۷۶۹۴۷۹
۳۹ نظر
۵۰۲۳
۳۹ نظر
۵۰۲۳
پ

و اینگونه سردار، کی‌روش را خراب کرد!

سردار آزمون بالاخره خط خورد. نه اینکه از این ماجرا خوشحال باشیم، اما ماجرای سردار و تیم ملی داشت بیش از حد کش می‌آمد. مساله سردار بیشتر از اینکه به تیم ملی کمک کند، هزینه‌بر شده بود.

روزنامه اعتماد - سامان سعادت: سردار آزمون بالاخره خط خورد. نه اینكه از این ماجرا خوشحال باشیم، اما ماجرای سردار و تیم ملی داشت بیش از حد كش می‌آمد. مساله سردار بیشتر از اینكه به تیم ملی كمك كند، هزینه‌بر شده بود. هزینه‌ای شامل پرداختن وقت سرمربی به دفاع تمام قد از او، هزینه‌ای شامل ناراحتی خیلی از فوتبالی‌ها از نوع برخورد دوگانه كی‌روش با ستاره‌های تیم ملی، هزینه‌ای شامل نگرانی ستاره‌های تیم ملی از اینكه ممكن است بعضی‌ها برای سرمربی سوگلی‌تر باشند و الی آخر.

تازه بماند شائبه‌ای كه كی‌روش مطرح كرد و خداحافظی مهاجم تیمش را به مسائل قومیتی و مذهبی ربط داد. اما بعد از گذشتن چند روز از شروع اردوی تیم ملی برای بازی دوستانه مقابل ازبكستان مشخص شد كه مهاجم خداحافظی كرده تیم ملی جایی در تركیب تیم ندارد.

و اینگونه سردار، کی‌روش را خراب کرد!

بعد از دفاع كی‌روش از سردار در برنامه نود، انتظار می‌رفت كه آزمون با انتشار بیانیه‌ای از استادش تشكر كند و نشان بدهد كه دفاع از او بی‌دلیل نبوده. انتظار می‌رفت كه این‌بار او بدون هیچ حاشیه‌ای برگردد و در اردوی تیم ملی حاضر شود. اتفاقاتی كه هیچ كدام نیفتاد. در این میان به نظر می‌رسد كه بیشترین لطمه را كی‌روش خورده باشد. با نیامدن سردار سرمربی تیم ملی در وضعیت بدی قرار داد. كی‌روش از یك طرف شان خودش را زیر سوال برد و از طرف دیگر مورد حمایت متقابل مهاجمش قرار نگرفت. البته شاید كی‌روش قبلا با آزمون در مورد مدیریت بازگشت او به تیم ملی حرف زده بوده یا لااقل انتظار داشته كه با این دفاع محكم ماجرا ختم به خیر شود. نمی‌دانیم.

به هر حال سردار آزمون در این چند روز بیشتر درگیر اكران عمومی فیلمش به همراه بهاره افشاری و پرداختن به امور شخصی زندگی‌اش بوده. فعالیت‌هایی طبیعی كه هر آدمی در زندگی‌اش انجام می‌دهد و سردار هم از این قاعده مستثنی نیست. تنها نكته‌ای كه باید در موردش صحبت كرد این است كه در روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آیا با شروع اردوی جدید دوباره باید شاهد كلی حاشیه در مورد دعوت یا عدم دعوت از آزمون باشیم؟ آیا با نزدیك شدن به جام ملت‌ها باز باید به بحث‌های فرسایشی درباره لزوم وجود یك مهاجم گلزن در تیم دامن بزنیم؟ در كل آیا سردار آزمون یك بار و برای همیشه پرونده‌اش بسته شده یا نه؟

و اینگونه سردار، کی‌روش را خراب کرد!

رسانه‌ها كه این طور نشان نمی‌دهند. هنوز هستند كسانی كه فكر می‌كنند باید مدام و مدام آزمون را دوباره آزمود. معتقدند كه این حاشیه‌ها خاص مهاجم ایرانی نیست و در همه جای دنیا چنین رفتارهایی عادی به حساب می‌آید. اعتقاد دارند كه ما نباید انتظار داشته باشیم مهاجم تیم ملی انسان كاملی باشد و خلاصه اینكه هر كس نقطه ضعفی دارد و سردار هم آدم است و بالطبع دارای نقاط ضعف.

بحثی در این مورد نیست. هیچ‌كس از مهاجم تیم ملی انتظار ندارد معلم اخلاق باشد یا الگوی فرهنگی جامعه. تنها انتظاری كه مردم از یك مهاجم دارند این است كه وظیفه‌اش را انجام دهد و فوتبالش را بازی كند. منظور از وظیفه صرفا گلزنی نیست. منظور این است كه رفتار حرفه‌ای مورد نیاز برای یك فوتبالیست بودن را از خودش نشان بدهد. رفتار حرفه‌ای به دور از حواشی. كاری كه سردار آزمون خیلی علاقه‌ای به انجامش ندارد. هیچ كس هم نمی‌تواند بگوید چرا. این مربوط به زندگی شخصی هر آدمی است و قابل احترام. اما از آن طرف باید بدانیم وقتی وظیفه‌مان را به درستی انجام نمی‌دهیم، نباید انتظار تشویق داشته باشیم.

و اینگونه سردار، کی‌روش را خراب کرد!

در تمام دنیا وضعیت به همین شكل است. هواداران وقتی احساس می‌كنند یك نفر از تمام توانش برای موفقیت تیم استفاده می‌كند برایش كف می‌زنند و هورا می‌كشند و اگر ببینند كه چنین نیست، اگر ببینند كسی دارد برای حضور در تیم، چه باشگاهی و چه ملی ناز می‌كند و طاقچه بالا می‌گذارد و تمركز ندارد و چیزهای دیگری در زندگی برایش اولویت دارد، از او دست می‌كشند. نمونه‌ها بسیار است. بازیكنانی كه در زمین بازی هو می‌شوند و در فضای مجازی به‌شدت در معرض حمله طرفداران قرار می‌گیرند و در مطبوعات نیز مورد انتقاد وسیع قرار می‌گیرند.

جوری كه بعضی‌هاشان مجبور به ترك تیم می‌شوند و بعضی دیگر در نهایت از هواداران عذر‌خواهی رسمی می‌كنند. هنوز ماجرای اوزیل در آلمان داغ است. مورینو در آخرین فصل حضورش روی نیمكت چلسی به‌شدت مورد انتقاد بود. ایكاردی هنگامی كه با هواداران اینتر درافتاد و در یك اظهارنظر احمقانه گفت كه چند نفر از آرژانتین می‌آورد تا آن اینتری‌هایی كه او را مورد توهین قرار می‌دهند را ادب كند. هیچ كدام از این بازیكنان و مربیان نیز در نهایت نتوانستند بر هواداران پیروز شوند و مجبور به مصالحه یا رفتن شدند. سردار هم از این قاعده مستثنی نیست.

سردار آزمون واقعا مهاجم با كیفیت و با استعدادی است. او یك بازیكن فوتبال است انتظاری بیشتر از او نمی‌رود. اما حالا كه او نمی‌خواهد در خدمت تیم ملی باشد، بهتر نیست رهایش كنیم تا او بتواند آزادانه به دغدغه‌های شخصی‌اش بپردازد؟ به زور كه كسی را نمی‌توان آورد برای تیم ملی بازی كند. حالا اینكه همه از خدای‌شان است لباس تیم ملی را به تن كنند و سردار دوست ندارد، بحث دیگری است.

بالاخره یك نفر هم این شكلی از آب در می‌آید. تیم ملی مهاجمان باكیفیت زیادی دارد كه در صف انتظار برای حضور در نوك خط حمله تیم هستند. كاوه رضایی (كه البته همین اواخر دچار مصدومیت شده)، كریم انصاری‌فرد، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سامان قدوس دعوت‌شدگان به اردوی تیم هستند و تازه چند مهاجم خوب دیگر این شانس را نداشته‌اند كه نام‌شان جزو دعوت‌شدگان قرار بگیرد. به عنوان مثال علی‌ علیپور و مرتضی تبریزی جزو همین دعوت نشدگان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بره هر وقت بزرگ شد بیاد تیم ملی . رونالدو هم مورد هجوم رسانه ها و مردم قرار میگیره ولی کی اینکارا رو کرده و میکنه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بره یکم پیش مامانیش لوسش کنه
        بهاره افشاری فدای داداشیش شه

      • بدون نام

        كی‌روش مطرح كرد و خداحافظی مهاجم تیمش را به مسائل قومیتی و مذهبی ربط داد
        پرداختن وقت سرمربی به دفاع تمام قد از او

    • نیلو

      ایشون از تفریحاتش زده اومده واسه ماها توی تیم ملی بازی کرده چرا قدرشو نمیدونید بیشتر التماس کنید تا برگرده
      بروووو آزمون به سلامت مرسی واسه زحمتهایی که کشیدی(با اینکه وظیفه ات بود) برو تا یکی بیاد اون پیراهن رو بپوشه که قدرشو بدونه
      میدونید چقد جوون با استعداد آرزشون پوشیدن این پیراهنه و ایشون واسه این کار سر ما منت هم میذاره...به سلامت در هم پشت سرت ببند باد داغ نیاد تو کولر روشنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم ازمون اگه عرضه داره تا عمر داره نباید اسم تیم ملی رو بیاره چون مردم نمیخوانش ماهیچ علاقه ای به بازگشتت نداریم تو اگه در حد نمیگم مسی ورونالدو همین بازیکن ارمنستانی که از دورتمند به یونایتد رفت بودی که جد وبر جد مارو میاوردی جلو چشمامون بعدش ازمون در جام جهانی همه مردم فقط از عملکرد جنابت انتقاد کردن چرا دنبال این بودی که طارمی رو خرابتر کنی یاد ندارم کسی از مردم توجام جهانی مخصوص بازی پرتغال حرفی یا ناسزایی به طارمی گفته باشه چون مردم دیدن اون تلاش واقعی خودشو کرد وبااینکه لازم هم نبود داعمن از مردم عذرخواهی میکرد ولی تو چی عذرخوای که هیچی دنبال رفیق میگشتی که طارمی هم بیاری تو باند خودت خلیل ازمون وتو که پسرشی به رشوه دادنت به دلال کیروش ادامه بدین در ضمن برو دنبال سریک و بهاره شرط بندی های مسابقات ولیگ مزخرف روسیه عامو توروچه به مردم داری

      • سویل

        آخ گفتی کولر.....کولر خیلی مهمه.

      • بدون نام

        نمیخواد بیاد مگه زوره.

      • بدون نام

        کی روش مطرح كرد و خداحافظی مهاجم تیمش را به مسائلک قومیتی و مذهبی ربط داد
        پرداختن وقت سرمربی به دفاع تمام قد از او

    • بدون نام

      خوششششش اومدی
      شرررت کمم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی روش مطرح كرد و خداحافظی مهاجم تیمش را به مسائل قومیتی و مذهبی ربط داد
        ... پرداختن وقت سرمربی به دفاع تمام قد ازاو

    • علی۸

      بابا این که آخه فوتبال بلد نیست که ناز هم میکنه... اینهمه مهاجم گلزن داریم ... گوچی رو برگردونه که بهتره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... پرداختن وقت سرمربی به دفاع تمام قد ازاو

    • بدون نام

      یکی میشه این یکی هم میشه علیرضا جهانبخش

    • امير

      برو به سلامت. نه علاقه اي داريم كه بگيم برگرد و نه ميخوايم كه برگردي!!
      قدر نشناس تويي نه مردم. كه قدر پراهن تيم ملي رو ندونستي تو حتي قدر استعداد خودت رو هم ندونستي.
      و اينگونه بود كه به مردمت پشت كردي.

    • پسر آبی

      خدایش بزرگترین اشتباه کی روش دعوت نکردنه کاوه رضایی به جام جهانی بود چون روش ضد حملش این بود که تو بفریتن سردار سر بزنه برا وینگرا که خیلی مشهود بود تو بازی تیم ملی البته کی روش سردار رو به همه ترجیه میده که خیلی بد باعث میشه اون رو پیدا کنه بید قشنگ توهین کنه واقعا که از خداتم باشه بار تیم ملی کشورت بازی میکنی
      خدایش یه تار مویی کاوه رضایی می ارزه به این بچه فوفول الان دار تو لیگ قهرمانان بازی میکنه با بهترین تیم باشگاهی کشور بلژیک واقعا لنگ کفشه کاوه هم نمیشه

    • ناشناس

      من نمیدونم چه اصراری دارید یک بازیکن معمولی رو با مسی مقایسه کنیدفوق ستاره جاش بزنید بابا استعدادو بضاعت این بازیکن همینه که هست خواهید دید بود و نبودش تاثیری در تیم ملی تخواهد داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ ...حسود هرگز نیاسود

    • Yas

      اینکه همیشه کامنتهای پستاش رو هم میبنده خیلی بده :/

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوب باش!!!

    • صادق کوشکی

      بنده چند سال در شهر سیرجان زمانی که پدر ایشان (خلیل آزمون) سرمربی تیم والیبال گل گهر سیرجان بودند، معلم سردار آزمون بودم و شناخت خیلی خوبی از خصوصیات اخلاقی و رفتار وی دارم.
      هر چند گفتن از نکات منفی دیگران کار شایسته و پسندیده ای نیست اما متاسفانه سردار یک جوان خام و بی تجربه است و نیاز به یک راهنمای متشخص دارد، هر چند پدر ایشان در همان دوره نیز از سردار به شدت حمایت می‌کرد و حتی یادم هست که پدر و مادر ایشان از کار و زندگی می گذشتند و برای تماشای بازی های وی در مسابقات آموزشگاهی به سالن می آمدند!!!
      اما ماجرای پیوستن سردار به تیم نوجوانان گل گهر به واسطه رانت و نفوذ پدر و همچنین دعوت از وی در برنامه 90 توسط عادل خان در حالیکه تا فبل از آن کسی این نوجوان (سردار) را نمی شناخت و سردار در قبال سایر بازیکنان آن زمان عددی به حساب نمی آمد و تنها نکته ی مثبتی که عادل در آن برنامه به آن تکیه کرد، چند عکس از حضور سردار آزمون در رختکن روبین کازان بود!!!!! و اگر در آرشیو آن برنامه را ببینید به حرف بنده می رسید در حالیکه سردار مظلوم گوشه ای ایستاده بود و سایر بازیکنان را نظاره می کرد!!! بنده همان شب به خانواده ام گفتم که ایشان سردار آزمون قبلا دانش آموز من بوده و با شناختی که از پدر ایشان دارم(خرج کردن و هزینه کردن برای فرزند) مطمئن باشید پدرش با دادن امتیازات گسترده به دلالان و مافیای فوتبالی، در آینده ای نزدیک به لطف امکانات و پول و استعدادی که سردار دارد(شاید کسانی باشند که از سردار مستعد تر هستند اما رانت و پول ندارند) به یک چهره ی فوتبالی سرشناسی مبدل می شود که شد!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با احترام نظرت واس خودت

      • امير

        بااحترام ولي اصلا حرفات منطقي نيست!!! سردار گلهاي خوب كم نزده. اين ديگه بخاطر مافيا نيست. سردار هرچقدر كه توي زمين فوتبال با استعداد هست توي زندگي و شخصيت اجتماعي بي استعداد.
        شماهم لطفا اگه براتون مقدوره اينقدر شاگردم شاگردم نكنيد استاد!!!! در ضمن همونطور كه خودتون گفتيد اما بهش عمل نكرديد- نيازي نيست درباره خصوصيات منفي شاگردتون حرف بزنيد. چه بسا اينكه در صحبت هاي شما ذره اي حس دلسوزي و شاگرد استادي نيست. بيشتر حرص و حسرت بنظر مياد

      • بدون نام

        دیگه توهم سو استفاده نکن دیگه سردار اینهمه توی تیم ملی گل زد اوناهم با پول و رانت بود؟؟؟من نمیدونم تو کی هستی ولی میدونم هرکی هستی بدجور زورت اومده

    • بدون نام

      با اینستا و فضای مجازی خودشو خراب کرد میتونست بازیکن خوبی باشه

    • 66

      همه کارشناس شدن .تاکتیک تیم تو جام جهانی دفاعی بود یه مهاجم چقدر توان بدنی داره هی عقب جلو برگرده

    • بدون نام

      شماها چرا وقتی رحمتی و عقیلی رو کیروش نابود کرد هیج حرفی نمیزدید؟سردار مگه مارادوناست که همتون بسیج شدی که برگرده
      سردار بهتره یا کاوه؟سردار بهتره یا کریم انصاری فر؟سردار بهتره یا طارمی؟مهاجمانی داریم که سردار ذخیرشون هم نیست
      این همون کیروشی که ادعا میکردید با بازیکن سالاری مخالفه الان واسه سردار چطور نرم شد
      فوتبالی که سیاست داخلش باشه همینه،از تاج گرفته تا ابدارچی همه اشغالن

    • بدون نام

      برترینها متاسفم برای این حجم واین شدت از نفرتت علیه سنی مذهب ها .... کاملا مشخصه که این همه حملات عجیب وغیر منطقی علسه سردار ازمون تنها وتنها بخاطر مذهی وقومیت ایشان میباشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره

      • بدون نام

        در واقع تنها نظر منصفانه این بود وشدیدا با این نظر موافقم

      • بدون نام

        ملتی با فرهنگ پایین ونزاد پرست که ادعاش فقط تو حرفه

      • بدون نام

        عزیزم اصلا این طور نیست مگر بقیه ی بازیکنها احکام تشیع رو انجام میدن هیچکدومشون مذهبی نیستند. قوم ترکمن برای ما عزیزند چون به اعتقاداتشون پایبندند و اینچنین مردمی قابل احترامند

      • بدون نام

        ایرانیارو گفتم 17;19

    • بدون نام

      اگه بعد از جام جهانی صمیمانه در مقابل انتقادها رفتار می کرد و نهایتا یه عذر خواهی و قول تلاش بیشتر برای بازی های آینده. مردم اینقدر نسبت بهش بدبین نمی شدند. افسوس که این جوانن ها قدر خودشون رو نمی دونند و خودشون رو درگیر حاشیه های آبکی می کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در جام جهانی بقول متخصصین ورزشی کاملا خوب بازی کرد ونیازی به عذرخواهی از حمله کننده های بیسوادی که ختی الفیای فوتبالم نمیدونند نداره

    • بدون نام

      بی غیرت

    • شهروند

      حالا نمی خواد بیاد... شماها چرا سوختین... به قول یارو یه پارچ آب بریز روی اون قسمتی که میسوزه... بله یکی گفت فوتبالی که داخلش سیاست باشه همینه... درسته و تکمیلیتر اینه که فوتبالی که داخلش مذهب و قومیت باشه فاجعه هست... و این تخریبهای هدفمند نیز بخاطر همین موضوعه... وگرنه کجای دنیای فوتبال حرفه ای نتیجه نگرفتن تیم مقصرش یک نفر مهاجمه که به اندازه کمتر از انگشتان یک دست هم توپ سالم بازم تاکید می کنم توپ سالم بهش نرسیده و مربی نیز برای ایشون نیز نقش دفاعی تعریف کرده تا حمله... حالا اشکالی نداره ایشون که اعتراضی نداره شما برین همون بهترتونو بیارین...

    • سیاوش

      کاربر 9.47 دقیقه
      چرا چرت و پرت میگی عامو
      مگه وریا غفوری سنندجی و کردستانی و اهل مذهب تسنن نیست؟؟؟؟؟؟
      پس چرا همه پرسپولیسی ها و استقلالی ها و درکل تمام اهالی فوتبال ازش،دفاع می‌کنند....
      چرا بی خود مسایل مذهبی رو ربط میدی به قضیه این بچه نادان
      من کرد کرمانشاهی هستم و سالیان سال است که با اهل تسنن و پیروان فرقه اهل حق با هم زندگی می‌کنیم و اصلا مشکلی راجع به دین و مذهب و قومیت با هم نداریم
      ترا بخدا اگر قصد دفاع کردن از این بچه را دارید لااقل اسم مذهب و دین را وسط نیاورید....لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت به شما

    • بدون نام

      خیلی با بی انصافی راجع به آزمون صحبت میکنید، با بغض مخصوصا نویسنده این مطلب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج