۷۶۷۸۱۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

گروه‌های مسلح طرابلس با آتش بس موافقت کردند

هیات پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی بعد از ظهر سه شنبه از توافق گروه های مسلح در طرابلس برای برقراری آتش بس خبر داد.

ایرنا: هیات پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی بعد از ظهر سه شنبه از توافق گروه های مسلح در طرابلس برای برقراری آتش بس خبر داد.

هیات پشتیبانی سازمان ملل در صفجه فیس بوک خود اعلام کرد ، «غسان سلامه » نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی، جلساتی با نمایندگان طرف های درگیر در طرابلس در شهر «الزاویه » برگزار کرد و آن ها در خصوص برقراری آتش بس توافق کردند.

هیات پشتیبانی سازمان ملل روز دوشنبه از همه طرف ها خواسته بود در جلسه ای که برای بررسی اوضاع امنیتی پایتخت و یافتن راه حلی در پایان دادن به مشکلات آن برگزار می شود، شرکت کنند.

رسانه های لیبیی پیش از این نیز چند بار از برقراری آتش بس در این شهر خبر داده بودند اما هر بار پس از مدت کوتاهی از اعلام این خبر، درگیری ها با شدت بیشتری ادامه یافت.

گروه‌های مسلح طرابلس با آتش بس موافقت کردند

هیات سازمان ملل همچنین امروز از توافق برای بازگشایی فرودگاه بین المللی معیتیقه پایتخت لیبی خبر داد .

مسئولان این فرودگاه روز جمعه و در پی تداوم درگیری ها و ترس از هدف قرار گرفتن هواپیماها و به خطر افتادن جان مسافران، از توقف پروازها در این فرودگاه و انتقال پروازها به شهر مصراته خبر داده بودند.

بیمارستان میدانی پایتخت لیبی امروز سه شنبه اعلام کرد که درگیری طی هفته اخیر در طرابلس و حومه جنوبی آن 61 نفر کشته ، 159 تن زخمی و 12 مفقودربجای گذاشت.

بیمارستان میدانی پایتخت لیبی در بیانیه ای ، ورود نیروهای امدادی به مناطق درگیری را دشوار توصیف و اعلام کرده است خودروهای امدادی هدف قرار می گیرند.

رسانه های لیبی امروز از هدف قرار گرفتن ساختمان سفارت آمریکا در طرابلس و آتش سوزی گسترده در آن خبر دادند.

پایتخت لیبی به ویژه بخش های جنوبی آن از روز دوشنبه هفته گذشته شاهد درگیری های سختی میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان 301» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» بود و طرفین به وسیله سلاح های سبک، نیمه سنگین و سنگین و مواضع هم را هدف قرار می دادند.

هیات پشتیبانی سازمان ملل پیش از این هشدار داده بود ،تداوم درگیری ها ممکن است باعث گسترده شدن دامنه آن شود و همه مناطق این کشور را فرا گیرد.

لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ«معمر قذافی » در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی مواجه است. اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد.

پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج