جاباما
۷۶۹۳۵۱
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

مرعشی: پیشنهاد وزارت را نمی‌پذیرم

حسین مرعشی اظهار کرد: اگر ایده‌آلی که در برنامه چهارم مد نظر بود و موافقت نامه‌هایی که رد کرده بودم، اجرا می‌شد الان وضعیت میراث فرهنگی و گردشگری ایران متفاوت‌تر بود. می‌توانم بگویم، کمتر از یک درصد آن اجرا شد.

خبرگزاری ایلنا: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی خود را برای تبدیل شدن به وزارتخانه آماده می‌کند که طی سال‌های گذشته با تعریف فعالیت‌های متنوع برای این سازمان،‌ شاهد گسترش آن در قالب ۶ معاونت و بیش از ۳۰ اداره کل بودیم.

حسین مرعشی (رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) با اشاره به آنکه موافق وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: با وجود آنکه در ابتدای امر دو ماموریت میراث فرهنگی و گردشگری برای این سازمان تعریف شده بود اما در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، ماموریت سوم یعنی صنایع دستی نیز به این سازمان اضافه شد. این درحالی است که سه ماموریت در یک سازمان نمی‌گنجد اما سه ماموریت در یک وزارتخانه می‌تواند بگنجد.

او که مسئولیت‌هایش در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی از جهاد سازندگی شروع و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ختم شد، درخصوص سازمانی که در آن سال‌ها تحویل گرفته بود، گفت: در سومین ماه که شاهد شکل گیری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بودیم، طی گزارشی به محمد خاتمی (رییس جمهور وقت) اعلام کردم که دو ماموریت کاملا متفاوت میراث فرهنگی و گردشگری در یک سازمان نمی‌گنجد.

او ادامه داد: در آن زمان متوجه این نقص شدم و آن را به رییس جمهور اعلام کردم اما در طول ۱۴ ماه فعالیتم در این سازمان، فرصتی برای اصلاح نبود.

مرعشی معتقد است: در وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توان، گردشگری را در بطن وزارتخانه قرار داد و سازمان میراث فرهنگی می‌تواند به عنوان سازمان تابع وزارتخانه در قالب سازمانی کاملا تخصصی طراحی شود و شرکت مادر تخصصی صنایع دستی یا سازمان تابع برای اداره صنایع دستی کشور درنظر گرفته شود.

با این وجود او تصریح کرد: البته نمایندگان مجلس متوجه این امر نبودند و فقط از باب آنکه بتوانند یقه‌ی رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بگیرند، درصدد تصویب طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برآمدند. این درحالی است که تعریف این حوزه‌ها در قالب سازمان کار اشتباهی بود.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به این سوال که طی سال‌های گذشته شاهد شکل گیری سازمانی عریض و طویل با معاونت‌های مختلف در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده‌ایم و اکنون با تبدیل آن به وزارتخانه و کوچک شدن آن چه آینده‌ای در انتظار سه حوزه تخصصی خواهد بود، گفت: به شرط آنکه سازماندهی درستی داشته باشد، هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توانند در قالب وزارتخانه تقویت شوند. بازهم تاکید می‌کنم که بهتر است گردشگری در بطن وزارتخانه قرار گیرد.

مرعشی درخصوص وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هیچکس بهتر از من نیست و البته من هم پیشنهاد وزارت را نمی‌پذیرم چراکه هر ۴ سال یکبار این پست تغییر خواهد کرد درحالی که باید کار دائمی باشد. تاکنون هم به این فکر نکرده‌ام که چه کسی می‌تواند گزینه مناسبی برای وزارت باشد.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به این سوال که ارزیابی او درخصوص عملکرد چندین ساله سازمان متبوعش چیست، گفت: با وجود آنکه در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد درخصوص تمام بخش‌ها، مصاحبه‌های انتقادی داشتم اما از آنجایی که خودم در دوره‌ای، ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را برعهده داشتم، هیچگاه درخصوص این سازمان صحبت نکردم. الان نیز ارزیابی از عملکرد آن ندارم.

مرعشی خاطرنشان کرد: فقط می‌توانم بگویم، اگر ایده‌آلی که در برنامه چهارم مدنظر بود و موافقت‌نامه‌هایی که رد کرده بودم، اجرا می‌شد امروز وضعیت میراث فرهنگی و گردشگری ایران متفاوت‌تر بود. می‌توانم بگویم، کمتر از یک درصد آن اجرا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معرفت

      بسم الله الرحمن الرحیم/باسلام/پیشنهادوزارت رانمیپذیرم زیرا:الان کم کم فصل برداشت پسته هاشروع شده ومن بایدسرکارگراباشم،پسته هم که خودتان میدانیدالان خیلی گران شده پس بایدیکی باشه سرکارتاحیف ومیل نشن پسته های زبان بسته خندان باغات رفسنجانمان!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم... 600 میلیون دلار هم که از دولت گرفته ببرد خرج کند...وقت می برد

    • بدون نام

      جون بی بیت بیا بپذیر یکی فقط تورو کم دارند منتظرند وگرنه جمع ناکارامدها ناقص میمونه

    • بدون نام

      خوش خیال بزرگ بین!!!

    • حسین

      اگر قبول می کردید کمک به انقلاب و مردم بودو حیف از خدمات عظیم شما نمی شود بهره بودچرا که سالیان گذشته و منفعت های ایجاد شده از مدیریت امثال شما هنوز به این کشور جان تازه ایی می دهد

    • بدون نام

      مرعشی جان بدو تا تمام نشده جارو را آماده کن

    • بدون نام

      وای خدا این تیترها ما را بشدت عصبی می کند. ...

    • بدونام

      شما بعدازهاشمی پست دهیاری هم بهت نمی‌دن پس برو پیش شوهر خواهرت بیسواد

    • بدون نام

      تو درحد و اندازه وزیر نیستی مثل وزرای روحانی.

    • بدون نام

      تمام آب های دشتهای کرمان را با حمایت ایشان با حفر چاههای عمیق پای پسته های لعنتی ریختند . و پولش به جیب پسته داران و دلالها رفت و محیط زیست ویران ماند برای مردم کرمان .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج