۷۶۸۳۲۹
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

ربیعی: نهاد‌ها باید سر جای خود بنشینند

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توان هم افزایی قوا کم است. رئیس یک قوه تنها چیزی که در آن صحبت نمی‌کند مسائل قوه خودش است یا گاهی در مورد سیاست‌های خارجی در قوه‌ای که ارتباطی به آن ندارد صحبت می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: علی ربیعی در کنگره حزب مردم‌سالاری اظهار داشت: سابقا رابطه بین قدرت و مردم همیتی نداشت که بعد از انقلاب این رابطه را براساس گرفتن قدرت از مردم گذاشتیم. جامعه‌ای که در آن تحزب قوی نباشد و مردم ناامید باشند، منجی‌های ناشناخته در آن پیش‌بینی می‌شود و ما در کشور طی سال‌های نه چندان دور شعارهای تلخ افراط‌گرایانه را تجربه کردیم.

وی افزود: ایران امروز به دلایلی پیچیده‌ترین حیات خود را دارد. شرایط امرور را پیچیده می‌گویم و نه حاد، تصمیمات و پیش بینی‌ها سخت و ناپایدار است. در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم، پیچیده‌ترین عنصر امروز تحولات کمی و کیفی جمعیتی است.

ربیعی ادامه داد: وقتی به متن اجتماعی مردم می‌رویم می‌بینیم آرزوهای ارزشی ما و چیزهایی که در صدا و سیما است با زندگی مردم متفاوت است و در چهل سالگی انقلاب این پیچیدگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: تغییرات کمی و کیفی جمعیت از دلایلی دیگر مشکلاتی است که با آن رو به رو هستیم. مسئله دیگر نابسامانی سیاسی است یعنی توان هم افزایی قوا کم است. رئیس یک قوه تنها چیزی که در آن صحبت نمی‌کند مسائل قوه خودش است یا گاهی در مورد سیاست‌های خارجی در قوه‌ای که ارتباطی به آن ندارد صحبت می‌شود.

ربیعی گفت: ساختارهای دوگانه آمار رو به افزایشی دارد. روز قبل برای سفر می‌رفتم، وجود چند گیت برای جست‌وجو تعجب‌آور است. از خصوصیات این دوره تهدید و تحریم است که سال‌ها تجربه کردیم. لازم بود از اثرات آن با مردم صحبت کنیم. چند میلیون به فقرا اضافه شده است؟

وی افزود: امروز بی‌شرمانه کمیته‌ای برای فروپاشی ایران تشکیل می‌دهند‌. نهادها باید واکنش داشته باشند که از منجی خارجی برای حل مسائل خارجی همیشه زیان کردیم. تحریم در شکل جدید از ویژگی‌های ایران امروز است و از فروپاشی نظام و جایگزین برای آن سخن می‌گویند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: عقب‌ماندگی تصمیم‌گیری نسبت به تحولات، شرایط را سخت‌تر کرده است. نزاع بر سر تصمیمات درست هم آسیب‌های خود را دارد. امروز استفاده از نخبگی اقتصادی جامعه و استفاده درست از تحریم لازم است. اختلاف‌های داخلی مبتنی بر ۱۴۰۰ بر شرایط امروز تاثیر می‌گذارد. در این شرایط فکر ۱۴۰۰ مثل عوض کردن چرخ درشکه در رودخانه طوفانی است.

وی افزود: ما با اقتصادی بیمار رو به رو هستیم که طمع تحریم هم از عوامل آن است. بیماری مزمن اقتصاد ما همواره اثرگذار است. ما در هدر رفت منابع نتوانستیم کاری انجام دهیم. وقتی می‌خواستم بخشی از یارانه‌ها را حذف کنم تیترها همه می‌شد دولتِ یارانه حذف کن؛ ما نتوانستیم تصمیمات سخت اقتصادی اتخاذ کنیم. دولت بزرگ شده و هزینه‌ها زیاد، زمانی که همه از دولت بزرگ حرف می‌زدند همواره برای اضافه کردن به دولت تلاش می‌کردند.

ربیعی تصریح کرد: اتفاقات داخلی با یک عامل خارجی مثل ترامپ درهم آمیخته، اعتماد مردم بخشنامه‌ای نیست. اعتماد اجتماعی محصول روابط است. در آخرین سنجش، مشخص شد اعتماد زیادی از بین رفته است اما هنوز مشروعیت‌ها باقی است. اعتمادها به خانواده‌ها هم کاهش پیدا کرده است. نهادها عامل اصلی اعتماد هستند. وقتی از نهاد قضاوت عدالت تولید نشود، اعتماد از بین می‌رود.

من به دلیل آنچه عضویت در گروهک‌ها نامیده شد به همراه خانم راکعی در سال ۹۲ برای انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدیم که گفتم به علت دیگری رد صلاحیت کنید چراکه عضویت در گروهک ضدانقلاب ناچسب است. من فکر می‌کنم برای برون رفت از شرایط باید اعتماد نهادی را برگردانیم. همه تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازند. مجلس برای نشان دادن وضع خراب تصمیماتی می‌گیرد که در راستای منفعت چند نفر است. ما تصمیمات نادرست می‌گیریم. نهادها باید سر جای خود بنشینند.

وی افزود: ما قطعا از تحریم‌ها عبور می‌کنیم اما بی‌اعتمادی‌ها باقی می‌ماند که می‌تواند در صورت بازگشت کارکرد نهادها را جبران کند. باید بتوانیم تصمیم‌های سخت بگیریم. اعتماد براساس تصمیم‌های درست، هنجارها و آرمان‌ها شکل می‌گیرد اما اولین قدم آن حفظ کارکردهای نهادی است.

نباید امیال سیاسی را در شرایط امروز پیاده کنیم. از آثار حزب، میانجی‌گری بین قدرت و مردم است و مسائل را درست از مردم به قدرت انتقال می‌دهد. با احزاب باید گوشه‌ای از کارکرد دموکراسی سیاسی را تجربه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ساکت .انقدر گند زدی به کار و کارگر که نماینده های جیره خور فراکسیون امید هم بهت رای ندادند .

    • ازه

      اول خودت برو سر جات را پیدا کن و بشین بعد فتوی بده .5 سال کارگران را هر روز بدبخت کردی. خدا سزای تو و رئیست را بده.

    • sam

      جناب عالی تکلیف پسر خودت روکه در دبی صرافی و شرکت داره مشخص کن

    • سام

      استضاح شدی میفهمی حالا هی گریه کن
      به مامانت بگو جایزه بخره بیاره سر صف صبحگاه مدرسه بهت بده
      ولله

    • بدون نام

      تودوروزیرکاریت اینقدرفعال بودی موفق میشدی نمایندگان تواستیضاحت گفتن یعنی چی که بیش از۳ملیون افغانی فقط کارساختمانی اشغال وبیکارکردن وچندبرابران توشغلهای دیگه این غیرقانونی راحت کارکنن نبایدیدکارکنن وتوتوجوان عذربدترازگناه اوردی وگفتی ۴۰۰۰۰هزارتاکارفرماصابکارجریمه کردم اخرقربانی افغانیا شدی وگرنه اگه اینهارونزارین کارکنن محترمانه خودشون میرن ووباگفته خودمسولین این تعدادافغانی به هرایرانی سالی بالای۳۰۰ملیون تومان ضررمیزنن واینجاپدشاهی هرکی توپستش تااخرعمربایدپست یادولت باش خیلی مسخرس الان ریس جمهورانگلیس اروپابازنشسته میشن اینجادنبال قدرتن

      پاسخ ها

      • ...

        دقیقا... جوونای شهرستانی از فرط بیکاری میان تهران کار بعد افغانیا جای اونا به کار گرفته میشن در شهرداری و باقی ساختمونای بسازی بفروشا... غیرت ایرانی ما کجا رفته... بالا امریکا اشغال کرد افغانستانو خب خودشم بهشون کار بده... مگه ما پادوی امریکاییم که افغانیارو پوشش بدیم... سالانه بالای ده ملیارد ارز خارج. میکنن افغانیا و ملیونها خانواده افراد جویای کار به اعتیاد و فحشا و جرم هل داده میشن... اقای دولت چه منفعتی داری ازین هجوم افغانیا ؟؟؟ نکنه به نیت هر چه گرون تر فروختن دلار و کسری بودجه و... ازینا بعنوان اهرم علیه معیشت مردم بهره میبری ؟؟؟.

    • ...

      قطما ما از تحریمها عبور میکنیم!!! اینو خوب اومدی! به قیمت نابودی چن ملیون خانواده! هان ؟؟؟ در مملکتی که حتی نمیتونی آزادانه حرف بزنی خب نزن

    • .

      تازه داری میگی هیچ وقت هیچی سرجاش نبوده

    • بدون نام

      دیگه دیر شده،کار خرابتر از اونی هست که فکرش رو بکنی!وقتی بیست سال پیش اقتصاد دانها ونخبگان وکاربلدها حنجره خود را پاره کرده بودند ومیگفتند اقا ایران احتیاج به تکنولوژی دارد کارخانه ها با تکنولوژی قدیمی در طول زمان زیان ده وورشکست میشوند گوشی بدهکار نبود،زیر ساخت ها مثل پتروشیمی،حمل ونقل،توریسم باید ساخته میشد نشد،حالا بعد از چند سال این غول عریان بیدار شده وهمه را له خواهد کرد از ریز ودرشت تا حاجی وفقیر وغنی،تا همین چند وقت پیش تمام مسایل را از چشم مسولین میدیدم تا اینکه چند روز پیش در تهران برای خرید رفتم وصف طویل پیش خرید خودرو را با چشمان خود دیدم،ومتاسف شدم که خودمان داریم تیشه به ریشه خودمان میزنیم،هموطن کمی تامل داریم وارد گرداب عظیمی میشویم که سوریه در برابرش ناچیزه ،فقط باید متحد بود ویکدل ،وقتی خودمان سر خودمان کلاه میگذاریم وهمه میخواهند از روی هم رد شوند وبه خودمان رحم نمیکنیم انتظار نداشته باشید خارجی ها به ما رحم کنند!!!!!نه اب قعطی داریم نه منابع،نه پول بلکه مازاد هم داریم تنها چیزی که به ایران دارد ضربه میزند افراد نا لایق وبی بصیرت وریا کار وخاےن در راس امور وکار میباشد،الته مردم هم به اندازه خود سهم دارند ایران در لبه پرتگاه بزرگی ایستاده پس تا دیر نشده باید کاری کرد کارستان،نزاریم دوباره یه اسکندر مقدونی دیگر ایران را به توبره بکشه ونابودش کند وایندگان لعنت بر ما بفرستند همانطور که ما بر مردم وطایفه قاجار لعن ونفرین میفرستیم!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      عجب تو پوست کفتی کمی آبرو و شخصیت چیز خوبی است من اگر جای تو بودم هرگز دیگر در مورد مملکت لب به سخن باز نمیکردم !!!

    • بدون نام

      اگه چیزی بلد بودی که استیضاح نمیشدی

    • بدون نام

      حاجی در سیستم فعلی لاف اومدن و مرگ گفتن و در فضا سیر منفعت داره و هرکس خدمتی کرده و الان اشکال را بخواد بگه میگن این فرد منحرف ویا اصلاح طلب شده! مردم هم معیار پاکدست بودن را میزان دارایی افراد و رانت پست ومقام را باید آگاه باشند که نیستند .بنظرم یکم باید فرق صداقت و دروغ مصلحتی را برای مدعیان توضیح داد تا شاید به خودشون بیایند.اگر وامی به من داده میشد قطعا کتابی منتشر میکردم که صادق نه زیبا کلام ونه اون کیهان بی وجدان هست ."صادق کیست "

    • بدون نام

      ایشان اصلا اینکاره نبودن و حضور خود ایشان در راس ی وزارت خانه از ایرادات جدی نظام مدیریتی کشور است .

    • بدون نام

      الان روچه حسابی افغانهادرایران ماندگارندواخراج نمیکنیدکه باعث شده اندبیکاری درمردمان خودمان زیادشده وخدالعنت کندشمامسولین بیلیاقت که مردم راروزبه روزبه فلاکت کشاندید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج