۷۶۹۰۴۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

گردش مالی میلیاردی در لباس فرم مدارس

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با بیان اینکه گردش مالی لباس فرم مدارس بیش از هزار میلیارد تومان است، گفت: آموزش و پرورش باید اجازه دهد بچه ها با لباس بومی به مدارس بیایند.

خبرگزاری مهر: حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش های پوشش مدارس شامگاه گذشته روی آنتن شبکه آموزش‌ رفت با بیان اینکه لباس در تمام ساعات به عنوان عنصر اساسی همراه ماست و در روح و روان و احساسات و ارتباطات ما تاثیر دارد، گفت: نقش پوشش در حوزه یادگیری و آموزش چندبرابر است.

و نامناسب بودن لباس از حیث جنس و کیفیت و مدل می‌تواند در اندیشه و تعقل تاثیر منفی بگذارد. طبعا دامنه آموزش و پرورش گسترده است و مخاطبان بسیار دارد و می طلبد به این مقوله نیز توجه مضاعفی صورت گیرد.

قبادی با بیان اینکه قانون این امکان را فراهم کرده تا به این امر در کارگروه مد و لباس که آموزش و پرورش نیز عضو آن است توجه ویژه داشته باشیم، اضافه کرد: شاید به علت کثرت مسائل در آموزش و پرورش،در حوزه ساماندهی پوشش مدارس کم کاری صورت گرفته باشد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد بیان کرد: مبنای ما قانون ساماندهی مد و لباس است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. در ماده ۷ آیین نامه اجرایی این قانون وظایف دستگاه ها روشن شده و یکی از اعضای مهم این کارگروه وزارت آموزش و پرورش است تا به اقتضای جمعیتی، سنی، جنسیتی و جغرافیایی برای طراحی و تهیه فرم لباس مدارس اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه دو سه ماه است اخیرا کاری با همکاری استانداران استانهای هرمزگان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان شروع و این امکان فراهم شده است که کارمندان در محیط‌های اداری و... با لباس بومی حضور یابند، اظهار کرد: آموزش و پرورش هم باید این اجازه را بدهد که بچه ها با لباس بومی به مدارس بیایند.

قبادی با بیان اینکه ما در حوزه تخصصی ساماندهی مدولباس باید تلاش همه جانبه تری داشته باشیم گفت: بیش از صد جلسه درباره پوشش در مدارس داشته ایم. یکی از مشکلات احصا شده در این جلسات به واگذاری انتخاب پوشش به شورای مدرسه برمی‌گردد و اولیا و مربیان به علت هزینه های مدرسه و عدم تحمیل هزینه مازاد بر خانواده ها ترجیح می دهند لباس ارزانتری تهیه کنند و به دنبال لباس با قیمت مناسب می گردند و لزوما مدل و کیفیت مناسب در اولویت های بعدی است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با بیان اینکه رعایت اصل طراحی در پوشش دانش آموزان بسیار مهم است، تصریح کرد: به مدیران مدارس پیشنهاد می کنم از طراحان لباس استفاده کنند. حاضریم برای هر مدرسه یک تا سه طراح معرفی کنیم تا قبل از سفارش به تولیدکننده لباس های مناسب طراحی کنند. همچنین آمادگی داریم نمایشگاه لباس مدارس را برگزار کنیم.

قبادی با بیان اینکه اگر سرانه هر فرم مدرسه را صد هزار تومان و به طور متوسط برای ۱۰ میلیون دانش آموز در نظر بگیریم، هزار میلیارد تومان گردش مالی این حوزه می‌شود گفت: نمی توان از این موضوع مهم غفلت کرد.

وی ادامه داد: یک بحث دیگر این است که صرف نظر از شکل لباس باید به تناسب آن با موارد مختلف از جمله تغییر فصل توجه کرد. هیچ شغلی نیست که لباس مدرسه اش به تناسب فصل تغییر نکند. پلیس هم لباسش متناسب با فصل عوض می‌شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مدولباس وزارت ارشاد با اشاره به اینکه برخی مناطق الزام میکنند مدارس تا سقف قیمتی مشخصی به لباس فرم اختصاص دهند گفت: به عنوان مثال وقتی اصرار می‌شود لباس فرم از ۳۵ هزار تومان بیشتر نباشد، اتحادیه و تولید کننده های منتخب ما ضعیف ترین جنس را در نظر می‌گیرند و این به جز انزجار از لباس فرم چیز دیگری به دنبال ندارد. ضمن آنکه اگر جنس لباس مناسب نباشد ممکن است باعث بیماری و حساسیت هم بشود.

قبادی با بیان اینکه اهداف غایی ما تحقق حجاب و عفاف است،در پاسخ به گلایه برخی دانش آموزان از خوش تیپ و خوش لباس نبودن معلم هایشان گفت:
در آیین نامه صراحتا دستورالعمل برگزاری سالانه لباس مدارس ویژه دانش آموزان و معلمان را داریم. البته گلایه بچه ها به معنای این نیست که معلم ها اصول پوشش مناسب را بلد نیستند بلکه باید این دانش و آگاهی را تکمیل کنیم. همچنین باید کمک کنیم قدرت انتخاب بچه ها و خانواده ها ارتقا یابد که اینها هیچ کدام به معنای حذف فرهنگ حجاب و عفاف نیست.

دبیر کارگروه ساماندهی مدولباس وزارت ارشاد افزود: در ماده 9 آیین نامه آمده دستگاه‌ها می‌توانند از محل اعتبارات رفاهی خود بخشی را به لباس فرم شاغلان اختصاص دهند. ما نمایشگاه لباس کتابداران را داشتیم که به همت نهاد کتابخانه های عمومی برگزار شد. آنها لباس های منتخب را در پرتال داخلی گذاشتند و کتابداران از بین آنها رای دادند و دو مدل اول به تولید انبوه رسید و اکنون چند استان هم در حال استفاده از آنها هستند.

وی به مناسب پوشی اشاره کرد و گفت: تاکید هست هر لباس را در جای خود بپوشیم. صرفا هزینه مالی هم برای پوشش مطرح نیست. در این میان نمایشگاه ها می‌توانند کمک کنند سطح کیفی کار بالا برود.

قبادی در پاسخ به اینکه مدیران مدارس چگونه میتوانند از طراحان لباس مناسب برای طراحی لباس فرم مدارس استفاده کنند، بیان کرد: 66723811 شماره تماس دفتر بنده است. هر طرحی انتخاب شود در هزینه آن هم مساعدت می کنیم. در همین تهران هم مدارسی داریم که طراحان موفق را به کار گرفته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهتاب

      به خدا بعد از مسولیت این مملکت دومین نفری که وارد جهنم میشوند همین مدیریتی مدرسه ها هستند که برای جان اولیا شدند هر سال رنگ لباس ها رو عوض میکنند فقط برای پر کردن جیب خودشان خدا هزاران بار لعنتشون کنه

      پاسخ ها

      • گنزق

        ..... لباس از حیث جنس و کیفیت و مدل می‌تواند در اندیشه و تعقل تاثیر منفی بگذارد....
        آره دیگه بچه ٨ ساله اگه جنس لباسش از پارچه ی بی کیفیت باشه عقل و هوشش زایل میشه!!!
        مهتاب راست میگه که اینا همش بهونه اس که مدیر پورسانت قابل توجهی از خیاط خونه ها دریافت کنه ! لباسی که من به صورت تکی میتونم (مثالاً) با ١٠٠ هزار تهیه کنم ، به صورت عمده با سفارش مدارس در میاد ١٢٠هزار !!!!

    • مهدی.ش

      چرخش میلیاردی که اموزش و پرورش از دست کسبه پوشاک گرفت و انحصارش و داد به تولیدیها طرف قرار داد خودش تا هم ضربه به بازار پوشاک بزنه هم رقیب نداشته باشه تا تو رقابت کیفیت و بالا ببرند و قیمتها رو و پایین ،اقتصاد دولتی همینه دیگه،حالا باید ی لباس فرم بی کیفیتو هم گرون بخریم،کجای دنیا هر مدرسه برا خودش ی فرم داره،در صورتی که توی تمام کشورها،تمام مدارسشون فرم یک شکل و یکسان توی ان مقطع تحصیلی دارند،شهر فرنگ راه انداختیم تو مدارس ایران

    • بدون نام

      وزارت ارشاد هم بله

    • بدون نام

      بعداز احمدی نژاد...بی کفایت ترین شخصی که باید استیضاح می‌شد وزیر آموزش و پرورش بطحایی است که از بی عرضه گی نمایندگان مجلس ...دوباره وزیر شد این وزیر بی کفایت مدیر کلی در استان آذربایجان شرقی انتصاب کرده که فقط دلال ...کارایی صفر صفر
      .

    • بدون نام

      لباس فرم مدرسه ابتدایی پارسال ۲۸ هزار گرفتم امسال شده ۵۰ هزار برا دوم دبستان

    • بدون نام

      چرا لباس فرم را هر سال یک رنگ ویک مد است مردم توان خرید روزانه را ندارد ان وقت هرسال لباس فرم عوض میکنند هنوز لباس سال گذشته تمیز ۰۰۰

    • nemati

      جناب فکر کنم شما خوابی !!!!یااصلا خبرازبازارایران نداری کجا فرم مدرسه ۳۵ تومنه ؟؟؟..کی دیده لباس محلی ۱۰۰هزارتومن باشه ؟؟؟یکم بامردم باشین متوجه میشین

    • صادق

      فقط برای ملت دارن هزینه درست می کنند
      لباس سال قبل هنوز نو‌هست میان رنگ و طرح لباس را عوض می کنند تا والدین مجبور باشند هزینه کنند چون برای آموزش و پرورش نفع داره
      یکبار نشد تو این مملکت به فکر جیب مردم باشند
      خدا وزیر آموزش و پرورش را به راه راست هدایت کند

    • جوان

      باور کنید این طور نیست و سودی برای آموزش و پرورش ندارد

      پاسخ ها

      • pari

        حتما همینطوره

    • بدون نام

      رفتم لباس فرم برای پسرم کلاس اولی از مدرسه تهیه کنم گفتند ۶۰تومن خودم پارچه شو تهیه کردم ۲۴تومن دراومده چه خبره چقدر مزد دوخت میگیرید
      تازه اونا طاقه ایی پارچه میخرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج