۷۶۸۹۲۶
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

اوجگیری بیشتر کارتون شگفت انگیزها

قسمت دوم کارتون محبوب و پرطرفدار «شگفت انگیزها» هم به دستاوردی جالب رسید و به نهمین فیلمی تبدیل شد که داخل مرزهای آمریکاکی شمالی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروخته و البته در سایه آن میزان درآمدسازی اش در تمامی گستره جهان را به ۱۴/۱ میلیارد دلار بالغ ساخته است.

بانی فیلم: در هفته جاری فیلم های «آسیایی های دیوانه ثروتمند»، «The Meg» و «مأموریت غیرممکن۶» همچنان به فروش های عالی خود ادامه دادند. قسمت دوم کارتون محبوب و پرطرفدار «شگفت انگیزها» هم به دستاوردی جالب رسید و به نهمین فیلمی تبدیل شد که داخل مرزهای آمریکاکی شمالی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروخته و البته در سایه آن میزان درآمدسازی اش در تمامی گستره جهان را به ۱۴/۱ میلیارد دلار بالغ ساخته است.

اوجگیری بیشتر کارتون شگفت انگیزها

کمپانی والت دیسنی هم که این فیلم را با مشارکت زیرمجموعه و شریک معروفش پیکسار ساخته است، با آگاهی از ادامه توفیق تجاری و اوجگیری بیشتر این فیلم از این هفته تالارهای محل پخش «شگفت انگیزها۲» را از نو به ۲۸۹۰ در سطح آمریکای شمالی افزایش داد و این برای فیلمی که ۴ ماه از شروع پخش آن در سطح جهان می گذرد، رقمی کم سابقه است.

کارتونی بودن این فیلم اهمیت دستاوردهای «شگفت انگیزها» را بیشتر می سازد، هر چند در Top Ten سودسازترین فیلم های تاریخ آمریکای شمالی اکثریت چشمگیر ابتدا با کارهای کمیک استریپی و سپس انیمیشن ها است.

«شگفت انگیزها۲» به لطف ارقام و اعدادی که آمد، حالا چهارمین فیلم درآمدساز کل سال ۲۰۱۸ هم که هنوز ۳ ماه و ۲۶ روز آن باقی مانده، به شمار می آید و سندی تازه و قاطع از محبوب بودن فیلم های کارتونی و جواب دادن آنها در گیشه ها پس از شروع موج تازه رویکرد به آنها از سال ۱۹۸۹ و با پخش فیلم هایی مثل «پری کوچک دریایی» است.

در قیاس با موفقیت های چشمگیر و ماندگار «شگفت انگیزها۲» دستاورد فیلم های دیگر و حتی «اعتدال دهنده۲» که در آمریکا ۱۰۰ میلیون دلاری و با احتساب تمامی آمار جهانی اش ۱۴۸ میلیون دلاری شده است، رنگ می بازد و استودیوهای کارتون ساز دریافته اند که هر چه در این زمینه سرمایه گذاری کنند، همانند عرصه های کمیک استریپی جواب می دهد و صرف پول بی فایده و بی ثمر نیست.

نقطه مقابل

اگر قسمت دوم کارتون «شگفت انگیزها» با تأکید و تمرکز آن روی خانواده پرطرفدار «پار» نقطه اوج توجه جامعه جهانی به فیلم های عامه پسند و کارتون های شیرین است.

فیلم «Kin» محصول لایونزگیت نقطه مقابل و عکس به حساب می آید. این فیلم به رغم اکران شدن در بیش از ۲۱۴۰ تالار در سطح آمریکا و کانادا بیشتر از ۳ میلیون دلار کاسبی نکرد و فقط در رده دوازدهم جدول آرام گرفت. بررسی ها نشان داده است که از بینندگان هفته نخست فیلم ۵۶ درصد مرد و بقیه زن بوده اند و از کل تماشاگران ۶۵ درصد ۲۵ سال یا بیشتر از آن سن داشته اند.

اما «Kin» وجه بین الملل هم داشته است و بعد از به نمایش درآمدن در ۲۳ کشور و بازار و منطقه مختلف ۸/۱ میلیون دلار به دست آورد که اکثر قریب به اتفاق آن با ثبت گیشه ای ۴/۱ میلیون دلاری در فرانسه شکل گرفته است. این فیلم از فردا (پنجشنبه ۱۵ شهریور) در برزیل و روسیه و طی ۳ هفته بعد به ترتیب در آلمان، بلژیک، هلند، مکزیک و اسپانیا هم پخش می شود و باید دید آیا بختش از این طریق باز خواهد شد یا نه.

یک قیاس دیگر

شاید هم لایونزگیت باید به حال فیلم تازه و لاتین تبار «Ya Veremos» غبطه بخورد که محصول شرکت پانته لیون است و به رغم به نمایش درآمدن در فط ۳۶۹ سالن در آمریکا و کانادا به ۸/۱ میلیون دلار دست یافت. البته لایونزگیت که پیشتر نام و وصف آن آمد، در امر توزیع این فیلم با پانته لیون همکاری کرده و در نتیجه از نتایج متفاوت کار این فیلم و «Kin» در گیشه ها لابد متعجب تر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط صعنت سینمایشون بودجه ده سال نفت ایرانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج