جاباما
۷۶۷۸۳۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

پاسخ هلال احمر به وضعیت داروی بیماران خاص

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: اغلب داروهای مورد نیاز بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی در داروخانه‌های هلال احمر موجود است.

ایسنا: مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: اغلب داروهای مورد نیاز بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی در داروخانه‌های هلال احمر موجود است.

علی فرجی در مورد اینکه آیا داروهای بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی در داروخانه هلال احمر موجود است یا خیر؟ گفت: بیشتر داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی، پیوندی،‌ دیالیزی، بیماران ام اس و ... در داروخانه‌های مرکزی هلال احمر، فوق تخصصی(تک نسخه‌ای)، مرکزی شماره دو تهرانپارس و جزیره کیش تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر موجود است و این داروخانه‌ها خدمات دارویی را به واسطه اعتبار ملی و نشان بین‌المللی هلال احمر در راستای کاهش آلام بیماران و مراجعین به آنها ارائه می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در مورد چرایی کمبود دارویی نیز اظهار کرد: برخی از مشکلات و کمبودهای کشوری در زمینه دارو به دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است؛ به طوری که امروزه برای خرید دارو و انتقال ارز به سایر کشورها مشکلاتی وجود دارد که البته امیدواریم با تدابیر مسئولان محترم این مسئله برطرف شود.

ضمن اینکه سازمان تدارکات پزشکی نیز تمام توان خود را به کار گرفته تا سبد دارویی کاملی را فراهم و تأمین کند تا خدایی ناکرده این شائبه ایجاد نشود که دارویی برای درمان بیماران وجود ندارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تهیه و تأمین مواد اولیه برای تولید دارو در داخل کشور نیز با مشکلاتی مواجه شده است که این امر گاهی موجب کاهش تولیدات داخلی و به دنبال آن منجر به کمبود در سطح کشور می‌شود.

همچنین موضوع نقدینگی شرکت‌های تولیدی،‌ شرکت‌های پخش و واردکنندگان و برگشت نقدینگی که گاهی به ۵۵۰ روز هم می‌رسد دلیل دیگری برای بروز موضوعاتی از این دست است.

فرجی با اشاره به فعالیت شرکت‌های داروسازی سها و تجهیزات پزشکی هلال ایران نیز افزود: این شرکت‌ها در حال حاضر با ظرفیت بالایی در حال تولید اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بیماران است و تلاش می‌شود با تولید محصولات راهبردی،‌نقش بارزی در نظام بهداشت و درمان کشور ایفا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا خودت بیا و نجاتمون بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج