جاباما
۷۶۸۵۶۸
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بیانیه ۸ کشور اروپایی درباره نشست سه جانبه تهران

همزمان با آغاز نشست ایران، روسیه و ترکیه پیرامون طرح نظامی سوریه برای بازپس گیری استان ادلب، هشت کشور اروپایی با صدور بیانیه ای از عملیات نظامی در شمال غرب سوریه ابراز «نگرانی» کردند!

خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل: کشورهای بلژیک، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و سوئد با صدور یک بیانیه مشترک، مراتب نگرانی عمیق خود (!) را نسبت به اقدام نظامی در شمال غربی سوریه که مدعی هستند «با پیامدهای بالقوه فاجعه بار انسانی برای غیرنظامیان همراه است» اعلام کردند.

این هشت کشور اروپایی از کشورهای روسیه، ایران و ترکیه خواستند تا از آتش بس و ترتیبات تنش زدایی که در ادلب مورد توافق قرار گرفته اند، «از جمله حفاظت از غیرنظامیان به منزله یک اولویت» حمایت کنند.

در بخشی دیگر از این بیانیه مشترک آمده است: «یک عملیات آفندی تمام عیار در ادلب جان بیش از سه میلیون غیرنظامی از جمله یک میلیون کودکی را که در این منطقه زندگی می کنند، در معرض خطر قرار می دهد».

گفتنی است که رؤسای جمهور دو متحد نظامی سوریه (ایران و روسیه) به همراه ترکیه (که از معارضان سوری حمایت می کند) روز جمعه برای انجام گفتگوها پیرامون سرنوشت ادلب- آخرین سنگر تروریستها در سوریه- در تهران با یکدیگر دیدار می کنند.

این کشورهای اروپایی تأکید کردند که هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی «کاملاً غیرقابل پذیرش» خواهد بود.

«اولوف اسکوگ» نماینده سوئد در سازمان ملل گفت که اعضای شورای اروپا در آستانه نشست تهران «پیامی قدرتمند» خطاب به کشورهای ضامن روند آستانه ارسال می کنند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه پیرامون بحران در ادلب سوریه یک نشست اضطراری برگزار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم از هشت کشور اروپایی میخاهیم سرشان تو کار خودشون باشه

      پاسخ ها

      • مهران

        کلا هر کجای دنیا جنگه یه طرفش ماییم.تو مملکت خودمون هم مردم با بیشترین مشکلات اقتصادی مواجه هستن

      • علی

        ما از هشت کشور اروپایی نمیخوایم سرشون تو کار خودشون باشه به این دلیل که غیر نظامی ها کشته بشن خونش یقمونو میگیره
        دوما از اروپاییها میخوایم که به امریکا ، اسرائیل و انگلیس فشار بیارن از کثافت کاری تو سوریه دست برداره

    • بدون نام

      این همه آدم تو میانمار مردن اروپا چه کار کرد حالا هم نگران منافع خودشه

    • بدون نام

      چطوره که همه کشورها دلشون برای تروریست‌های ادلب میسوزه مگه اینا به قوانین اف‌ای‌‌تی‌اف‌ احترام نمیزارن یا این لایحه کثیف بدرد نخور فقط برای ما ایران ساخته شده که اصلاح‌طلبان هم خیلی دوست دارن مثل بجام بکنن توی پاچه ما

    • بدون نام

      برای چی علامت ! در متن گذاشتی .... چطور یمن اگر باشه تجاوز .... نوبت بشار اسد و ایران که میخواد حمله کنه حق طرف شماها میاد .... یعنی حمله کنید مردمی که اونجا گیر افتادند هیچ اتفاقی براشون نمیوفته ؟؟؟؟

    • س

      آقا بیاین مشکلات فاجعه بار مملکت خودمون روحل کنید. آخه ادلب که ما حتی نمی دونیم کجاست چه ربطی به ما داره .حالا هی بگید سوریه عقبه ماست وفلان فلان. .مردم روبیچاره کردید . بس کنید دیگه.شما اگه خیلی زرنگی مملکت خودت رو درست کن .شدیم عبرت بدبختی برای تموم دنیا.

      پاسخ ها

      • سلام

        باشه.داریم می‌آییم

    • محمو.م انزلی

      چه جالب وچه عجیب.یک بام ودو هوا!!!
      کودکان یمن انسان نیستند؟ مردم وزنان یمن انسان نیستن؟ چطور دربرابرجنایات فوق بشری عربستان وامارات وآمریکا علیه کودکان وزنان ومر م مظلوم یمن دهان کثیفشون رو بستندونظاره گرند؟ ننگ برآنان

    • گوسفند وات ؟؟

      سه کشور دارن برای سوریه تصمیم میگیرن در حالی که خود سوریه غایبه بعد یه خنگی مثل اون نفر اول میاد میگه هشت کشور سرشون توی لاک خودشون باشه اخه چقد تو نادانی داری توی یه کشور دیگه دخالت میکنی انتظار داری هیچ کس هم هیچی نگه

    • احمد

      ادلب به هر روشی که امکان دارد باید خالی از گروهای تروریستی شود .که زندگی در انجا به روال عادی برگردد وزمینه نگرانیهای دیگری برای سوریه وجهان نباشد

    • بدون نام

      بشار اسد بعثی و مزدوران

    • بدون نام

      خدا آخر عاقبت ایران روبخیر کنه هروقت روسیه با کشوری سر دوستی باز کرده اون کشور بدبخت شده وپای روسیه به هرجا باز بشه یعنی بدبختی اون کشور فعلا که دریای خزر رو دارند می دهند و هیچ زمانی بامتحدینش خوب تا نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج