۷۶۹۷۵۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

پیغام عجیب برانکو: مدیر تیم را نمی‌خواهم

برانکو ایوانکوویچ پیغامی برای مسوولان باشگاه پرسپولیس فرستاده و به نوعی به آن‌ها گفته که نیاز دارد شخص دیگری جز مصطفی قنبرپور در پست سرپرستی تیم، به او کمک کند.

ایران ورزشی: طاقت برانکو ایوانکوویچ دیگر طاق شده است. عصبانیت‌هایش را گرچه خیلی‌ها به حساب بی‌پولی‌های باشگاه می‌گذارند اما برانکو کسی نیست که به خاطر پول این‌طور بی طاقت شود. ماجرا چیز دیگری است.

او دیگر مصطفی قنبرپور را به عنوان سرپرست تیمش نمی‌خواهد. این را به باشگاه هم اعلام کرده و از مسوولان پرسپولیس خواسته که شخص دیگری را جایگزین قنبرپور کنند. باشگاه پرسپولیس اما در کشمکش‌های مالی و تسویه حساب با طلبکاران، فرصتی برای رسیدگی به این خواسته برانکو ندارد و همین موضوع سرمربی پرسپولیس را حسابی شاکی کرده است.

برانکو شخصی را برای پست سرپرستی تیم می‌خواهد که حضورش بتواند کادرفنی را بابت خیلی مسائل آسوده خاطر کند. قنبرپور اما آن فرد نیست. کارهایی که علی‌رغم تأکیدها و اصرارهای برانکو در طول هفته‌های اخیر به سرانجام نرسیده‌اند، شاهدی است برای این ادعا.

برانکو ایوانکوویچ پیغامی برای مسوولان باشگاه پرسپولیس فرستاده و به نوعی به آن‌ها گفته که نیاز دارد شخص دیگری جز مصطفی قنبرپور در پست سرپرستی تیم، به او کمک کند.

برانکو معتقد است فعالیت همزمان قنبرپور به عنوان مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس و مشاور مدیرعامل در اداره امور ورزشگاه‌های شهید درفشی‌فر و شهید کاظمی، در کنار سرپرستی تیم پرسپولیس تمرکز را از این شخص گرفته است.

او عملاً نمی‌تواند مسوولیت‌های خود به عنوان سرپرست تیم را به طور تمام و کمال انجام دهد و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در کار پرسپولیس شده است.

سرمنشأ این ناراحتی‌های برانکو هم از آنجا آغاز شد که تمرین تیمش به خاطر بلندی چمن ورزشگاه شهید کاظمی مختل شد. پرسپولیس بعد از بازی با الدحیل تازه از قطر بازگشته بود و وقتی بازیکنان برای تمرین به ورزشگاه شهید کاظمی رفتند، با چمن‌های بلند ورزشگاه مواجه شدند.

برانکو با دیدن این صحنه به اندازه‌ای عصبانی شد که تمرین را تعطیل کرد و همراه دستیارانش در ورزشگاه ماند تا تکلیف چمن‌ها را روشن کند اما در نهایت مجبور به لغو بازی دوستانه تیمش شد. حتی تمرین روز بعد را هم تعطیل کرد، بلکه چمن‌ها کوتاه شود.

پیغام عجیب برانکو: مدیر تیم را نمی‌خواهم

هرچند قنبرپور همان زمان در مصاحبه‌ای مدعی شد که به خاطر خرابی ماشین چمن‌زنی کار کوتاه کردن چمن‌ها انجام نشده و سعی داشت وانمود کند که هیچ مشکلی بابت این موضوع وجود ندارد اما هیچ کدام از این توجیه‌ها نه تنها برای برانکو قابل قبول نبود، بلکه او را عصبانی‌تر هم می‌کرد.

خیلی‌ها سعی داشتند این عصبانیت و تعطیلی تمرین‌ها را به حساب پرداخت نشدن پول بازیکنان و کادرفنی می‌گذاشتند اما برانکو واقعاً از بلندی چمن‌ها و بی‌توجهی قنبرپور به این موضوع ناراحت بود.

او معتقد بود که تعدد پست‌های قنبرپور، باعث شده نتواند روی هیچ کدام از مسوولیت‌هایش تمرکز کند و حاصل کار این می‌شود که نه وظایف سرپرستی‌اش را به خوبی انجام دهد و نه در امور ورزشگاه‌ها به خوبی ایفای نقش کند.

قنبرپور آن سرپرستی نیست که عصای دست برانکو شود و خودجوش وظایفش را ایفا کند. برانکو اما کسی را می‌خواهد که به قول خودمان «ف» را که می‌گوید برود فرحزاد! حتی یکبار در نقد بنگستون گفته بود که می‌ایستد تا به سراغش بیایند و با این نقد نشان داده بود که حتی یک لحظه تعلل بازیکن در زمین را تاب نمی‌آورد.

در سایر زمینه‌ها هم همین‌طور است، کسی را می‌خواهد که منتظر نماند و برای انجام مسوولیت‌هایش پیش‌قدم باشد. درست همان‌طور که افشین‌ پیروانی برایش بود.

خیالش را در همه زمینه‌ها راحت می‌کرد و بدون اینکه برانکو دغدغه‌ای داشته باشد، هم به موقع گوش بازیکنان را می‌کشید و تیم را مدیریت می‌کرد، هم به موقع مصاحبه می‌کرد و حاشیه‌ها را جمع می‌کرد و هم در جلسات مختلف یا کنار زمین مسابقه مطالبه گر می شد و حق پرسپولیس را می‌گرفت. دقیقاً همان بود که یک سرمربی از سرپرست تیمش انتظار داشت.

برانکو بارها بعد از انتخاب پیروانی به عنوان سرپرست تیم گفته بود که با حضور او چقدر کارش راحت شده است. اصلاً انگار برانکو، گرشاسبی و پیروانی سه ضلع مثلثی را تشکیل داده بودند که با خلق و خویی مشابه، سیاست‌مدارانه مشکلات تیم را حل و فصل می‌کردند.

پیغام عجیب برانکو: مدیر تیم را نمی‌خواهم

بعد از پیروانی، البته با خوردبین هم مشکلی نداشت اما ماجرای قنبرپور برای برانکو، متفاوت است. پیش از این، وقتی قنبرپور در مقام دستیاری‌اش کار می‌کرد هم برانکو از باشگاه خواسته بود که شخص دیگری را جایگزینش کنند. در نهایت هم به خاطر همین درخواست برانکو بود که باشگاه به سراغ چوک رفت و او را به کادرفنی اضافه کرد.

انگار برانکو هم قبول دارد که قنبرپور، با روحیاتی که دارد بیشتر در نقش یک معلم می‌تواند در آکادمی باشگاه مفید واقع شود تا به عنوان سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس. واقعیت هم همین است که استفاده از آدم‌های قابل در جایگاه‌های اشتباه، هم آن شخص را ضایع می‌کند و هم مسوولیتی که برعهده‌اش گذاشته شده است.

مقابل این درخواست برانکو البته خبر می رسد که باشگاه اصرار دارد برای پست سرپرستی، گزینه‌ای ندارد و فعلاً نمی‌تواند شخص دیگری را به جای قنبرپور بگذارد. مسوولان پرسپولیس اما به خوبی می‌دانند که در میان پرسپولیسی‌های با سواد و توانمند، قحط‌الرجال نشده که نتوانیم یک گزینه را به عنوان سرپرست تیم انتخاب کنیم.

شاید هم درگیری این روزهای مسوولان باشگاه به خاطر تسویه حساب با طلبکاران و کسب مجوز حضور در رقابت‌های آسیایی، باعث شده که فعلاً موضوع تغییر سرپرست را در اولویت برنامه‌های خود قرار ندهند اما به هرحال در برهه حساسی که پرسپولیس در آن قرار دارد، اختلاف در کادرفنی و نارضایتی برانکو از وضعیت موجود می‌تواند به شدت پرسپولیس را آسیب‌پذیر کند.

ضمن اینکه مسوولان باشگاه پرسپولیس نباید فراموش کنند که پول بازیکنان و کادرفنی را تا این لحظه به طور کامل پرداخت نکرده‌اند و اگر نسبت به مشکلات غیرمالی تیم هم بی‌توجه باشند، آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

اما یک نکته دیگر را هم نباید فراموش کرد. سرمربی اجازه ندارد در انتخاب سرپرست یا مدیرتیم نظر بدهد. این باشگاه است که مدیرتیم را انتخاب می‌کند. اما انگار در پرسپولیس برانکو صاحب این اختیار تازه شده که در انتخاب مدیر تیم تاثیر بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      چی میزنه این دادا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماها چی از فوتبال میدونی

    • بدون نام

      خلیلی..پیروانی..پیوس..استیلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچی برانکو بگه مهم همینه وتو نویسنده حق اعتراض به برانکو را نداری چون برانکو دلسوزانه کار میکنه هرچی برانکو بگه همین وهمین تمام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج