۷۶۸۳۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

العبادی به طور کامل از تهران جدا شده است؟

دعاء سويدان در الاخبارنوشت: دیگر ابهامی در موضعگیری حیدر العبادی وجود ندارد. تلاش شدید ایالات متحده برای رسیدن عبادی به دور دوم نخست وزیری، نشان دهنده نقش حیاتی این مرد در رابطه با واشنگتن است، که آخرین نمود آن، موافقتش با استقرار نیروهای آمریکایی در صحرای غربی است.

دعاء سويدان در الاخبارنوشت: دیگر ابهامی در موضعگیری حیدر العبادی وجود ندارد. تلاش شدید ایالات متحده برای رسیدن عبادی به دور دوم نخست وزیری، نشان دهنده نقش حیاتی این مرد در رابطه با واشنگتن است، که آخرین نمود آن، موافقتش با استقرار نیروهای آمریکایی در صحرای غربی است.

در صورتی که فشارهای آمریکا در مورد جلب موافقت کردها با ادامه حکومت عبادی، به نتیجه برسد، میدان تصمیم های بیشتری برای هدف قرار دادن حشد الشعبی و ایران گشوده می شود، اما دشمنان واشنگتن مانع تحقق این امر شده و اجازه نمی دهند به این آسانی اوضاع بر وفق مراد آمریکا پیش برود.

این رسانه عرب زبان ادامه داد: ایالات متحده با چنگ و دندان، وارد معرکه «تشکل بزرگتر» در مجلس نمایندگان عراق شده است. حالت «توازن نفوذ» که در طول سالهای گذشته در عراق حاکم بود و با سرنگونی نوری مالکی و روی کار آمدن حیدر العبادی به اوج خود رسید، از نظر آمریکایی ها، کافی نیست.

آمریکایی ها بر این عقیده اند که باید مانع رسیدن هم پیمانان ایران بویژه حشد الشعبی، به هر شکلی از اشکال قدرت و حکومت در عراق شوند، چرا که این مساله انعکاس های زیادی در سطوح استراتژیک دارد.

واشنگتن قبل از آزادی مناطق مختلف عراق از دست داعش، به دنبال تحقق این هدف بود و آن را در نتایج انتخابات عراق می جست. پیروزی جریان صدری در انتخابات، که آمریکایی ها آن را مخالف با ایران می دانستند، این تصور را نزد آنها ایجاد کرد که ابزارهای لازم برای دور کردن حشد الشعبی از عراق را در اختیار دارند.

در آغاز، آمریکایی ها به دنبال پی بردن به موضع جریان صدر و میزان آمادگی آن برای همکاری با واشنگتن بودند. در همین راستا، ارتباطات بین ایالات متحده و صدری ها بیشتر شد، بدون آنکه پیچیدگی موضع مقتدی صدر برای آمریکا روشن شده یا اطمینانی در مورد صدر، برای آمریکایی ها ایجاد شود.

این شرایط بود که ایالات متحده دریافت که بهترین و مناسب ترین گزینه، بازگشت به سمت عبادی است، بویژه آنکه وی موفق شد اوراق اعتماد تحریک کننده ای را به امریکا بدهد. به این ترتیب، صدر و ائتلاف انتخاباتی اش وسیله ای شد برای رسیدن عبادی به ریاست مجدد.

عبادی دیگر به مانند سالهای گذشته در موضعی میانه قرار ندارد، بلکه بوضوح و به شکل مستقیم در دینامیک اقدام امریکا قرار گرفته است. در گذشته، وی عضو حزب دعوت بود و سعی داشت تحت عنوان استراتژی توازن در روابط، همزمان با تهران و واشنگتن روابط نزدیکی داشته باشد.

در پنجشنبه گذشته عبادی حکمی صادر کرد مبنی بر برکناری فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد الشعبی. به نظر می رسد این اقدام به منزله پیامی برای حشد الشعبی، نمایندگان سیاسی و حامیان منطقه ای آن بود. علاوه بر این، عبادی بوضوح طی صحبتهایی، با مشارکت تهران در آزادی عراق از دست داعش مخالفت کرده و از عزم جدی خود برای پایبندی به تحریمهای امریکا سخن گفت.

اما در روز گذشته، این انقلاب عبادی به اوج خود رسیده و او خود را بعنوان رئیس حشد الشعبی و جایگزین الفیاض معرفی کرد، اقدامی تحریک آمیز که هدف از آن، دادن اطمینان به امریکا برای کنترل حشد الشعبی و جلوگیری از تبدیل آن به کانون دشمنی با واشنگتن است.

در حال حاضر، حیدر العبادی ساعتهای سختی را می گذراند و امیدوار است که آمریکایی ها بتوانند موافقت کردها برای پیوستن به «ائتلاف اصلاح و سازندگی» را به دست اورند تا بتواند فرصت لازم برای رسیدن به دوره دوم نخست وزیری را داشته باشد.

اما لازم است عبادی این مساله را در نظر داشته باشد نبردی که این روزها در عراق دایر است، نبرد استخوان شکنی بوده و عقب نشینی هر یک از طرفها در آن، به معنی تسلیم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی عقل که نیست
      می‌دونه کی رو باید داشته باشه
      نمی‌خواد قبرستانهاشو پر کنه که!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو گم شو وطن فروش

      • کورش بزرگ تر

        خاک بر سر ت

    • بدون نام

      نه نشده البته اگرم بشه خب بیچاره نفع کشور خودش و میخواد مثل دولتمردان ما نیست که

      پاسخ ها

      • سیدمجتبی طباطبایی

        سلام دوست عزیز
        آیا نفع هرملتی این است که بدامن آمربکا بغلتد؟

      • سیدمجتبی طباطبایی

        سلام دوست عزیز
        آیا نفع هرملتی این است که بدامن آمربکا بغلتد؟

      • ...

        عراق و آمریکا با هم دوران جنگ تحمیلی دوست بودن ولی چندین سال بعد به خاک دوست خودش تجاوز کرد و... آمریکا مثل هیتلر فکر میکنه فقط من

      • بردیا

        نه نفع کشورها میتواند نگه داشتن توازن نسبی با همه دنیا باشد به جای دشمن تراشی هیستریک مانند هند، ویتنام کشورهایی که از ما پرجمعیت ترند و بسیار اخبار حاشیه ای و منفی کمتری نسبت به ما دارند

    • بدون نام

      ایشان برای حفظ قدرت شیرین، بازیچه صدروامریکاوعربستان شده! البته ماهم درایران موقع انتخابات تعدادی بازی خورده وحمایت شده ازطرف اجانب که ساده لوحند داشته ایم.

    • ahm

      این عاقبت همه مثلا همپیمانهای جمهوری اسلامی است قبلا این مورد در رابطه با بوسنی و فلسطین و سودان نشان داده شد هم اکنون عراق داره آزمایش پس میده و مطمئنا سوریه بزودی و یمن و حزب اله لبنان درآینده این مورد را به اثباط خواهند رساند همه بدانیم که فقط بندهای ارتباط با ملت است که همیشه میتوان به آن اعتماد کرد .

      پاسخ ها

      • ایران آباد

        البته ایران نباید تمام تخم مرغ های خود را در سبد کشورهایی قرار دهد که امروز هم پیمان ایران هستند فردا ممکن است مثل همین کشورهاییکه نام برده اید تغییر موصع دهند .باید روابط حتی با دوستان وهم پیمانان بر اساس بده وبستان باشد و منافع کشورمان باشد همان چیزی که در همه دنیا عرف است مثل روابطی که روس ها یا چینی ها وحتی آمریکاییها با دوستان خود دارند .بقول کسینجر صهیونیست معرف سیاست نه دوستی می شناسد ونه دشمنی بلکه منافع را می شناسد

    • بدون نام

      ماسادواحمقیم کشوردوست وبرادرهمسایه نه همجواربگین سواستفاده میکنن وهرککشوری خرش ازروپل بگذر دیگه نمیشناستون شنااینونفهمیدین هنوزوهمین افغانستان مفت خور اویزونبالای۲۰ملیون افغانی پرکردخرج وبودجه ومنابع کشور میدیم بهشون وشغلامونم بااین بیکاری وفقربی ابی زیاد بی سابقه وکن بودجگی خودکشی گل به خودی ریش به تیشامون میزنیم وگرنه اینهاازعربستانم ر بدترن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبول داری مابه همه احمق هاباج می دهیم که به امریکا پوزخندبزنیم ودستش بیندازیم ایاارزشش راداره

    • حمید

      کاری نداره که همون حشد الشعبی قبرشو میکنه ...

    • بدون نام

      به درکککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک که جدا شده از اول هم جدا بود چشم بینا نبوددددددددد

      پاسخ ها

      • صادق

        به این میگن نخست وزیر فکر خودشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج