۷۶۹۷۵۹
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

اثبات اینکه کی‌روش، لیگ را می‌بیند

حضور بازیکنانی نظیر آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، علی کریمی، مهدی ترابی و مجید حسینی و علی قلی زاده- قبل از جام جهانی- نشان می‌دهد چشم‌های کی‌روش فقط معطوف به لژیونرها نیست.

ایران ورزشی: انتقاد از رفتارهای کی‌روش منطقی است اما درباره کار و موفقیت او در حرفه‌اش نمی‌توانیم ایرادی آنچنانی متوجه‌اش کنیم. سرمربی موفقی که مسیر پر پیچ و خم مربیگری را مثل کف دستش می‌شناسد و می‌داند در مقاطع مختلف چه تصمیم‌هایی بگیرد.

انتقاد جدید از کی‌روش، نام‌هایی است که او در فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نوشته و سر و صدایی عجیب به پا کرده. از دعوت وریا غفوری بگیرید تا خط خوردن دوباره جلال حسینی.

از کی‌روش انتقاد می‌شود که چرا از لیگ ایران بازیکنان بسیاری به تیم ملی دعوت نمی‌کند. لیگی که سطح آن را می‌توان از درخشش اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تراکتورسازی مشخص کرد.

بازیکنانی که سال‌ها لژیونر بودند و در تیم‌های خارجی بازی می‌کردند اما به محض پوشیدن پیراهن تراکتورسازی، حضور در لیگ ایران را تجربه کردند و البته به ستاره‌هایی درخشان تبدیل شدند. تازه بدون انجام حتی یک جلسه تمرین بدنسازی کنار سایر بازیکنان تراکتورسازی.

سطح لیگ ایران را با ذکر این نمونه می‌شود نقد و چنین پرسشی را مطرح کرد: «از این لیگ چند بازیکن می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند و بازی هم کنند؟» قضاوت با خودتان. آیا بازیکنی در لیگ ایران بازی می‌کند که بهتر از مرتضی پورعلی‌گنجی باشد؟ کسی هست که بتواند مثل علیرضا جهانبخش، مدافعان چپ حریف را آزار بدهد؟

اثبات اینکه کی‌روش، لیگ را می‌بیند

مثل میلاد محمدی، احسان حاجی‌صفی و حتی رامین رضاییان چطور؟ اگر کسی هست حتما او را به کارلوس کی‌روش معرفی کنید. هر چند چشمان او تیزبین ست و همه مستعدها را قبل از ما می‌بیند.

کی‌روش البته در ماه‌ها و سال‌های اخیر چندین بازیکن نیز از لیگ ایران به اردوی تیم ملی دعوت کرده. البته با توجه به سطح بازیکنان و نیازهایی که تیم ملی دارد. مهدی طارمی را یادتان هست؟ در لیگ به قدری درخشید که کی‌روش نتوانست از نام او بگذرد.

آیا درخشش آن روزهای طارمی و توانمندی‌هایش را می‌توان با علی علیپور مقایسه کرد؟ با بقیه مهاجمان حاضر در لیگ چطور؟ سطح طارمی کجا و مهاجمانی که در لیگ حضور دارند کجا؟ یا حتی کاوه رضایی، سردار آزمون، رضا قوچان نژاد و کریم انصاری‌فرد. آیا مهاجمی که در لیگ ایران به سختی گل می‌زند، می‌تواند با این اسامی رقابت کند و عملکرد بهتری داشته باشد؟

سرمربی تیم ملی، چشم‌هایش را به روی لیگ نبسته اما بهترین‌ها را گلچین می‌کند. آن هم با توجه به نیازهایش در تیم ملی و بازی‌های مختلف. قبل از جام جهانی، علی قلی‌زاده را دید و خیلی زود او را به اردو دعوت کرد. بازیکنی تکنیکی که فصل قبل همه را مجذوب حرکات خود کرد.

یا مجید حسینی که در استقلال به قدری درخشید که توانست ابتدا به اردو دعوت شود و سپس برای تیم ملی در جام جهانی بازی کند. روزبه چشمی نیز چنین شرایطی را تجربه کرد. از لیگ ایران به تیم ملی دعوت شد و مقابل مراکش در روسیه بازی کرد.

کی‌روش بهتر از همه ما می‌داند که تیم ملی در کدام پست نیاز به بازیکن دارد و چه بازیکنانی به دردش می‌خورند و کار او را پیش می‌برند. به حرف‌های او درباره آرمین سهرابیان توجه کنید: « به مدافعی مرکزی و چپ پا نیاز دارم که بتواند بازیسازی از خط دفاع را انجام بدهد و توپ مدام به سمت راست زمین ارسال نشود.» سهرابیان همان بازیکنی است که کی‌روش نیاز دارد.

سرمربی تیم ملی توانایی‌های او را در لیگ دیده و پسندیده. درست مثل امیرحسین صادقی که قبل از جام جهانی 2014 و به عنوان مدافعی چپ پا در خط دفاع تیم ملی ایران قرار گرفت و 3 بازی درخشان نیز انجام داد.

حضور بازیکنانی نظیر آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، علی کریمی، مهدی ترابی و مجید حسینی و علی قلی زاده- قبل از جام جهانی- نشان می‌دهد چشم‌های کی‌روش فقط معطوف به لژیونرها نیست.

او بازی‌های لیگ را نیز با حساسیت دنبال می‌کند اما نه او و نه هیچ مربی دیگری نمی‌تواند در فهرست 25 نفره خود، نام 15 بازیکن داخلی را بنویسد. آن‌وقت لژیونرها چه می‌شوند؟ با تجربه بین‌المللی اندک چطور کنار می‌آییم؟

نقد از کی‌روش، نباید غیرمنطقی و غیرمنصفانه باشد. با خودمان که تعارف نداریم. سطح لیگ ایران، تمرینات بازیکنان و امکاناتی که باشگاه‌ها دارند، از لیگ‌های اروپایی- حتی سوئد و کرواسی- پایین‌تر است و همین به بهترین بهانه تبدیل شده تا کی روش، فقط چند بازیکن را از لیگ گلچین کند و به همین سادگی، اجازه حضور بازیکنان داخلی را به تیم ملی ندهد.

فقط کافی است کمی منصف باشیم و با دقت به فهرست او نگاه کنیم. آن‌وقت جز محمدرضا خانزاده نمی‌توانیم مورد دیگری را برای انتقاد پیدا کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طارمی کجا علیپور کجا اصلا فهمیدی خودت چی شد تو این جمله دیگه بقیشو نخوندم

      پاسخ ها

      • ت

        جناب حمایتگر کی روش، اگه تریبون دستته منصفانه نقد کن شما که مقایسه میکنی لطف کن در مورد خط خوردن سید جلال و وریا غفوری و دعوت از خانزاده و چشمی هم توضیح بده امثال محسن مسلمان، وریا غفوری ، علی علیپور و سید جلال و سروش رفیعی که کی روش راحت ازشون کذشت هم توضیح بده واقعا جای تاسف داره که رسانه های ما قصد دارند افکار شخصی خبرنگار یا نویسنده را به مردم تحمیل کنند تو جام جهانی بهتر نبود اقای کی روش وقتی سردار اینقد ضعیف بود یه شانس به گوجی بده چه بسا که اگه اینکارو کرده بود الان گل زده بهتری داشتیم اشکان و گوجی را با این کیفیت رو نیمکت نشوند یا قدوس را دقایق محدودی بازی داد

    • رضا

      شمافقط به اسامی این دوره اشاره کردیدولی همه ماکنعانی زادگان مصدوم. دژاگه مصدوم وبدون تیم .رضاییان بدون تیم ودههامثال دیگه رافراموش نکردیم .

    • بدون نام

      شما نوشتید که هیچ مهاجمی توی لیگ داخلی خودمون قدرت گلزنی زیادی به اندازه سردار آزمون نداره ولی خوب میدونید که بازیکنایی مثل مرتضی تبریزی ، ساسان انصاری که آمار خوبی هم در گلزنی دارند به تیم ملی دعوت نمیشن. درحالی که خیلی بهتر از سردار آزمون اند.

    • بدون نام

      من نمیدونم دوستان چه اصراری به حضور سید جلال حسینی سی ونه ساله تو تیم ملی دارن وقتی این همه مدافع خوب وجوان تو کشورمون داریم؟ ....... علیپور قابل مقایسه با کدوم مهاجم ملی پوشه که جاشو بگیره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج