۷۶۸۴۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تیم ملی دانمارک متشکل از دانش آموز، فروشنده و نگهبان زندان!

 به دلیل عدم توافق فدراسیون با اتحادیه فوتبال دانمارک، یک اتفاق تاریخی در بازی شب گذشته این تیم در مقابل اسلواکی رخ داد.

وبسایت نود: به نقل از اسکای اسپورتس، شب گذشته تیم ملی دانمارک در دیداری دوستانه در شهر ترناوا میهمان اسلواکی بود و در نهایت این دیدار را با حساب ۳-۰ واگذار کرد. در نگاه اول، این یک شکست سنگین برای تیمی محسوب می‌شود که به مرحله حذفی جام جهانی رسیده بود، اما با نگاهی دقیق تر به ترکیب تیم دانمارک در شب گذشته درمی‌یابیم این شکست آن قدرها هم سنگین نبوده است!

به دنبال عدم حصول توافق میان اتحادیه فوتبال دانمارک (DBU) و اتحادیه بازیکنان موسوم به اشپیلرنه (که تقریبا تمامی ملی پوشان دانمارک عضو این اتحادیه هستند) هیچ کدام از بازیکنان شناخته شده دانمارک برای این بازی در دسترس نبودند. اما این تمام مشکل نبود.

اتحادیه فوتبال همکاری خود را با آگه هارایده، سرمربی تیم ملی و یان دال توماسون، دستیار وی موقتا قطع کرده تا در بازی مقابل اسلواکی، یان ینسن ستاره فوتبال دانمارک در دهه ۸۰ هدایت این تیم را به عهده بگیرد. مهم ترین تجربه ینسن در عرصه مربیگری، حضور در تیم های ختافه و بلکبرن به عنوان کمک مربی بوده است!

اما ماجرای این عدم توافق چه بود؟ ستارگان سرشناس فوتبال دانمارک از جمله کریستین اریکسن (تاتنهام)، کسپر اشمایکل (لسترسیتی) و آندریاس کریستنسن (چلسی)، توافق با فدراسیون را به دلیل بحث بر سر مسائل تبلیغاتی و تجاری نپذیرفتند.

تیم ملی دانمارک متشکل از دانش آموز، فروشنده و نگهبان زندان!

دو طرف این داستان یعنی اتحادیه فوتبال و اتحادیه بازیکنان ماه ها بر سر این موضوع در حال مذاکره بودند تا بتوانند مشکل را حل کنند اما این مذاکرات در روز جمعه بدون دست یابی به هیچ نتیجه ای پایان یافت تا بازیکنان عضو اتحادیه به نوعی دست به اعتصاب زده و حاضر به همراهی تیم ملی کشورشان نشوند.

روز یکشنبه اتحادیه بازیکنان پیشنهاد داد تا بازیکنان مطابق با همان قرارداد قبلی، دانمارک را در دو بازی آینده همراهی کنند. اما این پیشنهاد مورد قبول اتحادیه فوتبال واقع نشد. اتحادیه در نامه ای خطاب به باشگاه های داخلی کشور دانمارک تلاش کرد ترکیبی از بازیکنان را جمع آوری کند که تاکنون در تیم ملی بازی نکرده اند. اما باشگاه های سوپرلیگ و لیگ دسته اول بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی نگذاشتند تا شگفتی تکمیل شود.

اتحادیه بعد از تمرد باشگاه های سوپرلیگ و دسته اول، به سراغ باشگاه های دسته سوم و چهارم فوتبال دانمارک رفت و تیمی را با ترکیبی از این بازیکنان و البته ۴ بازیکن فوتسال که تیم ملی این کشور را در جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ همراهی کرده بودند، ساخت.

باشگاه های سطح سوم و چهارم فوتبال دانمارک، باشگاه های آماتور محسوب می‌شوند و طبیعی است که فوتبال، شغل اصلی بازیکنان این تیم ها نباشد. برای همین با بررسی نام این بازیکنان، به شغل های عجیب و جالبی برمی‌خوریم: ویکتور لارسن (مشاور فروش)، کسپر اسکراپ (دانش آموز دبیرستان)، کریستین بانیس (مشاور)، کریستین بوملوند (نجار)، کسپر کمپل (بنا)، سیمون وولسن (دانشجو)، راسموس یوهانسن (سلبریتی یوتیوب)، کوین یورگنسن (نگهبان زندان)، آندرس فونس (تعمیرکار قایق)، دنیل هولم (بیکار) و کریستین اوفنبرگ (فروشنده) بازیکنانی بودند که احتمالا در رویاهای خود هم بازی برای تیم ملی دانمارک را تصور نمی‌کردند!

اتفاق مشابهی در کمتر از یک سال قبل برای تیم ملی بانوان دانمارک رخ داده بود. بازیکنان تیم ملی زنان دانمارک به دلیل عدم توافق برا سر شرایط کاری، حاضر به بازی در مقابل تیم ملی سوئد در انتخابی جام جهانی نشدند.

به دنبال این اتفاق، اتحادیه فوتبال دانمارک ۱۸ هزار پوند جریمه شد و نتیجه این مسابقه نیز ۳-۰ به سود سوئد اعلام شد. همچنین یوفا در هشداری به اتحادیه فوتبال اعلام کرد چناچه در ۴ سال آینده، تیم ملی این کشور از حضور در مسابقه ای سر باززند، این تیم از حضور در تورنومنت های یوفا محروم خواهد شد.

البته اسلواکی هم پیگیر این موضوع است. اسلواکی که میزبان بازی دوستانه دیشب بود، به دلیل چنین اتفاقی قیمت بلیت های این مسابقه را تا یک یورو کاهش داد. اسلواکی از نهاد حاکم بر فوتبال اروپا درخواست کرده برخورد قانونی و مناسبی با این اقدام دانمارکی ها صورت گیرد.

اما دانمارک روز یکشنبه در چهارچوب رقابت های تازه تاسیس لیگ ملت های اروپا باید در شهر آرهاوس از ولز میزبانی کند و رئیس اتحادیه فوتبال، به میدان رفتن ترکیبی مشابه با ترکیب بازی دوستانه دیشب را دور از ذهن نمی‌بیند.

یسپر مولر در این خصوص می‌گوید:

پیشنهاد به بازیکنان ارائه شده، امیدوارم بازیکنان به خوبی و با دقت به این پیشنهاد فکر کنند. اگر آن ها موافق نباشند، شرایط بازی دوستانه با اسلواکی در روز یکشنبه مجددا تکرار می‌شود، چرا که قرار نیست پیشنهاد جدیدی از طرف ما ارائه شود.

برخی هواداران دانمارکی از این اقدام بازیکنان ملی پوش خود عصبانی هستند و آن ها را حریص می‌نامند. با این حال کریستین اریکسن تاکید کرده که بحث تنها بر سر پول نیست:

ما با هم به این توافق رسیدیم و با هم چهره فوتبال دانمارک را حفظ کردیم. ما این جا هستیم تا مثل همیشه برای دانمارک بازی کنیم. باید این مشاجره را همین الان تمام کنیم، نه این که به آن دامن بزنیم. بیایید همان قرارداد قبلی را برای حداقل یک ماه دیگر تمدید کنیم.

یان ینسن، سرمربی موقت دانمارک نیز بعد از اتمام این بازی دوستانه، بازیکنان جدید تیم را "قهرمان" نامید:

۲۴ قهرمان را در فاصله تنها ۴۸ ساعت تا این بازی دوستانه فراخواندیم. بازیکنانی که در مقایسه با بازیکنان سطح جهانی اسلواکی، در سطوح پایین فوتبال بازی می‌کنند. افتخار می‌کنم و شگفت زده ام، از بازیکنانی که امشب برای دانمارک بازی کردند و آن هایی که حاضر به انجام بازی نشدند.

دوستی بین آن ها و عملکردشان در بازی امشب به یادماندنی بود. هرگز این شکست را فراموش نمی‌کنم. این شیرین ترین شکست دوران فوتبال من بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه یورو 17 هزار تومنه
      به پول ما کم پولی هم نبوده :)))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج