۷۶۷۴۳۲
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

تنها ۲ درصد کارگران ایران امنیت شغلی دارند

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به این که تنها ۲ درصد از کارگران کشور امنیت شغلی دارند، گفت: حداقل حقوق کارگران فقط ۳۴ درصد از معیشت آنان را تأمین می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به این که تنها ۲ درصد از کارگران کشور امنیت شغلی دارند، گفت: حداقل حقوق کارگران فقط ۳۴ درصد از معیشت آنان را تأمین می کند.

علی خدایی روز دوشنبه در جلسه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار جنوب شرق استان تهران که در قرچک برگزار شد اظهار داشت: باید پذیرفت که امروز شرایط کار و معشیت کارگران و حتی روابط کارگران و تولید کنندگان مناسب نیست.

وی گفت: امنیت شغلی، روابط کاری و شوراهای کارگری و معشیت کارگر سه ضلع اصلی جامعه کارگری است و مطالبات بعدی کارگران مطالبات ثانویه ای است که باید در جایگاه خود به آن ها رسیدگی کرد، مهم این است که عدم تقویت این شاخصها در جامعه کارگری موجب بروز مشکلات در اولویت های ثانویه می شود.

وی با اشاره به نقش شورای کار در تأمین امنیت شغلی کارگران گفت: در بهترین حالت، شوراهای کار تنها ١٥ درصد از کارگران را نمایندگی می کنند که این آمار در شهرستانی نظیر ورامین پایین تر از سایر شهرهای استان تهران است.

خدایی افزود: تا پیش از افزایش قیمت ارز در سال ۹۱، حداقل حقوق کارگران ۶۰ درصد از هزینه های زندگی کارگران را تأمین می کرد که بعد از افزایش قیمت ارز، این میزان تا ۳۷ درصد کاهش یافت.

وی افزود: با تمام تلاش هایی که در جامعه کارگری برای تأمین حقوق کارگران بین سال های ۹۱ تا ۹۶ صورت گرفت ، ۱۳ درصد از عقب ماندگی ها تأمین شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت هم گر کسی سرش بشه خوبه وآن دو در صد افغانیها هست کار زندگی کار گر ایرانی چادر سیا خیابانی ومردها هم برایه فروش ازایه بدنشان هست

    • بدون نام

      آیا این ، در شان جمهوری اسلامی است؟ شرکتهای خصوصی تا می توانند اخراج می کنند اینا خداکنه مشکل ساز نشه....

    • یوناس حقی

      خدا قوت میگیم به همه دولتی ها، نهادها ، عوامل مستقیم و غیر مستقیم که باعث این وضع شدند و هیچ وقت زیر بار مسولیت تامین معاش زتدگی از دسترنج خود نرفتند، یه حرکت دیگه انجام بدن پهلووونها این 2 درصدباقیمانده هم صفر بشه مشکل کلا حلا میشه و خیالمون همگی راااااااحت .
      خدا قوت پهلونهاااااا

    • POOMPE

      که انشالله این دو‌درصد هم مواد اولیه که تمام شد هم پیش ما بیکاران میایند که دور هم باشیم

    • بدون نام

      توروبه قران اینوپخش کنیدوسانسورنکنیدبه ولای علی اگه دروغ بگویم من یه کارگرم ماهانه 940000تومان حقوق میگیرم وشرکتی هستم وبیمه هم نیستم وتااسم بیمه میبرم صاحب شرکت میگه یابااین شرایط کارمیکنی یااخراجت میکنم واگه اخراج شوم اولاکارنیست که برم دومااگه دنبال کاربگردم تاکار پیداکنم شایددوسه ماه طول بکشدوطی این مدت ازکجابیارم بخورم بااین حقوقی که به مدت ده روزتمام میشه واگه حرفم روباورندارین بعداگه خواستین ادرس میدم بیایین تحقیق کنید فقط پخش کنیدتابه گوش مسولین برسدونه تنهامن امثال من زیادن....باتشکر.

    • .

      جم کنید فقط مگه بگید همش حرف همش حرف دیگه حالمون بهم میخوره

    • بدون نام

      چرامتن ونظرات من راپخش نمیکنیدنکنه میترسیدیاگوشمالی دادن بهتون....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج