جاباما
۷۶۷۷۸۱
۱۰ نظر
۵۱۵۰
۱۰ نظر
۵۱۵۰
پ

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

چند ساعت بیشتر تا انتشار فصل هشتم سریال Game of Thrones نمانده است و به همین بهانه و با هیجان زائدالوصفی می‌خواهیم تئوری‎های عجیب و محیرالعقولی که در مورد پایان محبوب‌ترین سریال تاریخ مطرح شده است را با هم مرور کنیم.

برترین ها: سریال Game of Thrones پس از سال‎های طولانی بالاخره به پایانش نزدیک شده است، با ما همراه باشید تا ۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال را بررسی کنیم.

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

چند ساعت بیشتر تا انتشار فصل هشتم سریال Game of Thrones نمانده است و به همین بهانه و با هیجان زائدالوصفی می‌خواهیم تئوری‎های عجیب و محیرالعقولی که در مورد پایان محبوب‌ترین سریال تاریخ مطرح شده است را با هم مرور کنیم. روزانه در شبکه‎های مجازی تئوری‎های جدید زیادی مطرح می‎شوند و اتفاقات را طوری به هم ربط می‎دهند که دود از سر جورج آر. آر. مارتین بلند می‎شود! بسیاری دیگر هم با سند و مدرک سعی در اثبات تئوری‎هایی که قبلا منتشر شده‎اند، دارند. بسیاری از این تئوری‎ها با اتفاقات دنیای مارتین همخوانی دارند، ولی هستند کسانی که با استفاده از بی‎ربط‎ترین استدلال‎ها سعی در اثبات تئوری خود دارند.

ما در این مقاله سعی در معرفی بهترین یا بهتر است بگوییم جنجالی‎ترین تئوری‎های طرفداران درباره فصل هشت سریال Game of Thrones داریم.

۱۰- در نهایت این جان اسنو یا همان اگان تارگرین است که بر هفت پادشاهی فرمانروایی خواهد کرد

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

طرفداران این تئوری خود به چند دسته تقسیم می‎شوند که به طور مفصل به معرفی آن‎ها می‎پردازیم. عده‎ای فکر می‎کنند همانطور که قبلا هم اتفاق افتاده اژدهایان دنریس در نبرد کشته می‎شوند یا به وسیله نایت کینگ و برادر مرده خودشان یا به وسیله کمان غول‎پیکری که کایبرن ساخته است. خب اگر اژد‌هایی که دنریس را حمل می‎کند در حال پرواز زخمی شود و سقوط کند بدون شک او جان خود را از دست می‎دهد اگر یادتان باشد ارتش دوتراکی به این دلیل از دنریس پیروی کردند که او از دل آتش سوزان صحیح و سالم بیرون آمد خب اگر مشخص شود جان هم مثل او این قابلیت را دارد پس از مرگ وی آن‌ها بدون شک از جان حرف شنوی خواهند داشت پس اگر ارتش مردگان شکست بخورند بدون شک این جان است که بر تخت پادشاهی تکیه خواهد زد.

عده دیگری با تکیه بر ویژگی‌های آزور آهای پیشبینی کرده‌اند که دنریس به دست جان کشته می‌شود. آزور آهای برای ساختن شمشیر آتشین خود روز‌ها تلاش کرد و در آخر آن را در قلب عشقش فرو کرد که این نشانه‌ای از فداکاری اوست. البته جان یک بار عشق را فدای وظیفه کرده است، ولی شاید کافی نبوده باشد. با این حال که بسیار بعید به نظر می‌رسد جان دنریس را با دستان خود به قتل برساند، ولی شاید مجبور شود برای نجات جان هزاران نفر جان دنریس را فدا کند.

بعضی دیگر به پایان خوش اعتقاد دارند و امیدوارند که پس از پیروزی در جنگ زمستان و مشخص شدن هویت واقعی جان او و دنریس با هم بر روی تخت آهنین بنشینند. البته با توجه به این که جان یک مرد است تاج و تخت حق مسلم وی است و تنها اگر وی کشته شود دنریس می‎تواند ملکه هفت اقلیم شود.

۹- سران گلدن کمپانی و بانک آهنین به سرسی خیانت می‎کنند

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

همانطور که می‎دانید همه اتفاقات داستان سریال Game of Thrones تاریخچه‎‎ای دارند از به وجود آمدن وایت واکرها تا ساخته شدن دیوار و برای فهمیدن این تئوری باید کمی از تاریخچه گلدن کمپانی را بدانید. این گروه توسط یکی از حرامزادگان تارگرین به نام ایگور ریورز که برادر ناتنی کلاغ سه چشم هم هست به وجود آمد.

او که به اسوس تبعید شده بود به جای پیوستن به سایر گروه‎های مزدور گروه خود را تاسیس کرد و این گروه کم کم تبدیل به جایی برای لردها و اشراف‌زادگان تبعیدی وستروس شد. در اسوس گرو‌های مزدور زیادی وجود دارند ولی گلدن کمپانی بهترین آ،ن‎ها است اول به خاطر فرماندهان حرفه‌ای و زبده‌شان و دوم به خاطر وفاداریشان؛ یکی از بزرگترین مشکلات گرو‌ه‌های مزدور تغییر موضع دادن در صورت دریافت پول بیشتر از طرف مقابل است که البته گلدن کمپانی از این قاعده مستثنی است، شعار آن‌ها که می‌گوید حرف ما به اندازه طلا ارزشمند است به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد.

از آن‎جا که تبعیدی‎های وستروسی رویای بازگشت به خانه را در سر می‎پرورانند شاید برای همین هدف تا پای مرگ برای سرسی بجنگند و شامل عفو ملکه شوند. احتمال دیگری که وجود دارد این است که آن‎ها پس از مشاهده قدرت دنریس و اژدهایانش از این موضوع که موسس گروهشان یک تارگریان بوده سو استفاده و در کنار سپاه دنریس صف‎آرایی کنند و برای اولین بار قول خود را زیر پا بگزارند. ویسریس یک بار ضیافتی برای سران گلدن کمپانی تدارک دید تا شاید آن‎ها پس از شنیدن سخنانش به هدف او بپیوندند، آن‎ها غذای او را خوردند به سخنرانی‎اش گوش دادند و به ریش نداشته او خندیدند.

به علاوه سرسی در فصل هفتم سریال Game of Thrones با غارت هایگاردن توانست بدهی خود را به بانک آهنین پس بدهد تا اعتماد آنان را برای گرفتن قرض بزرگ‌تری جلب کند. بانک آهنین بسیار با دقت تصمیم می‌گیرد چه کسی را حمایت کند تا شکست نخورد حال با این وجود که تایکو نستوریس به سرسی قول حمایت داده است ولی مشخص نیست بانک آهنین پس از شنیدن خبر نابود شدن دیوار به دست وایت واکرها هنوز هم به قول خود پایبند می‎ماند یا که کلا از سرمایه گزاری در وستروس منصرف خواهد شد. فصل هشتم سریال Game of Thrones درستی یا نادرستی این تئوری را مشخص خواهد کرد.

۸- تیریون زنده می‎ماند تا حاکم بعدی را راهنمایی کند

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

همیشه از تیریون به عنوان لنیستری که تا آخر سریال Game of Thrones زنده می‎ماند یاد می‎شود. از آن جایی که تیریون از دنریس می‎خواست تا جانشینی برای خود انتخاب کند شاید وی به دنبال شکل دادن نوعی دموکراسی در وستروس باشد تا مردم خود حاکم خود را انتخاب کنند. البته شایعاتی هم وجود دارد که تیریون پس از شنیدن خبر حامله بودن سرسی نقشه‎ای برای خیانت به جان و دنریس می‎کشد تا خواهرزاده‎اش به تاج و تخت برسد، شاید او از نقشه سرسی مبنی بر خیانت به دنریس و جان باخبر است و شاید اصلا خود این نقشه را کشیده است. البته این تئوری که او نیز یک تارگرین است هنوز رد نشده و احتمال دارد در آینده حقیقت افشا شود.

۷- جان و دنریس رابطه خونی نزدیک‎تری با هم دارند!

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

اگر تا به حال فکر می‎کردید رابطه عاشقانه جان و دنریس با توجه به رابطه خونی‎شان عجیب و غریب است بسیار متعجب خواهید شد وقتی بشنوید این تئوری می‎گوید که جان ودنریس در حقیقت خواهر و برادر ناتنی یکدیگرند. یکی از دلایل شک کردن به این موضوع خاطرات دنریس درباره وجود درختان زیتون در براووس بود. (این درختان فقط در اقلیم دورن رشد می‎کنند)

بنابر این تئوری دنریس خواهر ریگار نبود بلکه یکی از فرزندان او از زن اولش الیا مارتل بود که پس از مرگ ریگار مخفیانه به دورن منتقل و در آن‎جا بزرگ شد. درست همانطور که جان توسط ند به شمال برده و به عنوان حرامزاده استارک بزرگ شد. جان و دنریس پدر مشترکی دارند ولی مادرهای یکی از آن‎ها از شمالی‎ترین و دیگری از جنوبی‎ترین اقلیم وستروس هستند که به خوبی علت تفاوت ظاهر این دو را نشان می‎دهد. آیا ند استارک زمانی که با قتل دنریس مخالفت می‎کرد از رابطه نزدیک او با جان اطلاع داشته است؟ آیا این امکان وجود دارد که آن‎ها مانند اجداد باستانی خود با هم ازدواج و بر وستروس حکومت کنند.

۶- آریا ممکن است از صورت لیتل‎فینگر برای عملی کردن نقشه‎های خود استفاده کند

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

حالا که آریا لیتل فینگر را به قتل رسانده است شاید از صورت او برای پیش بردن اهداف خود استفاده کند. لیتل فینگر هنوز هم در کینگز لندینگ اندکی اعتبار دارد به هر حال آن‎ها فکر می‎کنند که او هنوز زنده است و ارتش ایری نیز به فرمان اوست. شاید آریا از صورت وی استفاده کند تا آخرین اسامی که در لیست خود دارد را خط بزند. حال که سانسا به یک سیاساتمدار خبره و آریا به قاتلی حرفه‎ای تبدیل شده است شاید آن‎ها با کمک هم بتوانند آسیب زیادی به سرسی و متحدانش بزنند. البته تئوری دیگری از مرگ آریا در طول زمستان خبر می‎دهد. در کتاب اول جان برای اذیت کردن آریا به او می‎گوید تو در تمام زمستان به خیاطی مشغول خواهی شد و وقی بهار فرا رسد جنازه تو را در حالی که یک سوزن بین انگشتان یخ زده‎ات وجود دارد پیدا می‎کنند.

حالا که آریا شمشیری به نام نیدل یا همان سوزن در اختیار دارد شاید جمله قبلی فضاسازی مرگ آریا باشد. آریا با سایر خواهر و برادرانش فرق می‎کرد و از ابتدای فصل دوم به دنبال پیدا کردن گله‎ای برای خود بود حال که او مسیر خودشناسی را طی کرده است شاید پس از مرگش روح او وارد دایر ولفش نایمریا شود و با گله‎ای ‎از گرگ‎ها که او هدایت می‎کند زندگی کند. البته عده‎ای فکر می‎کنند که پس از کشته شدن جیمی آریا صورت وی را می‎دزدد و سرسی را به قتل می‎رساند این گونه پیشگویی کشته شدن سرسی به دست برادر کوچک‎ترش (والونکار) هم کامل می‎شود.

۵- یورون اژدهایان را کنترل خواهد کرد

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

یورون گریجوی تا به این جای کار همه ما را از همان اول، با پرت کردن برادرش به پایین پل سپس با ساختن ناوگان آهنین و بعد از آن با نابود کردن کشتی‎های یارا و درخواست ازدواج با سرسی غافلگیر کرده است. پس جای تعجب ندارد بدانیم در کتاب‎ها نوشته شده است که وی در دوران تبعید خود به سرزمین نابود شده والریا رفته است و نه تنها نحوه ساخت فولاد والریایی را آموخته بلکه شیپوری در اختیار دارد که اژدهایان را رام و آن‎ها را مجبور به اطاعت از دارنده شیپور می‎کند البته این وسیله هنوز مورد امتحان قرار نگرفته و همچنین در سریال دیده نشده است. تاکنون ما فکر می‎کردیم که وظیفه مقابله با اژدهایان تنها به عهده کایبرن و کمان غول پیکرش گذاشته شده است ولی اگر یورون در حقیقت چنین وسیله ارزشمندی را حمل کند می‎توانیم منتظر یک نبرد نفسگیر بین اژدهایان باشیم. ولی مشخص نیست که اگر این شی واقعا وجود داشته باشد آیا بر روی ویسریون که اکنون به یک اژدهای یخی مخوف تبدیل شده نیز تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. حالا که یک اژدهای دنریس مرده است اگر یکی دیگر از آن‎ها هم توسط یورون کنترل شود، اوضاع نبرد بهن نفع جان و دنریس پیش نخواهد رفت.

۴- جان به دست یورون کشته می‎شود

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

در قسمت پنجم فصل هفتم سریال Game of Thrones سم سخنان استادان سیتادل را در حالی که درباره پیشگویی باستانی صحبت می‎کردند شنید. این پیشگویی بیان می‎کند که خدای غرق شده باز می‎گردد تا اگان فاتح را نابود کند. خب خدای غرق شده خدای مورد پرستش آهن‎زادگان است و می‎تواند اشاره به یورون داشته باشد البته یارا و تیون هم از این قضیه مستثنی نیستند ولی اگر منطقی با قضیه برخورد کنیم فقط یورون است که از پس چنین کار بزرگی بزرگی بر می‎آید. پس از این که بالاخره هویت واقعی جان مشخص شد فهمیدیم که نام واقعی او اگان است، پس می‎توانیم از این پیشگویی نتیجه بگیریم که یورون جان را خواهد کشت. هر چند هنوز معلوم نیست که این تئوری درست باشد ولی بدون شک در فصل هشتم سریال شاهد مبارزه جان و یورون خواهیم بود.

۳- برج‎های تویینز والدر فری به بران می‎رسد

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

خب اگر یادتان باشد لنیسترها به‌ بران یک قلعه بدهکار بودند و او بلافلصله پس از تصرف هایگاردن می‌خواست در آن جا ساکن شود که دنریس نقشه او را نقش بر آب کرد. حال که جیمی دارد به شمال می‌رود مطمئنا بران را در اطراف شهر ملاقات خواهد کرد. احتمالا جیمی از او می‎خواهد که افراد تحت فرمانش را به شمال بیاورد و در ازای آن از تیریون دو برابر پاداش قبلی خود که یک قلعه بود دریافت کند یعنی دوتا قلعه. خب به جای دادن دو قلعه که از هم دورند تیریون که اکنون دست دنریس است برج‎های تویینز که قبلا متعلق به خاندان فری بود و اکنون مالکی ندارد را به عنوان پاداش به بران ههدیه می‎دهد، بران لیاقتش را دارد او مدت‎ها است که به لنیسترها خدمت کرده است.

۲- پایانی به سبک ارباب حلقه‎‎ها!

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

بارها دیده‎ایم که مارتین از علاقه خود به تالکین و دنیای ارباب حلقه‎ها (آردا) صحبت کرده است و همواره تالکین را الهام بخش خود دانسته و حتی کشته شدن شخصیت‎های اصلی کتاب خود را تحت تاثیر کشته شدن گندالف می‎داند، پس عجیب نخواهد بود اگر این سریال Game of Thrones پایانی مثل ارباب حلقه‎ها داشته باشد. همانطور که می‎دانید سرداب وینترفل محل دفن تمام اعضای خاندان استارک از عصر قهرمانان تاکنون بوده است.

جان یک بار به سم گفت که رویاهایی درباره سرداب می‎بیند و از چیزی که آن‎ها را از خواب طولانی‎شان بلند کند می‎ترسد. ند هم گفته بود که وقتی در سرداب حضور دارد حس می‎کند چیزی در حال تماشای اوست و می‌‎تواند سنگینی و سردی نگاه‎های یخ‎زده شاه‎های زمستان را حس کند. پس به نظر می‎رسد مارتین همواره ما را برای بیدار شدن این غول‎های سنگی آماده می‎کرده است. همانطور که در فیلم ارباب حلقه‎ها عده‎ای از هم‎پیمانان قدیم گاندور به کمک آراگورن آمدند شاید اجداد جان اسنو هم در جایی که هیچ امیدی برای پیروزی وجود ندارد به یاری وی بشتابند.

۱- نایت کینگ اول به کینگزلندینگ حمله می‎کند

۱۰ تئوری احتمالی برای پایان سریال Game of Thrones

خب تا به اینجای کار نایت کینگ موفق شده دیوار بزرگ شمال را خراب کند و ارتش خود را وارد وستروس کند پس دیگر چیزی سر راه ارتش او قرار ندارد. هر چند امکان وقوع این اتفاق در سریال Game of Thrones بسیار کم است اما عده‌ای عقیده دارند چون که او به ذهن برن متصل شده می‌داند که کینگز لندینگ پنج میلیون جمعیت دارد و از همان تکنیک راب استارک در جنگ پنج پادشاه که بعدا در فصل هفتم جیمی لنیستر هم از آن استفاده کرد بهره می‌برد و ارتش صدهزار نفری خود را فدا می‌کند تا با اژدهای خود به وستروس رفته و با ارتشی پنج میلیون نفری به شمال بازگردد.

سرگرم شدن با تئوری‌ها دیگر بس است، چون فصل هشتم فرا رسیده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وایسین ببینین دیگه این تئوریهای خیالی چیه

    • بدون نام

      خدای من فقط چند ساعت دیگه مونده تا فصل هشت باورم نمیشه بعد این همه مدت داره تموم میشه

    • ساسان

      انتظار سخته....

    • علیرضا ناصری

      قسمت آخر جان اسنو کشته میشه با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

    • بدون نام

      فصل هشت اومده شیش قسمنه تا آخر ارديبهشت تموم میشه و تمام قسمتاش میشه دید الان همین لحظه قسمت اول اومده

    • bkjhb

      چه خبره.....ده تئوری.......جو گیرشدید ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی جماعته و جوگیری.
        تا بوده همین بوده.

    • mr

      چون جان و دني با هم خواهر بردارن صددرصد دني ميميره يا بوسله شاه شب يا تبديل ميشه و جان مث قديم از عشقش ميگذره و دني رو ميكشه يا خيلي زيبا شاه پيروز ميشه پشمايه همه ميريزه صد درصد يكي ديگه از اژدگاهايه دني تويه نبرد وينترفل ميميره

      پاسخ ها

      • Rock

        دنریس عمه جانیه داداچ

    • بدون نام

      دوست عزیز خواهر و برادر نیستن جان اسنو و دنریس عمه و برادرزاده هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج