۷۶۹۷۱۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر ارشاد: موسیقی از ایران جدایی‌ناپذیر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، گفت: موسیقی ایرانی بخشی از هویت ایرانی است و ایرانیان​ با موسیقی زنده خواهند ماند. ایران و موسیقی واژه‌هایش به هم پیوسته هستند و جدایی‌ناپذیرند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، گفت: موسیقی ایرانی بخشی از هویت ایرانی است و ایرانیان​ با موسیقی زنده خواهند ماند. ایران و موسیقی واژه‌هایش به هم پیوسته هستند و جدایی‌ناپذیرند.

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شامگاه یکشنبه (۱۸ شهریور) با اجرای سیدعباس سجادی به‌منظور معرفی برگزیدگان دو بخش موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی کلاسیک برگزار شد.

در این مراسم سیدعباس صالحی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) حسین علیزاده، هومان اسعدی، شهداد روحانی، فریدون شهبازیان، اسماعیل تهرانی، مظفر شفیعی، جاوید مجلسی، فاضل جمشیدی، کریم قربانی، پدرام فلسفی، حمیدرضا نوربخش، علی ثابت‌نیا، حسین بهروزی‌نیا، جمشید عندلیبی، سیدمجتبی حسینی(معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی ترابی(مدیرکل دفتر موسیقی) و ... حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم، با اشاره به نقش جوانان در موسیقی ایران گفت: موسیقی سراسر انرژی است و جوانان به آن انرژی مضاعف می‌بخشند. آینده موسیقی ایران به نسل جوانی است که آینده موسیقی جهان را می‌سازد.

سیدعباس صالحی با بیان این‌که موسیقی بخش پایدار و تفکیک‌ناپذیر ما از هویت ایرانی است، اظهار کرد: ایران هیچ‌گاه بی‌موسیقی زندگی نکرده و فراز و فرودهای تاریخی هم اجازه نداده تا موسیقی کمرنگ شود.

او ادامه داد: بخشی از هویت ایرانی، موسیقی ایرانی است و ایرانیان​ با موسیقی زنده خواهند ماند. ایران و موسیقی واژه‌هایش به هم پیوسته هستند و جدایی‌ناپذیرند. در میان موسیقیدانان ایرانی در طول تاریخ کسی نبوده که قطعه‌ای مرتبط با ایران نساخته باشد و به‌گونه‌ای نوای آنها با رنگ و بوی ایرانی عجین شده است.

ایران رنگین کمانی از اقوام است. از سوی دیگر این اقوام بخشی جدایی‌ناپذیر از موسیقی هستند. اقوام در پوشش و گویش و موسیقی خود این رنگین کمان را ساخته و پرداخته‌اند. ایران با شعر ایرانی زنده است. شعر بخشی از وجود هر ایرانی است. شعر با موسیقی در ایران پیوند خورده است.

هر شاعر ایرانی را بنگریم کلماتش با موسیقی در جان ایرانی نشسته است. ایران همواره در معرض تهاجمات مختلف بوده، چون در چهارراه تاریخ و جغرافیا زندگی مردم مورد هجوم‌ها قرار گفته است.

صالحی با اشاره به نسبت موجود میان موسیقی و عزت ایرانی، یادآور شد: در مقطع انقلاب و دفاع مقدس نقش موسیقی در حفظ روحیه عزت و مقاومت را همه به یاد داریم. امروز همه آنچه موسیقی را با ایران پیوند می‌دهد، بر دوش جوانان است. در تاریخ چندهزار ساله ایران موسیقی نقش مهمی در ماندگاری اقوام و عزت ایران داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان، از حدود صد داور و هزاران جوانی که در جشنواره حضور داشتند و همچنین هزاران هزارانی که نوای نی موسیقی ایران را برای ماندگاری ایران بر دوش دارند، تقدیر و تشکر و برای آنها آرزوی توفیق و شادکامی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیالتون راحت، شما جداش می کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج