جاباما
۷۶۸۲۳۲
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

ترامپ در ۵۹۲ روز، چند ادعای دروغین مطرح کرده؟

داده‌های آماری «فکت چکرز» نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید تاکنون ۴۷۱۳ ادعای دروغین مطرح کرده است!

باشگاه خبرنگاران جوان: داده‌های آماری «فکت چکرز» که همه اظهارات و بیانیه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تجزیه و تحلیل می‌کند، نشان داد ترامپ در مدت ۵۹۲ روزی که در کاخ سفید حضور داشته است، ۴۷۱۳ ادعای دروغ مطرح کرده است. این بدان معناست که رئیس‌جمهور آمریکا روزانه حدود ۸ ادعای دروغین و نادرست مطرح کرده است!

زمانی که فکت چِکرز انجام این پروژه را با بررسی اظهارات رئیس جمهور آمریکا در ۱۰۰ روز نخست حضور او در کاخ سفید آغاز کرد، ترامپ روزانه ۴.۹ ادعای دروغین مطرح کرده بود. اما جالب است که با نزدیک شدن دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به ۶۰۰ روز، میانگین دروغ‌های روزانه او هم افزایش یافته است.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد ترامپ در سه ماه گذشته به طور میانگین روزانه ۱۵.۴ ادعای دروغ به زبان آورده است. اگر رئیس جمهور آمریکا به همین رویه ادامه دهد، در ماه سپتامبر مرز ۵۰۰۰ دروغ در طول ریاست جمهوری اش را هم سپری می‌کند!

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷، در ماه‌های ژوئن و اوت سال جاری میلادی به ترتیب ۵۳۴ و ۴۶۹ ادعای دروغ مطرح کرده است! ماه ژوئیه با ۴۴۸ ادعای دروغ رتبه سوم را در طول ریاست جمهوری ترامپ از نظر تعداد دروغ از آن خود کرده است.

حدود یک سوم از دروغ‌های ترامپ -۱۴۵۸ مورد آنها-مربوط به مسائل اقتصادی، تجاری و قراردادهاست. وی بار‌ها درباره بهبود بازار اشتغال پس از ورودش به کاخ سفید ادعا‌های دروغین مطرح کرده است. رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از موفقیتی که در بازار اشتغال ایجاد کرده، به خود بالیده است؛ این در حالی است که رشد سالانه اشتغال در دوره ریاست جمهوری ترامپ از ۵ سال آخر ریاست جمهوری باراک اوباما هم پایین‌تر بوده است. ترامپ حدود ۴۰ مرتبه ادعا کرده است که اقتصاد امروز «بهترین وضع» را در تاریخ آمریکا دارد. ادعایی دروغین که هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد!

ترامپ در امور مربوط به تجارت هم ۴۹۶ ادعای دروغین مطرح کرده است. وی ۵ بار در هفته این ادعای دروغین را مطرح کرده که کسری تجاری از سه ماهه اول تا دوم سال با ۵۲ میلیارد دلار کاهش همراه بوده است که این بزرگترین پیروزی برای حزب جمهوری خواه محسوب می‌شود.

ترامپ درباره مسئله مهاجرت هم ۵۹۲ ادعای دروغ مطرح کرده است. وی در شش ماه گذشته ۴۳ بار اعلام کرده است که دیوار مرزی مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران در حال احداث است. این در حالی است که کنگره حتی با پرداخت بودجه برای ساخت این دیوار موافقت هم نکرد!

در خصوص مسئله روسیه، دونالد ترامپ ۴۴۵ ادعای دروغ درباره روند تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا مطرح کرده است. وی بار‌ها گفته است که دموکرات‌ها با روسیه تبانی کرده اند. رئیس جمهور آمریکا در دوره ریاست جمهوری اش ادعا‌هایی دروغین هم درباره کاهش مالیات مطرح کرده است که هیچ کدام آن‌ها صحت ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الکی میگی

    • بدون نام

      با روحانی در دروغ گفتن کورس گذاشته .

    • بدون نام

      فکر نکنم به دروغهای روحانی برسه

    • بدون نام

      بهتر نیست به جای دروغای ترامپ یا هر خر دیگه دروغای مسئولای خودمونو بررسی کنین

    • بدون نام

      سلام مردم در مشکلات اقتصادی. کمر آنها خم شده انوقت شما بدنبال دروغهای ترامپ هستید خجالت بکشید. واقعا برایتان متاسف هستیم

    • بدون نام

      هرچه دروغ گفته باشه دروغگوتراز مسولین و وزرا و این دولت نیست
      دروغگوماییم که حتی به بچه یه روزه رحم ندارن خون مردمو توشیشه میکنن ومثل زالومیمکن

    • ترکمن زاده ایی از دیار ترکمنستان...

      و حالا هی بگین که ترامپ به وعده ایی که داده بود عمل کرد...لعنت بر ترامپ که دستش به خون آلودس...حتما که نباید چاقو به دست بگیری و یک انسان رو سلاخی بکنی...دستور حمله و فرمان جنگ هم به خودیه خود کمی از قتله نفس نداره..

    • بدون نام

      ادم خوبیه ،هر قولی که دادبود عملی کرد تازه مسلمان هم نیست ونماز هم نمی خواند اما جناب دکتر روحانی تمام حرفهایش دروغ از اب در امد.

    • بدون نام

      فک نکنم در دروغ گفتن هنوز به دولت ما برسه

    • بدون نام

      نه ماخیلی راست میگیم بمانیم دروغهای ترامپ رابشماربم

    • بدون نام

      روحانی چقدردروغ گفته؟چرادروغهای روحانی رونمیگوییددست انداختین به ترامپ لعنتی...

    • بدون نام

      به قولهایی که به رای دهندگانش داده بود پایبند ماند و دارد تمام تلاش خود را میکند که به آنها عمل کند . به نظر بهترین آنها مهار چین و بستن بازارهای آمریکایی به روی چینی ها بود که داشتند از سوء مدیریت در امریکا حداکثر استفاده رامیکردند.

    • گوسفند وات ؟؟

      ما ک هرچی دیدیم راست گفته شاید شما چشم بصیرت نداری این شخص هم قدرت داره هم ثروت در حال حاضر هم قدرتمند ترین مرد دنیاست کمترین پولی رو هم بابت ریاست جمهوری دریافت نکرده و همه رو بخشیده پس دلیلی برای دروغ گفتن نمیتونه داشته باشه حتی حتی حتی اگر هم دروغ گفته باشه ب خاطر منافع مردمش بوده نه بخاطر لبنان و عراق در همه موارد اول رفاه امریکایی ها رو اولویت قرار داده

    • بدون نام

      فقط ترامپه که دروغ میگه؟؟؟؟؟

    • احمدی نژاد

      ترامپ به ماچه روحانی در یک هفته مناظره انتخاباتی اش صد برابر ترامپ تو چشم مردم زل زد دروغ گفت.

      پاسخ ها

      • اسی م

        ترامپ راستگو روحانی دروغگو درود بر ترامپ مغز متفکر t

    • بدون نام

      چیکار با ترامپ دارید از وعده های که به مر دم دادید عمل نکرید بگید همه چیزو می ندازید گردن امریکا تورو خدا دیگه بسه چند نفر باید خودکشی و خودسوزی کنند

    • 124

      ای کاش دروغهای مسولین ما را هم شمارش میکردند.فکر کنم رکورد گینس شکسته می شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج