۷۶۹۵۴۵
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

درآمد ثروتمندترین فرد جهان در هر ساعت

جف بزوس- مدیرعامل شرکت آمازون در هر ساعت حدود ۱۱ میلیون دلار درآمد دارد درحالی که کمترین دستمزد ساعتی به کارگران این شرکت ۱۲ دلار است.

خبرگزاری ایسنا: جف بزوس- مدیرعامل شرکت آمازون در هر ساعت حدود ۱۱ میلیون دلار درآمد دارد درحالی که کمترین دستمزد ساعتی به کارگران این شرکت ۱۲ دلار است.

بنیان گذار و مدیرعامل بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، فردی بسیار بسیار ثروتمند است، اما اختلاف بین درآمد او و کارگران این شرکت چه قدر است؟ هفته گذشته آمازون موفق شد دومین شرکتی در جهان پس از اپل باشد که ارزش سهام آن از یک تریلیون دلار نیز گذشته است و به موجب این اتفاق ثروت جف بزوس طی امسال ۶۷ میلیارد دلار افزایش یافت و طبق شاخص ثروت بلومبرگ، رقم ثروت او به ۱۶۷ میلیارد دلار رسید.

با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که ثروت بزوس در ۲۵۰ روز ۶۷ میلیارد دلار افزایش یافته است و این یعنی درآمد او در هر روز ۲۶۸ میلیون دلار و در هر ساعت ۱۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ دلار بوده است! این درآمد حدود یک میلیون بار بیشتر از درآمد متوسط کارکنان این شرکت با ساعتی ۱۵ دلار درآمد است.

به گفته سایت "پی اسکیل" حقوق سالانه کارکنان شرکت آمازون بین ۵۸ هزار و ۷۰۳ دلار تا ۱۴۶ هزار و ۴۵۵ دلار متغیر است. بیشترین حقوق پرداختی نیز متعلق به مدیران ارشد نوآوری با حقوق ۳۶۰ هزار و ۴۶۲ دلار در سال است. کمترین حقوق نیز مربوط به باربران با حقوق ۱۲ دلار در ساعت یا ۲۵ هزار و ۹۴۴ دلار در سال است.

پیشتر این هفته برنی سندرز- سناتور ایالت ورمونت- لایحه‌ای را پیشنهاد کرد که به لایحه " بزوس را متوقف کنید" مشهور است. در این لایحه از شرکت‌هایی با بیش از ۵۰۰ کارمند نظیر آمازون، اپل و والمارت خواسته شده است تا به تبعیض دستمزدها خاتمه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      کمترین دستمزد کارگرش ساعتی یازده دلار یعنی ده ساعت کار 110 دلار بازم یعنی به پول خودمون ده ساعتش میشه تقریبا یک و نیم میلیون بازم یعنی یک ماهه سی روزه میشه چهل و پنج میلیون تازه این کمترین حقوق کارگرشه دیگه مدیراش و مابقی هیچی.

    • بدون نام

      هر ساعت ۱۵۴ میلیارد تومان....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ودلقکهایی که میگویندآمریکاهیچ غلتی نمیتونه بکنه!!!!

    • بدون نام

      درآمد دو شرکت آمازون و اپل آمریکا از کل درآمد ایران بیشتر است ما کجا اونا کجا البته خنده آوره خودمون با اونا مقایسه میکنیم.

    • عباسی

      باربرش هم روزی یک و پونصد میگیره جالبه!

    • بدون نام

      ساعتی یازده دلار میشه حدود ماهی سه هزار دلار ینی با حقوق چهار ماهش میتونه یه ماشین خیلی بهتر از تولید ما بخره اونوقت کارگر ایرانی با ماهی یک و نیم با حقوق سی ماهش!! میتونه یه پراید آشغال بخره!!!!! حمایت از مستضعفین این بود؟؟ کشورای نظام سرمایه داری ک بهتر به کارگراشون میرسن

    • بی نام

      آمازون گارگر ساده خواست من هستم
      با ساعتی 5 دلار

    • ع. ا

      بله کمترین حقوق کارگر آنجا یک ونیم میلیون در روز .چرا از اختلاف حقوق مدیران اینجا هم تیتر نمیزنید از پاداشهای نجومی که آخر هرسال مدیران میگیرند درشرکت های دولتی ونیمه دولتی مدیران بالای هشتصد میلیون پاداش میگیرد ولی کارگر ششصد هزارتومان حالا تیتر بزنید که در آمازون بی عدالتی هست

    • بدون نام

      شرایط استخدام باربر تو آمازون رو کسی میدونه؟؟؟

    • بدون نام

      ساعتی ۱۲ دلار روزی میشه ۹۶ دلار بعد از مالیات ۳۰ درصدی میشه ۶۶ دلار در روز هفته ای ۵ روز کار می‌کنه میشه ۳۵۰ دلار در ماه میشه ۱۴۰۰ دلار در آمد یک کارگر در آمریکا این در صورتی است که نه چیزی بخوره نه چیزی بخره ارزان ترین اجاره خانه در لوس آنجلس در حال حاضر ۱۸۰۰ دلار هست یعنی یه کارگر در آمریکا در ماه حتی اجاره خانه اش را هم در نمیاره اینقدر در رویا نباشید در آمریکا افراد بعد از ۱۶ سالگی باید کار کنند آن هموطنی که میگه بعد از ۴ ماه ماشین میخرند نه دوست عزیز کارگر در آمریکا ماشینی که سوار میشه مال بیست ساله پیش هست اینقدر دنبال رویای آمریکایی نباشید فکری به حال مملکت خودمان بکنیم در شهر لوس آنجلس ۸۵۰۰۰ نفر بی خانمان وجود داره یعنی کارتن خواب مطلق آمریکا یکی از بدبخترین کشورهای دنیا برای زندگی است کاشکی شما مردم می‌توانستید برای تجربه هم شده شش ماه اینجا زندگی می‌کردید تا بفهمید کاپیتالیسم یعنی چی آمریکا بهشت پول دارها است نه بهشت کارگر و کارمند جماعت در آمریکا حقوق متوسط برای زندگی باید حداقل ۷۰ دلار در ساعت باشه که آن هم فقط ۱۰ درصد از مردم دارند و ۹۰ درصد در فقر یا خط فقر زندگی می‌کنند اگر دنبال زندگی راحت هستید فقط در شمال اروپا وجود دارد و استرالیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج