جاباما
۷۶۷۹۷۱
۳ نظر
۵۰۲۴
۳ نظر
۵۰۲۴
پ

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ دوم: مهر طلب

یکی از تئوری‌های جالب در زمینه شخصیت شناسی، تئوری انیاگرام است که هنوز در ایران در بین روانشناسان متخصص و اساتیددانشگاه، چندان شناخته شده نیست. تئوری انیاگرام یا تیپ‌های نه گانه (در شکل فعلی آن) در واقع ترکیبی از عرفان شرقی و روانشناسی مدرن است. در اینجا آقای احسان یزدان پناه مربی توسعه فردی و سازمانی درباره تیپ دوم انیاگرام توضیحاتی ارائه میدهد.

برترین ها: یکی از تئوری‌های جالب در زمینه شخصیت شناسی، تئوری انیاگرام است که هنوز در ایران در بین روانشناسان متخصص و اساتیددانشگاه، چندان شناخته شده نیست. این تئوری در ابتدا توسط جورجیوف دانشمند و عارف بزرگ روسی مطرح شد و بعدهاتوسط روانشناسان خصوصا "نارن جو" وارد حیطه روانشناسی گردید و تا کنون پژوهش‌های زیادی در ابعاد گوناگون روی آن صورت گرفته است و اکنون جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کرده است.

تئوری انیاگرام یا تیپ‌های نه گانه در واقع ترکیبی از عرفان شرقی و روانشناسی مدرن است. هدف جورجیوف از تحقیق در این زمینه شناخت ابعاد شخصیت انسان و ارائه راهکار برای رشد و خود آگاهی بیشتر انسان بوده است. زیرا جورجیوف بر این باور بود که تا انسان خود را به درستی نشناسد، قادر به کمک به خود و نیز کمک به دیگران نخواهد بود. او انسان‌ها را به نه تیپ شخصیتی تقسیم می‌کند که هر تیپ دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود می‌باشد. در اینجا آقای احسان یزدان پناه مربی توسعه فردی و سازمانی درباره تیپ اول انیاگرام توضیحاتی ارائه میدهد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ دوم: مهر طلب
اگر شما عزیزان سوال و یا نکته قابل ذکری در مورد بحث های مطرح شده در شخصیت شناسی انیاگرام دارید، میتوانید آن را با ذکر نام در بخش نظرات مطرح کنید تا جناب یزدان پناه در برنامه ای اختصاصی به آن ها پاسخ دهد.
قسمت های قبلی برنامه:
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      خیلی خوب بود . مهر طلب بودن خیلی سخته و باعث افسردگی می شه .لطفا مطلبی بذارید که چطور می شه از این تیپ شخصیت به تیپ نرمال تغییر کرد

    • رویا ساز

      این بخش عالیه

    • عابر

      سلام
      خوب بود ولی خیلی ناقص و ممکنه مردم به اشتباه بیوفتن
      دکتر شیری خیلی بهتر توضیح دادن و البته کامل تر .
      بابت همین قدر زحمت هم ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج