۷۶۷۷۹۸
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

ادی شانکر:

جنگ ستارگان یک افتضاح است

ادی شانکر (Adi Shankar) تهیه کننده‌ی سینما و تلویزیون، از مشکلاتی که با فرنچایز Star Wars (جنگ ستارگان) دارد می‌گوید.

گیمفا: ادی شانکر (Adi Shankar) تهیه کننده‌ی سینما و تلویزیون، از مشکلاتی که با فرنچایز Star Wars (جنگ ستارگان) دارد می‌گوید، او در ادامه از اینکه فکر می‌کند فیلم Power Rangers (پاور رنجرز) از لحاظ روایی بسیار قوی‌تر از Star Wars است می‌گوید.

شانکر که بخاطر تهیه‌ و تولید پروژه‌های Dress و Castlevania شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۷ با کارگردان جوزف خان (Joseph Khan)، برای فیلم Power Rangers همکاری کرد. بطور کلی این فیلم مورد استقبال هواداران و حتی عوامل فیلم اورجینال Mighty Morphin Power Rangers قرار گرفت.

پس از مشارکت شانکر در Power Rangers Mythos، وی درباره‌ی این همکاری گفت من این واقعیت را که فرنچایز، داستان‌ها را به هم مرتبط‌‌ تر کرد و باعث جالب‌تر شدن آن‌ها شد، ستایش می‌کنم. برای شانکر این موضوع خیلی بااهمیت تر از تمرکز روی تقابل بین خوب و بد است؛ یعنی همان کاری که به نظر او Star Wars می‌کند.

جنگ ستارگان یک افتضاح است

در مصاحبه‌ای با ComicBook، شانکر خیلی واضح و بی پرده نظرش را راجع به فرنچایز Star Wars بیان کرد، تا جایی که او صراحتا اذعان کرد که Power Rangers Mythos بهتر از آن نمایش بی‌ارزش معروف [Star Wars] است. شانکر به این اظهار نظر تند خود قانع نشد و در ادامه گفت، من درگیری میان Rebelion/Resistance و Empire/First Order را نمی‌توانم هضم کنم، چرا که Star Wars، داستانی است که از دیدگاه چند آدم خوب، روایت می‌شود.

او می‌گوید:

من واقعا فکر می‌کنم که Star Wars به اندازه‌ی Power Rangers باحال نیست. Power Rangers راجع به تقابل بین خوب و بد نیست. هیچوقت نبوده.

این لنز دوربین است که با گردش میان داستان‌هایی که به ما گفته می‌شود، جریان فیلم را برای ما تعریف می‌کند، لنز روایت‌گر داستان است، اما محتوای واقعی فیلم راجع به سایه‌های خاکستری است، و همیشه هم راجع به این بوده است، و در مورد افرادی است که برای غلبه بر سایه‌های خاکستری‌شان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بخاطر همین است که Power Rangers یک اثر بسیار قدرتمند است. Star Wars درباره‌ی تقابل میان خوب و بد است. من هنوز نمی‌فهمم، ربلین‌ها صبح از خواب بلند می‌شوند، یک جور لباس می‌پوشند و بعد دشمنانشان را می‌کشند، چرا؟ چون مثل آن‌ها لباس پوشیده‌اند.

ببینید، من واقعا متوجه نمی‌شوم. بله! آن‌ها همینطور راه می‌روند و گند می‌زنند به سیاره. اما برای متنفر بودن از چیزی این یک دلیل بی اهمیت است؛ نکته اصلی ماجرا اینجاست که Power Rangers واقعا بهتر از Star Wars است.

او ادامه می‌دهد:

رفیق، بنظر من Star Wars یک افتضاح به تمام معناست. یک فرنچایز وحشتناک است. ارزش‌های [اخلاقی] افتضاحی دارد. الان مردم چه چیزی از Star Wars یاد می‌گیرند؟ هوم؟ اوه آره، ما ربلین هستیم و می‌خواهیم هرکسی که مثل ما لباس پوشیده را بکشیم؟

مثل تقابل بین خوب و بد؟ من می‌گویم این فیلم یک افتضاح است چون واقعا آدم‌های بد کمی آن بیرون وجود دارد. طی داستان ما فقط فهمیدیم که یک شیطان آن بیرون هست که آدم بدی است، اما شیطان هم یک نقطه نظر دارد، شیطان هم یک دیدگاه دارد، و اگر شما دیدگاه شیطان را ندانید پس چطور می‌خواهید با آن مبارزه کنید؟ اصلا از کجا می‌دانید که خود شما شیطان نیستید؟

جنگ ستارگان یک افتضاح است

شانکر اعتقاد دارد که Star Wars باید به طرفین داستان [خوب‌ها و بدها] فرصتی برابر برای اظهار دیدگاه‌ها و مسائلشان اختصاص دهد.

اما اگر بخواهیم عادلانه به قضیه نگاه کنیم، باید گفت که سه‌گانه‌ی Star Wars به خوبی گذشته‌ی آناکین اسکای واکر را نشان داد و اطالاعات بیشتری را راجع به اینکه او چگونه به سیت لردِ اهریمنی تبدیل شد، به بینندگان ارائه داد. مطمئنا، کارِ [پروژه‌ی Star Wars] جورج لوکاس (George Lucas) بهترین نبود، اما فیلم او روایت خوبی داشت که در نهایت باعث غنی‌تر شدن این افسانه شد.

در Star Wars معاصر، کارگردانان این فیلم، جی جی آبرامز (J. J. Abrams) و راین جانسون (Rian Johmson) تلاش کردند داستان فیلم را از موضوع کلیشه‌ی تقابل بین خوب و بد، خارج سازند؛

همان گونه که شانکر می‌گفت. در Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) به مردم فرصتی داده شد تا ببینند زندگیِ یک استورم تروپر چگونه است، در حالیکه در Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) به مفهموم "توازن" در The Force پرداخته شد.

به هرحال اگر این مجوعه یک فیلم خوب داشته باشد که توانسته است به دوگانگی در خط داستانی و به تصویر کشیدن بخش خاکستری بپردازد، آن فیلمِ Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان) ساخته‌ی گرت اداواردز (Gareth Edwards) است که نه تنها از حقه‌های سیاسی در امپراطوری استفاده کرده است بلکه نشان داده است که ربلین‌ها به آن پاکی و خوبی‌ که همیشه نشان داده شده‌اند، نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج