
      مثلا ابر دزدی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج