جاباما
۷۶۸۳۷۹
۲۳ نظر
۵۰۰۳
۲۳ نظر
۵۰۰۳
پ

نامه کواکبیان به رهبری برای اصلاح قانون اساسی

نماینده تهران تاکید کرد: نامه‌ای تدارک دیده‌ایم که خدمت مقام معظم رهبری بدهیم و از ایشان بخواهیم برای بازنگری در قانون و شکل‌گیری جمهوریت سوم اقدام کنند.

خبرگزاری ایلنا: نماینده تهران تاکید کرد: نامه‌ای تدارک دیده‌ایم که خدمت مقام معظم رهبری بدهیم و از ایشان بخواهیم برای بازنگری در قانون و شکل‌گیری جمهوریت سوم اقدام کنند.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در کنگره این حزب گفت: امسال به خاطر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برنامه‌ای فشرده در شهریور برگزار کردیم، خداوند سبحان در قران می‌گوید انسان به امید زنده است و ما هم به همین امید. از سخنرانان انواع بحث‌ها را شنیدیم. معتقدم ناامید نیستیم و جامعه ما انقدر سرافراز است که همه این مشکلات را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: در سیستم نظام باید تغییرانی صورت بگیرد. اشاره می‌کنم به طرح جمهوریت سوم. یعنی کاملا ریاست‌جمهوری و نه کاملا پارلمانی. ما در زمان امام جمهوریت اول را تجربه کردیم و خود امام هم پیش‌بینی کردند بعد از ایشان جمهوریت دوم شکل گیرد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: نامه‌ای تدارک دیده‌ایم که خدمت مقام معظم رهبری بدهیم و از ایشان بخواهیم برای بازنگری در قانون و شکل‌گیری جمهوریت سوم اقدام کنند.

کواکبیان ادامه داد: نهادهای انتخاباتی در نظام باید برجستگی داشته باشند و نهادهای انتصابی اگر وجود دارند پاسخگویی داشته باشند. درحالیکه متاسفانه نهادهای انتصابی فعلا پاسخگو نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دخالت مسئولان نظامی در تصمیم‌گیری‌ها باید حذف شود. همانطور که در قانون هم گفتیم قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید اجرایی شود و عزیزان سالخورده بروند استراحت کنند. اعضای مجمه تشخیص و شورای نگهبان هم باید به این قانون عمل کنند. رهبری اگر دستور دهند می‌شود این اقدامات را اجرایی کرد.

وی افزود: من تغییر سیاست‌ها در عرصه داخلی و بین‌المللی را لازم می‌دانم. انتخابات حزبی را تجربه نکرده‌ایم و چهل سال است انتخابات به همین شکل است. دولت لایحه جامع انتخاباتی را بیاورد. من بارها گفتم باید قانون احزاب، انتخابات و امنیت اجتماع ما تغییر کند همه این موارد در قالب جمهوریت سوم در نامه‌ای به رهبری در حال تنظیم است.

کواکبیان در خصوص قوانین مبارزه با فساد گفت: قانون مبارزه با فساد در کشور باید عملیاتی باشد تا مردم اقناع شوند. مبارزه عملی با فساد این نیست که مدیرعامل ثامن‌الحجج با این همه فساد اقتصادی و رانت‌خواری که حتی در جلسات کلت همراه داشته ۱۵ سال حکم بگیرد. نمی‌دانید این شخص چقدر به اقتصاد ایران ضربه زده است. وام‌ها و ملک‌های او چقدر زیاد است.

وی افزود: دولت مقدار زیادی خط اعتباری قائل شده تا مشکل امثال موسسه ثامن الحجج رفع و رجوع شوند و مردم آرام شوند و شعار ندهند. قوه قضائیه نشان داده است حال مبارزه با فساد به طور جدی را ندارد.

کواکبیان با اشاره به سازمان جدید مبارزه با فساد که در قالب طرحی مطرح شده است، گفت: این طرح خوب است اما به معنی عدم کارآیی و بی‌خاصیت بودن سازمان بازرسی کشور است. دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی ریاست جمهوری بی‌خاصیت هستند که می‌خواهیم نهادی جدید درست کنیم. اگر این‌ها مسئولیت خود را داشته باشند نیاز به نهاد جدید نیست.

وی با بیان اینکه طرح شفافیت آرا در مجلس آرا کمی داشته است، گفت: فقط ۵۰ نفر به این طرح رای داده‌اند. برخی نمایندگان از نظارت شورای نگهبان می‌ترسند که به طرح رای نمی‌دهند برخی دیگر هم که پشتشان به پول گرم است از قضاوت مردم می‌ترسند. ترس هر دو گروه باید بریزد. نمایندگان نباید از آرا شفاف بترسند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اصلاح‌طلبان باید از این طیف وسیع که ساخته شده منسجم شوند که راهکارها هم تدارک دیده شده است. باید از هر اقدامی که مردم را از صحنه خارج می‌کند، جلوگیری کنیم تا مردم بازهم پای صندوق آرا بیایند. اصولگراها هستند اگر مردم رای ندهند به صحنه می‌آیند. اصولگراها با حداقل رای به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه پارسال از طرح پارلمان اصلاحات رونمایی کردیم که در شورای هماهنگی با استقبال رو به رو شدف گفت: در دفتر سیاسی هم آخر بحث درباره این کار است. دفتر سیاسی اعلام کرده ۳۰ حزب اصلاح‌طلب هرکدام ۱۵ نفر مجموعا ۶۰۰ نفر برای پارلمان اصلاحات تصویب شده‌اند. البته از فعالان سیاسی، وزرا و نمایندگان ادوار هم دعوت خواهد شد. این طرحی منسجم با ۶۰۰ عضو است که بعد از نهایی شدن در شورا آن را اعلام می‌کنیم.

کواکبیان افزود: حزب مردم‌سالاری در ۲۳۸ استان دفتر ایجاد کرده است. در ۳۱ استان شورای اجرایی کامل شده است و حدود ۲۸ شاخه حزبی فعال است. ۱۰ کمیته اجرایی فعال داریم و دفتر سیاسی ما همیشه جلسات منظم دارد. نشست ۳ ماهه هم همواره ادامه دارد. برنامه‌ریزی عصر ما تا پایان سال انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      تو فقط به فکر منافع خودت هستی و آینده انتخاباتی سال آینده ات

    • بدون نام

      نه دیگه جمهوری سوم که اصلا نمیخوایم ... انشا ا.. حکومت بعدی ...

    • بدون نام

      طبق گفته ایشون منع بکارگیری بازنشستگان یعنی تموم کارکنان دولت و نهادها و قوه ها و همه چی باید برن خونه استراحت کنند و این خیلی خوبه!

    • گوسفند وات ؟؟

      چرت و پرت

    • صادق

      ۲۳۸ استان!!!!؟؟
      مگر ما ۲۳۸استان داریم!!؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بقیه در کشورهای همسایه هستند

    • م

      واقعا تو مجلس چه خبره؟ خوشي عامو دلار 15 هزار تومنه. تو انتخابات حرفتون بود غير از ما بياد دلار ميشه 5 هزار تومن الان كه شده 15 هزار تومن همه وعده ها اينجوريه؟؟؟!!!

    • POOMPE

      کواکبیان حتما نباید قانون باشه به اندیشه خودت رجوع کن

    • بدون نام

      افرین

    • علی

      دولت بدرد نخور
      مجلس بدرد نخور
      وزرا دلال + اقازاده هاشون و خانم زاده هاشون
      مردم هم دنبال خرید ماشین و ... دلالی
      انتظار داریم چه اتفاق مثبتی برای این مملکت بیفته همه هم شاکی هستیم

    • بدون نام

      همین دیگه کم‌کم۲۰۰سال ازاروپا عقب تریم اونجاهمه چیزشفاف وولی اینجانمایندگان میترسن ازشفافیت بعدمیگن اروپا مهاجردارواخه ایران چیش به اروپامیخوره که اروپا داشته باش بیکارترین وبی اب ترین کشوردنیا ومردم فقیروکم بودجه ولیبالای۲۰ملیون افغانی شغلش وهزینشو مید واین جزوعجایب ۷گانه وهرجااینوبگی میفرستنت تیمارستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا اصلاح طلبان خرابکار این گند ی که به اقتصاد وب سفره مردم زدید درست کنید بعد حرف بزنید واقعا خجالت خوب چیزی هست طلبکار هم شدید دزذی واختلاس ووطن فروشی رفقایتان را اینطوری میخواهید بپوشانید

      • 96درصدی

        تونمیتونی کف دهنت راجمع کنی تورا چه به این گنده گوییها وکیل الدوله

    • بدون نام

      فقط تو یکی کارت درست انجام میدی . جون ترامپ .
      بسه دیگه . .....

    • بدون نام

      زحمت بیهوده میکشید

    • مهدی

      چاپ‌که‌نمیکنی ولی‌من‌نظرما‌میدم
      خب‌حالا‌یه‌پنجاه‌سال‌هم‌دنبال‌جمهوریت‌دوم‌ بعد‌هم‌سوم و هیچی‌‌عمرمون‌خلاص‌شد‌رفت‌بابا‌خجالت‌بکشید‌ یه‌نگاه‌به‌کشورهایی مثل‌کره‌جنوبی ترکیه وبعضی‌دیگه‌بکنید و بخدا‌خجالت‌بکشید وبرید واین‌مملکتا‌به‌دست‌اهلش‌بدید.

    • مهدی

      هرچند‌از‌اول‌انقلاب‌تا‌حالا‌قشنگ‌حرف‌زدید و زشت‌عمل‌کردید این‌حرفتونم‌مث اونا‌دیگه ولی تنها راه نجات‌حکومت‌تون‌همینه‌ .شما‌اصلاح‌طلب ها هم هروقت که حکومت‌به‌آخرخط‌میرسه‌شماهارا‌جلو‌میندازه‌تا‌یه‌فرصت‌چند‌وقته‌بگیره‌برا‌بقای‌خودش.

    • بدون نام

      اینکه نماینده از ترس رد صلاحیت مواضع اصولی نگیرد واقعا ایراد است و همین ایرادات باعث شده ادمهای ضعیف وناکارامد انتخاب شوند.
      اقای کواکبیان بهتر است از طریق مجلس پیگیر امور و اصلاح از طریق قانون نویسی باشد

    • بدون نام

      خداییش من هم با این حرفا موافقم!

    • siasiii

      با عرض سلام ' از کی ایشان تهرانی شدند که خبر نداریم !!!!!!? ایشان نماینده سمنان بودند چند دوره !!!!! دوما جمهوریت سوم یعنی چییییی !!!!? بدنبال چی هستند ? ایشان اگر نماینده مردم و از قشر ضعیف و محتاج نون شب بودند تا به حال دردی از مردم دوا می‌کردند و دنبال حزب بازی و مسخره بازی هایی که با این همه دفتر و دستک هست نبودند !!!!!!! از کجا پول و سرمایه حزب داری و این همه خدم و حشم و کارمند حزب و کمیته را اوردند !!!? مطمئنا یه چیزی هست !!! کارشون به جایی رسیده نامه میدند رهبری برای تغییر قانون اساسی !!!!! شما اگر کنار میخواستید انجام بدید برای مردم قانون هم زیاده و هم مکفی ' دنبال چی هستید !!!? صدای این طشت به زمین خورده بعدا در میاد مطمئن باشید ' ما فداییان انقلاب و رهبریم و از قشر ضعیف و اسیب پذیر جامعه شما چی !!!?

    • علی

      سلام، انسان به امید زنده است ولی همونهایی که قراره اختیارشون کم بشه یا موقع استراحتشونه از فردا بهت حمله میکنن و نمیذارن نامه به دست مقام معظم رهبری برسه....

    • بدون نام

      تف به سایت شما که هر نظری دلتان بخواهد نشر می کنید.لعنت به شما

    • کاوشگر فضایی

      تو که خودت با تهدید جلوی به تصویب رسیدن مبارزه با مفاسد اقتصادی رو توی مجلس گرفتی ، چی شد یهویی دلسوز مردم شدی ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج