۷۶۸۵۹
۵۷ نظر
۵۰۰۲
۵۷ نظر
۵۰۰۲
پ

نخستین جمله مرد زنده شده پس از اعدام

«خدا را شکر. خیلی سخت ‌بود.» این اولین جمله‌ای است که اعدامی زنده‌‌شده بجنوردی بعد از اینکه قدرت تکلمش را پیدا کرد به زبان آورد.

روزنامه شرق: «خدا را شکر. خیلی سخت ‌بود.» این اولین جمله‌ای است که اعدامی زنده‌‌شده بجنوردی بعد از اینکه قدرت تکلمش را پیدا کرد به زبان آورد.

علیرضا - اعدامی زنده‌ شده - چهار روز پیش توانست برای اولین‌بار از زمان اجرای حکم با اعضای خانواده‌اش ملاقات کند. آنطور که خانواده علیرضا نقل کرده‌اند او بعد از اینکه بچه‌هایش را دید هر سه آنها را در آغوش گرفت و گریه کرد. برادر علیرضا که پیش از این در گفت‌وگو با «شرق» گفته بود آمادگی ملاقات با برادرش را ندارد، سرانجام همراه همسر و فرزندان برادرش به ملاقات وی رفت.

او در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «بالاخره شرایط روحی برادرم و خانواده به حدی رسید که توانستیم او را ببینیم و با هم صحبت کنیم. لحظه بسیار سختی‌ بود. دست و پایم می‌لرزید، نمی‌توانستم جلو بروم وقتی ما را دید گریه کرد. البته اول بچه‌ها و همسرش به دیدارش رفتند، علیرضا آغوشش را باز کرد و بچه‌ها را بغل کرد و گریست. او فقط خدا را شکر می‌کرد. وقتی که ما بالای سرش رفتیم بعد از اینکه همدیگر را در آغوش گرفتیم و گریه کردیم چیزی نپرسیدم، می‌ترسیدم از او بپرسم چه شده است اما خودش گفت خیلی سخت بود، مرتب می‌گفت خدا را شکر. خیلی سخت گذشت.»

او درباره وضعیت جسمی برادرش نیز گفت: وضعیت جسمانی‌اش خیلی خوب است. راه می‌رود. غذا می‌خورد و کارهای شخصی‌اش را خودش انجام می‌دهد. می‌تواند صحبت هم بکند اما به خاطر فشاری که به حنجره‌‌اش وارد شده هنوز صدایش خوب نشده و مثل آدم سرماخورده که صدایش گرفته، صحبت می‌کند. دکترها گفته‌اند به خاطر حنجره‌اش بهتر است زیاد صحبت نکند، با این حال وقتی بچه‌هایش را دید آنقدر هیجان‌زده شد که نتوانست آرام بگیرد و بارها آنها را بوسید و خدا را شکر کرد. هنوز شوکه‌ است و نتوانسته صحنه اعدام را فراموش کند. علیرضا، مرد ۳۷ساله به جرم قاچاق و نگهداری نزدیک به یک کیلوگرم شیشه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌ بود.

به گفته وکیل متهم پرونده، قبلا پرونده با درخواست قاضی صادر‌کننده حکم دوبار به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شده بود ‌اما به دلیل سوابق متهم هر دوبار درخواست بخشش رد شده‌ بود. متهم یک ماه قبل پای چوبه ‌دار رفت و حکم صادره اجرا شد اما ساعاتی بعد، یکی از ماموران سردخانه متوجه‌ صدایی از داخل یکی از کشوها شد و به سمت آن رفت. او وقتی کشو را بیرون کشید کاور بخار گرفته حاوی جسد علیرضا را دید و متوجه زنده‌ بودن او شد. با انتقال علیرضا به بخش مراقبت‌های ویژه پیگیری‌های پزشکی در مورد او انجام شد و وی اکنون سلامتش را بازیافته است.

در این مدت واکنش‌های متفاوتی درباره پرونده علیرضا وجود داشت تا اینکه رییس قوه‌قضاییه اعلام کرد هرچند به لحاظ قانونی او باید اعدام شود اما به لحاظ عاطفی اجرای دوباره حکم درست نیست بنابراین متهم می‌تواند مشمول یک درجه عفو شود. در حال حاضر علیرضا همچنان در بیمارستان به سر می‌برد و روند درمان او ادامه دارد. این مرد بعد از بهبود به زندان منتقل خواهد شد. این در حالی است که وکیل‌مدافع علیرضا از ارسال درخواست عفو موکلش به کمیسیون عفو و بخشودگی استان خراسان‌شمالی خبر داد.

وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: درخواست عفو از سوی من به‌عنوان وکیل علیرضا و همچنین از طرف خانواده‌اش برای بخشش او به کمیسیون عفو و بخشودگی استان خراسان‌شمالی فرستاده ‌شده است. اگر کمیسیون استان با این درخواست موافقت کند پرونده برای اظهارنظر به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه‌قضاییه در تهران فرستاده‌ خواهد شد و در صورت موافقت آنها رای بر بخشودگی صادر می‌شود.

حمیدی در پاسخ به این سوال که چند درجه تخفیف به علیرضا داده خواهد شد، گفت: این مساله‌ای است که کمیسیون باید در مورد آن تصمیم بگیرد. من به‌عنوان وکیلش به لحاظ قانونی می‌توانم درخواست عفو را ارایه دهم که این کار نیز انجام شده است و با توجه به مساعدت مسوولان قضایی استان و گفته‌های رییس قوه‌قضاییه در این خصوص به نظر می‌رسد درخواست عفو مورد قبول واقع‌شود.

این وکیل دادگستری درخصوص دیدار با موکلش گفت: با کمک و مساعدت فراوانی که دادگستری و دادستانی بجنورد کردند شرایط برای ملاقات من با موکلم فراهم شد و چند روز قبل او را دیدم، وضعیت جسمانی و روحی‌اش خوب است. او به‌شدت از کاری که کرده پشیمان است و به نظر می‌رسد تنبیه ‌شده است. از علیرضا به خوبی در بیمارستان نگهداری می‌شود و مسوولان بیمارستان و دادستانی کمال توجه را درخصوص وی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طُرفه

      چرا عاقل کند کاری * که باز آرد پشیمانی !؟
      معجزه چیه ؟! یعنی همین. باشد که درس عبرتی شود برای همگی ما !

      پاسخ ها

      • فری

        اصلا عاقل چرا باید کار کنه؟؟؟؟؟

      • دانوب

        اصلا برای عاقل کار پیدا میشه؟؟؟؟

      • علی

        چرا عاقل کند کاری که باز آید به کنعان غم مخور ، کلبه احزان شود روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خواستن توانستن است ، اگه بخوای می تونی

      • بدون نام

        ها ها ها علی حال کردم

      • بدون نام

        وایسا بینم تو اون طرفه فامیل ناصرالدین شاه اینا نیستی ؟؟؟

    • بدون نام

      خدا یارو رو بخشیده شما نمی بخشین

    • بدون نام

      به نظر میرسه تنبیه شده است؟؟؟؟ جواب اون خانواده هایی رو که با شغل شریف این آقا از هم پاشیدن کی میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعدام

      • مهساسادات

        خدا بخشیدش :) تا خدا نخواد برگ از شاخه نمیفته
        اون خونواده ها مگه عقل و شعور ندارن ؟ خب خودشونو آلوده نکنن !!

    • بحیرا

      خواست خدا بوده که اون زنده بمونه.به نظر من خداوند به ایشون فرصت دوباره برای جبران و زندگی داده.

    • کیارش

      //بی گناه تا پای دار میره اما اعدام نمیشه//
      واقعا قدیمیا هیچی رو جا نذاشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیگناه؟! موادفروش بوده!

      • من

        اصلا میدونی شیشه چیه؟
        خواهشا ی کم اطلاعاتتونو درمورد مواد مخدر بالا ببرید مخصوصا شیشه که کولاک میکنه
        شیشه مصرف کننده رو نابود نمیکنه باعث مرگ اطرافینش میشه .میتونید برید سرچ کنید ببینید چه توهماتی رو ایجاد میکنه تا اطلاعاتتون بالا بره

      • رهراخانوم

        ولی دیگه ضرب المثل ها هم تو این زمونه درست درنمیان...چون من دیدم که پای بی گناه ،خیلی هم راحت، پای چوبه ی دار رفت و گردنش هم بالای دار...

    • سعید

      وقتی خدا به او زندگی دوباره داده مگر میشود منکرش شد پس یک درجه عفو هم برای او کم است

    • نیلوفر

      من اگه به جای این مرد بودم روزی هزار بار خدارو شکر میکردم.این اتفاق خیلی کم پیش میاد.

    • هدهد

      کاربر عزیز ایشون به زور به کسی مواد نداده چرا من و شما دنبال مواد نیستیم چون نمی خوایم و اهلش نیستیم نه که موادی وجود نداره پس هر کسی مسئول اعمال خودش این بدبختم باید عفو کنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت ؟ تا اینا نباشن کسی مواد نداره که بخره

      • من

        واقعا من قبطه میخورم به عقل شما

      • هدهد

        شما غبطه نخور ، قبطه بخوری حالا زیاد اشکال نداره

      • چلچله

        شما جوش نزن هدهدجان ، تا آدمهای بدبختی مثل شما هستن، امثال این آقا بسیار هم خوشبختن . آره جونم .

    • عليرضا

      با سلام،
      خانواده هايي که از هم پاشيدن،بخاطر عمل خودشون بوده نه بخاطر وجود افرادي مثل عليرضا ها.اين افراد قرباني فقر اقتصادي و معنوي هستند،البته کاري مذموم و ناپسند است اما آن خانواده ها و عموما افراد معتاد،بدنبال مقصر نباشند،خودشان مقصر اصلي وضع خود هستند.انشا ا... ايشان نيز از عنايت ويژه الهي که بي حکمت نيست،متنبه شده باشد.

      پاسخ ها

      • بانو

        +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      • پلیس

        شما مواد فروشی؟

      • علیرضا

        آره با مجوز مواد میفروشم!

    • نیلوفر

      شاید خدا بخشیدش
      شایدم خواسته زنده بمونه که بیشتر زجر بکشه...
      پدر دوست من پرستاری هست که ایشون رو دیده، میگه اصلاً شرایط روحی خوبی نداره و ...

    • سعد دولتشاه

      درست یانادرست . ازقدیم شنیده بودیم که حتی اگرطناب دار یک اعدامی پاره هم بشود یعنی اینکه اونبایداعدام شود، زیرهمه میدانیم که مسلما قبل ازاعدام همه چیزازجمله طناب داروارسی وبدقت بازنگری میشود وازآنجاکه بدون تردیدهمه میدانیم مرگ وزندگی دست خداست بنابراین وقتی طناب باین محکمی پاره میشودیعنی اینکه حکمتی درکاراست ونبایدمعدوم شودوعلت آن هم مستقیمامربوط به خودخداست مضاف براینکه کسی راهم بقتل نرسانده وقتل نفسی انجام نداده که مستحق قصاص یاگذشت اولیاءدم باشند واگربقول هموطن عزیزی که فرموده عده ای راآلوده نموده جوابش راهموطن دیگربخوبی داده وآن اینکه مگربزوربکسی موادداده وچرامن و شمانرفتیم سراغ این چیزها وبازمهمترازهمه اینکه این مردوامثالهم مسلما اگرکاروکاسبی میداشتندویا وسایل کار، مخصوصا برای افرادمتاهل فراهم باشدهیچگاه سراغ اینگونه کارهای خلافی که هم ازعاقبت آن وهم ازگناه آن باخبرهستند نمیروند .جوانی که بعدازرسیدن بمرزبلوغ نیازبه کاروزن وزندگی داردوقتی میبیند کارنداردوبراثربیکاری پول هم نداردنیازجنسی هم دارد. دورهم جمع میشوندوباندی تشکیل میدهندوموتوری میدزدند وبرای پول درآوردن میروندسراغ کیف قاپی وبرای نیازجنسی بعنوان مسافرکش زنها ودختران باکره مردم راموردتجاوزقرارمیدهند.سئوال اینست که اگراین جوان پس ازاتمام تحصیل دارای کارمشخصی بودوطبعادارای زن وبچه میشدآیانیازی به دزدی وتجاوزبه نوامیس مردم پیدامیکرد؟جوانها ازبزرگترهابپرسندببینندآیا قبلا دیده یاشنیده بودندکسی فقط برای کلاهبرداری ودزدیدن پول وجواهرات یک دخترپاک وبیگناه رفته باشد خواستگاری دختری و او راتا آخرعمردلزده وبی اعتمادبه زندگی نمایدوهم تمام دارائی وعفت اوراازبین ببردوحقیقته آیایکی ازاین کارهای عجیب وغریب تازه اختراع شده قبلا وجودداشت ؟ خداگواه است بااینکه روزنامه هااغلب ازصدتا یکی رامینویسند برخی اوقات انسان شاخ درمیآوردکه این نبوغ عجیب وغریب راازکجاآورده اند. که البته همه اینهابراثربیکاری ونداشتن سروسامان ویک زندگی ساده است . قبلا هرکس افتاده ای راکنارخیابان میدیدباوکمک میکردواورابهرجالازم بودمیرساندولی امروز بمحض اینکه خانمی رابقصدغربت الی الله سوارکنی که بمقصدبرسانی بلافاصله میبینی که موتورسوارهمدست اوفورامیرسدوباهزارویک ترفندقصداخاذی ازتوراداردومسلما اگربیینی کسی کنارخیابان جان میدهدجرات نمیکنی حتی نزدیکش شوی وسعی میکنی بسرعت ازمحل دورشوی که مباداتله ودامی درکارباشدکه مسلما ازهزارموردآن 999 تای آن حتماتله است . بهرحال باتشکرازمقام ریاست محترم قوه قضائیه . ازآنجاکه مسلما این مردمتاهل دیگرسراغ اینگونه کارهای خلاف وخطرناک نمیرودشایدلازم باشدهمانطورکه خداوندبخشیده . عنایتی فرموده بخاطر عائله اش فرصت دیگری باوداده و اورابخشیده وآزادفرمایندتا بتواندگذشته خودراجبران نموده وحتی سرچشمه های این باندفسادرامعرفی نماید زیرازندان بودن او کارراخرابترمینمایدواگرقراراست اصلاح شده باشدبمرورزمان برایش عادی شده وباافرادخلافکاردیگری آشناشده ودوباره همانی میشودکه بودوشاید بدترواستادتر از اول. ان الله غفوررحیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش طنابش که پاره نشده! بعد 10-12 دقیقه که از طناب آویزون بوده پزشک قانونی تایید کرده که مرده آوردنش پایین بعد تو سرد خونه زنده شده!

      • samir

        صحبتهایت از روی منطق است

        وحرف حساب جواب ندارد

      • بدون نام

        میگم بیا برو وکیل همین یارو شو خوب حرف میزنی ها!!

    • فرزانه

      من از قاچاق و مواد متنفرم و از کسایی که اینکارا رو می کنن ولی این استثنا هس به نظرم خدا به اون و خونوادش ی فرصت دوباره داده چرا ما آدما ندیم نعذ بالله ما که خدا نیستیم به این بیچاره باید یه فرصت داد

      پاسخ ها

      • سیندرلله

        موافقم.خدا حتی به گناهکارترین آدمها عنایت داره این که دیگه چیزی نیست.

    • آتنا

      میگن کسی که خطا کرده و شما شب متوجه خطاش شدید صبح که دوباره دیدیش به چشم خطاکار نگاهش نکنین چون ممکن است شب توبه کرده باشه و شما ندونین .پس بهتره همه ما حتی به خاطر بچه هاشو زنش به چشم آدم پاک و توبه کرده بهش نگاه کنیم.انشالله که همینطور باشه.

    • علیرضا

      سلام دوستان من! آقای دولتشاه عزیز خیلی ساده مسئله رادیدند! عزیزم شما قبول داری که اگر شرایط ارتکاب جرم برای کسی یا کسانی فراهم باشد بیشتر مرتکب میشوند همه که مثل شما فهیم و عاقل نیستن بالاخره انسان حتی من و شما هم شاید دچار گرفتاریهای روحی و جسمی شود که به موادپناه ببرد حتی برای خودکشی یا انتقام از دیگران و جامعه !چرا امار طلاق و فساد و فحشاء زیادشده ؟بنده هم وکیل دادگستری هستم تشریف بیارین دفتر تا به شما نشان بدهم که مواد و اعتیاد ی که امثال آقاعلیرضا در جامعه اپیدمی کردند چندهزار خانواده را متلاشی کرده چند تا مرد را از زندگی ساقط و چند زن را به فساد و تباهی کشیده است!تورا خدا به قاچاقچق رحم نکنید!من به این مورد استثنایی کارندارم شاید به قول شما حکمتی بوده شاید بیگناه بوده یا...آقای دولتشاه ؛درست است که بیکاری و فقر است ،اما مگر آن کارگری که سرگذر وامیسته و از 7روز هفته 3روز به زور سرکاره نادار و محتاج نیست؟ مگر هرکس زن و زندگی خواست باید مرتکب فساد و قاچاق بشه ؟؟شما بااین قضاوت همه حق را به جانیان و کلاهبرداران و قاچاقچی ها و...دادین فداتون بشم پس بساط قوه قضائیه . نیروی انتظامی رو جمع کنیم دیگه ؟اون رفتگری که صبح سحر با تحصیلات بالا میاد زباله های من و شما رو جمع میکنه تا پول حلال درآره چی؟ نیاز نداره ؟ازدل خوششه؟اونی که میره با قاچاق و دزدی و کلاهبرداری و فحشاء جامعه رو به لجن میکشه از فقر و احتیاج نیست؛میدونی از چیه؟ ازاینه که میخواد بدون زحمت راحت و مفت بهترین ماشین و بهترین عیاشی را داشته باشه ماشین شاستی بلند و چند صد میلیونی سوار شه عشق و حالش توی تایلند باشه و...به چه قیمتی ؟من با اینا سرو کارداشتم و دیدمشون تورو خدا ازقاچاق چی حمایت نکنید تورو خدا نکنیددلتون به حال این جوانهای معصوم بسوزه ..دلتون به حال دخترا و پسرای این جامعه بسوزه!!ازنظر حقوقی هم مجازات ایشان اعدام بوده و باید اجرا میشده حتی پس از این موضوع ؛منتها رافت اسلامی و تشخیص رئیس فرزانه و مجتهد قوه قضائیه یک درجه عفو ایشان بوده است .برای همکار عزیزم وکیل آقاعلیرضا هم آرزوی موفقیت میکنم که قطعا نکات مثبتی در ان مرد دیده اند که وکالت ایشان را به عهده گرفته اند .با تشکر ـوالسلام

      پاسخ ها

      • کاربر

        حرف دل من رو زدی ....چه خوب که هنوز افرادی مثله شما هستند که با این قضایا سطحی و احساساتی برخورد نمی کنند

    • بدون نام

      لعنت خدا به این قاچاقچی . امیدوارم هر سه فرزندش دچار این بلا بشن تا بفهمه آتش توزندگی چطور می سوزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوری دلت می آد اینطوری نفرین کنی ؟ چرا جواب ندونم کاری پدرو خانواده باید بده؟شماها چطور آدمایی هستین؟

      • میترا

        اون بچه ها چه گناهی کردن؟!! مگه خودشون پدرشونو انتخاب کردن؟ یا مگه تو خودت پدر و مادرتو انتخاب کردی؟؟

    • رضا

      مگرحکم،اعدام نبوده؟که اجراشده است.پس یک درجه تخفیف چیست؟حکم اجراشده است .حکم اجراشده است .....دبه کردن چیست؟ضمن آنکه گرحکم شودکه مست گیرند درشهرهرآنکه هست گیرند.

    • بدون نام

      حالا جرمش و فرصت دوباره خدا به كنار،من اگه جاى اون مأمور سرد خونه بودم،با كوچكترين صدا يعنى همچين فرار ميكردم تا تو افق محو ميشدم!
      چه برسه بخوام ببينم صدا از كدوم كشوهههههههههه!واى مامانننننننننننن
      :|

      پاسخ ها

      • طُرفه

        اگر اون مامور متوجه نمیشد معلوم نبود چه اتفاقی میوفتاد !!! خدا خیرش بده که حواسش به سردخونه بوده!

    • بدون نام

      اى كاش سال ديگه ماه رمضون مهمان برنامه احسان عليخانى باشه،تا باهاش مصاحبه كنن كه چى ديده و كجا بردنشو و كلاً اون دنيا چه مدلى بوده!واى خدا خيلى بايد وحشتناك باشه،بچه ها مرگ من(خواستم به خدا قسمتون بدم،گفتم شايد كسى صلوات نفرسته اونوقت گناهش بيوفته گردن من) واسه كسايى كه امشب شب اول قبرشونه اگه دوست داشتين يه صلوات بفرستين ثواب ميكنيد

      پاسخ ها

      • طُرفه

        منتظر باشیم آقای علیخانی حتماً یکی از سوژه هایش را پیدا کرده ! ایول...

    • حسن

      عربستان برا ده گرم تریاک حکم اعدام صادر می,کنن

    • علیرضا

      بهترین مجازات برای این فرد که نمرده، حالا خدا خواسته یا هر مورد دیگه، اینه که باید مادام العمر تو یه کمپ معتادین کار کنه تا بدونه با اون کارش چه مشکلاتی رو می تونسته به وجود بیاره.

      پاسخ ها

      • انساندوست

        این آدم اگه اونجا هم بره ، احتمالا خرده فروشی میکنه . نیس که به قول بعضی از دوستامون بدبخته ، باید اموراتش رو بگذرونه دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      همتون نظر دادين ما هيجكدومتون به اين فكر نكردين كه يه اادم جرا بايد باخلاف باجونش بازي كنه درسته مواد بده ولي هيج. ميدونيد خيلي اينا كه قاجاق ميكنن از سره ناجاري وفقره قربونه خدا برم بالطفوكرمش

      پاسخ ها

      • علیرضا

        دوست عزیز، میلیون ها آدم هستن که با فقر و مشکلات دست و پنجه نرم می کنن ولی بخاطر شرف و انسانیت و هزاران مورد اخلاقی و انسانی دیگه هیچوقت دنبال پخش مواد نمیرن. لطفاً الکی توجیه نکنین.

    • بدون نام

      اگرر مواد فروش هارو تیر بارون بکنن یا بعداز آویختن دار تیر خلاصی بزنن دیگه اینهمه دلسوزی های بیجا از یک متهم نمیشه

    • ناشناس

      به نظرمن قاچاق مواد ازقتل جرم بیشتره چون قاتل فقط ادم میکشه ولی قاچاق فروش صدهاهزارجوان وپیرمعتادمیکنه خانواده هارونابودمیکنه هزارجورفسادوبلاپشت سرش وجودداره خدانکنه کسی سروکارش بامواد دربیفته اعتیادخانمان سوزه

    • مسلمان

      نکنین. اعدام نکنین. مجازات اعدام رو بردارین ازین قانون. دوستان من یه خرده فقط خودتون رو جای مجرمان و خونواده هاشون بذارین. فقط برای چن دقیقه ای این کار رو بکنین. با اعدام ِ کسی اگه مشکلی حل می شد؟ باید توی این مدت آمار ِ معتادین کمتر می شد نه بیشتر!... با اعدام فرصتی برای برگشتن و تادیب این آدما فراهم نمیشه، شما فقط دارین صورت مسئله رو پاک می کنین. همین.

    • دنیا

      احتمالا میبخشنش بعد مصرف مواد رو ترک میکنه بعد سال بعد میارنش تو برنامه ی ماه عسل بعد یه کم چرت و پرت تحویل مردم میدن و بعد مردم خوش باور هم اونارو باور میکنن و همین دیگه.....

      پاسخ ها

      • ناشناس

        واقعا !!!!!! چقد ظلمه که آدم در مورد چنین موجودات رذلی اینقدر احساسی و کودکانه صحبت کنه . بخدا ظلمه.
        اما امیدواریم که این اهریمن که دوباره به زندگی برگشته، توبه کنه و اصلاح بشه . فقط همین .

    • شیرین

      این همه قاچاقچی زنده ان هنوز این یه دونه ام روش...... با موردن این آقا که اعتیاد کم نمیشه..... ببخشن بهتره....

    • سعددولتشاهs

      سلام علیکم : گویا بحث مرده زنده شده حقیقته بحث جالب ولازمی شده که باید هم از جنبه شرعی وهم عرفی وقانونی آن بیشتر به آن بپردازیم . البته این بحث بیشتر بین من و عزیزانی همچون جناب علیرضاخان که فرمودندوکیل هستند وبرخی عزیزانی که بادید منطقی وجدی تری به مسئله نگاه میکنندمیباشدو دراین زمینه بابرخی عزیزانی که بدون توجه به اهمیت مطلب وبادید شوخی بطور گذرا بموضوع نگاه میکنندکاری نداریم زیرااینان حتی یک متن فارسی ساده راهم قادربه درک نبوده و همچون یک جوک باموضوع برخوردمیکنند .
      اولادرپاسخ عزیزی که فرموده بودطناب دار پاره نشده عرض میکنم من نگفتم طناب پاره شده عرض کردم ازقدیم گفته اند اگرطناب داری پاره شود حتما حکمتی درکارخداست وقابل بخشایش است . دیگراینکه درپاسخ دوست عزیزدیگری که فرمودندبطورکلی از خلافکاران حمایت کرده ام . بایدعرض کنم بدون درنظرگرفتن اینکه محکوم به اعدام چه کسی وباچه جرمی محکوم شده تمام بحث من درخصوص شق دوم مطلب یعنی اجرا شدن یک حکم باتمام شرایط وجوانب قانونی آن وزنده شدن محکومی است که 24 ساعت پس ازاجرای حکم دوباره زنده شده ، این بدان معناست که محکومی که بایدطبق قانون اعدام میشده . اعدام شده وحتی چندساعتی هم بر روی چوبه دار مانده ودکتروتمام مسئولین وحضاردرجلسه . مرگ او راتائید نموده وبرای تحویل به بستگان و دفن او . تخویل سردخانه شده ولی پس از 24 ساعت مجددا زنده شده یعنی اینکه یک مرده به تمام معنی مجددا زنده شده و بدون تردیداین ازآنگونه مواردی است که مستقیما مربوط به ذات مقدس پروردگار بوده و از یدماخارج است و زمانیکه حکمی باتمام خصوصیات مربوط به آن اجرا وتمام شده . مجددا قابل اجرانخواهد بود . بدون اینکه قصد دخالت وفضولی درمسائل مربوط به دستگاه قضاراداشته باشم ، عرض میکنم . معنایش اینست که چون حکم اجراشده وپرونده هم مختومه گردیده . موضوع تمام شده تلقی میگردد . حال اگرپس ازاجرای حکم مجددا زنده شد باید بمحض زنده شدن لباسش رابپوشد وبرود دنبال زندگی اش . ازحالا ببعد اگر متوجه ومتنبه شده وراه درست زندگی راشناخت وبه راه راست رفت چه بهترواگرمجددا راه قبلی رارفت مجددا مرتکب جرم دیگری شده که بایدمحاکمه ومجازات شود ولی اینکه فردی با این شرایط زنده میشودیکی ازموارد غیرممکنی است که امکان آن مستقیما مربوط به حکمت پروردگار است وباید مطیع امرخداوند بود . واضح تر بگویم اگراین مرد دفن میشدودرگورزنده شده ومیتوانست از گورخارج شده وبخانه اش برود آیامجددا اورامیگرفتند و اعدام میکردند ؟ وآیایک حکم دوبارقابل اجراست ؟ آنهم حکمی که بارعایت تمام جوانب مربوطه اجراشده ؟ بحث فقط درموردحکمت وخواست خداونداست . حال یکی میگویدخانواده ها رابیچاره کرده یکی میگویدازخلافکارحمایت کرده ای . اینها خارج ازبحث من است . مضاف براینکه اگرقرارباشد برخلاف مشیت الهی بجای آزادی ، اورا درزندان نگه دارند . این معجزه ومرحمت الهی کم کم برایش عادی شده ودرزندان تبدیل به یک جوک وخنده بازارشده و استادتر و سرخورده ترازقبل به جامعه برخواهدگشت وخدامیداند که باچه روحیه ای باز خواهدگشت وچه خواهدکرد . درخاتمه عرض میکنم درست یا غلط . همه ماشنیده ایم که یک محکوم به سنگساری بتوانداز گودال سنگسارخارج شده وفرارکنددیگر نباید سنگسارشود . البته چون دراین خصوص اطلاع دقیقی ندارم بحثی هم ندارم ولی اگرحقیقت داشته باشد آیا اینهم مشمول همین موردنمیشود ؟درحالیکه اینموردمربوط به حکمت وخواست خدانیست ولی زنده شدن یک مرده پس از 24 ساعت بدون شک خواست وحکمت پروردگاراست . والسلام

    • بدون نام

      حد در مورد این بنده خدا انجام شده است . و طبق دین ما نامبرده هیچ گناهی دیگر ندارد و پاک پاک است و باید آزاد شود. اما این آدمها تا او را نکشند دست بردار نیستند طبق قانون اسلام چون حد جاری شده این بنده خدا باید آزاد شود اما این حکام ما خود را از دستورات دینی بالاتر میبینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج