۷۶۷۳۶۲
۳۵ نظر
۵۰۰۹
۳۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اتمام حجت جهانگیری با بدهکاران بانکی

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست، خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران از روند رو به رشدی برخوردار است اما یکی از معضلات این اقتصاد مسائل و مشکلات نظام بانکی است که باید در جهت حل مسائل نظام بانکی و بویژه وصول بدهی‌های معوق بدهکاران کلان بانکی تلاش شود.

خبرگزاری ایسنا: جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی عصر دوشنبه - ۱۲ شهریور - به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه معوقات و بدهی‌های بانکی را یکی از مشکلات اصلی نظام بانکی برشمرد و از بانک‌های عامل خواست با جدیت وصول مطالبات را پیگیری و در اخذ وثایق معتبر از متقاضیان تسهیلات، دقت کافی را انجام دهند.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: منابع بانک‌ها متعلق به مردم است که نمی‌توان از وصول آن چشم‌پوشی کرد و باید اقدامات و پیگیری‌های لازم برای بازگشت این منابع مالی به بیت‌المال انجام شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست، خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران از روند رو به رشدی برخوردار است اما یکی از معضلات این اقتصاد مسائل و مشکلات نظام بانکی است که باید در جهت حل مسائل نظام بانکی و بویژه وصول بدهی‌های معوق بدهکاران کلان بانکی تلاش شود.

وی افزود: در کنار پیگیری برای وصول معوقات بانکی، باید شرایط اقتصادی کشور برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی واقعی، فضایی آرام و اطمینان‌بخش باشد تا بتوانند عملکرد هرچه بهتری در اداره بنگاه‌های خود داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از تلاش‌های کمیته فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق بانکی ستاد در جهت وصول معوقات نظام بانکی قدردانی کرد و از این کمیته که با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، دادستانی کل کشور، دیوان محاسبات و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده است، خواست با ادامه کار و برگزاری جلسات مستمر و اقدامات مؤثر روند وصول مطالبات معوق بانکی را با جدیت دنبال کنند.

معاون اول قوه قضائیه هم در این نشست بر ضرورت دقت کافی از سوی بانک‌های عامل پیش از اعطای تسهیلات به متقاضیان تأکید کرد و افزود: بانک‌ها باید در این زمینه با دقت و جدیت کافی عمل کنند و چنانچه یک متقاضی دارای بدهی معوق باشد، امکان دریافت مجدد تسهیلات بانکی برای او وجود نداشته باشد.

در این جلسه که وزیر دادگستری، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دیوان محاسبات، دادستان تهران، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو ستاد و اطلاعات سپاه نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت مانده تسهیلات و تعهدات جاری و غیرجاری شبکه بانکی تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ ارائه شد و سپس درخواست بانک پارسیان در خصوص نحوه وصول مطالبات شبکه بانکی از یکی از بدهکاران کلان بانکی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در ادامه این جلسه دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارشی از ابلاغ مصوبه جلسه قبلی ستاد با موضوع «پیشگیری از انباشت مطالبات غیر جاری بانکی» و مراحل تدوین، تکمیل و تصویب مصوبه مربوط به آن ارائه کرد و مقرر شد پس از تکمیل طی هفته‌های آتی ابلاغ شود.

بر اساس گزارش دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نسبت تسهیلات غیرجاری به مانده کل تسهیلات که بیانگر میزان ریسک اعتباری شبکه بانکی است، تا پایان تیرماه امسال ۱۱.۴ درصد بوده است که این شاخص در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۲ واحد درصد کاهش (بهبود) داشته است.

در این گزارش همچنین عنوان شد که در دولت تدبیر و امید، به طور متوسط نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات، سالانه پنج درصد کاهش داشته و این در حالی است که نرخ ریسک اعتباری در دوره هشت ساله دولت قبل سالانه با شش درصد رشد همراه بوده است.

کمیته فرادستگاهی پیگیری مطالبات معوق بانکی که با مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده و فعالیت می‌کند، از سال ۹۴ تا سال ۹۷ با تشکیل بیش از ۷۰ جلسه، تصمیمات و اقداماتی در جهت وصول مطالبات بانکی از بدهکاران کلان بانکی انجام داده و با تأکیدات معاون اول رئیس‌جمهور و اعضای ستاد، تداوم و اقدامات آن کمیته ضروری اعلام شده و موجب بازگشت منابع بانکی نزد بدهکاران کلان به بیت‌المال خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکل پوشک را حل کنید .بدهکاران بانکی پیشکش ..

    • بدون نام

      تشکر ات فراوان ... حل شد ...

    • علی

      روند رو به رشدشو داریم حس میکنیم خسته نباشی اسحاق

    • مهدی

      آقای جهانگیری افرادی هستند که بیش از ارزش کارخانه و کارگاه تولیدی و هلدینگ ها از بانک وام گرفته که در صورت زیان و تحولات سرمایه آنها نقد باشد.اینگونه وام دادن یعنی عملا دولت نیمی از سرمایه خود دریافت نمی کند و صاحب کارخانه است با کوهی از مشکلات و مراتب حقوقی

    • رضا ملی

      حرفای قشنگ می زنی ....

    • بدون نام

      تنها چیزی که در ایران از روند رو به رشدی برخوردار است بدبختی برای مردم و اختلاص و احتکار و رانت برای مسئولین است.

    • احمدی نژاد

      5 ساله دارید مطالبات معوق بانکی را وصول میکنید یک گزارش کار بدید ببینیم تا حالا چه کار کرده اید

    • سروش

      آخ آخ .. چقدر بدهکاران بانکی ترسیدند..!!؟؟ وقتی هرجوری میچرخید آخرش به فک فامیل و باندبازی بچه هاتون می رسید ، دیگه لطفا این اتمام حجت های شوخی رو مطرح نکنید.. باتشکر.

    • بدون نام

      جالبه از بدهکاران بانکی هم می ترسند .... !!!

    • Mr.sh

      بازی جدید دولت

    • بدون نام

      اقای جهانگیری اخه اکثر بدهکاران بانکی یا دوستانت خودت هستند ....ویا اینکه آنها را مستثنی کنی

    • ارشام

      با اینهمه جلسه و کمیته و ... پس چرا هر روز بدهکارهای بانکی بیشتر میشن؟ چرا پولهای بزرگتری گم میشه؟ .....

    • بدون نام

      شوخی میکنی !!! اونوقت برادرت بیچاره ات چی گناه داره

    • بی نام

      چی میگی این افراد انقدر مفت مچرند وپول مردم رو چپاول کردند که اگر باهاشون ارتباط داشته باشی وپول نداشته باشی سریی میزارنت کنار ،میبینی بدبختی رو .کسانی که این مشکل را بوجود اوردن وپول به این افراد دادن حالا گرفتار این افراد مفت خور هستند ومردم بیچاره گرفتار همین موسسات هستند که این افراد پول بدون بر گشت گرفتند وپس هم نمیدن. وقیافه حق بجانب هم میگیرند.

    • بدون نام

      ... بابا اینهمه اتمام حجت کردی چی شده تا حالا ک الان بشه

    • بدون نام

      اونها که از خودتون هستند اذیتشون نکن نرخ جدید دلار اعلام کن

    • بدون نام

      چندتا مدد جو کمیته امداد که قسط ندادن بگیرید دادگاهی کنید تا گندکاری اقازاده ها رابپوشانید دماغ قشنگ

    • بدون نام

      منظور همان معوقات که به قشر ضعیف هست و دو سه ماه به علت مشکلاتی که خودتون با مدیریتتون ببار آوردید بوجود اومده وگزنه معوقات میلیارد ی کسی پیگیری نمی کنه لیست از زمان احمدی نژاد هنوز وجود داره

    • بدون نام

      جهانگیری لطفا فیلم تبلیغاتی رایه نگاه بکن که میگفتی دردولت دهم ارز ساعتی بالا میرف!؟چیشدالان ثانییه بالامیره ....؟

    • بدون نام

      حداقل اسم بدهکاران را‌بنویسید متهم که نیستند بدهکار منع قانونی ندارد

    • فراهانی اندیشه

      اقای جهانگیری هزاران بار در مورد اکثر کشورها مثل لبنان و سوریه غیره کلمه راه حلش سیاسی است نه نظامی گفته اید کار سیاسی باید تصمیم سیاسی گرفته شود مطلب سیاسی را هم میدانی وقتی میگوید مشکل سوریه سیاسی است باید از راه سیاسی حل شود یعنی چه یعنی با نفر قانون درست نمیشود راه حل کل مشکلات ایران هم سیاسی است باید تصمیم سیاسی گرفت و تصمیم سیاسی را هم مدیران و قانون حل نمیکند باید مسئواین اصلی با رهبری بنشینند و تصمیم سیاسی بگیرند احتیاجی به مدیر یا قانون خاص نیست و حل نخواهد شد رهبری و چند نفر خاص باید بنشینند و تصمیم بگیرند بعدجایی که احتیا ج به قانون دارد قانونگذاری و جایی احتیاج به اصلاح اصلاح شود و بعد اگر احتیاج بود مدیران عوض یا کم زیاد شوند در غیر این صورت تا قیامت هم حل شدنی نیست حتی اگر همه شماها جمع شوید شبانه روز کار کنید

    • بلال

      اقایون مگه نگفتید تحریمها هیچ اثری در زندگی ما نداره پس این ترمز بریده ی ارز از کجا اومده روحانی بدهکاری به مردم باید حلش کنی اخه گناه ما چیه چرا نباید ارامش داشته باشیم ما نمیخواهیم هستهای باشیم اقازاده ها دست وجیبشون پر دلار ویوروهست نه بچه بدبخت من تواروپا نون نداره کراره خونه نداره دانشجووگرفتاره اخه به کدامین گناه باید مجازات بشیم

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ کی اتمام حجت کرده

    • بدون نام

      ایکاش دستگاه بازرسی ونظارتی در خصوص عملکرد بانکها نظارت بهتری داشتند . ضعف عملکرد این دستگاه علت بسیلری از معضلات فعلی است

    • بدون نام

      یکی باید با خود جهانگیری اتمام حجت کنه
      من نمیدونم این آقایون تو مملکت دارن چیکار میکنن
      بابا داریم میمیریم میفهمین؟
      تا کی میخواین این وضعیت رو ادامه بدید
      دیگه تحملشو نداریییییم

    • لادن

      حالا چرا اینقدر عجله ، تازه 40 سال از وام گرفتن این بیچاره ها گذشته

    • بدون نام

      میشه بگید این دبیرخانه ستاد هماهنگی با مفاسد اقتصادی از کی تشکیل شده و کار این دبیرخانه چیه؟
      ازاسمش پیداست که مبارزه با مفاسد اقتصادی هست ولی درعمل کارنامه درخشانی نداره
      آنچه عیان است چه حاجت به بیان است

    • بدون نام

      جدا آقای جهانگیری شرم نمیکنی این حرف را میزنی بابا سری به سفره های خالی مردم بزن لااقل با این حرفاتون آتیش دل مردم را زیاد نکنید پنجاه درصد شاید بیشتر مردم ایران گرسنه اند سری به بازار بزن فیش حقوق یک کارگر را ببین بعد اظهار فضل بفرما

    • بدون نام

      انقدر در پرداخت مام تاخیر میکنند تا بدهی انها با این تورم پول توجیبی شود

    • کارمند

      کی به این حرفها گوش میده وقتی عملاً دولت قدرتی ندارد مثل دلار۴۲۰۰تومانی که فقط باعث رانت و تورم بیشتر شد.

    • POOMPE

      جهان جان اطراف را خوب نگاه کن مجرم های بانکی را خوب میبینی شما فقط حرف میزنی اگر واقعا میخواهی به فساد پایان بدهید حرف کافی نیست حرکت کنید مثل خلخالی کاری کرده بود که هیچ کس شهامت گفتن اسم مواد مخدر را نداشت .

    • بدون نام

      اول بدهکارهای کوچک را بگیرید بعدا اگر فرصت شد وحال داشتید کم کم سراغ درشتها می روید عجله ای نیست چون خودی اند وممکن است ناراحت بشوند

    • بدون نام

      اول مهدی جهانگیری رو بگیر پدر مان رک دراورد اون دلال

    • بیزن نیک فر

      بادرود آقای جهانگیری الانه بیش از 5 سال است دارید مسامحه می کنید ونتیجه اش همین وضع اسف بار مملکت است خواهش میکنم کمتر دروغ بگید بیشتر عمل کنید مثل بی تدبیری درسود بانکی و بلوکه کردن
      دارایی های موسسات واعلام کاذب نرخ تورم که باعث این وضعیت بد اقتصادی که در ایران فقط زمان جنگ دوم جهانی سابقه داشته نشود آقایان دولت چه کسی را می خواهند براندازی کنند آیا مردم؟

    • بیزن نیک فر

      آقای جهانگیری یک سوزن به خودت بزن یک جوال دوز به دیگران اگر شما این حرکات غیر اقتصادی را در چهارسال اول می زدید مطمئنا روحانی واصلا اصلاح طلب ها اتخاب نمی شدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج