۷۶۹۹۲
۶۹ نظر
۸۰۶۰
۶۹ نظر
۸۰۶۰
پ

قرص‌ ضدبارداری خوب کدام است؟!

قرص‌های ضدبارداری گاه مانند شمشیرهای دو لبه عمل می‌کنند و مصرف نادرست آنها می‌تواند با افزایش خطر سرطان سینه، اضافه وزن، سقط جنین بعد از قطع قرص و ... همراه باشد.

مجله سیب سبز: قرص‌های ضدبارداری گاه مانند شمشیرهای دو لبه عمل می‌کنند و مصرف نادرست آنها می‌تواند با افزایش خطر سرطان سینه، اضافه وزن، سقط جنین بعد از قطع قرص و ... همراه باشد. از طرف دیگر بسته بودن فضای جامعه باعث شده بسیاری از خانم‌ها بدون مراجعه به متخصص زنان به انتخاب خود این داروها را از داروخانه تهیه و مصرف کنند که کاری عقلانی نیست، پس اين مطلب را بادقت بخوانيد.

قرص‌های جدید اثر مردانه‌زایی ندارند

قرص‌های ضدبارداری از 2 بخش هورمونی کاملا متفاوت تشکیل شده‌اند. ماده موثر آنها اتینیل استرادیول است و قسمت دوم آنها از پروژسترون تشکیل شده است. از آنجایی که بخش اتینیل استرادیول معمولا در همه قرص‌ها ثابت است، قرص‌ها برحسب اینکه حاوی چه مقدار از این ماده باشند به قرص‌هایی با دوز بالا یا پایین تقسیم‌بندی می‌شوند. قسمت پروژسترونی قرص‌ها هم قابل تغییر است و انواع مختلفی دارد. برخی از آنها اثر ضد هورمون مردانه و برخی دیگر اثر مردانه‌زایی دارند.
اکثر قرص‌های ضدبارداری که در گذشته استفاده می‌شد دارای اثر مردانه‌زایی بودند به جز چند قرصی که اخیرا وارد بازار شده‌اند ازجمله یاسمین، یاز، دیان و مارولون. مکانیسم اثر بیشتر قرص‌های ضدبارداری از طریق توقف تخمک گذاری است اما بخش پروژسترونی قرص نیز باعث کاهش ضخامت لایه داخلی آندومتر می‌شود. این حالت باعث می‌شود اگر هم تخمک‌گذاری انجام شد جنین به راحتی داخل رحم ننشیند. علاوه براین، کاهش ضخامت لایه داخلی رحم باعث مرتب شدن عادت ماهانه و کاهش خونریزی ماهانه می‌شود.

آنهایی که نباید قرص بخورند

مصرف قرص‌های ضد بارداری به مدت کوتاه برای مثال 3 تا 6 ماه معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند. بهتر است همیشه از قرص‌هایی با دوز پایین از جمله یاسمین، یاز، مارولون، دیان 35 یا نوع ایرانی آنها مانند سیپروترون کامپاند یا LD استفاده شود. اگر این داروها در فرد جواب داد دیگر نیازی به استفاده از قرص‌های قوی مثل HD وجود ندارد. قبل از تجویز قرص باید سابقه خانوادگی فرد پرسیده شود که نباید دیابت و فشار خون داشته باشد، وزنش خیلی بالا نباشد، بهتر است سیگار نکشد و سابقه بیماری فلبیت یا لخته شدن خون هم نداشته باشد زیرا این قرص‌ها می‌توانند باعث افزایش لخته یا ترمبوز در بدن شود به خصوص در افراد مبتلا به فلبیت می‌توانند منجر به سکته مغزی، سکته قلبی یا ترومبوز در پاها شوند.
همچنین فردی که قرص ضدبارداری می‌خورد و برای مثال دست یا پایش می‌شکند و مجبور می‌شود مدتی بی‌حرکت باشد بیشتر در خطر ترومبوز قرار دارد تا فردی که قرص مصرف نمی‌کند. علاوه براین کسانی که می‌خواهند عمل جراحی شوند حتما باید از يك ماه قبل مصرف قرص را قطع کنند چون ممکن است احتمال ترومبوز بعد از جراحی در عروق شان زیاد شود.

قرص‌ ضدبارداری خوب کدام است؟!
از روز دوم قاعدگی بخورید نه روز پنجم!

هورمون‌های کنترل‌کننده تخمک‌گذاری (FSH و LH) توسط هیپوفیز ترشح می‌شوند. قرص‌های ضدبارداری با بالا بردن سطح هورمون‌های زنانه باعث می‌شوند بدن تشخیص دهد چون به اندازه کافی هورمون زنانه وجود دارد پس نیازی به ترشح 2 هورمون اصلی FSH و LH نیست بنابراین سطح آنها بسیار کاهش پیدا می‌کند و تخمک گذاری متوقف می‌شود. برای توقف تخمک گذاری تاکید می‌شود قرص‌هایی که جدیدا در بازار هستند از جمله یاسمین، یاز و مارولون حتما از روز دوم عادت ماهانه میل شوند چون این داروها یک مقدار ضعیف‌تر هستند و شروع مصرف از روز پنجم شاید یک مقدار دیر باشد.
متاسفانه دیده شده که حتی داروخانه‌ها به عادت قدیم می‌گویند از روز پنجم قرص میل شود درنتیجه بعضی بارداری‌ها با وجود مصرف قرص اتفاق می‌افتد که می‌تواند خطرناک هم باشد. قرص‌ها اگر از روز پنجم خورده شوند باید درماه اول از یک وسیله پیشگیری دیگر هم استفاده کرد اما اگر از روز دوم خورده شوند از فردای آن روز قرص تاثیرگذار خواهد بود. اگر هم شک و تردید دارید می‌توانید در ماه اول از یک روش جلوگیری دیگر هم استفاده کنید. لازم به ذکر است که مصرف هیچ قرصی بعد از روز هفتم عادت ماهانه دیگر تاثیرگذار نخواهد بود.

قرص‌هایی برای زمان شیردهی

در زمان شیردهی باید از قرص‌های ضدبارداری متفاوتی استفاده كرد. این قرص‌ها مینی پیل نام دارند و فقط حاوی پروژسترون هستند و باید هر روز سر ساعت میل شوند زیرا سطح هورمون‌شان بسیار پایین است تا در شیردهی اختلالی ایجاد نکنند. مکانیسم اثر آنها فقط با نازک کردن لایه داخلی رحم و ممانعت از لانه گزینی است بنابراین خیلی نمی‌توانند جلوی تخمک‌گذاری را بگیرند و فقط در 6 ماهی که خانم به طور کامل شیر می‌دهد موثر هستند.
یعنی اگر کسی شیرخشک به کودکش بدهد تاثیر آن بسیار کمتر می‌شود و بهتر است از روش دیگری همزمان استفاده کند. سایر قرص‌های ضدبارداری نیز بهتر است هر روز سر ساعت خورده شوند اما یک مقدار جای مانور هم دارند. برای مثال اگر فرد هر شب سر ساعت 9 قرص می‌خورد و یک شب آن را فراموش کند و فردا صبح یادش بیفتد می‌تواند قرص فراموش شده را میل کند و شب سر ساعت 9 طبق روال عادی به مصرف قرص ادامه دهد. اما اگر بیشتر از 2 روز فراموش کند دیگر فایده‌ای ندارد و باید آن ماه همزمان از یک روش جلوگیری دیگر نیز استفاده کند.

بعد از ۳ ماه آزمایش چربی و قند خون بدهید

این داروها گاهی اوقات سردردهای میگرنی را تشدید می‌کنند یا حتی به وجود می‌آورند زیرا پروژسترون باعث احتباس آب در بدن می‌شود. استروژن موجود در قرص نیز گاهی اوقات باعث بزرگ‌تر و دردناک شدن سینه‌ها می‌شود. اگر بیمار می‌خواهد قرص را طولانی مدت مصرف کند حتما باید 3 ماه بعد از شروع مصرف، سطح چربی‌های بدنش از جمله کلسترول و تری‌گلیسیرید و همچنین قند خونش را اندازه‌گیری کند زیرا این قرص‌ها در تعداد کمی از افراد می‌تواند باعث افزایش چربی‌ها و قند خون شوند که اگر این مشکلات با رژیم غذایی همزمان، اصلاح نشوند باید مصرف قرص قطع شود.

فقط برای موارد اورژانسی!

قرص‌های اورژانسی یا «Morning-After Pills»در گذشته بیشتر از نوع HD بودند، درحال حاضر قرص‌های پروژسترونی به نام لونژیل موجود هستند که فقط پروژسترون دارند. طریقه مصرف‌شان هم به این صورت است که يك عدد بعد از رابطه جنسی و يك عدد 12 ساعت بعد خورده می‌شود. این داروها فقط در 72 ساعت اول بعد از مقاربت قابل استفاده هستند و هرچه زودتر مصرف شوند تاثیرگذاری‌شان هم بیشتر است. مصرف این قرص‌ها باید محدود باشد چون درصد موفقیت‌شان در حد 85 درصد است و اصلا جلوی تخمک گذاری را نمی‌گیرند بلکه سطح هورمون را بالا می‌برند و بعد سطح هورمون دوباره پایین آمده و یک قاعدگي اتفاق می‌افتد، درنتیجه بارداری رخ نمی‌دهد. بهتر است خانم‌هایی که رابطه دارند این قرص را در منزل داشته باشند تا اگر کاندوم پاره شد یا خوردن قرص ضدبارداری فراموش شد بتوانند از آن استفاده کنند.
قرص‌ ضدبارداری خوب کدام است؟!
خطر سقط جنین

برخی افرادی که برای مدت طولانی از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند بعد از قطع قرص دچار عادت ماهانه نشدن یا آمنوره بعد از قطع قرص می‌شوند زیرا یکی از مکانیسم‌های اثر قرص‌ها بالا بردن هورمون شیر یا پرولاکتین است. قاعدگي‌ها معمولا باید چند ماه بعد از قطع قرص برگردند و اگر برنگردند یعنی تخمک‌گذاری انجام نمی‌شود و شانس بارداری کم می‌شود. در این صورت فرد باید حتما از لحاظ هورمونی بررسی شود. اما اگر قرص برای مدت کوتاه استفاده شود معمولا این حالت رخ نمی‌دهد. مصرف طولانی‌مدت باعث می‌شود ضخامت آندومتر آنقدر نازک شود که گاهی اگر بارداری هم اتفاق بیفتد منجر به سقط می‌شود.

بالای ۴۰ سال با احتیاط

معمولا بدن همه افراد به قرص‌ها یکسان جواب نمی‌دهد. ممکن است یک نفر بیشتر با یاز سازگاری داشته باشد و فردی دیگر با یاسمین یا دیان و ... بنابراین باید قرص‌ها را امتحان کرد. در هر صورت بهتر است در مرحله اول از داروهای جدید مثل یاز، یاسمین، دیان، مارولون و ... استفاده كرد و بعد اگر مشکلی بود نوع قرص را عوض کرد. لازم به ذکر است که سیگاری‌های بالای 35سال بهتر است اصلا از قرص‌های ضد بارداری استفاده نکنند. همچنین در افراد بالای 40سال باید خیلی با احتیاط تجویز شوند.

بیشتر از ۴ سال مصرف نکنید!

استفاده از این قرص‌ها به مدت طولانی و بدون توقف اصلا توصیه نمی‌شود. همانطور که ذکر شد این قرص‌ها حاوی هورمون اتینیل استرادیول هستند. در واقع گروه اتینیلی که به این استردیول اضافه شده است باعث می‌شود هورمون به مدت طولانی در بدن باقی بماند، یعنی اگر قرصی امروز قطع شود چند ماه طول می‌کشد تا کل دارو از بدن خارج شود و از آنجایی که این هورمون می‌تواند تحریک‌کننده سرطان سینه باشد توصیه می‌شود قرص با فواصل 3 ماهه استفاده و يك ماه توقف یا 6 ماهه استفاده و 2 ماه توقف مصرف شود. درکل استفاده از قرص بیشتر از 4 سال به خصوص به طور ممتد خیلی توصیه نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رویا

      میخوام عضو بشم راهنماییم کنید

    • حوری کریمی

      سلام تشکر

    • مهسا

      خیلی ممنون از مطلب مفیدتون جواب همه ی سوالام درش بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ایا قرص مارالون بهتر است

    • روژینا

      عالیه مطالبتون

    • بدون نام

      عالی بود فقط چاق نمی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا بعضی ها رو میکنه

    • dler

      thanku very much

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم قرص چیه

    • افسانه

      حدودده روزه ال دی رو قطع کردم چطورادامه بدم؟

      پاسخ ها

      • مهسا

        اگرکسی حامله بش ازاین داروبخوربچهش ممیری

    • تاينا

      سلام
      ممنون از مطالب مفيدتون
      اكر مدت ٧٢ ساعت از رابطه كذشته باشه ايا راه ديكه اي هم براي جلوكيري هست؟

      پاسخ ها

      • مژده

        در صورتی که رابطه جنسی همراه با دخول بدون روش پیشگیری داشتد تا 96 ساعت فرصت دارید که از قرص های اورژانسی استفاده کنیدروش مصرف به این صورت است که دو تا همزمان قرص 0.75 یا یک دونه همون زمان و 12 ساعت بعدی یک دونه دیگر و یا اینکه یک دونه قرص 1.5 استفاده کنید.
        بهتر است برای تاثیر بیشتر بلافاصله بعد از رابطه مصرف شود.

    • تاينا

      سلام
      ممنون از مطالب مفيدتون
      اكر مدت ٧٢ ساعت از رابطه كذشته باشه ايا راه ديكه اي هم براي جلوكيري هست؟

      پاسخ ها

      • نرگس نواصر

        قرص ضدبارداری

    • سولماز

      سلام. ممنون از اطلاعاتی که در اختیار همه میذارید.
      میخواستم بپرسم حالا که یک سری از این قرص ها میتونه باعث بیماری وحشتناکی مثل سرطان سینه بشه پس برای چی اصلا مجوز فروش داره؟ و برای چی تولید شده؟ سرطان سینه چیز کمی نیست واقعا! آیا راههای بهتر دیگه ای که مطمئن هم باشن وجود نداره؟ یا قرصی که اینجور عوارض خطرناک نداشته باشه؟

    • بدون نام

      همیشه بااصطلاحات تشریح نکنید چون بعض ها نمی فهمند

    • بدون نام

      سلام یه بسته نصفی قرص اوژانسی خوردم یع دقبقه هم نشد بعد
      نزدیکیم حالا نشدم هنوز چهار روز عقب انداختم چه کم لطفان استرس دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگران نباش اورژانسی اختلال عادت میاره

    • آرزو

      من با قرص اوژانسی ضدبارداری, باردار شدم :((( الان دنبال کارهای سقط هستم

    • بدون نام

      سلام من قرص ال دی واچ دی حالم خیلی بد میکنه قرصی دیگه هم گرفتمصورتم لک میاره .لطفا منو راهنمایی کنید چه قرصی بگیرم که عوارض نداشته باشه

    • بدون نام

      سلام من قرص ال دی واچ دی حالم خیلی بد میکنه قرصی دیگه هم گرفتمصورتم لک میاره .لطفا منو راهنمایی کنید چه قرصی بگیرم که عوارض نداشته باشه

    • مهری

      من قرص اورژانسی خوردم بعدش سنم چهل وسه هستش احتمال داره باردار بشم

    • مهری

      من قرص اورژانسی خوردم بعدش سنم چهل وسه هستش احتمال داره باردار بشم

    • بدون نام

      خانمی که گفته بود بعداز ۷۲ ساعت راهی هست بله همان قرص اضطراری تا 120 ساعت امکان موفقیت دارد.وخانمی که نگران عقب افتادن باوجودمصرف قرص بودبایدگفت طبیعی هست وجای نگرانی نیست تشکر

    • مژده

      من باقرص اورژانسی حامله شدم دخترم بدنیااومد

    • سارگل

      تا چن روز بعد از پریودی نزدیکی باعث حاملگی نداره ینی تخمک گذاری نمیشه؟

    • afsoon

      سلام،من سالي يك يا دوبار بيشتر پريود نميشم دكتر هم زياد رفتم كيست ندارم،قرص ال دي هم بهم نميسازه،الان خودم ميخواستم قرص ياسمين رو امتحان كنم طريقه مصرفش چ جوريه وتا چ مدت براي تنظيم قاعدگي مصرف بشه؟؟؟

    • شیوا

      سلام برای من قرص LD نوشتند برای تنطیم پریودم الان هشت روز هست مصرف میکنم به شدت هر روز حالت تهوع و سردرد دارم . میخواستم بپرسم اگه یاسمین هم مصرف کنم بازم همین حالت را خواهم داشت لطفا جواب بدهید خیلی در عذابم.

    • بدون نام

      سلام ي سوالي داشتم من در حال حاضر سيپروترون كامپاند دارم استفاده مي كنم ميتونم يك شب بجاي سيپرو از ال دي استفاده كنم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز سیپروترون کامپاند قرص پیشگیری از بارداری نیست و فقط بری تنظیم قاعدگی در کسانی که تنبلی تخمدان دارند استفاده می شود. در صورتی که شما قابلیت باردار شدن را داشتید تا به حالباردار میشدید ممکنه در طول مصرف قرص سیپروترون شما به درمان جواب بدید و باردار شوید و بنابراین در معرض بارداری ناخواسته قرار بگیرید. پس بهتر است که از یک روش پیشگیری در کنار سیپروترون استفاده کنید.

    • نگار

      سلام من سه ماه قرص سیپروترون خوردم بعد از قطع دچار ریزش موی شدید شدم وبعد از یک ماه از ترس مجددا شروع به خوردن قرص کردم ولی همچنان ریزش موهام ادامه داره دارم دیوونه میشم به نظرتون چیکار باید بکنم قرص را قطع کنم یا نه ؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    • الهام

      سلام ببخشید من 21سالمه و غلظت خون هم دارم ولی کم ...خطر داره برام خوردن قرص؟؟چ راهی جز کاندوم هست واسه پیشگیری

    • گلی

      مرسی

    • بدون نام

      ممنون ازاطلاعاتتون

    • مریم

      سلام.من یک ماه روکین مصرف کردم،بعد از گذشت هفت روز میخوام مارولین رو جایگزینش کنم،میخواستم ببینم اگر بعد از چهار روز از شروع بسته جدید امکان بارداری وجود داره؟با توجه به اینکه نوع قرص رو عوض کردم.

    • مهسا

      سلام من قاعدگیم خیلی طول میکشه این چهارساله دارم قرص دیان میخورم ولی باز هرهفته خون ریزی پیدا میکنم توسونو هم اندومترم نازک نشون داد لطفا یه راه حلی واسم پیدا کنید

      پاسخ ها

      • F.zed

        ببخشید،قرص دیان رو از کجا تهیه میکنید،بزای کیست و صورتم دیان رو تجویز کردن منتها نیست؟

    • بدون نام

      سلام من 29سالمه میخوام شروع به خوردن قرص کنم. قبلا یهبسته ال دی و یه بسته مارولون مصرف کردم هردوش بشدت حالت تهوع بهم میداد و سر گیجه میگرفتم میل جنسیم رو هم از دست میدم موقه استفاده از قرص ایا قرص جدیدی به بازار اومده که این عوارض رو نداشته باشه???

    • بهار

      سلام من قرص یاز چهارماه میخورم الان میگن احتمالا لخته خون زیاده نظرتون واقعا درصد لخته خون زیاده؟درحدی ک کشورهای دیگه منعش کردن
      قرصی ک عوارض بیماریش کمترباشه میشه معرفی کنین؟
      ممنون

    • نسیم

      سلام.
      لطفا راهنماییم کنید. من ۲تا سقط داشتم. چون سیگاری ام دکترها منعم میکنن از خوردن قرص های ضدبارداری. با توجه به اینکه هنوز فرزندی هم ندارم. نمیدونم چطور جلوگیری کنم. چون با روش های دیگه ام جوابی نگرفتم و متاسفانه دوبار باردار شدم. واقعا هیچ قرصی نیست ک بشه مصرفش کرد و تداخلی با سیگار نداشته باشه؟ درضمن ۲۵سالمه.

    • بدون نام

      سلام ببخشید من میخوام قرص روکین بخورم آیا عصبی نمی شم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطی به مصرف سیگار نداره

    • بدون نام

      سلام من دوسال ک آمپور میزنم میخاستم بدنم آمپور بهتر یا قرس ل

    • مینا

      سلام من 42سالمه کیستی به قطر 43 میلیمتر دارم دوماه قرص سیپروترون مصرف کردم کمی بهترشدم دوباره بعدازسه ماه دوباره کیست دارم البته من قرص وبا سردرد وحالت تهوع وسیاهی چشم ولررز عرق مصرف میکنم خیلی سخته چکارکنم

    • پریا

      قرص ال دی را برای جلوگیری از بارداری چگونه مصرف کنم

    • بدون نام

      دکتر برای کیست ۶ سانتی ساده دو ماهه برام قرص کلایرت تجویز کرده ولی هر دو ماه ۳-۴ قرص مونده عادت ماهانه میشم، دلیلش چیه مگه این قرصا نباید جلوی عادت رو بگیرن؟ قبل مصرف قرصها و باوجود کیست خیلی منظمتر بود

      پاسخ ها

      • طاهره

        سلام من الان حدود یک ساله قرص ال دی زرد مصرف میکنم از اون موقع وزنم خیلی بالا رفته می خواستم بدونم اگه دوز این قرص عوض بشه یا رنگ سفیدشو بخورم لاغرم میکنه تو رو خدا جواب بدین هر چی رژیم میگیرم لاغر نمیشم حدود ۷۰کیلو بودم الان شدم ۸۴کیلو کمکم کنید...

    • اسماعیل

      سلام کمک کمک کمک کمک
      من با دوستم رابطه برقرار کردم الان بیشتر از یک ماهه ک عادت نشده هر دوتامون ترسیدیم ، چیکار کنیم

    • Sayeh

      سلام ببخشید بعد از نزدیکی قرص ال دی رو چگونه مصرف میکنند چ تعداد و چن ساعت یبار؟

    • سیما

      سلام .من می خوام با مصرف قرص ال دی یکم چاق شم .میشه از این راهکار استفاده کنم .ضرری واسم نداره .البته اینم بگم که سیکل ماهیانه م کاملا مرتبه .لطفا راهنمایی کنین

    • بدون نام

      سلام من کیست داشتم ترکید بد بهم ال دی دادن گفتن خوب میشه تا کی مصرف کنم ایا با قطع قرص باز کیست میگیرم

    • بدون نام

      سلام من هرقرص ضدبارداری که میخوردم تهوع سرگیجه داشتم ولی وقتی دکتررفتم دکتر قرص دیمترون 4 برام نوشت. و یک قرص ضدباردای و یک دیمترون 4 بخورم هردو باهم بخرید خیلی خوب

    • بدون نام

      یسری سوالات مهم البته واس من دارشتم چطوری بپرسم و جواب بگیرم اگ میشه راهنماییم کنینن

    • راد

      اگر قرص ضدبارداری مثه یاز ،حالت تهوع داد، میتونید با قرص ب۶ مصرف کنید.درضمن مصرف قرص یاز از روز اول پریود آغاز میشود.

    • فرناز

      من در دوران شیر دهی هستم ، نوزادم چهار ماهه هست ، قرص لونژیل رو مجبور شدم مصرف کنم ، ایا شیرم قطع میشه?

    • زهرا

      سلام.من قرص ال دی میخورم خیلی عصبی میشم چیکار کنم

    • یاس

      سلام من چند ماهه مصرف میکنم هیچ مشکلی ندارم

    • فهیمه

      من چهارسال دارم استفاده میکنم پشگلی نداشتم با قرص سیپترون کامپاند.ولی میخوام بزارم کنار این قرص رومیخواستم بپرسم باکنارگزاشتن قرص اتفاق بدی برام پیش نمیاد مثل سرطان سینه؟یابخوام حامله بشم سقط جنین اتفاق نمیوفته؟

    • بدون نام

      من چربی خون دارم واز قرص ضد بارداری استفاده میکنم میگن خطرداره چیکارکنم؟

    • بدون نام

      ميشه لطفا اگه كسي شماره مشاوره زنان داره برام بفرسته؟
      من چندتا سوال تلفني دارم. ممنون ميشم

    • شمیم

      قرص لویتود بجز جلوگیری از بارداری٬٬٬چه کاربردی دیگر دارد؟؟

    • بدون نام

      سلام آیا قرص جلوگیری لاغر هم میکنه

    • طاهره

      سلام من الان یک ساله که از قرص ال دی زرد استفاده میکنم از اون موقع تا الان خیلی چاق شدم ۷۰کیلو بودم الان شدم ۸۴کیلو چه قرص ال دی بخورم که لاغرم کنه تو رو خدا کمکم کنید هر کاری کردم لاغر نشدم جوابمو بدبن

    • بدون نام

      سلام آیا قرص یاسمین درکسانیکه ژنتیکی سینه کوچک دارند تأثیر بزرگتر شدن سینه رادارد؟؟؟

    • ساجده دهانی

      قرص دیان خارجی برای رشدموهای زائددکترتجویذکرد اولین بسته دیان خوردم ولی الان خارجیش گیرنمیاد چکار کنم ایرانیش خوبه بگیرم

      پاسخ ها

      • F.zed

        میشه بگید از کجا تهیه کردید ..برای منم تجویز کردن برای کیست و صورتم اما نیست

    • بدون نام

      سلام لطفا بگین من چه قرص جلوگیری استفاده کنم که عوارضی برای بدنم نداشته باشه ممنون از لطفتون

    • لیلا

      سلام یه هفته مونده به عروسیم میخوام قرص ضد بارداری بخورم کدام قرص برای من بهتر است 17سالمه لاغر هم هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج