جاباما
۷۷۰۰۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۵ کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

باغ فناوری در چهار فصل سال میوه می‌دهد و همیشه محصولات جدید دیجیتالی را شاهد هستیم که نسبت به نسخه‌های قبلی خود امکانات بیشتری دارند. این امر باعث شده تا عاشقان فناوری‌های جدید مترصد فرصتی باشند تا این میوه‌های جدید را نوبر کنند و با خریداری جدیدترین محصولات بازار، نبض فناوری را در اختیار بگیرند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: باغ فناوری در چهار فصل سال میوه می‌دهد و همیشه محصولات جدید دیجیتالی را شاهد هستیم که نسبت به نسخه‌های قبلی خود امکانات بیشتری دارند. این امر باعث شده تا عاشقان فناوری‌های جدید مترصد فرصتی باشند تا این میوه‌های جدید را نوبر کنند و با خریداری جدیدترین محصولات بازار، نبض فناوری را در اختیار بگیرند.

۵ کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

از آنجایی که رقابت تنگاتنگی را در دنیای دیجیتال شاهد هستیم خرید این محصولات نیازمند تحقیقات زیادی است و پس از اینکه مشتریان با وقت و حوصله زیاد محصول مورد نظر را انتخاب خریداری کردند احتمال دارد فراموش کنند که پس از خرید یک کالای دیجیتال باید مواردی را برای حفظ و دوام این کالا انجام دهند.

به همین دلیل در ادامه قصد داریم با هم نگاهی به ۵ کاری داشته باشیم که حتماً بعد از خرید هر محصول دیجیتالی باید انجام دهیم.

۱. ثبت‌نام کالا

۵ کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

شرکت‌های بزرگ سازنده محصولات دیجیتال به‌خوبی می‌دانند که محصولات آن‌ها تنها با کیفیت بالا به فروش نمی‌رود و باید گارانتی معتبری از این کالاها پشتیبانی کند. از طرف دیگر بسیاری از شرکت‌ها باشگاه مشتریان راه‌اندازی می‌کنند و افرادی که کالاهای این شرکت‌ها را خریداری کرده‌اند با ثبت‌نام در این باشگاه‌ها از امکانات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

با این حساب پس از اینکه کالای دیجیتال مورد نظر را خریداری کردید حتماً نسبت به ثبت نام این کالا اقدام کنید. فرآیند ثبت‌نام بسته به نوع کالا متفاوت است اما در بیشتر مواقع این کالا یک شماره سریال دارد که باید آن را باید به یک سامانه پیامکی که از جانب سازنده کالا معرفی شده ارسال کنید. گاهی اوقات نیز ثبت‌نام کالا باید در وب‌سایت شرکت فروشنده انجام شود.

در این بین نماینده‌های مجازی که محصولات را به صورت کشوری می‌فروشند در بیشتر مواقع قرعه‌کشی‌هایی میان خریداران برگزار می‌کنند که این امر نیز با ثبت‌نام کالا شروع می‌شود. با ثبت نام کالا از فستیوال‌های فروش، تخفیف‌ها و مواردی از این دست مطلع خواهید شد.

۲. دریافت بیمه

۵ کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

کالاهای دیجیتال در کنار قیمت گزافی که دارند محصولات حساسی هستند و هر لحظه امکان خراب شدن آن‌ها وجود دارد، در نتیجه شرکت‌های فروشنده ترجیح می‌دهند با بستن قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای محصولات خود را بیمه کنند تا مشتری با خیال راحت این کالاها را خریداری کند.

کاملاً مشخص است تمامی محصولات دیجیتال بیمه ندارند اما اگر کالای گران‌قیمتی خریداری کرده‌اید که از پوشش‌های بیمه‌ای بهره‌مند است پیشنهاد می‌‌کنیم پس از خرید این کالا حتماً مراحل ثبت‌نام و دریافت کارت بیمه را انجام دهید. به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند و با بیمه کالای دیجیتالی که خریده‌اید با خیال راحت می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

در این بین بررسی شرایط بیمه‌ای که برای کالا دریافت می‌کنید اهمیت زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌ها شکستگی و آسیب‌های فیزیکی را مشمول بیمه نمی‌کنند و در نتیجه باید حواستان باشد محصولی که خریداری‌ کرده‌اید فقط در برابر اشکال‌های فنی و داخلی بیمه شده است و در صورت شکستگی از پوشش‌های بیمه برخوردار نخواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم فاکتور و جعبه کالایی که خریداری کرده‌اید را نگه‌ دارید چرا که در صورت خراب شدن احتمال دارد برای گارانتی یا بیمه به فاکتور خرید کالا نیاز پیدا شود.

۳. امنیت کالایی که خریده‌اید را ارتقا دهید

۵ کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

این روزها در دنیای دیجیتال همه چیز در معرض خطر است و برای لپ‌تاپ، گوشی هوشمند یا تبلتی که خریده‌اید اولین کاری که پس از خرید این محصولات باید انجام دهید افزایش امنیت آن‌هاست. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم حتماً قفل گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها را پس از خرید فعال کنید. در انتخاب گذرواژه برای دستگاه‌های دیجیتال از گذرواژه‌های پیچیده که حاوی عدد و حروف است کمک بگیرید تا هک کردن این دستگاه‌ها غیر ممکن شود.

ابزارهای مختلفی برای حفظ امنیت اطلاعات لپ‌تاپ‌ها وجود دارد که می‌توانید با استفاده از این ابزارها داده‌‌های خود را رمزگذاری کنید. از طرف دیگر هرگز از پشتیبان‌گیری اطلاعات گوشی و کامپیوتر خود غافل نشوید. برای این کار از ذخیره‌سازی دیتا بر روی فضاهای ابری می‌توان کمک گرفت. پشتیبان آفلاین و ذخیره اطلاعات بر روی یک هارد جداگانه نیز گزینه خوبی برای اطلاعات مهم و حیاتی شماست.

دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌ها قابلیتی برای پیدا کردن گوشی دارند که پس از خرید پیشنهاد می‌کنیم حتماً این قابلیت را برای پیدا کردن گوشی در صورت گم شدن آن فعال کنید.

۴. اپلیکیشن‌های ناکارآمد که به صورت پیش‌فرض نصب شده را پاک کنید

۵ کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

این روزها شرکت‌های نرم‌افزاری محصولات خود را به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نصب می‌کنند. از آنجایی که این نرم‌افزارها توسط کاربر انتخاب نشده است در بیشتر مواقع کاربردی ندارند و در کنار اینکه حافظه گوشی یا لپ‌تاپ را اشغال می‌کنند باعث کندی سیستم نیز می‌شوند.

در این زمینه می‌توان به آنتی‌ویروس‌هایی اشاره کرد که به صورت پیش‌فرض بر روی بیشتر لپ‌تاپ ها نصب می‌شوند تاریخ انقضای این آنتی‌ویروس‌ها در یک بازه زمانی کوتاه به پایان می‌رسد و هیچ امنیتی را به دنبال ندارند.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت پس از خرید گوشی یا لپ‌تاپ نگاهی به فهرست نرم‌افزارهایی که روی آن نصب شده بیاندازید و نرم‌افزارهای غیرضروری را پاک کنید. لازم به ذکر است لپ‌تاپ‌هایی که به صورت پیش‌فرض و اورجینال ویندوز ۱۰ بر روی آن‌ها نصب شده دارای شماره سریالی برای ویندوز هستند. این شماره سریال را حتماً در جایی یادداشت کنید تا در صورت پاک کردن ویندوز دوباره بتوانید نسخه اورجینال آن را نصب کنید.

۵. از آپدیت دستگاه‌ خود غافل نشوید

۵ کاری که باید بعد از خرید هر محصول دیجیتالی انجام دهید

این روزها فرآیند ساخت و عرضه دستگاه‌های دیجیتال سرعت گرفته است و تولیدکنندگان این محصولات برای اینکه از قافله عقب نمانند یکی پس از دیگری محصولات جدید عرضه می‌کنند. این امر باعث شده تا سرعت فدای دقت شود و محصولات زیادی را شاهد هستیم که پس از عرضه با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند.

به همین منظور شرکت‌های سازنده این محصولات دائم آپدیت‌های جدیدی را برای برطرف کردن این مشکلات منتشر می‌کنند. گاهی اوقات نیز در این آپدیت‌ها شاهد بهینه‌سازی‌های ویژه‌ای هستیم که امکانات بیشتری به گوشی یا لپ‌تاپ اضافه می‌کنند. در نتیجه حتماً تنظیمات دستگاه خود را روی حالت دریافت خودکار آپدیت قرار دهید تا از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل این دستگاه‌ها بهره بگیرید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه مفیدی در این زمینه دارید و کارهای دیگری به نظر شما می‌رسد که باید پس از خرید محصولات دیجیتال جدید انجام دهید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از این موارد باخبر سازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج