جاباما
۷۶۸۴۹۲
۱۲ نظر
۵۰۳۴
۱۲ نظر
۵۰۳۴
پ

پدیده نجومی نادر در یک کلیسای مصری

در اول ماه مه ( ۱۶ أبیب) در تقویم قبطی ها، هر سال نگاه مسیحیان مصر به «محراب مارجرجس» کلیسای فرشته میخائیل در استان "الشرقيه" مصر دوخته می شود. این محراب شاهد پدیده ی نجومی نادری است؛ عمود تابيدن نور خورشید روی محراب که در حدود یک ساعت تا نیم ساعت طول می کشد.

وبسایت تابناک باتو: در اول ماه مه ( ۱۶ أبیب) در تقویم قبطی ها، هر سال نگاه مسیحیان مصر به «محراب مارجرجس» کلیسای فرشته میخائیل در استان "الشرقيه" مصر دوخته می شود. این محراب شاهد پدیده ی نجومی نادری است؛ عمود تابيدن نور خورشید روی محراب که در حدود یک ساعت تا نیم ساعت طول می کشد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، گروه ترمیم در طول بازسازی آن را به طور اتفاقی کشف کردند و از آن زمان تاکنون مسلمانان و مسیحیان مصر در موعد مقرّر برای تماشای آن از نزدیک به کلیسای میخائیل می آیند.

پدیده نجومی نادر در یک کلیسای مصری

کلیسای میخائیل برای مردم این منطقه از جایگاه تاریخی منحصر به فردی برخوردار است و به سبک بیزانسی و در قرن چهارم میلادی ساخته شده است. از نظر قبطی ها میخائیل فرشته ی بزرگ و رئیس فرشتگان است. «او همواره در مقابل ربّ ایستاده و از کلیسا در برابر شیاطین دفاع می کند و خداوند میخائیل را در مناسبت های بسیاری گرامی می دارد، زیرا میخائیل شجاعتی وصف ناپذیر و محبتی عظیم به خداوند دارد و غیرت او در مجد و ثنای خداوند در حدّ و حصر نیست.»

صفحه کلیسا در فیسبوک می نویسد: این پدیده در جریان ترمیم کلیسا کشف شده و در هر محرابی روزنه هایی برای تهویه یافت می شد اما تراکم خاک باعث بسته شدن آنها بود. پس از پاکسازی ورود عمود نور را بر محراب دیدیم که با روز عید سالانه فرشته میخائیل همزمان بود.

پدیده نجومی نادر در یک کلیسای مصری

این صفحه در ادامه می افزاید که این اتفاق شبیه همان چیزی است که در معبد ابوسمبل رخ می دهد و ما از رسانه ها می خواهیم تا اتفاقی را که در محراب مارجرجس رخ می دهد پوشش دهند. یک ستاره شناس به نام "يحيي وزيري" می گوید: پدیده های نجومی بر روی ساختمان های قدیمی مصر تأثیرگذار بودند. فراعنه که در ستاره شناسی مهارت داشتند و از سوی دیگر خورشید پرست بودند، پدیده های نجومی را به معماری هایشان گره می زدند مثل آنچه در معبد ابوسمبل رخ می دهد.

پدیده نجومی نادر در یک کلیسای مصری

موافقان می گویند این کلیسای قبطی هم تحت تأثیر معماری باستانی مصر شاهد چنین پدیده ی نجومی نادری می باشد. اما دکتر «عاطف نجیب» رئیس بخش آثار قبطیان می گوید: چنین پدیده ی فلکی نادری فقط در معبد ابوسمبل رخ می دهد و آن هم در پنجاه سال پیش کشف شد. این که بخواهیم این موضوع را به برخی کلیساها هم تعمیم بدهیم کاملاً اشتباه است. او می گوید در کلیسای مارجرجس ایستادن و عمود خورشید را بر محراب ندیدم، فقط نوری از یک روزنه به شکل کاملا عادی مثل هر جای دیگری داشت از سقف به درون می تابید.

پدیده نجومی نادر در یک کلیسای مصری

پدیده نجومی نادر در یک کلیسای مصری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خشم شب ( نیلوفر )

      کلا مصر در قدیم تکنولوژی پیشرفته و معماری دقیقی داشته من که همیشه دلم میخواست تمام راز های مصر رو کشف کنم ( لطفا بفرستین )

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی بفرستیم؟!!!

      • شمیم

        قضیه این بفرستیم چیه؟؟

      • زهرایی

        خشم شب با شماها نیست با برترین هاست میگه یعنی نظرشو درج کنن.

      • نیلوفر ( خشم شب )

        مرسی زهرایی جان

      • بدون نام

        یعنی این شد دستور زبان فارسی(لطفا بفرستین)

    • پریسا (همون پری)

      جالب بود...

    • من از خونمون

      خیلی پدیده خوبیه و باحالیه

    • زهرا

      چه جالب

    • بدون نام

      این لطفا بفرستینای جدید (:

      پاسخ ها

      • خشم شب ( نیلوفر )

        این دخالت های بی جا ( لطفا بفرستین )

    • ترانه

      خیلی خوشگل و باحاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج