۷۷۰۱۲۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نواک، مرد ۴ میلیون دلاری

نواک جوکوویچ با قهرمانی در رقابت های تنیس اوپن آمریکا هم در رنکینگ جهانی بالا رفت و هم پاداشی معادل ۴ میلیون دلار به جیب زد.

ایران ورزشی: این یک قهرمانی هیجان انگیز بود. قهرمانی از دل فریاد و اشک. فینال تنیس اوپن آمریکا هماند فینال بخش زنان لحظات نابی در دل خود داشت و در پایان آنکه جام را بالا برد که همه انتظارش را می کشیدند. صربستانی ساده و دوست داشتنی.

دیدار نهایی تنیس اوپن آمریکا در بخش مردان بین خوان مارتین دل‌پوترو و نواک جوکوویچ برگزار شد که تنیسور صربستانی با پیروزی ۳ بر صفر (۶-۳، ۷-۶ و ۶-۳) توانست فاتح آخرین گرند اسلم سال شود.

فریاد نواک همیشه ساکت پس از بالا بردن جام و اشک های رقیب او شاید نقطعه عطف بازی بود که به این نبرد جانانه رنگ دیری بخشید. جوکوویچ در حالی چهاردهمین قهرمانی‌اش در گرند اسلم را جشن می‌گرفت که دل‌پوترو با چشمان گریان نظاره‌گر این لحظات بود.

قهرمان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری

تنیس اوپن آمریکا که با قهرمانی نائومی اوساکا در بخش بانوان و نواک جوکوویچ در بخش مردان به پایان رسید، آخرین گرنداسلم سال محسوب می‌شد و در نهایت با ارزشمندترین رقابت‌های تاریخ این رشته شد. در این رقابت‌ها ارزش جوایز پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و در مجموع ۵۳ میلیون دلار به تنیسورها داده شد. جوایز مردان و زنان از سال ۱۹۷۳ برابر بود در این بازی‌ها نیز این قضیه رعایت شد.

قهرمان بازی‌ها نسبت به سال گذشته جایزه‌اش ۲.۷ درصد ارزشمندتر شد اما در حقیقت افزایش ارزش جوایز در سه دور نخست بازی‌ها اتفاق افتاد.

برای اولین بار در تنیس اپن آمریکا مرحله پلی‌آف وجود داشت و تنیسورهایی که می‌توانستند به دور نخست صعود کنند ۵۴ هزار دلار کسب کردند. این رقم در دور دوم به ۹۳ هزار دلار افزایش می‌یافت. تنیسورهایی که به دور سوم صعود کردند ۱۵۶ هزار دلار به دست آوردند. راه یافتگان به مرحله یک هشتم نهایی ۲۶۰ هزار دلار را کسب کردند.

این رقم در مرحله یک چهارم نهایی به ۴۷۵ هزار دلار رسید. تنیسورهایی که به نیمه نهایی صعود کردند یعنی جوکوویچ، خوان مارتین دل پوترو، رافائل نادال و کی نیشیکوری ۹۲۵ هزار دلار دریافت کردند.

پاداش صعود به فینال یک میلیون و ۸۵۰ هزار دلار بود و قهرمان سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کسب کرد. در بخش دوبل نیز افزایش ارزش جوایز دوبل وجود داشت، دور نخست ۱۶.۵۰۰، دور دوم ۲۷.۸۷۵، مرحله یک هشتم نهایی ۴۶.۵۰۰، مرحله یک چهارم نهایی ۸۵.۲۷۵ ، نیمه نهایی ۱۶۶.۴۰۰ ، راهیابی به فینال ۳۵۰.۰۰۰ و قهرمانی ۷۰۰.۰۰۰ دلار به تنیسورها داده شد.

نواک، مرد ۴ میلیون دلاری

تعویض جوکوویچ با دل پوترو

این قهرمانی پاداشی بلادرنگ برای نواک داشت و در رنکینگ جدید تنیس مردان، نواک جوکوویچ توانست پس از مدت‌ها در میان سه تنیسور برتر جهان قرار بگیرد. پس فینال تنیس اوپن آمریکا فهرست جدید رنکینگ تنیس اعلام شد. تنیسور صربستانی توانست به رتبه سوم صعود کند و جایگاه دل پوترو آرژانتینی را بگیرد.

پیش از این دل پوترو در رتبه سوم قرار داشت و جوکوویچ جایگاه ششم را به خود اختصاص داده بود. رافائل نادال که در نیمه نهایی مغلوب دل پوترو شده بود، در جایگاه نخست باقی‌ ماند و راجر فدرر که در این رقابت‌ها در مرحله یک هشتم نهایی توسط جان میلمن حذف شد، رتبه خود را از دست نداد و در جایگاه دوم باقی‌ ماند.

در این میان الکساندر زورف جایگاه پنجم خود را از دست داد و سه تنیسور توانستند رتبه‌های خود را بهبود ببخشند. مارین چیلیچ، گریگور دیمیترو و دومینیک تیم به ترتیب در جایگاه های ششم، هفتم و هشتم قرار گرفتند.

کوین اندرسون در رتبه نهم قرار گرفت و جان ایزنر ۱۰ نفر برتر رنکینگ ATP را کامل کرد. در این میان علاوه بر بازگشت جوکوویچ، کی نیشیکوری نیز توانست هفت رتبه صعود کند و در جایگاه دوازدهم قرار بگیرد.

رنکینگ ATP به شرح زیر است: ۱. رافائل نادال (اسپانیا) ۸.۷۶۰/ ۲. راجر فدرر (سوئیس) ۶.۹۰۰/ ۳. نواک جوکوویچ (صربستان) ۶.۴۴۵/ ۴. خوآن مارتین دل پورترو (آرژانتین) ۵.۹۸۰/ ۵. الکساندر زورف (آلمان) ۴.۸۹۰/ ۶. مارین چیلیچ (کرواسی) ۴.۷۱۵/ ۷. گریگور دیمیترو (بلغارستان) ۳.۷۵۵/ ۸. دومینیک تیم (اتریش) ۳.۶۶۵/ ۹. کوین اندرسون (آفریقای جنوبی) ۳.۵۹۵/ ۱۰ . جانی ایزنر (آمریکا) ۳.۴۷۰

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج