۷۶۸۵۲۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در نمایش فیلم ایرانی در ونیز چه گذشت؟

فیلم "همچنان که میمردم" اولین ساخته مصطفی سیاری در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

خبرگزاری ایسنا: فیلم "همچنان که میمردم" اولین ساخته مصطفی سیاری در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

الهام کردا ، مجید آقا کریمی، وحید راد و مصطفی سیاری بعد از نمایش فیلم در جشنواره ونیز با تماشاگران صحبت کردند و به سوال های خبرنگاران و منتقدان حاضر در سالن نمایش پاسخ دادند.

مصطفی سیاری در پاسخ به ارتباط فیلم با رمان "گور به گور" فاکنر گفت: ایده اولیه این فیلم تحت تاثیر رمان "فاکنر" شکل گرفت و "گور به گور"ی اصطلاحی است در زبان فارسی که به نرسیدن مرده به جایی برای آرامش یافتن اطلاق می شود.

کارگردان "همچنان که میمردم" درباره اشاره مفهومی به روباه در این فیلم توضیح داد: روباه نشانه مکار بودن است . از زمانی که داشتیم فیلمنامه را می نوشتیم شخصیت زن دوم و مادر مجید را شبیه روباه دیدیم و روایت ماجرای آوردن یک روباه به خانه توسط پدر و بهم ریختن همه چیز شاید مابه ازای آن باشد.

سیاری همچنین گفت: فیلم من بخشی از تنش خانواده را نشان داد و در واقع دلیل اصلی این تنش اهمیت نقش پدر در خانواده های ایرانی است ، این اهمیت باعث واکنش های متفاوتی در شخصیت ها می شود و فیلم من درباره واکنش های متفاوت شخصیت های فیلم به این تنش است .

همچنین در این جلسه مجید آقاکریمی بازیگر نقش مجید در فیلم ، که بعد از بازی در تئاتر "پسران تاریخ" ، گفته می شود بازی خوب و تاثیر گذاری در فیلم سینمایی "همچنان که میمردم "ارائه داده است ، درباره رابطه بازیگران با کارگردان در این فیلم گفت :

بعضی کارگردان ها در ایران دنبال ما بازیگر های تئاتری می گردند و ما را برای بازی در فیلم دعوت می کنند. این شانس و فرصت خوبی برای ما و تغییر دلچسبی برای سینما است . معمولا بعد ازاین انتخاب اتفاق های خوبی در سینمای ما افتاده و معمولا ما بازیگر های تئاتری رابطه خوبی با کارگردان ها ی سینما برقرار کرده ایم و در این فیلم هم همین اتفاق افتاد.

الهام کردا بازیگر نقش لیلا در فیلم "همچنان که میمردم" هم بعد از نمایش فیلم در جشنواره ونیز گفت :

این فیلم در جای بسیار محرومی از ایران فیلمبرداری شد و طبیعتا این مسله شرایط کار را برای ما بسیار دشوار می کرد ، اما مصطفی سیاری کارگردان فیلم در مرحله پیش تولید تمرین های زیادی را پیش بینی کرده بود و همین تمرین ها که قبل از فیلمیرداری انجام شد به ما خیلی کمک کرد تا بتوانیم به داستان فیلم ورود کنیم .

الهام کردا توضیح داد : پدر در خانواده های ایرانی بسیار مقدس است بنابراین بازی در فیلمی که این تقدس را به چالش می کشد برای ما آسان نبود.

وحید راد دیگر بازیگر فیلم هم در ونیز حضور دارد و در این جلسه یادی از کیارستمی کرد و گفت : استاد کیارستمی می گفت انجام کارهای سخت آدم ها را جوان و قدرتمند نگه می دارد و به خاطر همین الان ما عوامل ساخت فیلم همچنان که میمیردم این طور سر حال اینجا در حضور شما هستیم .

"همچنان که میمردم " که در بخش افق ها به نمایش درآمده درباره چهار خواهر و برادری است که به وصیت پدر جنازه او را تا روستایی در نزدیکی اهواز می برند تا به خاک بسپارند ، مجید برادر ناتنی و تنها کسی است که وصیت را از پدر شنیده است ، آنها به مقصد می رسند اما جنازه همچنان دفن نشده است . فیلمنامه این فیلم با الهام از رمان گور به گور فاکنر نوشته شده است.

فاطمه معتمدآریا نیز که داور جشنواره ونیز است،در این نمایش حضور داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج