جاباما
۷۶۸۲۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

آخرین جزئیات از افزایش قیمت جدید خودروها

عضو شورای رقابت گفت که اگر شورای رقابت بخواهد قیمت گذاری انجام دهد و این قیمت‌گذاری افزایشی باشد باید آن را به ستاد تنظیم بازار اطلاع دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسن بهرامی ارض اقدس عضو شورای رقابت درباره اینکه آیا شورای رقابت از روند قیمتگذاری خودرو حذف شده یا خیر اظهار کرد:

شورای رقابت به موجب فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده و وظایف متعدد قانونی بر عهده آن است که مهم‌ترین آن جلوگیری از فعالیت‌های ضد رقابتی و انحصار است و به همین دلیل جایگاه فرابخشی دارد.

عضو شورای رقابت افزود: اعضای شورا متشکل از قضات دیوانعالی کشور با حکم رئیس قوه قضائیه، سه نفر از نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی مجلس با حکم رئیس مجلس و ۶ کارشناس برجسته در حوزه تجارت، صنعت، معدن و اقتصاد به پیشنهاد وزرای صنعت و اقتصاد و با حکم رئیس جمهور و یک حقوقدان برجسته با پیشنهاد وزیر دادگستری و حکم رئیس جمهور هستند.

وی گفت: درست است که سهم نمایندگان قوه مجریه از دو قوه دیگر بیشتر است اما، سه قوه برای انجام وظایف قانونی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است حضور پررنگ و موثری در شورا دارند.

در جلسه هفته جاری شورای رقابت هیچگونه افزایش قیمتی مصوب نشده

بهرامی ارض اقدس تاکید کرد: به دلیل شرایطی که طی یکی دو سال اخیر درگیر آن بودیم دولت به استناد تبصره سه قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی، اختیارات قیمت‌گذاری و اصلاح شبکه‌های توزیع را که مراجع مختلف داشتند در اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی به ستاد تنظیم بازار تفویض کرده و این موضوع جدیدی نیست و مدت‌ها است که ۳۶ مرجع قیمت‌گذاری که به موجب قوانین خاص اختیار قیمت‌گذاری داشتند، استفاده از این اختیار و حق قانونی منوط به هماهنگی با ستاد تنظیم بازار شده است که در گذشته به ریاست معاون اجرایی رویس جمهور و در دولت دوازدهم به ریاست وزیر صمت برگزار می‌شود.

عضو شورای رقابت ادامه داد: اخیرا این موضوع در شورای هماهنگی سران قوا نیز مورد تاکید قرار گرفت البته این بدان معنا نیست که اختیارات دستگاه‌هایی که به موجب قانون حق قیمت‌گذاری و تعیین و اصلاح شبکه‌های توزیع مرتبط با وظایف خاص دستگاهی را داشتند سلب شده است و استفاده از این اختیار منوط به هماهنگی با ستاد تنظیم بازار شده است که مسئولیت آن در حال حاضر بر عهده وزیر صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شورای رقابت بخواهد قیمت گذاری انجام دهد و این قیمت‌گذاری افزایشی باشد باید آن را به ستاد تنظیم بازار اطلاع دهد و اگر ستاد تایید کرد، تصمیم خود را اجرایی کند و این منافی سایر اختیارات شورای رقابت نیست.

بهرامی ارض اقدس درباره نتیجه بررسی قیمت خودرو در شورای رقابت توضیح داد: در جلسه هفته جاری شورای رقابت هیچگونه افزایش قیمتی مصوب نشده به دلیل اینکه از عوامل موثر در قیمت تمام شده خودرو از جمله نرخ ارز قطعات وارداتی، تورم بخشی و تورم نقطه به نقطه اطلاع دقیقی در دست نبود مقرر شد در جلسات بعدی شورا با حضور مسولان گمرک و بانک مرکزی مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

عضو شورای رقابت ادامه داد: برخی از خودرو‌ها بین ۱۷۰۰ تا ۵ هزار دلار وابستگی ارزی دارند اگر ارز آن‌ها با دلار ۴۲۰۰ تومانی تامین شود با یک قیمت تعیین و اگر با دلار آزاد باشد قیمت تمام شده دیگری خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا زور دست شماست ،بتازید ،نوبت ما هم میرسد

    • بدون نام

      یه مشت انگل اونجا جمع شدید هیچ عرضه ایی هم ندارید فقط اراجیف سرهم میکنید
      اگه راست میگید در ایرانخودرو و سایپا گچ بگیرید

    • بدون نام

      خودرولی ملی خخخخخ.این که همه چیش وارداتی شد

    • اسد

      سمند یعنی چه ؟؟؟یادمه این خودرو را اعلام کردن خودرو ملی است وجای پیکان را بگیرد وهمه قطعاتش ایرانی است پس چی شد ؟؟؟همش شعار بود؟؟؟؟

    • بدون نام

      اخ جون بزار گرون تر بشه ببینم اخرش چطور میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج