۷۷۰۱۲۰
۲۷ نظر
۵۰۰۹
۲۷ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش ۸۰۰ هزار تومانی هزینه معیشت کارگران

عضو کارگری شورای عالی کار با تشریح جزئیات کارگروه ویژه وزارت کار با هدف افزایش قدرت خرید کارگران، از اتفاق نظر نمایندگان دولت و کارفرمایی با رشد ۸۰۰ هزارتومانی هزینه معیشت کارگران خبر داد.

خبرگزاری مهر: فرامرز توفیقی در گفتگویی درباره جزئیات نشست عصر امروز کارگروه مزد شورای عالی کار گفت: این نشست عصر امروز با دستور کار بررسی وضعیت معیشت جامعه کارگری و ارائه راهکارهای علمی و عملی به منظور کاهش فاصله بین معیشت و دریافتی کارگران با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای این کارگروه راهکارهای مختلف افزایش معیشت کارگران مورد بررسی قرار گرفت و تامین نیازهای اولیه قشر حقوق بگیر مشمول قانون کار نیز مورد تاکید واقع شد.

عضو کارگری شورای عالی کار با اشاره به اتفاق نظر اعضای کارگروه دستمزد به کاهش سطح معیشت کارگران با توجه به افزایش قیمت ها در شرایط ویژه اقتصادی کشور، از افزایش هزینه معیشت ماهیانه کارگران از ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان اسفند ۹۶ به ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در شهریورماه ۹۷ خبرداد و گفت:

طبق محاسبات مورد تایید کارگروه دستمزد، هزینه اقلام خوراکی سبد معیشت کارگران با مبنا قرار دادن روز هجدهم شهریورماه، نسبت اسفند ۹۶ به میزان ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

توفیقی با بیان اینکه مطابق این محاسبات هزینه اقلام خوراکی سبد معیشت حدود ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و کل هزینه سبد معیشت جامعه کارگری نیز در این بازه زمانی ۶ ماهه حدود ۸۰۰ هزار تومان افزایش داشته است، ادامه داد:

نظر جامعه کارگری این است که به دلیل آثار تورمی افزایش حداقل مزد، قدرت خرید کارگران از محل تامین سبد کالاهای اساسی و به صورت غیرنقدی افزایش یابد.

این فعال کارفرمایی ادامه داد: با توجه به پیش بینی ارز ۳۵۰۰ تومانی در بودجه ۹۷ درآمد ارزی دولت به ازای هر دلار ۷۰۰ تومان ناشی از مابه التفاوت نرخ ارز ۳۵۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان افزایش یافته است بنابراین دولت می تواند از محل این منابع کالاهای اساسی سبد معیشت جامعه کارگری را تامین کند.

وی ادامه داد: در نهایت پیشنهاد مشخص کارگروه این بود که با مشارکت دولت و کارفرمایان هزینه جبرانی کاهش ۸۰۰ هزار تومانی قدرت خرید کارگران به ازای هر ماه گذشته به کارت های بانکی سرپرستان کارگر بیمه شده که ۹.۵ میلیون نفر برآورد می شوند، واریز شود تا از محل این کارت‌ها کالاهای اساسی خود را تامین کنند.

این عضو کارگری شورای عالی کار گفت: در نهایت با توجه به اینکه این پیشنهاد باید در شورای عالی کار تصویب شود، قرار شد در اسرع وقت این شورا با دستور کار بررسی راهکارهای افزایش قدرت خرید جامعه کارگری تشکیل جلسه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طاهره

      ۸۰۰تومن بخوره تو سرتون

    • بدون نام

      فقط در غالب حرفه چون شش ماه از سال گذشته تا حالا هنرشون این بوده که به این نتیجه برسن تا بیان اقدام عملی کنند سال تمام شده و تورم هم مجددا بیشتر .ای کاش به جای شما دیگر آمده بود تا لااقل هم آبروی شما در مدیریت کشور نمیرفت وهم دیگران را هم مردم تجربه میکردند تا اینقدر شما از خودتون متشکر نباشید

    • بدون نام

      خسته شدیم چقدر حرف چقدر جلسه عملکرد هیچی

    • بدون نام

      فڧط فکرکارگرنباشید فکربازنشستگان بیچاره فرهنگی که حدود دومیلیون حقوق هم می گیرند باشید وبین حقوق بگیران تفرقه نیندازید

    • بدون نام

      من نفهمیدم یعنی چی کار میکنن؟!

    • بدون نام

      همه میدونن لازم به گفتن نیست

    • بدون نام

      کارگران بیمه نیستندبایدچکارکنند؟فکرکنم بایدبرن بمیرند.خودم کارگرهستم وکارفرمامن رابیمه نمیکنه وتهدیدم میکنه که اگه حرف بیمه بزنی اخراجت میکنم وتحت هیچ شرایطی کارگران خودش روبیمه نمیکنه امثال من زیادندفکری بحالمان بکنید...

    • بدون نام

      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟&؟؟؟؟؟&؟؟؟*&&&&

    • تبریز

      به بیکاران چی؟!

    • بدون نام

      کسی به فکرکارگرنیست اینا همش بازیه

    • امید

      ای بابا کو سبد همون حقوقمون و درست نمیدن چه برسه سبد

    • بدون نام

      سرمسئولان سلامت باد.

    • بدون نام

      فقط تورم برای کارگران بوده بقیه بالای خط فقر حقوق می‌گرفتند مثل بازنشستگان کشوری و لشگری که حداقل هماهنگ سازی را برایشان انجام ندادن نوش جان کارگران زحمتکش ولی کارگران ازادکار چی ...عید دولته دلار۳۷۰۰تومانی حالا ۸۰۰۰تومان ودراین بین نمایندگان مجلس هم همه خوابند

    • saeed

      خوبه هنوز با خط فقر ۳۸۰۰۰۰۰ تومانی خیلی فاصله دارن!!!!!!!

    • بدون نام

      ماهی پانصد هم‌ در امد ندادم‌ چکنم‌‌ خوو کشی

    • بدون نام

      شب وروز مملکت شده کارگر بابا به فکر ملت باشید کارمندان دولت با سیلی صورتشان راسرخ نگهداشتن درآمد کارگر خوبه مبینی طرف سفور شهرداری برای جارو کردن با مراید داره میاد

    • رضا

      همه گروهای کارمندی و کارگری آدم هستن بجز قشر حداقل بگیر بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتمایی
      بنده یک از کارافتاده کلی و داعمی تامین اجتمائی هستم که باید با حداقل حقوق 1200 تومانی هر دو الئ سه ماه از شهرستان آژانس کرایه کنم تا خودمو نزد پزشک معالجم در تهران برسانم وهرماه حدود500 الئ600 هزارتومان هزینه دارو بدم لطفا برام محاسبه کنید که چگونه با این حقوق یک خانواده پنج نفره را اداره کنم خودم که بخاطر بیماری جسمی حرکتی هفت ساله خانه نشین شدم آقایان تورا به حضرت عباس بداد من برسید بخدا اینقدکه تودلم درد دارم میخام خفه بشم

    • بدون نام

      شما بگویید کارگری که سه میلیون به بالا حقوق ومزد میگیرد نميتواند از پس هزینه های زندگی برآید پس ما چه کنیم که با داشتن چند سر عایله درآمدی زیر یک میلیون داریم و دستمان به هیچ جا بند نیست نه بهزیستی نه کمیته امداد و نه هیچ ارگان دیگر چگونه میتوانیم به زندگی ادامه دهیم بزرگترین ظلم به ما شده در این دولت و تا به حال حتی از سبدهای کالایش هم چیزی گیر ما نیامده. خداوندا بداد ما برس.

    • مونتلا

      ... هر سال اینها جمع میشوند و همش شعار میدن ولی ما هیچی ازشون نمی بینیم

    • بدون نام

      ... پنج ماه حقوق نگرفتم کار به استخوان رسیده هی به فکر عرب ها باشید تا بوقتش

    • کارگر

      فقط 800هزار تومن.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیییییلی بیشتر شده تمام خوراکی ها60درصد گران شده

    • بدون نام

      از کارگر بدبخت تر هم کسی هست
      خدا به داد ما برسه که امسال دخترمونم دانشجوی تهران شده دانش آموز کلاس اولی وششمی هم داریم
      خدا به خیر بگذرونه

    • بدون نام

      روحانی خجالت بکش

    • بدون نام

      دست شما بی بلا آن شالله برید کربلا

    • بدون نام

      پس بازنشسته ها جی می شن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      شغل فقط کارمندی که هم امنیت شغلی دارند. هم حقوق مفت میگرند. کارگران که جزء آمار جامعه نیستند. به همین حقوق هم راضیند فقط اخراجشون نکنند اضافه حقوق پیشکش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعآ حقوق ما کارگرا خوبه هیچ مشکلی نداریم خدارا شکر حقوق کارگر ماهی ۲۵۰۰است اقایان دیگه ناله نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج