۷۶۷۵۲۰
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

عرضه ارز مسافرتی و دانشجویی در بانک‌ها

بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر ج.ا.ا‌، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

خبرگزاری ایلنا: بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر ج.ا.ا‌، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

این بانک پیرو بند (۱) بخشنامه شماره ۱۷۱۹۶۸‌‌‌/۹۷ مورخ ۲۰‌‌‌/۵‌‌‌/۱۳۹۷ در خصوص خرید و فروش ارز به نرخ بازار، طی بخشنامه شماره ۲۰۱۰۶۸ مورخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، بانک ها را مجاز به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی اعلام کرد.

بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر ج.ا.ا‌، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند. همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود.

طبق مفاد این بخشنامه بانک های عامل مجازند از محل ارزهای خریداری‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز دانشجویی اعم از شهریه و اقامت به نرخ بازار با اخذ مدارک مثبته شامل تأییدیه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد).

صورتحساب دانشگاه محل تحصیل که اصالت و اعتبار آن توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تحصیل تأیید شده باشد، اقدام کنند. خاطر نشان می‌سازد لازم است به منظور دریافت تائیدیه وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای ایجاد دسترسی به سامانه‌های مربوطه، هماهنگی‌های لازم را با وزارتخانه‌های یادشده به عمل آورند.

همچنین در رابطه با فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی، اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز و معتبر الزامی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه توی بازار هرکه ارز بفروشه مجرمه. در بانک ارز به نرخ بازار پرداخت میشود. بزرگترین اقتصاد دانان دنیا گیج میشوند.

    • ترسو

      زر مفت ..........

    • قاسم سعدی

      من وام بیست میلیون تومانی وام بهزیستی نزدیک یک سال تا حالا نگفرتم ما خانواده ۷ نفری ۲ اتاق داریم لطفا به گوش مسئولین برسید
      با تشکر! آقای سعدی

    • بدون نام

      الان یعنی این ارز رو چند میدید؟؟؟؟؟؟؟ 84000 ریال؟؟؟؟ با این همه مدارک یا نرخ بازار که گفتید همین نرخی هست که الان هست 140000 ریال؟؟؟؟ اگر آزاد باشه که نیازی به این همه مسخره بازی نیست!!!!!

      پاسخ ها

      • رضا

        عملکرد در مورد ارز کلا مسخره است کجای دنیا ،کدوم کشور را میشناسید که دولت نرخ ارز را تعیین کندکه آقای جهانگیری دلار 4200تومان را اعلام کردبعددر مجلس مطرح میشه فردا میتونیم دلار 3هزارتومانی بدهیم درحالیکه تاکنون برای ارز نرخ های دولتی و بازار و آزادو..... مطرح شده است

    • بدون نام

      صد تا مدرك ببري ، تعهد بدي صد جا رو امضا كني ارزم به قيمتم ده برابر بخري .

    • رضا

      دلار ۲۰
      میشوذ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه مشت آدم دروغگو هستن

    • بدون نام

      چرت و پرت

    • بدون نام

      روحانی باور کرد منتخب مردم هستش. یکی بهش بگه به پیر به پیغمبر همه از ترس رییسی به تو رای دادند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج