جاباما
۷۶۹۰۸۰
۴ نظر
۵۰۲۱
۴ نظر
۵۰۲۱
پ

بخت‌گشایی در کف خیابان با درآمد‌ چند ده میلیونی

بخت گشایی، رمل و اسطرلاب، باطل کردن سحر و طلسم از دیرباز با روح و روان مردم همراه بوده و با گذشت زمان رنگ عوض نکرده و برغم پیشرفت علم، تکنولوژی و سطح فرهنگ مردم، باز مشتریان خاص خود را دارد.

ایرنا نوشت: بخت گشایی، رمل و اسطرلاب، باطل کردن سحر و طلسم از دیرباز با روح و روان مردم همراه بوده و با گذشت زمان رنگ عوض نکرده و برغم پیشرفت علم، تکنولوژی و سطح فرهنگ مردم، باز مشتریان خاص خود را دارد.

این روزها در برخی شهرها از جمله بیجار بر سر هر کوچه و خیابانی، زنانی با پوشش های متفاوت و با کمی تسلط به کلمات مورد نیاز یک آینده نگر، زنان و مردان بسیاری را برای آگهی بخشی از آینده و اتفاقات گذشته و حال شان به خود جذب می کنند.

به گفته روانشناسان و کارشناسان اجتماعی، رمالی و فال بینی در کشور افزایش پیدا کرده و بیشتر مشتریان این روش های خرافی و بدون پشتوانه علمی زنان، جوانان و حتی تحصیلکردگان هستند.

اخبار و گزارش های مرتبط با رمالی، فال بینی، پیش بینی آینده و نظایر آن آنقدر در سال های اخیر روی خروجی خبرگزاری و صفحات روزنامه ها رفته است و آنقدر به آن پرداخته شده که دیگر کلیشه ای و نخ نما به نظر می رسد با این وجود افراد سودجو رمال با استفاده از هر فرصتی تحت عنوان فال روز، ماه و ازدواج و فریب افراد ساده و زودباور به درآمدهای چند ده میلیونی می رسند.

مطرح شدن موضوعی به نام رمّالی، فال بینی، پیش بینی آینده و... از سوی برخی افراد با هدف اطلاع از آنچه که در دانست آن ناتوان هستند و شاید با اطلاع یافتن، راه تازه ایی در زندگی خود انتخاب کنند همچنان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

در زمان برگزاری بازی های جام جهانی روسیه، چه بسیار رمّال هایی که برای پیش بینی نتیجه یک بازی در رسانه ها مورد توجه قرار گرفتند که این خود، ایجاد بستری مناسب و مهیا کردن ذهن مردم برای یاری گرفتن از چنین افرادی است.

از آنجا که رمّالی و آینده نگری بر اساس حدس و گمان صورت می گیرد، آمار شیادی و کلاهبرداری از مردم با روش های مختلف نیز افزایش یافته و بسیاری از افراد که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند بخاطر حفظ آبرو هیچگاه حاضر به طرح شکایت نیستند.

فیلم های طنز بسیاری با اشاره به کلاهبرداری رمّالی ساخته و به نمایش در آمده امّا نفس اینکه این نوع فیلم ها طنز آلود هستند، توسط مخاطب جدی و مهم تحلیل نمی شوند و نیاز است در این خصوص فیلم های تخصصی تر تولید و به این موضوع ورود کنند.

روش های مختلف رمّالی در سراسر دنیا وجود دارد، علم رمّالی در برخی فرهنگ ها تغییرات زیادی کرده گاهی مشاهده می شود بسیاری از خرافه پرستی ها و اعمال زشت، توسط همین رمّال ها انجام می شود.

آیینی در ماداگاسکار وجود دارد که بر اساس آن ارواح زیادی در زندگی بشر نقش دارند، همچنین در بسیاری از فرهنگ ها شیاطین و اجنه به عنوان عامل بیماری های ذهنی شناخته می شوند در همین خصوص تولید و اکران فیلم های سینمایی به پذیرش ذهنی مردم در این ارتباط کمک شایانی کرده اند.

در برخی نقاط دنیا رمالی علمی مقدس و شخص رمّال از احترام و جایگاه ویژه ایی در جامعه برخوردار است در این میان کره ای ها، رمالی را با واژه و اصطلاحاتی آمیخته اند که بیشتر به انرژی های مثبت طبیعت و ارتباط با هستی برای درمان بیماری ها و برداشتن فاصله بین انسان و جهان برای فهم چیزها مربوط می شود که حالتی عرفانی دارد.

این روزها در شهر بیجار بر اساس آنچه که افزایش یک باره رمّال ها می توان نامید گروه هایی از زنان متحدالشکل با گویش و تکلم عربی در گوشه کنار معابر و خیابان های اصلی و فرعی شهر مشاهد می شوند و بسیاری از زنان، مردان بویژه دختران و پسران جوان را با وسوسه آینده نگری و بخت گشایی به خود جذب می کنند.

نباید از این واقعیت غافل ماند که رمالی و فال بینی از روی خیر خواهی و ثواب نیست بلکه این شغل یا حرفه، محلی برای کسب و کار پر سود و درآمد برای چنین افرادی است.

با توجه به اینکه تعداد رمّال ها و به اصلاح بخت گشایان ثابت و بومی شهر بیجار بیش از چند نفر نیست اما هستند کسانی که در یک ماه فعالیت بیش از ۱۰۰ میلیون ریال از این راه درآمد دارند و در طول یکسال با همین پول ها سفرهای تفریحی به خارج از کشور می کنند.

بر حسب میزان شهرت و مقبولیت، رمّالان مبالغی بین ۵۰ هزار ریال تا ۳۰۰ میلیون ریال از متقاضیان بخت گشایی دریافت می کنند که این مبلغ بدون احتساب مبالغی است که از کسانی که برای اطلاع از گذشته های دور و یا کمک گیری برای یافتن اشخاص و اموال گران قیمت خود به این رمال ها مراجعه می کنند، دریافت می شود.

در این میان، دختران جوان که با رسیدن به سن ۲۵ سالگی بخاطر استرس و فشار نداشتن خواستگار گرفتار آن می شوند، گرایش و تمایل بیشتری برای شنیدن خبرهای خوش از زبان رمالان با پرداخت مبالغ بیشتری دارند.

یک روانشناس بیجاری گفت: عدم آشنایی والدین از معارف، آموزه های دینی و مهارت های زندگی در حل مشکلات، مسایل و عدم توانایی تصمیم گیری در رویارویی با اتفاقات دلیل اصلی مراجعه مردم به فالگیرها است.

صادق بهاری می گوید: در این میان دختران جوان تحصیلکرده گرایش بیشتری به این مساله دارند که یکی از مهمترین دلایل آن را می توان ضعف روحی و روانی زنان نسبت به مردان دانست.

وی افزود: موقعیت اجتماعی ضعیف تر زنان در مقایسه با مردان منجر به کم شدن اعتماد به نفس آنها در مقابله با مشکلات زندگی می شود و بحران تصمیم گیری، فقدان افق روشن برای رسیدن به اهداف در آینده و استرس از رویارویی با آینده ای نا معلوم فرد را وادار به کمک گرفتن از قوای دیگر می کند و اینگونه افراد معمولا برای فایق آمدن بر نگرانی خود به سمت رمال ها کشیده می شوند.

بهاری تاکید کرد: فال گیری و طالع بینی اگر چه ممکن است در پژوهش های اجتماعی کمتر مورد توجه واقع شود اما باید گفت یک واقعیت اجتماعی است و نمی توان آن را انکار کرد.

این روانشناس اجتماعی یادآور شد: ضعف اعتقادی و ایمان واقعی به قادر مطلق سبب می شود انسان غیر از حریم امن الهی خواستار رسیدن به آرامش و اطمینان روحی از طریق رمالی کسب نماید که این آسیب اجتماعی تبعات منفی مختلفی در اقشار مختلف مردم دارد و اعتیاد به فال و آینده نگری، موجب ایجاد مشکلات روحی و روانی، از هم پاشیدگی خانواده ها، کلاه برداری و ضرر های مالی و آسیب های جانی خواهد شد.

در قرآن کریم از سحر و جادو به عنوان آلات شیطانی نام برده شده است اما رمّال ها با استفاده از تکلم نام خدا صورت مساله را در این میان پاک می کنند تا با جلب اعتماد مردم، مبلغ هنگفتی از جیب چنین افرادی را در کیسه های خود خالی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این مملکت با این اوضاع ناناز فکر کردی چطوری داره اداره میشه با رمل و اسطرلاب . سردمداران ما با دعا و فوت باطل کردن سحر و پر مورچه و شاخ مرغ شاخدار کشور ما رو به کوری استکبار و صهیونیست جهانخوار بر تارک گیتی نشانده اند

    • ناشناس

      این مملکت با این اوضاع ناناز فکر کردی چطوری داره اداره میشه با رمل و اسطرلاب . سردمداران ما با دعا و فوت باطل کردن سحر و پر مورچه و شاخ مرغ شاخدار کشور ما رو به کوری استکبار و صهیونیست جهانخوار بر تارک گیتی نشانده اند

    • بدون نام

      خاک بر سر اون ادمای خرافاتی

    • بدون نام

      حماقت درد بی درمانیست متاسفانه درصد قابل توجهی از جامعه در دام خرافات خود را گرفتار کرده اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج