۷۶۷۳۰۲
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

بررسی انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور

جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل تهران بزرگ و شهرهای اطراف، گفت: حدود یک چهارم جمعیت کشور در تهران بزرگ ساکن هستند و نمی‌توان مسائل انباشته شده و مشکلات این میزان از جمعیت را نادیده گرفت و از آن چشم پوشی کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ساماندهی وضعیت فعلی تهران نیازمند مدیریت جامع و یکپارچه است، خاطر نشان کرد: باید تدابیر و راهکارهایی برای حل مشکلات حمل و نقل تهران و شهرهای اطراف آن بیندیشیم و برنامه‌ای قابل اجرا جهت خروج صنایع از شهر به خارج از شهر تدوین کنیم.

وی همچنین با اشاره به تکلیف قانونی برای انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور به خارج از تهران تصریح کرد: حتی اگر انتقال پایتخت و مرکز سیاسی و اداری کشور به خارج از تهران انجام شود، باز هم از اهمیت و جایگاه تهران کاسته نمی‌شود و به جهت جمعیت بزرگی که در تهران بزرگ ساکن هستند، ساماندهی تهران باید همچنان در دستور کار و بعنوان یکی از موضوعات و اولویت‌های اصلی مدیریت کشور مطرح باشد.

جهانگیری مدیریت شهر بزرگی مانند تهران را در شرایط بحرانی یاد آور شد و تاکید کرد: همواره مدیریت تهران در شرایط بحران احتمالی یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم مسئولان کشور است، بنابراین نمی‌توان نسبت به ساماندهی منطقه شهری تهران صرف نظر از اینکه اساساً پایتخت اداری و سیاسی کشور به مکان دیگری منتقل بشود یا نشود، بی تفاوت بود.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، نیرو، اطلاعات، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و برخی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از مطالعات انجام شده در خصوص طرح ساماندهی منطقه شهری تهران-کرج ارائه کرد و ضمن تشریح وضع کنونی تهران بزرگ و شبکه سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی این منطقه، پیشنهاداتی را جهت ساماندهی تهران و برون رفت از مشکلات فعلی این ابرشهر مطرح کرد.

انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور دومین دستور جلسه مطرح شده در این نشست بود که گزارش‌هایی از سوی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و نیز نماینده وزارت راه و شهرسازی ارائه شد و موضوع انتقال پایتخت اداری و سیاسی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با استفاده از نظرات و دیدگاه‌های صاحب نظران دانشگاه، دستگاه‌های ذی‌ربط و تجربیات سایر کشورها ظرف شش ماه مطالعه و پژوهشی جامع و دقیق در خصوص امکان سنجی انتقال پایتخت اداری و سیاسی کشور تدوین و آن را به دولت ارائه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      آخه الان وقت این حرفاست ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینو بگو

    • سلام سانسورچی

      لطفا تمامی مراکز سیاسی کشور را به نقاط محروم منتقل کنید به چند دلیل مهم.1_باعث کاهش تورم و گرانی از قبیل مایحتاج مردم و بخصوص مسکن میشود.
      2_مناطق محروم رونق پیدا کرده وازشهریت بیشتری برخوردار خواهند شد
      3_مسئولین ریاضت بیشتری میکنید و اجر بیشتری میبرند.و مسئولینی که بدنبال خدمت به مردم هستند نه رفاه خود و بیت خود مشخص میشود.سره از ناسره تمیز داده می شود
      4_مسئولین از نزدیک درد و رنج مردم را حس میکنند
      لطفا پایتخت سیاسی اداری راه به نقاط جنوبی انتقال دهید
      بخصوص خوزستان هرمزگان بندر عباس
      تا مسئولین عزیز کمی از آب شرب گل الود.هوای پر از گردوخاک. گرمای بالای50.رطوبت بالای70درصد.گرانی و کمبود مایحتاج یومیه... فیض ببرند و ثواب بیشتری نسیبشان شود چرا که خداوند با صابران است
      در اخر لطفا
      نمازجمعه و مراسماتی که در تهران برگزار میشود هفته ایی یکبار در نقاط محروم برگزار شود

    • محسن آ

      اتفاقا الان وقت انحراف افکار عمومی هستش

    • محسن آ

      اتفاقا الان وقت انحراف افکار عمومی هستش

    • محسن آ

      عجب.انحراف افکار عمومی

    • بدون نام

      برو گم شو بابا ...از اول عمرم دارم کار میکنم نه میتونم زن بگیرم و نه میتونم یه پرایدی بگیرم ..اونوقت ....

    • بدون نام

      مسخرس استانهای دیگه رودرست کنیدکاربدین به جای انتقال تهران وبودجه ومنابع کشورشغلامون خرج۲۰ملیون افغانی نکنیدهمه چیزدرست میش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا کاری که‌نمیتوانید حرف‌نزنید توی این بحران یاد پایتخت افتاده ای فعلا‌بعد از بیست سال بزر گراه تهرا ن شمال و برقی شدن راه اهن مشهد را انجلم دهید بیس سال گذشته احمدی نزاد‌گیتوانست نکرد خدا‌لعنتش کنه و امثال او

      • بدون نام

        تمام بیمارستانهای تهران مال رژیم‌گذشته است بیمارستان دولتی چند تا ساختید مقایسه کنید پولهای کشور کجا‌رفت‌و‌میرود

      • بدون نام

        شما چقدر بی خیالید مردم دارند ازگرانی تورم وبدبختی استخوانهایشان خرد میشود بطوریکه صدای خرد شدنش به گوش همه جهانیان رسیده ..وشما باز هم عوام فریبی میکنید ..این را بدانید ناکارامدترین دولت ودروغگوترین دولت معاصر ایران همین دولت بی تدبیر بوده برین تاریخ را بخوانیدتامتوجه شوید

    • محمد

      اگه پایتخت را به هر نقطه از دنیا منتقل کنید ظرف یکسال تبدیلش میکنید به یک تهران دیگه .مشکل مکان نیست مشکل مدیریته . وقتی شهردارهامون از میان نخبگان حوزه انتخاب میشند نه دانشگاه ، وقتی ملاک فقط اعتقاد به نظامه نه لیاقت و کاردانی ، وقتی مداحان سیاستمدار و سیاستمدارانمون دلال ، اصلا پایتخت را ببرید سوئد

    • س

      آقا این ا دولتن یا نکیر ومنکر ومامور عذاب . هرروزبه یه شکلی این ملت رو عذاب میدن . بس کنید دیگه عذاب قبر یه روزه شما هرروز مردم روعذاب میدید. مگه گناه این ملت چیه؟!

    • بدون نام

      به کار دلار وار ز برس تو تخصص ات در از بین بردن تورمه متاسفانه دماغت خیلی مزاحمه

    • بدون نام

      به سختی عده ایی توانستن را ه اختلاس وکلاه برداری را دراین کلانشهر پیدا کنند .لطفا ارامش انها را به هم نزنید . اینها هرجای کشور بروند انجا را تخریب می کنند .بهتر است در پایتخت در همان طبقه مرفع بمانند .ازخیرشان گذشتیم .

    • بدون نام

      به سختی عده ایی توانستن را ه اختلاس وکلاه برداری را دراین کلانشهر پیدا کنند .لطفا ارامش انها را به هم نزنید . اینها هرجای کشور بروند انجا را تخریب می کنند .بهتر است در پایتخت در همان طبقه مرفع بمانند .ازخیرشان گذشتیم .

    • بدون نام

      اگر اجرابشه اقای جهنگیری اسمش درتاریخ ثبت میشه

    • بدون نام

      پایتخت ودولت مجازی راه ساده وارزانی است

    • بدون نام

      شهریار تو جنوب تهران گزینه خوبیه

    • بدون نام

      دوماهه هورالعظیم داره زار میسوزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج