۷۶۷۹۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فروش ۱۴۰ میلیاردی ۳۴ فیلم با ۱۶ میلیون تماشاگر

بر اساس آمار اعلام شده از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۴ فیلم سینمایی اکران شده که مجموع فروش فیلم ها به رقم۱۳۹ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان است و مجموع مخاطبان به ۱۵ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۵۵۷ نفررسیده است.

بانی فیلم: بر اساس آمار اعلام شده از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۴ فیلم سینمایی اکران شده که مجموع فروش فیلم ها به رقم۱۳۹ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان است و مجموع مخاطبان به ۱۵ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۵۵۷ نفررسیده است.

فروش ۱۴۰ میلیاردی ۳۴ فیلم با ۱۶ میلیون تماشاگر

انجام یک مقایسه ساده میان این ارقام با گیشه سال گذشته در مدت مشابه طبق آمار ارائه شده بر اساس سیستم مکانیزه، حاکی از افزایش تماشاگران و فروش فیلم هاست.

فیلم‌های اکران شده در ۵ ماه نخست سال گذشته، بیش از ۹۱ میلیارد تومان فروختند و ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هم در این مدت به سینما رفتند. بد نیست بدانید در ۵ ماه نخست سال ۹۵ نیز فروش سینماها ۸۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود.در نیمه نخست پارسال دو فیلم دنباله‌ دار «گشت ارشاد» و «نهنگ عنبر» رکورد پرفروش‌‌های تاریخ سینما را شکستند.

در میان پخش کنندگان امسال نیز فیلمیران با ۶ فیلم سینمایی و فروش ۶۸ میلیارد و ۲۶۱ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۲۳ تومان رتبه اول را به خود اختصاص داد. نیکان فیلم با فروش ۱۶ میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۵۷۶ تومان با پخش دو فیلم رتبه دوم فروش را به خود اختصاص داده است. سیمای مهر با فروش ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۵۳۱ تومان و پخش دو فیلم رتبه سوم فروش به خود اختصاص داده است.

بعد از فیلمیران، رسانه فیلمسازان مولود با پنج فیلم و موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری با چهار فیلم بیشترین تعداد آثار را روی پرده بردند.

هدایت فیلم (۳ فیلم)، خانه فیلم (۲ فیلم)،نیکان فیلم (۲ فیلم)و سیمای مهر (۲ فیلم) در رتبه های بعدی تعداد پخش فیلم قرار دارند.

در زمینه سهم فروش دفاتر پخش نیز بعد از فیلمیران با ۶۸٫۲ میلیارد تومان که ۴۹ درصد از فروش کل را به خود اختصاص داده و نیکان فیلم با ۱۶٫۸ میلیارد، ۱۲ درصد از فروش کل را داشته است.

سیمای مهر (۱۶٫۸ میلیارد) ۱۲ درصد از فروش کل، بهمن سبز (۱۰٫۳ میلیارد) ۱۰ درصد از فروش کل، خانه فیلم (۹٫۲ میلیارد)۶٫۶ درصد از فروش کل،هدایت فیلم (۵٫۴ میلیارد) ۳٫۹ درصد از فروش کل،رسانه فیلمسازان مولود(۵٫۱ میلیارد) ۳٫۸ درصد از فروش کل،سایر دفاتر (نورتابان ،نسیم صبا، پویا فیلم و آفتاب عالم تاب ۸ میلیارد) ۵٫۷ درصد از فروش کل در رتبه های بعدی جای گرفته اند.

فیلم های پخش شده توسط دفاتر به تفکیک نیز از این قرار است:

فیلمیران: به وقت شام ، تگزاس، دلم می خواد ،عصبانی نیستم ،هزارپا، چهارراه استانبول.
رسانه فیلمسازان مولود: خرگیوش، ناخواسته، به وقت خماری، کاتیوشا، همه چی عادیه.
بهمن سبز: فیلشاه ، خاله قورباغه، جشن دلتنگی، تنگه ابوقریب.
هدایت فیلم : فراری، خجالت نکش، من دیوانه نیستم.
نیکان فیلم : مصادره، خوک.
سیمای مهر: لاتاری، دارکوب.
خانه فیلم: لونه زنبور، در وجه حامل.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج