۷۶۷۴۶۵
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

قاچاق شیر خشک به بازار کشور‌های عربی!

چند روزی است که بحث کمبود شیرخشک و پوشک به مسائل بغرنج والدین تبدیل شده است. افزایش ناگهانی و جهش شدید قیمت این دو محصول که امکان حذف آنها به هیچ عنوان از سبد خانواده‌های دارای کودک زیر دوسال وجود ندارد، سبب نگرانی شده و گاهی برخی نمی‌توانند از عهده پرداخت هزینه‌های مستمر شیرخشک و پوشک برآیند.

روزنامه ایران: چند روزی است که بحث کمبود شیرخشک و پوشک به مسائل بغرنج والدین تبدیل شده است. افزایش ناگهانی و جهش شدید قیمت این دو محصول که امکان حذف آنها به هیچ عنوان از سبد خانواده‌های دارای کودک زیر دوسال وجود ندارد، سبب نگرانی شده و گاهی برخی نمی‌توانند از عهده پرداخت هزینه‌های مستمر شیرخشک و پوشک برآیند.

البته افزایش قیمت، در خصوص پوشک، محسوس‌تر است. در زمینه مصرف پوشک بزرگسال هم برخی مراکز با مشکل روبه‌رو هستند، در حالی که طیف وسیعی از بزرگسالان میانسال مصرف کننده این محصول هستند، کمبود و گرانی آن سبب نگرانی بیش از پیش خانواده‌ها شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره می‌گوید: بجز یکی دو برند خاص در حال حاضر مشکلی در عرضه شیرخشک نداریم، واردات طبق روال گذشته انجام شده و به اندازه کافی این محصول در گمرک وجود دارد.

کیانوش جهانپور ادامه می‌دهد: برخی از والدین به دلیل تمایل شخصی یا در برخی موارد سازگاری نداشتن کودک با شیرخشک‌های عادی از شیرخشک‌هایی با برندهای خاص استفاده می‌کنند، در زمینه این شیرخشک‌ها و انواع رژیمی و متابولیک این محصول تا مصرف ۳ ماه ذخیره داریم و فعلاً مشکل نگران‌کننده‌ای وجود ندارد، در عین حال به‌صورت مقطعی در آینده تنها در شبکه توزیع، احتمال دارد مشکل به وجود آید، البته یکی از برندهای خاص شیرخشک که در بازار کم شده بود دیروز ترخیص شد و بزودی هم وارد بازار خواهد شد.

آیا شیرخشک سهمیه بندی می‌شود؟

او با تأکید بر این که با توجه به خریدهایی که انجام شده عرضه این محصول بهداشتی با کمترین مشکل مواجه می‌شود، می‌گوید: در زمینه سهمیه بندی شیرخشک خوب است بدانید که شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک ویژه بیماری‌های خاص از گذشته سهمیه بندی بود، این دسته از شیرخشک‌های سهمیه‌ای در داروخانه‌ها مانند گذشته عرضه می‌شوند، در زمینه سایر شیرخشک‌ها هم چون این محصول از ارز یارانه‌ای تغذیه می‌شود، در این بازه زمانی ممکن است دچار قاچاق معکوس شود.

قاچاق معکوس به این معنا است که شیرخشک به بازار کشورهای همجوار قاچاق شود که با توجه به ارز یارانه‌ای دولتی، این روزها این احتمال شدت پیدا کرده است.

جهانپور در ادامه می‌افزاید: آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این است که سامانه توزیع و نظارت باید کامل شود، چنانچه مجبور به سهمیه بندی شیرخشک شویم تنها هدفی که مدنظر است، رسیدن محصول به دست مصرف کننده واقعی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تغییر قیمت شیرخشک می‌گوید که تا این لحظه افزایش قیمت نداشتیم و تنها دغدغه ما ساماندهی بازار و رصد ذخیره توزیع است تا شیرخشک قطعاً به دست مصرف کننده برسد. در زمینه شیرخشک‌های متابولیک هم که برای بیماران خاص تجویز می‌شود سامانه‌ای وجود دارد که به‌صورت سیستمی و منظم، بدون هیچ مشکل خاصی این محصول در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • POOMPE

      خوب معلوم است ایران صاحب ندارد یا اگر هم دارد رفتن توچال خخخخخ

    • اااا

      ملت خودشون وجدان ندارن مسیولا هم ازین ملت انتخاب میشن.مشت نمونه خروار هست! هر کس دیگ هم بیاد سر کار همین اش و همین کاسه س!!!!! همه فقط به فکر خودشونن نه نوع دوستی نه حس ایرانی بودن همه فقط از دور لافشو میزنن صحنه که میان همه چی یادشون میره

    • بدون نام

      کثیف ترین ملت دنیا هستیم تو بدترین شرایط به همدیگه رحم نمی کنیم فقط بدنبال منفعت خودمون هستیم از مسلمانی فقط اسم شو بلدیم

    • A 21

      من به این نتیجه رسیدم از تراپ، بدتر هم تو کشور خودمون خیلی داریم لعنت به همشون

    • بدون نام

      باز هم بی عرضگی دولت و‌چپاول ادمهای جانی و بیشرم وبیانصاف

    • بدون نام

      میشه اعلام بکنید کدوم کشورهای, عربی, فقط عراق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج