جاباما
۷۶۷۳۱۶
۴۲ نظر
۵۲۱۵
۴۲ نظر
۵۲۱۵
پ

تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست!

رفتار اشتباه حمید گودرزی با یکی از شرکت کنندگان مسابقه (پنج ستاره) در برنامه جمعه شب، با اعتراض زیادی روبرو شد. این اولین باری نیست که گودرزی در مواجهه با شرکت کنندگان این مسابقه اطلاعات عمومی، لحن و رفتار تحقیرآمیزی از خود نشان می‌دهد.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: رفتار اشتباه حمید گودرزی با یکی از شرکت کنندگان مسابقه (پنج ستاره) در برنامه جمعه شب، با اعتراض زیادی روبرو شد. این اولین باری نیست که گودرزی در مواجهه با شرکت کنندگان این مسابقه اطلاعات عمومی، لحن و رفتار تحقیرآمیزی از خود نشان می دهد.

تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست!

پیش درآمد

رفتار اشتباه حمید گودرزی با شرکت کننده مسابقه «پنج ستاره» جمعه شب، با اعتراض های زیادی از سوی مخاطبان روبرو شد. ماجرا از این قرار بود که گودرزی از یکی از شرکت کننده ها معنای کلمه «معمر» را پرسید. او باید از میان چهار گزینه «مشهور»، «معقول»، «محترم» و «پیر» گزینه درست را انتخاب می کرد. گودرزی اصرار داشت که شرکت کننده، گزینه «پیر» را انتخاب کند اما او نپذیرفت و گفت که می خواهد با خواهرش مشورت کند. خواهر شرکت کننده پیشنهاد داد گزینه «معقول» را انتخاب کند و او هم دقیقا دست روی همین گزینه گذاشت.

پاسخ اشتباه بود و حمید گودرزی با عصبانیت داد کشید: «مگه نمی گم گزینه درست پیره؟ چرا وقتی بهت کمک می کنم گوش نمی کنی؟» بعد صدایش را بالاتر برد و به طرف شرکت کننده رفت و گفت: «برای چی اینطوری می کنی با ما؟» و با دستش به سینه شرکت کننده ضربه زد. او ظاهرا قصد شوخی داشت اما آنقدر رفتارش تند و زننده بود که حرکتش بی احترامی تلقی شد و صدای مخاطبان را در آورد.

انتخاب اشتباه مجری

زمانی که اولین قسمت از فصل دوم «پنج ستاره» روی آنتن رفت در همین صفحه نوشتیم که انتخاب حمید گودرزی برای اجرای این مسابقه اشتباه است. فصل اول مسابقه با اجرای متین و معقول اشکان خطیبی روی آنتن رفت. خطیبی مسابقه را در قالب چارچوبی منظم و دقیق اجرا می کرد و در همین قالب، به موقع مخاطبانش را می خنداند، به موقع هیجان ایجاد می کرد و به طور کلی می شود گفت اجرای تمیز و قانونمندی داشت.

گودرزی برخلاف خطیبی، به چارچوب خاصی برای اجرای این مسابقه اطلاعات عمومی قائل نیست. او مدام با شرکت کننده ها شوخی می کند، بالا و پایین می پرد و به زور می خواهد در برنامه ایجاد هیجان کند. در صورتی که هیجان در چنین مسابقه ای با حرکات عجیب و بالا و پایین پریدن ایجاد نمی شود. همه به خاطر داریم که زنده یاد منوچهر نوذری با متانت و دقت زیادی مسابقه هفته را اجرا می کرد و مسابقه هیچ وقت از هیجان نمی افتاد. گودرزی به پاسخ صحیح سوالات هم اشرافی ندارد و مدام از عوامل پشت صحنه می خواهد تا پاسخ را به او یادآوری کنند.

کُری خوانی

در مسابقاتی که با تبعیت از مسابقه معروف «میلیونر شو» ساخته می شوند، شرکت کننده ها حتی اگر اطلاعات عمومی بالایی هم داشته باشند، درست سر بزنگاه هول می شوند. خیلی وقت ها به خاطر همین استرس زیاد، به سوالات کاملا بدیهی هم پاسخ اشتباه می دهند و این مسئله غیرقابل انکار است. حالا درست در چنین شرایطی، حمید گودرزی بلافاصله بعد از پرسیدن سوالات، شروع به «کری خوانی» می کند.

وقتی شرکت کننده با استرس زیاد مشغول فکر کردن به گزینه صحیح است، گودرزی مدام می گوید: «بچه خوبی بودی ولی الان حذف می شی»، «با مسابقه خداحافظی کن»، «حیف شد واقعا داری از پیشمون میری» و ... او مدام تمرکز شرکت کننده را به هم می ریزد و برای او تشنج ایجاد می کند. حتی اگر فرض کنیم عوامل برنامه از او خواسته اند چنین رفتاری داشته باشد باز هم قابل پذیرش نیست. مهم ترین ویژگی مجری مسابقات اطلاعات عمومی، حفظ شأن و شخصیت در عین ایجاد هیجان است. و شیوه کری خوانی گودرزی مناسب یک مسابقه برای افراد بامعلومات جامعه نیست.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست!

استفاده از لحن و حرکات نامناسب

حمید گودرزی استفاده از هر لحن و حرکتی را برای بامزه تر کردن اجرایش مجاز می داند. او با لحنی کاملا خارج از عرف مجریان تلویزیون صحبت می کند و مثلا خطاب به شرکت کننده می گوید: «بگو ببینم!» او خیلی وقت ها از الفاظ نادرست هم استفاده می کند. مثلا همان جمعه شب رو به شرکت کننده دهه هشتادی اش گفت: «دیگه پرروبازی درمیاری ها.» یا جای دیگر به سر شرکت کننده زد و گفت: «گوش کن به حرف مردم اگر نه خودت که این تو ... نه حالا مغز داری البته.»

جدای از لحن نامناسبی که برای صحبت با شرکت کننده ها و مردم انتخاب می کند، صدایش را هم روی آنها بلند می کند. گهگاه عصبی می شود، بلند داد می کشد یا به حالت عصبانی می خندد. علاوه بر اینها حرکات نامناسبی هم انجام می دهد. لُپ شرکت کننده را می کشد یا موهایش را به هم می ریزد. طبیعتا شرکت کنندگانی که در مسابقه اطلاعات عمومی شرکت می کنند، افراد باسواد جامعه هستند و معلوم نیست چرا به گودرزی اجازه چنین شوخی های سخیفی داده می شود!

مشابه فرزاد حسنی

حرکت جمعه شب حمید گودرزی و حمله ناگهانی او به شرکت کننده و به طور کلی لحن تحقیرآمیزی که در مواجهه با شرکت کننده ها به کار می گیرد از سوی هیچ کس پذیرفته نیست. اگر به خاطر داشته باشید فرزاد حسنی، دو سال پیش در برنامه «اکسیر» چنین رفتاری را با یکی از حاضران در استودیو انجام داد و با واکنش بسیار شدید مخاطبان روبرو شد.

او یک سوال چهار گزینه ای از یکی از شرکت کنندگان داخل استودیو پرسید و وقتی با جواب اشتباهی از سوی او روبرو شد، شروع به تحقیر کرد. تا جایی پیش رفت که به او گفت: «خیال کردی ما اینقدر خنگیم؟ راجع به ما چی فکر کردی؟ نگاه به هیبت من و مصطفی شریفی کردی و خنگی در ما دیدید؟ پخمه ایم؟» و بعد بلافاصله روبه همه کرد و گفت تشویقش کنید. بعد یک چمدان مقابل او گرفت و گفت درش را باز کن و جایزه ات را بردار. وقتی در را باز کرد بهش گفت خیال کردی به خاطر اطلاعات غلط بهت جایزه می دیم؟ زرشک دوست داری؟» این رفتار تحقیرآمیز در اکثر اجراهای گودرزی وجود دارد.

واکنش مخاطبان

انتشار ویدئوی پرخاش حمید گودرزی به شرکت کننده در شبکه های اجتماعی با اعتراض زیادی روبرو شد. برخی از مخاطبان اشتباه را متوجه افرادی دانسته اند که حمید گودرزی را برای اجرا انتخاب کرده اند. یکی از آنها نوشته: «این آقای گودرزی اصلا به درد اجرا می خوره. بدجوری جوگیر می شه، داد می زنه، کتش رو در میاره...»، «وقتی هر بازیگری رو ورمیدارن میارن می کنن مجری، همین میشه دیگه».

برخی نوشته اندکه گودرزی بسیار بی کلاس رفتار می کند و غرور شرکت کننده ها را زیر پا می گذارد. مثلا زیر پست آخر گودرزی نوشته اند: «لطفا با شرکت کنندگان درست رفتار کنید. شما که بلد نیستید و حرفه تون این نیست نباید مجری بشید»، «آقای گودرزی با دیدن مسابقه دیشب واقعا نظر من نسبت به شما عوض شد. کاری با بازیگری تون ندارم ولی توی مجری گری اصلا خوب نیستید و به شرکت کننده بی احترامی می کنید»، «خیلی با مهمون هاتون دور از ادب و نزاکت برخورد می کنید. لطفا شخصیت مهمون ها و خودتون رو حفظ کنید»، «خیلی کارت زشت بود توی مسابقه محکم کوبیدی تو سینه اون آقا.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینجا هیچکس جای خودش نیست. شهریاری و آتش افروز رو با اون سابقه گذاشتن کنار تا بازیگرها رو بیارن مجری کنن..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره طرف میخواد با سواد باشه یا سوادش زیاد نباشه این مرتیکه به هیچ وجه نباید به خودش اجازه همچین کاراییو بده.هر ادمی برا خودش شخصیتی داره.این به خیال خودش شوخی میکنه ولی طرف و داره نابود میکنه

      • بدون نام

        والا صبت تلویزیون میشه همه میگن نمیبینیم و صداسیمای میلی و این حرفا..امااینجور وقتا فقط خواجه ندیده برنامه رو ):

    • شروین‌

      فکر کنم قراره اینم بره تو گووووووونی .خخخخخ

    • بدون نام

      شاید یه نوشابه ای میزنه قبل برنامه فکر میکنه کمک میکنه

    • محسن وات ؟؟

      چی بگم ....

      پاسخ ها

      • Darren Shan

        چمدونم خخ;-)

    • فرا

      هرکسی به درد هرکاری نمی خوره . باید اصل شایسته سالاری را استفاده کنیم همیشه نه پارتی بازی

    • بدون نام

      چقدررررررر بی شخصیت و بی ادبه!!!!!!

    • fm

      کلا توانا نیست چه در بازی چه در اجرا

    • بدون نام

      من اجرای اقای گودرزی را دوست ندارم ایشان اجرای خشک وبی منطقی دارند و وقتی یکی از شرکت کنندگان پاسخ درست را بارها تکرار کرد ایشان انقدر اصرار بیجا کرد تا طرف را با اینکه می دانست جواب درست است منصرف کرد.

    • بدون نام

      خب مدل مسابقه اينه :/

    • بدون نام

      ی ذره تند و غیر عادی بود ولی معلوم بود شوخیه

      پاسخ ها

      • اوستا

        حتمان اب زرشک اصل میخور

    • بدون نام

      آخه حمید گودرزی آدمه؟

    • بدون نام

      این اولا اینجوری نبود. الان خیلی بدجنس شده

    • بدون نام

      کلا رد داده!

    • سایه

      در کل این آقا در برنامه پنج ستاره خیلی بد رفتار کردند واقعا براشون متاسفم آقای اشکان خطیبی خیلی باشخصیت بودند و بهتر اجرا میکردند

    • رویا ساز

      گلزار و گودرزی واقعا اجراشون ضعیف....فقط اشکان خطیبی عالی بود

      پاسخ ها

      • حسن

        گلزار اولش نه ولی اگه برنامه های قسمت ۴،۵ رو نگاه کنی کاملا خوب شده

    • زهرایی

      حمید گودرزی تقریبا آدم بی شخصیتیه کلا هم دوست داره همه رو تحقیر و زیر سوال ببره چه مردم چه هنرمندا. یادتون نیست درمورد نوید محمدزاده چی ها گفت؟!!!

    • وحیدی

      فکر کنم کسی نمیتونه بفمه که این جانور چقدر بی شخصیته . ابروی بقیه لرها رو هم برده باید یه بار شکم داغش کنن تا حد و حدود خودش رو بدونه

    • شهرام

      این توی بازیگری هم چیزی نشد چه برسه به اجرا .

    • Darren Shan

      مصلا خاسته خوشمزه بازی دراره خخ:-))

    • بدون نام

      رفتار غیرعادی نشان دهنده حالت غیرعادیه که کاملا مشهوده

    • بدون نام

      کل مسابقه مشکل داره ،ارزش دیدن نداره شما از مجری ایراد میگیرید،بهترین مجری جهان هم نمیتونه برای چنین برنامه ای مخاطب جذب کنه...

    • بدون نام

      واقعا دیگه ادم می مونه چی بگه اخه انقد ادم نچسب و بی ادب و بی شخصیت میشه!؟ بازیش تو فیلماش مزخرف و غیر قابل تحمل بود مجری گریشم ک خراب کرده کاش از برنامه حذفش کنن و اقای خطیبی رو بیارن

    • Mehri

      یکی نیست بگہ آخہ تو ڪہ بلد نیستی برنامہ اجرا کنے چرا مجرے شدے؟

    • بدون نام

      من واقعا تعجب می کنم چه جور هنوز افرادی پیدا میشن که تلویزیون نگاه می کنند. یعنی واقعا حالتون از این همه حجم برنامه های مزخرف و ابتدایی و غیر استاندارد به هم نمی خوره؟ برنامه هایی که نه کیفیت دارند و نه محتوا و نه حتی حرفی برای گفتن و فقط و فقط به قصد تلف کردن بودجه ای ساخته شدن که براشون تدارک شده. حیف وقت من حتی مطمئن هستم خود سازندگان فیلم هاش هم ساخته های مسخره خودشون را نگاه نمی کنند وگرنه چه جور می شد عرق خجالت و شرم نریزند که همچین برنامه های بی کیفیتی را تولید کردند. حتی بچه ۳ ساله هم درک شعور و اگاهیش از این برنامه های مزخرف بیشتره. واقعا می گم هنوز جای تعجب هست که بعضی ها تلویزون نگاه می کنند اخه چه جور ممکنه مگه داربم مگه میشه مگه هست؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      فکر کنم مست کرده

    • فرزان

      خیلی جلف و سبک هستند ایشون. کارهای بدی که من دیدم. کشیدن لپ شرکت کننده و بوسیدنش، در یک صحنه به طرف عضو خاص پسری دستش رو برد و بشکن زد، خیلی نزدیک شرکت کننده میشه و قاعدتاً میشه گفت غیرعادی و اننرمال و کلا بد اجرا می‌کنه و صدایش هم خش داره.
      در پایان امیدوارم اشکان خطیبی بازگرده واقعا گوهری بود برای خودش.

    • صادی

      خوبیش اینه که دیگه خورشیدنداره باش فرار کنه

    • مرلین

      اینکه با شرکت کننده ها شوخی میکنه کاملا پیداست،هرکسی باتوجه به سبک خودش رفتار میکنه،هیچکدوممون عاری از تقصیر نیستیم لطفا اینقد همدیگرو قضاوت نکنید

    • سجاد

      بنده خدا شرکت کننده قرمز شده بود ترسیده بود حالم بهم خورد از گودرزی

    • علی

      واقعا این همه تهمت به یک مجری توانمند که مسابقه ای پر هیجان و خیلی خیلی سرگرم کننده دارد اجرا میکند جای تاسف دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ببخشید چطوری باید بازی دو نصب کرد ووارد بازی شد

    • ناشناس

      آقا این مواد محرک مصرف کرده ببرین یه تست بگیرین ازش

    • آرش

      این نشون میده شعور یه چیزیه که برای اینا دست نیافتنی بوده. واقعا جا داشت که یه تو گوشی از شرکت کننده مسابقه میخورد .

    • آرش

      آقا من هیچوقت تلویزیون نگاه نمیکنم و فقط اسم این مسابقه رو شنیده بودم. با دیدن این حرکت آقای گودرزی واقعا حالم از تلویزیون ایران و این برنامه کلا به هم خورد.

    • علی اسداللهی

      حاجی قشنگ معلومه داره شوخی میکنه یه مشت بدخواه دارن دربارش بد میگن و فیلمو هی کات کردن برید کله قیلمو ببینید بعد پشت یکی حرف بزنید به نظره من ادمه خیلی خوبیه

    • علی اسداللهی

      حاجی قشنگ معلومه داره شوخی میکنه یه مشت بدخواه دارن دربارش بد میگن و فیلمو هی کات کردن برید کله قیلمو ببینید بعد پشت یکی حرف بزنید به نظره من ادمه خیلی خوبیه

    • حامد خان

      از وقتی زنش تنهاش گذاشته رفته قاطی کرده بنده خداااا..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج