۷۶۸۹۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نشست تهران چراغ سبز نبرد ادلب را نشان می‌دهد؟

القدس العربی در مطلبی به قلم رامي القليوبي و أمين العاصي نوشت: چشم میلیونها نفر از ساکنان ادلب و اطراف ان، به نشستی است که در روز جمعه بین روسیه، ایران و ترکیه، در خصوص سوریه و با هدف تعییین سرنوشت شمال غربی سوریه، برگزار می شود.

انتخاب: القدس العربی در مطلبی به قلم رامي القليوبي و أمين العاصي نوشت: چشم میلیونها نفر از ساکنان ادلب و اطراف ان، به نشستی است که در روز جمعه بین روسیه، ایران و ترکیه، در خصوص سوریه و با هدف تعییین سرنوشت شمال غربی سوریه، برگزار می شود.

در سایه انتشار خبرهایی مبنی بر اختلاف نظر بین این سه دولت، که ضامن توافق های آستانه هستند، روزنامه های روسی از این احتمال صحبت می کنند که با وجود اعتراض ترکیه، نشست مذکور با تکیه بر یک برنامه نظامی برای آزادی ادلب، پایان یابد.

به گزارش «انتخاب»، این روزنامه عرب زبان ادامه داد: تاکید وزارت دفاع روسیه بر انجام سلسله حملات هوایی در ادلب، سوال های زیادی را در روزنامه های روسی به دنبال داشته است، که مهمترین آنها در این خصوص است که آیا نشست تهران چراغ سبز عملیات نظامی را نشان خواهد داد؟

روزنامه روسی «کومیرسانت»، در مقاله ای با عنوان«کنفرانس تهران سرنوشت ادلب را مشخص می کند»، پیش بینی کرد که در نتیجه مذاکراتی که در این نشست صورت می گیرد، یک عملیات نظامی در ادلب، صورت خواهد گرفت. و یک منبع دیپلماتیک-نظامی تاکید کرد که تفاصیل عملیات، در نشست تهران، از سوی سران روسیه، ترکیه و ایران، مورد بررسی قرار می گیرد.

از سوی دیگر، کریل سیمونوف، کارشناس مسائل بین المللی، از تجدید عملیات روسیه در ادلب صحبت کرده و می گوید:« آمادگی هایی برای ورود به مرحله نهایی اینگونه عملیاتها در ادلب، صورت گرفته است.»

سیمونوف، در مقاله ای با عنوان« تقسیم ادلب چطور ممکن است»، تصریح کرد که نشست تهران، چارچوب این کار را تعیین می کند و احتمالا ترکیه با انتقال برخی مناطق شمال غرب سوریه، تحت سیطره و کنترل نظام اسد، موافقت می کند، به شرطی که این مساله موجب شکست گروههای معارض یا خلع سلاح آنها و از دست رفتن پایگاههای حیاتی شان، نشود. این مساله می تواند موجب حفظ ابروی تمام طرفها شود.»

در حالی که آمریکایی ها به تهدیدات خود در مورد حمله دوباره به سوریه، در صورت استفاده از سلاح شیمیایی در نبرد ادلب از سوی نظام سوریه، ادامه می دهند و ترکیه به دنبال آن است که این نبرد به وقوع نپیوندد، گروههای معارض سوری در شمال غرب این کشور، خود را برای تمام احتمالات آماده کرده اند و رهبران آنها، احتمال شعله ور شدن این درگیری را همچنان پابرجا می دانند، با اینکه تحرکات سیاسی علنی و غیر علنی زیادی از سوی تمام طرفها، برای جلوگیری از اغاز این نبرد، انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج