۷۶۷۷۵۹
۷۱ نظر
۵۰۰۷
۷۱ نظر
۵۰۰۷
پ

لیلاز: اختیارات روحانی را یک چوب داشت، کاری کرده بود

سعید لیلاز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران یکی از نزدیکترین احزاب اصلاح طلب به حسن روحانی، انتقادات تندی علیه عملکرد اقتصادی حسن روحانی و دولتش، مطرح کرد.

یورو نیوز: سعید لیلاز از تحلیلگران شناخته‌شده اقتصادی جریان اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران یکی از نزدیکترین احزاب اصلاح طلب به حسن روحانی، انتقادات تندی را علیه عملکرد اقتصادی حسن روحانی و دولتش مطرح کرد.

وی با اشاره به تحولات اقتصادی ایران گفته است: ورود اسکناس (دلار) از دی ماه سال گذشته به بازار ایران از سوی آمریکایی ها ممنوع شد و دولت روحانی هم در این زمینه بسیار بی کفایت و بسیار بد عمل [کرد] و دقیقا پا جای پای احمدی نژاد گذاشت و نتیجه شد وضعیتی که شاهد هستیم.

وی افزود: وقتی بازار ملتهب می شود از حالت نرمال و طبیعی خود خارج می شود، مردم دارایی های خود را تبدیل به طلا و دلار می کنند و این بر التهابات بازار دامن می زند. عامل دیگر اما سوءمدیریت دولت اقای روحانی است که به ناشیانه ترین شکل ممکن با این پدیده برخورد کرد. به نظر من آقای روحانی هیچ تصویر و برآورد روشنی در روز اول از موج تحریم هایی که به سمت اقتصاد ایران سرازیر می شد، نداشت.

لیلاز: اختیارات روحانی را یک چوب داشت، کاری کرده بود

تصمیم هایی گرفت و تدبیرهایی اتخاذ کرد که به التهابات بازار دامن زد. مثلا به جای اینکه جلوی مصرف ارزی را بگیرند شروع کردند به یک سلسله اقدامات مشوق مصرف ارز از جمله اعطای 500 یا هزار یورو برای سفر خارجی که منجر به افزایش تقاضای سفر خارجی شد در حالیکه ما باید جلوی آن را می گرفتیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: در این وضعیت فساد موجود در حاکمیت جمهوری اسلامی هم سوار بر کار شده و از کوچکترین روزنه ها دارد برای غارت سازمان یافته منابع ملت ایران استفاده می کند. این را در قالب ال سی های دروغین و واردات تقلبی می توانید ببینید.

فساد در گمرک ها، وزارت صنایع، تخصیص ارز، عدم انطباق وارداتی با ثبت سفارش می توانید ببینید. پول گرفتند جنس وارد نکردند و کسی نبود که بپرسد چه می کنید؟ به گونه ای آقای روحانی و آقای جهانگیری با این مساله رفتار کردند که گویی بار اول است ما با این مسایل روبرو هستیم وبی کفایتی و فسادی که دستگاه دولت را گرفته عامل تشدید وخامت اوضاع ارز است.

لیلاز با تاکید بر اینکه تمام تدابیر دولت تاکنون ناکافی و بسیار متناقض بوده و باعث سردرگمی شده است،اظهار داشت: مثلا دهها میلیون تن کالا در گمرک های کشور مانده و مردم امکان ترخیص این کالاها را ندارند. اگر ترخیص می کردند قیمت ها پایین می آمد.

از سوی دیگر واقعیت دیگر این است که صادرات نفت ما یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده معادل 70 تا 75 میلیون دلار درآمد در روز. یعنی در حدود 20 تا 25 میلیارد دلار از درآمد سالانه نفتی ایران کم می کند. این هم اثر خود را می گذارد.

وی ادامه داد: آتش منازعات داخلی که تجلی اش در بین مجلس و دولت زده بیرون و در خود دولت هم است، چیز محرمانه ای نیست، رفتارهایی که در روز سوال از آقای روحانی یا روز استیضاح وزرا می شود مردم وقتی این صحنه ها را می بینند آینده خود را تیره تر می بینند و سعی می کنند دارایی خود را تبدیل به دلار کنند.

در حالی که اگر می توانستیم انسجام در داخل حکومت ایجاد کنیم و از همه ظرفیت های ضد تحریم‌مان با تدبیر درست استفاده کنیم و ثبات بدهیم به سیاست گذاری مان، من مطمئن هستیم نه تنها قادر به کنترل اوضاع بودیم که قیمت دلار هم پایین می آمد. اما با روند فعلی من فکر می کنم دلار به 15 و 16 تومان هم می‌رسد چون دولت روحانی عملا هیچ کاری نمی‌کند و دارد تماشا می‌کند.

این اقتصاددان جریان اصلاح طلب با بیان اینکه من پشت پرده را نمی دانم ولی اختیاراتی که آقای خامنه‌ای به روحانی و سران سه قوه داده اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بودند.

اما ناشایست ترین مردانی که ممکن بود در 250 سال گذشته در آمریکا سر کار بیایند، الان روی کار آمده اند و دارند اقتصاد و مسئولان و دولتمردان را روی انگشت می‌چرخانند و ما را مسخره می کنند. مسئولیت این را من اساسا متوجه آقای روحانی می‌دانم چون ما از 8 یا 9 ماه قبل مکرر به آقای روحانی هشدار دادیم که بحران در پیش است و دلار را بحران خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی بگم واقعا که . کار از نصیحت و فحش هم گذشت

    • بدون نام

      چی بگم واقعا که . کار از نصیحت و فحش هم گذشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای لیلاز خودت شاید بدانی گره کار کجاست الکی ادرس غلط نده

    • بدون نام

      چراروحانی ارزرابه سفرهای خارجی اختصاص داد؟چون هدف روحانی نابودی کشوربودوگرچه به هدفش هم رسیدواقتصادودارایی های کشورومردم رانابودکردومردم بایدبفهمنداین هدف ازکجااب خورد....

    • بدون نام

      لااقل به مردم هم میگفتین تا غافلگیر نشن!

    • بدون نام

      اقای روحانی دست آورده‌اند فقط نا امید کردن مردم و تخریب دولت‌های قبل شعاری همینبودوهست

    • میلاد

      سعید لیلاز ضد رهبری هست وباید دستگیر شود....

      پاسخ ها

      • حسین

        چه زود اظهار نظر بی اساس می کنی ازکجا به این نتیجه رسیدی ؟

    • منوچ

      هیچگاه جرف به عمل تبدیل نمیشود

    • نوکر ولایت

      دولت شکست خورده کنار برود و استعفا دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل مردم دولت نیست

    • س

      توهین نکن به چوب جناب.

    • بدون نام

      این دولت ، دولت سرمایه دارهاست، یه مشت آدم پیر که دیگه عمرشون رو کردن و نای حرف زدن هم ندارن زمام امور دستشونه

    • ساذا

      خدایی تیکه باحالی انداخته

    • علی

      سلام، خدا پدرت رو بیامرزه کدوم ظرفیتها، ظرفیتها خودشون سوراخن و دارن جیب خودشون و فرزندانشون رو به نحو احسن پر میکنن، بعد از انسجام گفتی داداش گلم به نظر من اصلی ترین کار جناح ها تو ایران ایجاد فاصله و تهمت زدن به همدیگره، آدمو یاد جنگ گلادیاتورها میندازه،، مردم که فاتحه رو خوندن و هر روز دارن بدبخت تر میشن، تنها کار مسئولین که نتیجه کامل داده بدبخت و ناامید کردن مردمه که توش کاملاً موفق شدن،،، امان از دل مردم بیچاره...

      پاسخ ها

      • hassan.h

        در چند سال اخیر افراطیون هر دو جناح تضعیف شدند در این حد تضارب آرا برای پیشرفت لازم است
        مشکل اصلی در کشور فعلا ضعف های دولت است

    • بدون نام

      بعد یک مشت اجیر شده در فضای مجازی می نویسند روحانی هیچ کاره اس! خدا لعنت کنه شما رو .

    • بدون نام

      خب تا توانستید له کردید!حالا راهکار چیه؟همه ملت ایران این مسایل را میدانستند!حرف جدید چی داری؟!!!اینو یک ادمی که حداقل سه سال داخل ایران زندگی کنه میفهمه که کالاهای گمرک سریعا باید ترخیص و وارد بازار شود،دلار مسافران قطع واگر خواستند ازاد،مدیران و وزیران بی لیاقت وبدون کارامد بدون هیچ اغماض ودرجه ورتبه عزل وافراد نخبه وکاردان راس کار بیاید،افراد محتکر بدون هیچ چشمداشت وپارتی بازی حبس ابد،بعد سه ماه بازار ارام وبه روال عادی بر خواهد گشت،ولی اینها خودشان باعث وبانی این بازار لجام گسیخته هستند وبر کسی پوشیده نیست که خود وزرا بعضی از مجلسی ها ورده بالایی ها عامل این کارها هستند چون روزانه میلیاردها تومان از طریق گرانی وقاچاق به جیب میزنند،خب مردم هم که مثل تمام ادوار تاریخ فقط تماشاگر هستند وفقط یکبار از خواب بیدار شده بودند که خوشی زیر دلشان را زده بود!!!!!!!

    • بدون نام

      شاید هم مخصوصا بد عمل کرد.خدا داند ...

    • بدون نام

      قالیباف ام همینو گفت همین شما کلی بهس توهین کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا قالیباف اگه رای میاورد چی میشد؟؟؟؟
        حتما میخواست از زباله ها برق درست کنه

    • بدون نام

      روحانی مگه اختیار هم داره!جک خوبی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اي ساده لوح

    • ح

      احمدی نژاد گفت تحریمها یک مشت کاغذ پاره است و روحانی ثابت کرد تحریمها از ریشه کاغذ پاره است .
      یک کشور را نام ببرید که تمام تجهیزات و بقولی سیر تا پیاز. نیاز خود را در کشور خود تامین کند تمام کشورها مانند زنجیر بهم پیوسته هستند و به هم نیاز مند. تولی ملی زمانی معنی دارد که ما با دنیا در تعامل باشیم و الا آفریقا با وجود ذخایر طلا ی بسیار. اکنون می بایست جای آمریکا را گرفته باشد . لطفاً از کوچک مغزی دست برداریم واگردانی واقعا ملت و کشور برایتان عزیز است دست از خود خواهی بردارید و به فکر 80درصد جامعه باشید ان20درصد هم به برکت تحریمها آنقدر فربه شده اند که کوه هم تمامشان نمی‌دهد .

    • بدون نام

      روحانی هر چه زودتر کنار برود به نفع کشور است ولی تا چوب نخوره نمیره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آهان از گل بهتر غضنفر
        کی میخواد بیاد جاش؟

    • بدون نام

      این چه حرفیه آقا
      دور از جون چوب

    • بدون نام

      این چه حرفیه آقا
      دور از جون چوب

    • بهمن

      آشی است که خودمان پختیم پس بخور حرف هم نزن

    • بدون نام

      روحانی تو فکر خراب کاریهای نوزادان توی مملکت مونده دیگه چطور میتونه مملکت داری کنه
      کاش حداقل برای خراب کاریهای خودش به اندازه کافی پوشک توبازار پیدا بشه

    • بدون نام

      اقای روحانی با ثروتی که دوستان و اطرافیانت به جیب زدن البته با کمک مستقیم شما ،میتوان حداقل ۱۰۰۰تا کارخانه مدرن ساخت و بیکاری را ریشه کن کرد .اونوقت جنابعالی با خنده های تمسخر امیز ملت را خر فرض کرد و به ریششان میخندی

    • بدون نام

      اقای روحانی هر چی تا حالا خدمت کردی البته به دوستان بسه دیگه شهامت داشته باش و از مردم عذر خواهی کن و استعفا بده. شما روی خاندان قاجار و احمدی نژاد را سفید کردی

    • بدون نام

      مردم مثل کوه پشت نظام می ایستن . خیانت بزرگی به مردم و نظام کردی و جامعه را روز به روز مایوس تر کردی .چهار سال اول همه تقصیرات را گردن دولت قبل انداختی اما دروغ هات برا مردم اشکار شد

    • بدون نام

      اره والا

    • بدون نام

      شما حتی به کسانی که همه جوره کمکت کردند که رییس جمهور بشبی خیانت کردی و افرادی را به پستهای مختلف گماشتی که همگی امتحان پس داده بودن نظیر زنگنه و نعمت زاده و آشنا و نهاوندیان و نوبخت . در ضمن گوش شنوا نداشتی و به توصیه دلسوزان کشور گوش نکردی

    • بدون نام

      اقای روحانی پست و مقام اینقدر ارزش داره که به ۲۴ ملیون نفری که بهت رای دادن و اعتماد کردن پشت کردی و برای حفظ مقام شدی

    • بدون نام

      ترامپ را تمام دنیا قبول دارن که انسان رذل و پست و کثیغیه اما به امریکا و مردمش پشت نکرد .حتی به کسانی که بهش رای ندادن و منتقدش بودن خدمت کرد اما اقای روحانی خودت با وجدانت خلوت کن و ببین چه به سر این کشور و مردمش اوردی . عرت و افتخار و اقتدار کشور را نابود کردی و حاضر نیستی عذرخواهی ساده بکنی

    • بدون نام

      اقای لیلاز !!! خیلی خوش خیال هستید و آقای روحانی را تنها رها می کنید!!!

      پاسخ ها

      • لیلاز

        من امروز میرم سر کار پسر کوچکم رو کنارش گذاشتم تنها نباشه بترسه

    • بدون نام

      خواستن توانستن است،میتواند نمیخواهد....

    • بدون نام

      روحانی دنبال اشرفگیری خودودوردسته اش است چیکاربه مردم داردسیرچه میداندازگرسنه چی میگذرد!!؟

    • بدون نام

      روحانی بی کفایت ترین رئیس جمهوری بوده که تا حالا داشتیم

    • بدون نام

      تا الان کجا بودی.
      حالا که همان چوب که میگی هم فهمیده دولت و روحانی چقدر بی عرضه اند.
      آن زمان که باید می بودید کجا بودید.

    • بدون نام

      مردم تو و امثال تو که همیشه چرن میگن خوب میشناسند و فقط حرف بی خاصیت و چرن دارید به خورده مردم می دید .

    • علی

      دقیقا.مامانبزرگ منو گذاشته بودن رئیس جمهور بشه الان وضعیت بهتر بود

    • بدون نام

      باید به حال مملکت گریست

    • بدون نام

      چه عجب یکنفر حاضر به گفتن حقایق شد

    • هادی

      اتفاقا خیلی هم خوب عمل کرده
      البته نه برای ما بلکه برای اربابانش
      ایشان به نحو احسن از اختیارات خودش برای فلج کردن زندگی ماها استفاده کرده

    • رضا کرد

      سلام

    • سعید

      امیدوارم دلار به 30 هزارتومان هم برسد. چون عملا 50 ملیون جمعیت ایران غرق شدند. تا به امید خدا بقیه هم به ما بپیوندند. ای خدا کمک کن تا گران تر شود

    • بدون نام

      بی کفایتی این دولت بر کسی پوشیده نیست.

    • ایرانی

      چوب یا چوپان؟!!!

    • POOMPE

      باز چوب استوار پابرجاست هر کاری شهامت جسارت غیرت و همت میخواهد که متاسفانه حتی بوی آن هم نمایید.

    • قادری

      فقط استیضاح روحانی و روی کار آمدن دولتی قدرتمند تنها راه برون رفت از مشکلات است.

    • ناهید

      روحانی اندازه یک چوب هم اختیار نداره... بعنوان مثال هنوز ماجرای فیلتر تلگرام از یادمون نرفته....

    • ...

      بابا این برا فریب اومده بود قرار نبوده کاری کنه... فقط تا دور دوم صحنه و نمایش و تنور رو گرم نگه داشته بود... امان از سادگی و خودفریبی

    • بدون نام

      واقعا

    • بدون نام

      مثلا چیکار میتونه بکنه روحانی پول دست کسی دیکس

    • بدون نام

      دلار 15 هزار تومنی پیش بینی میخواد؟ همین الآن 14 هزار را رد کردیم.

    • محسن وات ؟؟

      حالا شما هم این وسط اتیش بیار معرکه شدید...

    • POOMPE

      خیلی جالب است نمیتوانند مملکت را اداره کنند نه صحبت میکنند ونه میروند .روایت شده هر کس نتواند به وظایف خود خوب عمل کند حقوق آن کس حرام است این روایت را در قرآن میتوانید بخوانید

    • بدون نام

      باید شما را بدون محاکم اعدام کرد شما از کجا خبر داشتی ایا این گرانیها کار شما نیست .که خبر داشتی ارزان خریدی و الان گران میفروشی

    • بدون نام

      احسن بهترین مثال رابرای روحانی زدی.خلاصه وبرگزیده

    • بدون نام

      هركي ميگه روحاني هيچ كارس و از اين جور دري وري ها ميگه
      اولا اينكه بسيار ساده است و با اينكار مجوز رو داره به گند كاري ها و فساد اقتصادي دولت نا اميدي ميده
      ثانيا هنوز در جهل بسر ميبره
      ثالثا معلومه كه هيچچي از سياست نميدونه و صد در صد يك بار هم قانون اساسي رو نخونده و يا يكبار هم در يه محيط سياسي قرار نگرفته...اختيارات رئيس جمهور كم از رهبر نيست چه بسا در مسائل اجرايي بالاتر است فقط رهبري در مسائل كلان برون مرزي و امنيت ملي قدرت بيشتر دارد ...چي بگم كه همين مردم كه در جهل فرو رفتن پدر كشورو در آوردن با انتخاب و تحليل غلتشون

    • بدون نام

      پس چرا رهبر هیچی نمیگه مملکت داره نابود میشه

    • بدون نام

      جنابعالی که تا دیروز در وصف کارایی اقتصادی روحانی مصاحبه‌ها میکردی چی شد جهت باد عوض شده؟

    • شایگر

      چرا شما چیزی ک به نفعتونه پخش میکنید چرا حرفای منو نمیزارید تو دید مگه مملکت ریده نشده بهش تف برهمتون بیاد

    • بدون نام

      اگر کمی به ظرفیت های این سرزمین پهناور بنگریم و فکرکنیم می بینیم که ما مردمان ثروتمندی هستیم که فقیرانه زندگی می کنیم برعکس بلاد غرب و اما چرا آنان موفق شدند چون خائنین و وطن فروشان هیچگاه به مناسب دولتی راه نیافتند اما تاریخ ایران پر است از انسان های وطن فروشی چون میرزآقا خان نوری و...... که به مناصب بالای دولتی راه یافتند و با جاسوسی وطن فروشی کردند نگ بادوطن فروش را

    • ناشناس

      خدا لعنت کند آن کسی که روز اول روحانی معرفی وحمایتش کرد انشالله در روز قیامت جلو همه شهدا وامامانمان شرمنده وسر افکنده شوده جایش پیش شمر در جهنم باشد چون هرچه رهبری و اقتصاددانان به گو و وزیرانش ومعاونش گفتنند حرف هیچ یک گوش نکردند وخدا لعنت کند آقای نوبخت هر مصیبت است ازآن اوست لعنت خدا برکسی که خیانت به ملت میکند

    • سعید

      مثلا این اختیارات رو به کاکتوس میدادن موز به عمل می اورد لاقل قیمت موز کنترل میشد

    • بدون نام

      روحانی مگه اختیاری داره؟
      طفلک نتونست مانع فیلترینگ یه برنامه ساده بشه
      دیگه چه انتظاری دارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج