جاباما
۷۶۹۲۷۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

نرخ ارز در فضای مجازی غیر واقعی است

پورابراهیمی گفت:ارقامی که برای نرخ ارز در فضای مجازی منتشر می شود تناسبی با عملکرد اقتصادی کشور ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدرضا پورابراهیمی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه امروز نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، ​افزود: هدف از برگزاری این جلسه بررسی آخرین اقدامات دولت و بانک مرکزی در ارتباط با اجرای سیاست های جدید ارزی بود.

وی با بیان اینکه حجم عظیمی از نیازهای ارزی کشور در بازار اولیه با نرخ تعیین شده توسط دولت برای کالاهای اساسی با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تامین و بقیه آن از طریق بازار ثانویه بر اساس نرخ توافقی تامین می شود، گفت:

هیچکدام از اعداد و ارقامی که برای نرخ ارز در فضای سایت ها و مجازی منتشر می شود تناسبی با عملکرد اقتصادی کشور در بخش های مختلف ندارد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت در حوزه مداخله در بازار ارز باید به شکل جدی تری ورود کند، افزود:​ به علت فضای روانی و احساسی که در جامعه شکل می گیرد متاسفانه آن درصد کم نرخ بازار، مبنایی برای نرخ گذاری و تعیین تکلیف بخش های مختلف می شود و این موضوع یکی از عوارض مداخله نکردن جدی بانک مرکزی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم دخالت بانک مرکزی در بازار ارز تاکید و اضافه کرد: بازار ارز به راحتی قابل مدیریت است زیرا بخش اصلی نیاز ارزی کشور از طریق بازارهای اولیه و ثانویه در حال تامین است.

پورابراهیمی، مداخله نکردن بانک مرکزی را علت التهاب بازار ارز در هفته گذشته بیان کرد و گفت: خوشبختانه با توافقی که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم با مدیریت صحیح بانک مرکزی، التهابات بازار ارز بر طرف می شود.

وی با بیان اینکه اسکناس های ارزی از طریق بانک مرکزی به صرافی ها داده می شود، اضافه کرد: البته قرار نیست ذخایر بانک مرکزی را دست بزنیم اما منابع در اختیار بانک مرکزی باید برای مدیریت بازار استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی مقامی زاده

      بله معلومه ک چقدر دارین تلاش میکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج