۷۶۷۷۳۷
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

مرگ مشکوک دخترک ۹ ماهه در جنوب تهران

هدی ۹ ماهه که اردیبهشت امسال پس از آزار و اذیت توسط پدر و مادرش به بهزیستی سپرده شده بود، نزد پدر و مادر شرور و کودک آزار بازگشت و در نهایت درگذشت!

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هدی ۹ ماهه که اردیبهشت امسال پس از آزار و اذیت توسط پدر و مادرش به بهزیستی سپرده شده بود، نزد پدر و مادر شرور و کودک آزار بازگشت و در نهایت درگذشت!

در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۷ گزارشی با عنوان «کودک آزاری به سبک گاز گرفتن» منتشر شد که در این گزارش نوزاد ۵ ماهه ای که پدر و مادرش هر دو مصرف کننده شیشه و در جنوب تهران در خانه‌ای قدیم زندگی می ‌کردند مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

خانواده ای که سال‌ها اعتیاد داشتند و شرایط زندگی آن ها به خاطر مصرف اعتیاد و خرید مواد اسفبار بود و پدر و مادر معتاد با سنگدلی نوزاد ۵ ماهه خود را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند.

الناز زارعی مددکار موسسه یکی از موسسات خیریه در خصوص آزار و اذیت هدی ۵ ماهه می گوید: طی مراجعه مددکاربه منزل مددجو جهت ارائه خدمات هفتگی، با آثار زخم روی بازوهای نوزاد ۵ ماهه مواجه شدیم. زخم های ایجاد شده به حالت گازگرفتگی با دندان ایجاد شده بود.

این کودک دچار بیماری مادرزادی نیز هست و با توجه به عدم مراقبت صحیح دچار عفونت ریه شده و به سختی نفس می‌کشد. با توجه به تشنج‌های چندباره هدی و شرایطش تصمیم گرفتیم نوزاد را به بیمارستان منتقل کنیم و تحت درمان قرار دهیم. در نهایت هدی پس از فرایند درمان و با تلاش و پیگیری های مددکار مهرآفرین به بهزیستی سپرده شد.

وی افزود: هدی از بیماری قلبی نیز رنج می‌برد و والدین شرور پس از اطلاع گزارش مددکار موسسه خیریه در خصوص کودک آزاری پدر و مادر، والدین کودک به ساختمان موسسه حمله کرده و علاوه بر وارد کردن خسارات به ساختمان و شکستن شیشه‌ها ،مددکاران را نیز با چوب و چاقو مورد ضرب و شتم قرار دادند که در نهایت منجر به شکایت مددکاران از والدین شرور شد و سرانجام گزارش پزشکی قانونی ضرب و شتم را بر بدن مددکار تایید کرده و پدر هدی رهسپار زندان شد. وی بعد از چند روز با قرار وثیقه آزاد شد و در کمال ناباوری متوجه شدیم که هدی بعد از چند ماه با حکم قاضی به خانواده کودک آزار برگردانده شد.

این مددکار ادامه داد: در آخرین بررسی که از خانواده هدی صورت گرفت، مطلع شدیم که هدی نوزاد ۹ ماهه فوت کرده است، اما نفهمیدیم دلیل فوت وی چه بوده؛ آیا ادامه آزار والدین بوده یا غفلت والدین از ادامه درمان هدی؟

فوت هدی به هر دلیل که بود، بی ارتباط با غفلت والدین در نگهداری از او نبوده و دستور بازگشت کودک آزار دیده به نزد خانواده‌اش با آن شرایط سوال برانگیز است علاوه بر اینکه تصویب لایحه جدید( لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان) در شورای نگهبان هم نمی‌تواند تاثیر جدی و اثربخشی در سرنوشت این کودکان داشته باشد.

و این سوال مطرح می‌شود آیا قوه قضائیه قصد ندارد قضات صادر کننده احکام کودک آزاری را کمی بیشتر آگاه کند و به آنها آگاهی های لازم را بدهد و آنها را حساس کند تا آنقدر آسان رای به بازگشت کودکان بی دفاع آزار دیده در نزد خانواده‌های کودک آزار ندهند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راحیل

      نه,برای چی در حکم دادن دقت کنن؟! اونی که توی این مملکت بی ارزش ترین چیزه,جون آدمیزاده,حالا طرف هرچقدر بی کس و کار تر باشه,جونش بی ارزش تر.

    • بدون نام

      ما که نفهمیدیم هدی خانم ۹ماهه بوده یا ۵ماهه...

    • بدون نام

      ما که نفهمیدیم هدی خانم ۹ماهه بوده یا ۵ماهه...

    • پارسا طولابی

      هرچند بی ادبیه ولی تف به ذات همچین پدرومادری اینها پدرومادرنیستن اینها فولادزره دیو مادرش بودن هیچ موجود زنده وحشی ازفرزند خودگازنمیگیره حیف از اسم پدرومادر که لقب اینها شده چرا قوه قضائیه حکم برگشت طفل پنج ماهه روصادرکرده اینهمه سرمایه توایران حیف ومیل میشه خرج این بچه مگه چقدربود که یک کشور ازمخارج اون سر باز زده

      پاسخ ها

      • f&z

        موافقم

    • گندم مجیدی .♡.♡پونک قزوین

      ای وای چه پدر و مادر سنگدلی ...
      آخه چجوری دلشون میاد .؟

    • بدون نام

      اون قاضی که رأی به بازگشت طفل معصوم به اون خانواده ی پست رو صادر کرده با اینکه همه چی رو میدونستی و باعث مرگ اون بچه شده، خدا داغ عزیزش رو به دلش بذاره و جیگرش بسوزه همون طوری که دل من با خوندنش سوخت..

      پاسخ ها

      • مری

        موافقم... مقصر قاضیِ بی وجدانِ

    • بدون نام

      حالا اگه یه ادم ابرو دار و اروم گذرش بیفته ... مگه ولش میکنه ؟؟!!
      بعد خیلی راحت اون طفل معصوم میده به اون روانیا
      البته اون فرشته کوچولو راحت شد که پاشو تو این زندگی نزاشت
      جاش توی بهشته

    • بدون نام

      خاک برسرتان مادرپدر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج