جاباما
۷۶۹۸۳۸
۱۴۸ نظر
۵۰۱۱
۱۴۸ نظر
۵۰۱۱
پ

جهانگیری: شرایط سخت امسال پایان می‌یابد

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه به هر میزانی که امید مردم به آینده را افزایش دهیم، دوره شرایط سخت امروز کاهش می‌یابد، اظهار کرد: اگر در زمینه افزایش امید مردم به آینده به خوبی عمل کنیم، شرایط سخت در همین سال ۹۷ پایان می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح دوشنبه در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تاکید بر اینکه کشور در مقطع خاصی قرار گرفته و دست نیاز همه جامعه به سمت دانشگاه‌ها دراز است، اظهار کرد: امروز کشور در شرایط خطیر و دشواری قرار دارد البته این به معنای آن نیست که همه عوامل موجود تهدید هستند بلکه به آن معناست که می‌توان در همین شرایط سخت نیز فرصت‌های خوبی ایجاد و از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بعد از هر مشکلاتی آسانی نیز به دنبال خواهد آمد، خاطرنشان کرد: ما به وعده‌ای که خدای متعال در این زمینه داده، اعتقاد داریم این شرایط نیز نیازمند حرکت کردن با دقت است. تجربه کشور‌های مختلف نشان می‌دهد که تحولات بزرگ از دل شرایط دشوار بیرون می‌آید.

جهانگیری: شرایط سخت امسال پایان می‌یابد

جهانگیری با اشاره به وظایف و رسالت‌های دانشگاهیان در شرایط سخت کشور اظهار کرد: در این شرایط دانشگاهیان و نخبگان مورد توجه جامعه قرار می‌گیرند و این انتظار وجود دارد که آن‌ها با اتخاذ راهکار‌هایی شرایط را برای برون‌رفت کشور از مشکلات ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر به دنبال توسعه همه جانبه و پایدار هستیم باید بدانیم که محور این توسعه، توسعه درون‌زا است، خاطر نشان کرد: در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، مهمترین و اصلی‌ترین نقطه کانونی توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور است، بنابراین در مقطع فعلی توسعه ملی و توسعه درون‌زا، مهم‌ترین موضوع مورد توجه کشور است و در این توسعه مدار اصلی بر عهده نیروی انسانی، دانش و فناوری‌های داخلی و به طور کلی دانشگاه‌ها است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به رویکرد‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از رویکرد‌های اقتصاد مقاومتی، رویکرد دانش‌بنیان است. توسعه داخلی کشور که کانون آن دانشگاه‌ها هستند، ضامن اصلی بقای ماست و ما باید به صورت جدی به آن بپردازیم. امروز دیگر کسی به دانشگاه‌ها به عنوان یک مجموعه فیزیکی نگاه نمی‌کند بلکه همگان دانشگاه‌ها را به عنوان کانون‌های فکری و نقادی جامعه می‌دانند.

جهانگیری ادامه داد: بنابراین انتظارمان از دانشگاه‌ها که مرکز نقادی و توسعه علم و فناوری کشور هستند آن است که نخبگان این مراکز علمی نسبت به مسائل پیرامون خود، جامعه و همچنین منطقه‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم و موقعیت جهانی ما بسیار حساس باشند.

وی اظهار کرد: امروز به عنوان ایران در دنیا در شرایطی قرار گرفته‌ایم که مدیریتی بر آمریکا به عنوان یک قدرت جهانی حاکم شده که فکر می‌کند باید با ما وارد نبردی نه از نوع جنگ نظامی بلکه از نوع نرم شود و می‌خواهد با قدرت نرم خود با کشورمان وارد چالش شود. آن‌ها فکر می‌کنند که دارای اقتصاد برتر و قدرت رسانه‌ای برتری هستند و می‌توانند با استفاده از این قدرت‌ها ایران را زمین‌گیر کند و افکار عمومی ملت ما را به نوعی تحت تأثیر قرار دهد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ده‌ها کانون فکر در آمریکا طی سال‌های گذشته با اقدامات، رصد‌ها و پژوهش‌های خود به دنبال راهی برای زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی ایران بودند و به این نتیجه رسیدند که این اقدام باید از طریق جنگ نرم به وقوع بپوندد، اما ما در مقابل آن‌ها حتما قدرت نرم مهم و تأثیرگذاری خواهیم داشت که بتوانیم از چالش‌های ایجاد شده عبور کنیم.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ادامه داد: زمانی که آن‌ها اقتصاد ما را مورد هدف قرار می‌دهند این گونه نیست که تصمیمات اقتصادی ما بتواند با اقدام آن‌ها مقابله کند؛ آن‌ها می‌گویند باید منابع درآمد‌های نفتی ایران را مورد هدف قرار دهند. در این شرایط ما نیز به عنوان دولت باید به گونه‌ای رفتار کنیم و نفت خود را بفروشیم که نیاز‌های خود را تأمین نماییم. گرچه راهکار‌های اتخاذ شده از سوی ما در این زمینه ممکن است پیچیده و پرهزینه باشد، اما باید این کار را انجام دهیم. ما باید فکرمان را به کار بیاندازیم و راهکار‌هایی برای تأمین منابع مورد نیاز خود اتخاذ کنیم.

جهانگیری با اشاره به مورد هدف قرار دادن سیستم حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کالا‌های مورد نیاز ما از طریق سیستم حمل و نقل دریایی وارد کشور می‌شود، آمریکایی‌ها نیز به دنبال آن هستند تا این سیستم را از پای بیاندازند. در این شرایط ما باید با اقدامات خود تلاش کنیم تا مانع این گونه کارشکنی‌ها شویم.

وی با بیان اینکه تلاش بعدی آمریکا ترسیم آینده‌ای نامطمئن برای مردم ایران است، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که شرایطی در کشور ایجاد شود و به مردم بگویند که اگر فلان کالا را در خانه خود نگهداری نکنید، ممکن است چند وقت دیگر پیدا نشود. در مجموع قدرتی به کار برده می‌شود تا بتواند منجر به انجام اقداماتی در کشور شود تا نتایج مورد نظرشان حاصل گردد.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در مقابله با این اقدامات ما نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم تا نتایج مورد نظرمان حاصل شود. در این زمینه بیش از دولت و مسئولان، نخبگان و دانشگاهیان وظایف مهمی بر عهده دارند؛ اگر دشمن به سمت به مخاطره انداختن اعتماد مردم به مجموعه نظام و دولت و آینده‌شان است، ما نیز باید برعکس آن‌ها عمل کنیم و این کار تنها از نخبگان و صاحب‌نظران کشور برمی‌آید.

جهانگیری با تأکید بر اینکه به همین دلیل است که می‌گوییم راهکار مسائل اقتصادی، سیاسی است، ادامه داد: اینکه می‌گوییم راهکار مشکلات کشور سیاسی است به معنای آن نیست که یک گروه بروند و گروه دیگر بیایند بلکه منظورمان همانی است که در دوران جنگ نیز تحقق یافت؛ در آن زمان همه راهکار پایان جنگ را سیاسی می‌دانستند. گرچه در همان مقطع نیز انتخابات‌ها برگزار می‌شد و رقابت‌های سیاسی وجود داشت، اما همه جناح‌ها و مسئولان مختلف سیاست‌شان این بود که موضوع جنگ از دستور کار خارج نشود.

وی گفت: امروز نیز در شرایطی هستیم که نیازمند مقاوم کردن مردم در مقابل طراحی‌های دشمن هستیم تا بتوانیم از این پیچ خطرناک به خوبی عبور کنیم. ملتی که تعداد بسیاری دانشمند و نخبه دارد حتما می‌تواند کاری کند تا امید به جامعه بازگردد و مشکلات برطرف شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه به هر مقدار که بتوانیم اعتماد را در داخل کشور ایجاد و کشور را در وضع خوبی اداره کنیم که آمریکایی‌ها احساس کنند شکست خورده‌اند، زمان دوران سختی که در آن قرار داریم کوتاه خواهد شد، اظهار کرد: می‌توانیم با خود اداره کردن کشور و همچنین اتخاذ راهکار‌های مناسب از سوی دولت و پای کار آمدن دانشگاهیان دوران سختی که امروز در آن قرار گرفته‌ایم را کوتاه کنیم. این دوران با انجام اقدامات لازم حتی در همین سال ۹۷ نیز می‌تواند پایان یابد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود در جمع روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به برخی ابرچالش‌های پیش روی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: امروز کشور با ابرچالش‌هایی نظیر آب، مسائل محیط زیستی، تأمین هزینه‌های اداره کشور و بودجه و همچنین صندوق‌های بازنشستگی مواجه است. برای حل این ابرچالش‌ها دانشگاهیان می‌توانند و باید پای کار بیایند و به دولت کمک کنند. دانشگاه‌ها با پایان‌نامه‌های دانشجویان باید به سمت حل چالش‌ها و ابرچالش‌های اصلی پیش روی کشور حرکت کنند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم همدلی و همراهی بخش خصوصی با مردم به انتقاد از اقدامات برخی از فعالان بخش خصوصی پرداخت و گفت: کجای دنیا این گونه بوده که عده‌ای به اسم بخش خصوصی زمانی که احساس می‌کنند مردم در شرایطی سخت قرار گرفته‌اند، از شرایط سوءاستفاده کنند تا به سود بیشتر دست یابند. در چنین شرایط سختی که کشور با آن مواجه است بخش خصوصی سالم باید به دنبال انجام اقداماتی باشد که از نتایج آن خدمت بهتری به مردم ارائه شود.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معیار‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در کشور تأکید کرد: در معیار‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و شناسایی دانشگاه‌های برتر، یکی از معیار‌هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد، میزان مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حل و فصل مسائل جامعه باید باشد. قطعا اگر به دنبال حل مسائل جامعه هستیم، دانشگاه‌ها باید محور قرار بگیرند تا انسجام ملی در جامعه تقویت شود و امید مردم به آینده افزایش یابد.

جهانگیری با بیان اینکه دانشگاه‌ها حتما مشکلاتی دارند که باید به آن‌ها پرداخته شود، اظهار کرد: تاکنون تلاش کرده‌ام که با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای که با آن‌ها مواجه هستیم، نگذارم بودجه دانشگاه‌ها از حدی که تصویب شده کمتر شود. این در حالی است که در بخش‌های دیگر بودجه کمتری تخصیص می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به دغدغه برخی از دانشگاهیان درباره تخصیص ارز به دانشگاهیان با بیان اینکه قطعا فرصت‌های مطالعاتی باید فراهم شود و مجلات علمی و تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار دانشگاهیان قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: دولت تلاش می‌کند تا با استفاده از هر خط اعتباری که در اختیار دارد، نیاز دانشگاهیان را تأمین کند. از سوی دیگر نیز دانشگاهیان باید در موارد غیرضروری صرفه‌جویی‌هایی انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهوری در پایان با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم ارتباط علمی دانشگاهیان با دنیا قطع شود، گفت: در دولت اصرار داریم که تحت هیچ عنوانی شرکت‌های فعال در بخش دانش بنیان با محدودیت‌های اعتباری مواجه نشوند. همه دانشگاهیان و نخبگان علمی مطمئن باشند که دولت در حد توان خود برای برطرف کردن مشکلات دانشگاه‌ها تلاش خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوشگر فضایی

      بس شعار ، بس ماله کشی ...

      پاسخ ها

      • علی

        پیشنهاد می کنم آقا ی جهانگیری با فال قهوه اینده خوشی را برای ملت به تصویر بکشند.....آقا جان شما دولتی و یا دکان رویا فروشی ؟؟؟؟؟واقعن تو هر کشوری این حرفا را می گفتی دارت می زدند.

      • بدون نام

        تو تبلیغات انتخابات خیلی دروغ گفت

      • بدون نام

        یعنی روزبه روز بیچاره تر میشید

      • بدون نام

        ملت شریف ایران یاد دارید....

      • بدون نام

        اسحاق چرا هی پای دشمن فرضی رو وسط می‌کشی
        شما خودتون کاری کردید که مردم به اندازه‌ی چوپان دروغگو هم بهتون نتونن اعتماد کنند .
        بابا شما در طول این سالها ضرب‌المثل دزد هم نمیشه دست شما سپرد رو عینیت بخشیدید ‌.

      • بدون نام

        به درد سینمای هند میخوری اسحاق

      • بدون نام

        حرف نزن
        حرف نزن

      • پرهام

        لامصب چه عناوین و اسمهای باحالی برا خودشون پیدا میکنن

        رییس ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی!!!

      • پرهام

        تو ایام انتخابات چقدر تندروی میکرد

      • بدون نام

        کلمه امید و آینده رو از دهنتون بندازین

      • بدون نام

        چوپان دروغگو را رو سفید کردی اسی

      • بدون نام

        کم بشین فیلم حضرت یوسف را ببین

      • بدون نام

        راست میگه امسال تموم میشه میره تو سال آینده

      • بدون نام

        40 سال وعده

      • بدون نام

        یادتون میاد همین آقا در مناظره انتخاباتی چی میگفت درس بگیریم از گذشته خواهشا. حرف های دکتر هاشمی اصل مطلبه

      • بدون نام

        فیلم دروغهای قبلیتون موجوده اون زمان که زبان روحانی شده بودی و داغ کرده بودی

      • بدون نام

        یه نفری که منفی داده خود جهانگیری بوده احتمالا...

      • بدون نام

        لابد قراره مردم از دست ستم شما همه تا پایان سال بمیرن برای پایان یافتنش فقط این راه به ذهنم میرسه

    • بدون نام

      شرایط سخت تموم میشه عمر شمام همچنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشااااااااااااااااااااااااالله!

      • سعید

        شصت درصد تورم به وجود آورده عین خیالش هم نیست
        چی شد میگفتی هر کی دلار بالاتر از 4200 بفروشه مجرمه؟

      • هدهد

        تا وقتی شما هستین این سختی مردم هم تمامی ندارد

      • بدون نام

        اینا جون مارو تا پایان سال میگیرن بعدم با خوبیوخوشی دور هم مملکتو به یغما میبرن

    • بدون نام

      چی پایان میابد!!!با این همه رانت و دزد....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمر دروغگویان و ظالمین

      • سعید

        بمیری برام الهی از بس که دروغ گفتی

    • بدون نام

      اسفند دود کنم برات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از یه بی سوادی که به زور چماق خودش را به این مقام کشانده چه انتظاری دارید؟؟؟

    • بدون نام

      فقط رونق اقتصادی ایجاد نکنید که خیلی .................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم یادتان هست.............
        عجیب هم یادمون هست

    • بدون نام

      راست میگه تا پایان سال عادت میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قضیه ی اون خره که صاحبش چهل روز بهش غذا نداد که عادت کنه بعد چهل روز ازش پرسیدن خب چی شد گفت نزدیک بود عادت کنه که دیگه مرد

    • حمید

      واقعا!!!!بی صبرانه منتظر میمانیم .هه

    • آراد

      براساس چه چشم اندازی میگی شرایط سخت تموم میشه،درحالی که تمام اقتصاد دانان و کارشناسان از شرایط سخت و طاقت فرسای آینده ی کشور خبر میدن، جنابعالی با وقاحت تمام از تمام شدن شرایط سخت حرف میزنی..

      پاسخ ها

      • سعید

        شما یک سال رو مثال بزنید که از سال قبلش بهتر شده باشه اونوقت ما هم امیدوار میشیم

      • بدون نام

        منظورش اینه که توهم ملت از روبراه شدن اوضاع تموم میشه

      • بدون نام

        بر اساس حرف مفت
        حرف مفت که کنتور نداره .

    • مجید

      شنیدی میگند سال به سال دریغ از پارسال ایتجاست .بشینید و تماشا کنید

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه،،، حیف شتر

    • بدون نام

      بس که مزخرف میگه دماغش روز به روز بزرگتر می شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پینوکیو

      • بدون نام

        خخخخ

    • بدون نام

      برای ما یا برای شما

    • عطا

      جناب شما یک حرف معقول بزن، امید رو زیاد کنیم شرایط سخت زود تموم میشه یعنی چی؟؟؟؟؟؟
      برنامه ای ، استراتژی کوفتی
      دیگه زدی تو کار توهمات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنسش اعلا ست

      • بدون نام

        فکر کنم این و روحانی علاوه بر توچال کارگاه انگیزشی هم زیاد میرن

    • بدون نام

      اون چیزی که تموم میشه این وسط عمرماستو جوونی ما.....بیچاره بچه هامون
      خدایا هستی؟ میبینی؟

    • بدون نام

      وضعبت مملکت طوریه که عین گیم ها شده هر مرحله ای که رد میکنیم سخت تر میشه !!! هر سال وعده میدین که وضعیت بهتر میشه ولی درست برعکسش میشه و بدتر از قبل میشه !! جناب جهانگیری میدونی دادن وعده های توخالی و امیدواری واهی به آینده نفرت مردم رو بیشتر میکنه !! مثلاٌ چه کار مهمی رو انجام دادین که میگین وضعیت بهتر خواهد شد؟! شما با وعده های دروغین سعی در عادی کردن مشکلات دارین و میخواهین مردم به این وضعیت اسفناک عادت کنن !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درباها وبندر ها رو فروختن منظور وضع جیب خودشونه

      • بدون نام

        ایوالله

    • بدون نام

      تمام اراجیفی که شما. گفته اید تا کنون محقق نشده است.

    • کاربر

      برای تو وامثالتان مهم نیست پایان می یابد ولی کمر مردم عادی خرد میشه اعصابشان داغون میشه برا تو اصلا مهم نیست از در امد شما ها هیچی کم نمیشه متاسفم با مسئولین بی مسئولیتی مثل شماها

    • پدرام

      یاد آناناس افتادم

    • بدون نام

      دل به چی خوش کنیم، ارزون شدن ارز،سکه، طلا، خودرو، احتکار اجناس، موبایل، سفر، بلیط هواپیما، دارو
      چقدر حرف الکی میزنین!! هر روزمون کابوس شده

    • بدون نام

      بااستعفای همه ی کابینه شاید به خوشی.شایدم به قهقرا.حالا مگه فرقیم میکنه.ماخیلی وقته داریم سقوط میکنیم.بی زحمت شما هاخودتون واز بالن بحران پرت کنید بلکه کمی سبکتربشیم و دیرترسقوط کنیم وبیشترزنده بمونیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه فرقی داره
        اینا همه سر و ته یه کرباسن

      • بدون نام

        از ماست که برماست اون موقعی که تو تلگرام ، اینستاگرام و سلبریتی ها دنبال رئیس جمهور میگشتیم و هر روز یه شایعه رو دامن زدیم باید فکر همچین روز هایی رو هم میکردیم وضعیت هیچ ملتی تغییر نمی کنه مگر اینکه خودشون بخواهند

    • بدون نام

      این حرفت اسحاق خان ، آدمو یاد وعده های پوچ مناظره انتخاباتی و قبل از اجرای برجام میندازه،شما دیگه کوتاه بیا، برو بگیر استراحت کن

    • بدون نام

      ما رو دقیقا موجوداتی با گوش های مخملی فرض کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خیلی بد است که مردم را نادان واحمق فرض کنیم وباحرفهای کودکانه بخواهیم سرشان را گرم کنیم

    • علی

      من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد ... دزد و رانتخورها داخل خونه های شما هستن امید به چی آینده داشته باشیم

    • صادق کوشکی

      منظورشون این بوده حالا که به مرگ رسیدید به تب راضی می شوید!!!!!! زمانی شرایط سخت زمانی به پایان می رسد که جوانی ما بر باد رفته و کمرمان مانند کمان خم گشته که آن وقت بدرد مراسم تشییع و تدفین مان می خورد!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوونی مون تموم بشه به درک . زندگی مون مثل سگ شده

    • 313

      يعني روي سنگ پارو سفيد كردن

    • بدون نام

      شما نسل کشی میکنیدوطن وهم وطنان ازبین میبرین نصف ملت میمیرن وچون بودجه ومنابع کشورشغلامون میدین به اینهمه افغانی حدود۲۰ملیون همشون کارمیکنن ولیرانیاروبیکارکردن ونتیجش این وضع بدمملکت میش

      پاسخ ها

      • پرهام

        ای جونم.
        چندوقت نبودی هموطن

        دلم برای کامنتهای تکراری و ۲۰میلیون افغانی گفتنت تنگ‌شده بود

      • بدون نام

        خخخخخ
        منم زیر یه پست نیاد نگرانش میشم

    • محمد

      البته ما مردم عزیز هم باید یادمان باشد که به خاطر بهبود وضع اقتصادی به اقای روحانی رای ندادیم. اقای روحانی فقط وعده کنسرت و ازادی های زنان را مطرح کردند. ما هم از این شعارهای روشنفکری خوشمان امد، جوگیر شدیم و به ایشان رای دادیم. پس گله ای هم نباید داشته باشیم.

      پاسخ ها

      • علی

        دقیقن.....

      • پرهام

        رحمت به شیری که خوردی
        حرف دل منو زدی

        ازدیوار و گازانبر مردم رو ترسوندن و وعده کنسرت و شجریان و رفع حصر دادن

      • بدون نام

        نه اینکه اگر ما هم رأی نمی‌دادیم ایشون در نمیومد.

    • بدون نام

      اونوقت چه جوري پايان مي يابد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بی نام

      تا آخر امسال مدت کمی نیست.

    • شهرام

      جناب آقای نابغه . وقتی میری ۲ کیلو میوه بخری باید پول پرداخت کنی نه امید . تازه شما ها اون کارم رو بلد نیستین . اصلا مگه اطرافیان‌ و دوستانتان مبزارن که امیدی بمونه . هر روز گرانی ، اختلاس ، رانت و .........

    • افشین

      اگر مردم بتوانند جان سالم بیرون ببرند . شاید آقای جهانگیری شما که با ازاد کردن ارز فاتحه پول ملی و مملکت را خواندی

    • امین

      پایان امسال اگه وجود داشته باشین

    • بدون نام

      مردم عزیز یادتان می آید قیمت همه چیز لحظه ای بالا میرفت؟
      مظلومیت دولت ملت ایران ببینید!

      آقای جهانگیری یادتان می آید قیمت همه چیز یک سوم الان بود؟
      مظلومیت ملت آقای جهانگیری ببینید!

    • همین دیگه...

      نمیابد

    • بدون نام

      برو بمیر...

    • بدون نام

      ... بسه دیگه دوروغ. ...

    • بدون نام

      آره راست میگه چون سال آینده رو نمی بینند

    • بدون نام

      جهانگیری حرفای قشنگ میزنی حیف رای که مردم بخاطر تو وحرفات به روحانی دادن وحالا باید تاون او اعتمادرو بدن گرانیهای که بوجود اومد تقصیر کیه چرا جوابگو نیستید بخدا خیلی از مردم زیر خط فقر هستند ولی آقایون چه درکی از گرانی دارند چون کیسه هایشون هر روز پرتر از دیروزه وهرکدومشون سرشون توی یه آخورپره

    • ایرانی

      آره حتمااااااااً تو درستش میکنی ، دلار هنوز ۴۲۰۰ تومنه جهانخواری

    • بدون نام

      بله پایان می یابد و روساهیش به شما میماند

    • سید جلال

      جدی!!
      نه بابا!
      مگه شرایط سخته مملکت که گل وبلبل

    • بدون نام

      آقای دکتر شما سر سال هم گفتید امسال بهتر از پارسال می شود در صورتی که امسال بدتر از پارسال شد

    • بدون نام

      چه پایان بیابد چه نیابد همینه که هست فعلا که صدا از کسی در نیومده همینی که هست صد برابر بدتر هم خواهد شد

    • بدون نام

      خب این یعنی تا آخر سال با خاک یکسان میشیم

    • بدون نام

      آقاي جهانگيري پيگيري كنيد چرا اقاي ر در اداره مسكن اداره البرز به چه دليل واحد هاي مسكن مهر تحويل اعضاي كه سالهاست منتظر بوده اند و پرداخت هاي به موقع و تسويه كرده اند را تحويل نميدهد ..... و ماهها نامه ها براي امضاي ايشون باقي ميماند .......؟؟؟؟!!!!!

    • مهدی

      ما مردم ایران فقط و فقط یک راه نجات داریم . اونم رفراندوم هست . باید با اتحاد برای اون روز تلاش کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل انتخاباتمون

    • بدون نام

      اقای جهانگیری در زمان انتخابات طوری قالیباف را متهم میکردی که مردم فکرمیکردن توخیرخواه مردمی ای دروغگو خجالت بکش ن تو ن ان ریس دروغگوت دیگر هیچ جایگاهی نزد مردم ندارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف حیف شد

    • بدون نام

      خواب نما شدی

    • بدون نام

      آقای جهانگردی شما بهتر میدونی شرایط سخت امروز بیش از اون چیزی که میگی ومردم که عدم اعتماد اونها به شما بزرگترین مشکلتونه اینو هم میدونن. شما اگر یه ذره اوزه دارید همین شرایط رو نه تا آخر سال بلکه فقط یه ماه همین شرایط بسیار فجیع رو بدو تغییر ثابت نگه دارید. بهتر از این میخوای آقای ددددکترررررر..!

    • ت

      مردم بیاد بیاورید که شیر خشک نداشتید امروز به برکت وجود دولت شما هیچ نیست و درخوب ببینید چنین آرزویی باید محاکمه شوید وپاسخگو باشید که چرا کشور را به این وضع نابسامان انداختید

    • هموطن

      ...
      باعث همه ی این بدبختیها و مشکلات تویی

    • بدون نام

      برو ... با اون دماغت

    • فرزاد

      اسحاق پوششی،اومدی تو مناظرات خود شیرینی کردی گند و کارای خودت و روحانی جونت رو توجیه کردی بعدش هم وعده و وعید توخالی به مردم دادی
      این هم از وضعیت امروز مملکت
      برو خجالت بکش

    • حیدری

      اسحاق جهانگیری کذاب و عوام فریب به تمام معنا است دلار جهانگیر کجاست مردم یادتان هست .... بلی آقای جهانگیری یادمان هست در هنگام تبلیغات با مردم چطوری صحبت می کردی حی مردم یادتان هست..... مردم یادتان هست... بلی یادمان هست در هنگام تبلیغات چطور رگهای گردنت متورم می شد و باد به غبعبه می انداختید و خوب مردم را فریب می دادید اگر من بجایت می بودم استعفا می دادم و تا ابد در انظار مردم ظاهر نمی شدم ولی فکر می کنم تو صورتت را با قیر دروغگوی گریم کردی ای رو سیاه دنیا و آخرت پدر مردم را در آوردی ای کذاب

    • بدون نام

      آره دیگه هممون از قحطی میمیریم و شرایط بد پایان میابد

    • مصطفی

      برو ...

    • بدون نام

      فقط بلدی حرف ... بزنی ...

    • کاپیتان

      بزک نمیر بهار میاااد..

    • حسن

      امید ما وقتی بر می گرده که شماها حرف نزنین.
      میریم بازار نمی دونیم چی کار کنیم؟
      صدای مردم بلند شده. واقعا کسی به شماها دیگه اعتماد نداره.

    • محمدرضا

      شما توان مدیریتی نداری تو هر کشور دیگه ای بودی می فرستادنت مرغ سرپا بگیری

    • بدون نام

      یعنی وضعیت برمیگرده به قبل از انقلاب انشاالله؟

    • مردم

      آقای جهان گیری یعنی حرفت باورم کنیم.؟

    • بدون نام

      آره تو گفتی و ملت هم باور کردند.دروغ و شعار و کی میخوایید تموم کنید؟ از سال ۹۲ همین حرفارو دارید میزنید تا الان...

    • سعید

      به فلان عمت خندیدی تو یکی !!!خخخ

    • بی نام

      درود بر سنگ پا

    • بی نام

      درود بر سنگ پا

    • بدون نام

      اینم سخنی دیگر ازجناب جهانگیری فیلم ها ووعده وعیدهای که موقع انتخابات دادی موجوده خجالت بکش نمیتونید بریدتوی همه چیز هم که رکوردزدید دیگه چی میخواهین

    • بدون نام

      فکرکنم یافیلم زیادمیبینی یاجنسش خیلی خوب بوده

    • بدبخت

      ایران خراب شده هر روز گه تر از دیروز لینگ لینگ

    • مهدی

      سال دیگه هم پدتر از امسال ، با دلار 4200 جهانخواری آره شاید سال خوبی واسه ایشون باشه

    • ir.mot

      ماهم خرهستیم

    • فرهاد

      اگر شبیه وعده ارزی ایشون باشه ...... خوب روشن است

    • بی نام

      بابا تو ور قران بس کنید دیگه مردم حالشون از این همه دروغ به هم میخوره به خدا اگه شنا حرف نزنید بهتره

    • بدون نام

      بس که دروغ و مزخرف میگه دماغش روز به روز بزرگتر می شه

    • بدون نام

      آقای جهانگیری مردم شما رو خوب میشناسن. تو مناظره های انتخاباتی خیلی از این حرفها زدید و رأی جمع کردید. لطفأ اگر کاری برای مردم نمی کند. ساکت یکجا بشنید تا دوره تون تمون بشه چون شما و روحانی اهل کنار رفتن نیستید. خواهشن زیپ دهنتونه ببندید.

    • بدون نام

      شما ظاهرا از حال و اضاع مردم خبر ندارین . تمام وعده ها تون دروغ بوده و شما امید رو در دل مردم کشتید . مردم به فردای خودشون هم با این حال و اضاع امید ندارن

    • بدون نام

      هر وقت آقای جهانگیری رو می بینم .یاد کارتون لوک خوش شانس می افتم..او چهار تا داداش بودن برادران دالتونها .او داداش بزرگتره قد بلنده چقدر شباهت داره با آقای جهانگیری .هم از لحاظ شخصیتی هم از لحاظ ظاهری...

    • سعید

      همه باهم 900 رکعت نماز وحشت بخونید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتره به عمق فاجعه نگاه كنيم تا اين كه با اون شوخي كنيم

    • بدون نام

      پس انداز مردم را نابود کردید البته هرکس داشت چی را دیگه می خواهید درست کنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزرگترين فاجعه رو بر ملت اوردن

    • میلاد

      خوب چجوری؟اخه مسئول گرامی همین جوری یه چیز می گی !راه حلت رو بگو

    • بی نام

      حتما همینطوره که تو میگی اره ارواح اون ...

    • فرهاد

      اره ارواح عمه ات

    • بدون نام

      تو که خیلی اورد میدادی چه غلطی جز نابودی کشور ومتلاشی کردن مردم نداشتی

    • بدون نام

      دادش حالشون خوبه !

    • مهدی

      بخدا هنوز‌مطلبا‌نخوندم ولی‌تیتر را‌که‌دیدم‌فهمیدم‌داره‌ ....

    • بدون نام

      امام خمینی کجایی که وضع مردم را ببینی امیدهای نا امید را ببینی

    • حقگو

      جهت وعده و وعید های جهانگیری مخصوصا جهت دلار ۴۲۰۰ جهانگیری فاتحه اخلاص با صلوات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با بلاي كه سرمون اوردن شوخي نكنيم نابودمون كردن

    • بدون نام

      یه قرون بده. آش....

    • بدون نام

      باز این حرف زد یکی نیست بهش بگه تو حرف نزنی کسی نمیگی لالی آقای جهانگیری به نظرم اینا همه تقصیر دهه شصتیاست اینا اگه از ایران برن همه مشکلات حل نمیشه من از شما خواهش میکنم یکمی کمتر دروغ بگین دماغتون تو کادر جا نمیشه من برام سوال پیش آمده شما مسؤلین محترم تو چه کشوری زندگی میکنین هر چند از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره شما هم هیچکدوم مشکل مردم ندارین ماشالله جیبتون پر حال اون کارگر و کارمند و مردمی که زیر بار گرونی کمر خم کردن اصلا درک نمیکنین کاش حداقل دروغ نمیگفتین

    • v

      هروقت اینا ازین حرفا میزنن من یقیین پیدا میکنم کارمون ساختس خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • 7

      بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد

    • بدون نام

      آخجون از سال دیگه دلار هزاری و فساد مالی 0 تورم 1 درصدی و وعده های جدید می بینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم كه اينقدر ساده لوح هستيد

    • بدون نام

      اقاي جهانگيري بلاي كه سر اقتصاد ايران اوريد فاجعه قرن است و هيچ چيزي تمام و درست نميشود ملت بهاي ان را دادند ....!!!

      يك قرص نان در اروپا 3 يورو است كه غذاي فقراست و اونجا اصلا رقمي نيست ولي به پول ما 32000 تومان ميشود ...........!!!!!!!!!!1
      همه ما هنوز خوابيم و البته خودمان هم كم مقصر نيستيم .....
      ولي كشور و ملت و اقتصادش را نابود كرديد
      اوني كه تمام شده زندگي مردم و منابع كشور هست ..........!!!!!!!!!1

      پس با اين حرف فاجعه كه بر سر ما اورديد را كوچك نشماريد
      قرص نان را گفتم كه به عمق فاجعه ملت پي ببرند .........!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      وقتي نظرات و ميبينم كه عده اي با نگاه طنز به اتفاقي كه سر مردم و اقتصاد امده نگاه ميكنن قلبم درد ميگيره .......
      بهتره به عمق فاجعه كه بر سر ملت اورن بيشتر دقت كنيم ....!!!!!!11

    • بدون نام

      اين مصيبت نتيجه عملكرد شماست ......!!!!!!!!!!!1

    • بدون نام

      بدبختي حاصل عملكرد شماست اقتصاد و منابع مردم نابود شد
      نابودي درست نخواهد شد شما هم سعي نكن فاجعه عظيم را كوچك جلوه كني

    • بدون نام

      با رانت ازادسازی قیمت ها در پتروشیمی و فلزات و معدنی و بقیه شرکتها برای سهامدارانش سال خوبی شده تورم ایجاد شده هم چیز مهمی نیست چون سهام داران شرکتها پول پارو می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج