۷۷۰۲
۳۱ نظر
۵۰۱۳
۳۱ نظر
۵۰۱۳
پ

داروخانه گياهي در منزل

لاغری سریع با چاي سبز

خواص درماني و منحصر به فرد گياهان دارويي در درمان بيماري‌ها، امروزه براي بسياري از مردم در سراسر جهان به اثبات رسيده است. بهبود عملكرد دستگاه‌هاي دروني بدن، پاكسازي بدن از اخلاط زائد و بهبود روند درماني با استفاده از اين گياهان دارويي و كم عارضه بودن آنها، از جمله ويژگي‌هايي است كه براي گياهان‌ دارويي نام برده شده است.

لاغری سریع با چاي سبز

لاغری سریع با چاي سبز

بهبود عملكرد دستگاه‌هاي دروني بدن، پاكسازي بدن از اخلاط زائد و بهبود روند درماني با استفاده از اين گياهان دارويي و كم عارضه بودن آنها، از جمله ويژگي‌هايي است كه براي گياهان‌ دارويي نام برده شده است و موجب شده تا روز به روز بر شمار افرادي كه به معجزه اين گياهان ايمان مي‌آورند بيشتر شود. تا حدي كه امروزه در جهان از گياه‌درماني علاوه بر جنبه‌هاي درماني از جنبه‌هاي زيبايي و تناسب اندام آن هم بهره مي‌برند.


آلزايمر را در خانه ريشه كن كنيد

يكي از خواص بي‌نظير زردچوبه اثرگذاري در بهبود عملكرد مغز و پيشگيري از ابتلا به فراموشي و ضعف مغز است. براساس تحقيقات انجام شده وجود ماده‌اي به نام كوركومين در زردچوبه به انسان كمك مي‌كند تا از ابتلا به بيماري آلزايمر پيشگيري كند. به اين ترتيب توصيه مي‌كنيم، استفاده از اين ادويه خوش آب و رنگ و خوشبو را در برنامه غذايي خود بگنجانيد و سعي كنيد در يكي از وعده‌هاي غذايي خود در طول روز حتما از زردچوبه استفاده كنيد.


اگر چاق هستيد چاي سبز بنوشيد

نوشيدن روزانه ۲ تا ۳ فنجان چاي سبز تاثير زيادي در بهبود و درمان بيماري‌هايي كه ناشي از ابتلا به چربي خون هستند، دارد. براي تهيه اين چاي كافي است برگ‌هاي خشك شده چاي سبز را در يك ليوان آب جوش بريزيد و آن را به‌مدت ۱۰ دقيقه دم كنيد. بهتر است يك نعلبكي روي ليوان قرار دهيد و پس از ۱۰ دقيقه چاي را از صافي گذرانده و آن را ميل كنيد.

علاوه بر اين افراد چاق كه تصميم به گرفتن رژيم غذايي براي كاهش وزن دارند بهتر است به جاي نوشيدن چاي معمولي در طول روز از چاي سبز استفاده كنند. اين چاي علاوه‌بر آن‌كه سيستم ايمني را تقويت مي‌كند به آن‌ها كمك مي‌كند تا روند رژيم درماني خود را راحت‌تر پشت سر بگذارند.


لاغری سریع با چاي سبز

لثه‌هاي‌تان را تقويت كنيد

ميوه و برگ زرشك از جمله مواد طبيعي محسوب مي‌شوند كه تاثير زيادي در تقويت و افزايش استحكام لثه‌ها دارند. استفاده از برگ زرشك در بهبود كيفيت لثه‌ها و استحكام و زيبايي آن‌ها نقش موثري دارد. حتي نوشيدن آب زرشك نيز مي‌تواند به شست‌و‌شو و پاكسازي محيط دهان و قوي‌شدن لثه‌ها كمك كند. بنابراين مصرف ميوه، برگ و آبميوه زرشك در طول سال به‌ويژه در فصل تابستان به خانواده‌ها توصيه مي‌شود.


بيدمشك و درمان جوش صورت

گياه بيدمشك به دليل خاصيت ضدعفوني‌كننده و ضدباكتري كه دارد همواره از سوي درمانگران و طبيبان طب سنتي مورد توجه قرار گرفته است. اين گياه به اين جهت كه يكي از بهترين ضدعفوني كننده‌هاي دستگاه گوارش محسوب مي‌شود،؛ مي‌تواند تاثير خوبي در بهبود عملكرد دستگاه گوارش و پاكسازي آن داشته باشد و در نهايت به پاكسازي پوست و بهبود جوش‌هاي سطحي صورت و بدن منتهي شود. براي استفاده از اين خاصيت بيدمشك كافي است دم‌نوشي از برگ‌هاي خشك شده آن را روزي 2 بار ميل كنيد.


چاي نعنا؛ انرژي زايي طبيعي

اگر در طول روز و با پيشروي كارهاي روزانه دچار ضعف بدني مي‌شويد و اين ضعف مانع از ادامه فعاليت‌هاي روزانه‌تان مي‌شود، مي‌توانيد با نوشيدن چاي نعنا بر آن غلبه كنيد. نوشيدن روزانه ۲ فنجان چاي نعنا با يك قاشق غذاخوري عسل تاثير زيادي در بهبود ضعف جسمي و افزايش توان‌و‌قواي جسمي بدن دارد. بنابراين درصورتي كه در طول روز دچار بي‌حالي مي‌شويد و احساس مي‌كنيد احتياج به يك خوراكي انرژي بخش داريد بهتر است از چاي نعنا و عسل استفاده كنيد.


لاغری سریع با چاي سبز

با اسطوخودوس ضدآفتاب بسازيد

عصاره به‌دست آمده از گياه اسطوخودوس خواص درماني مختلفي دارد كه يكي از پرفايده‌ترين اين خواص در روزهاي گرم تابستان، كاربرد اين گياه در پيشگيري از آفتاب سوختگي و پوسته پوسته شدن پوست زير نور خورشيد است. تركيب روغن يا عصاره اسطوخودوس با روغن كنجد مي‌تواند اين اثر را ۲ برابر كند و ضدآفتابي طبيعي براي پيشگيري از آفتاب سوختگي براي شما باشد.


ديرتر چروك شويد

استفاده از لوسيون برگ و جوانه بادرنجبويه براي برطرف‌شدن خشكي پوست بدن بسيار مناسب است. در حقيقت استفاده از اين عصاره موجب مي‌شود تا روند پيري پوست در انسان به تعويق بيفتد. براي تهيه اين لوسيون گياهي لازم است، برگ و جوانه گياه بادرنجبويه را در آب به‌مدت 10 تا 15 دقيقه بجوشانيد. سپس مخلوط به دست آمده را صاف كرده و بگذاريد تا سرد شود. اين لوسيون را مي‌توانيد با كمك پدهاي مخصوص يا پنبه تميز به‌صورت خود بماليد. علاوه بر اين مي‌توانيد يك دستمال نخي كه آغشته به اين عصاره است را روي صورت خود كمپرس كنيد.


بهبود گرگرفتگي در زنان با شبدر

شبدر قرمز به‌دليل خواص درماني ويژه‌اي كه در بهبود علائم يائسگي در زنان دارد در جهان شناخته شده است. اين گياه دارويي اگر‌چه از سوي درمانگران براي درمان بيماري‌هايي مانند آسم، ناراحتي‌هاي مزمن كبد، بيماري‌هاي دستگاه گوارش و ناراحتي‌هاي پوستي به كار مي‌رود اما خواص درماني آن در درمان نشانگان يائسگي در زنان كه با گرگرفتگي و كلافگي همراه است، بسيار مطرح است. اين گياه و مكمل‌هاي ساخته شده از آن علاوه بر درمان برخي از نشانگان يائسگي در برطرف كردن افسردگي و حفظ نشاط و شادابي زنان پيش و بعد از يائسگي بسيار موثر است. درمانگران طب سنتي به خانم‌هاي باردار و شيرده توصيه كردند كه از مصرف خودسرانه اين گياه خودداري كرده و حتما پيش از مصرف با متخصص مربوطه در اين زمينه مشورت كنند.


بابونه دشمن اگزما

حمام كردن يا دراز كشيدن در وان آبي كه با عصاره يا اسانس گياه بابونه تركيب شده است تاثير زيادي در بهبود پوست مبتلا به اگزما و ديگر حساسيت‌هاي پوستي دارد. بنابراين درصورتي كه دچار خارش يا سوزش ناشي از اگزما يا حساسيت‌هاي پوستي هستيد مي‌توانيد با استفاده از عصاره اين گياه و ريختن آن در آب وان و دراز كشيدن به‌مدت 20 دقيقه به بهبود سوزش و خارش‌هاي ناشي از اين بيماري كمك كنيد. علاوه براين مي‌توانيد اين عصاره را روي بدن خود كمپرس كرده و به درمان اين عارضه پوستي كمك كنيد.


لاغری سریع با چاي سبز

فشارهاي عصبي را از خود دور كنيد

گياه بادرنجبويه يكي از مفيدترين گياهان دارويي در تسكين فشارها و ناراحتي‌هاي عصبي است كه روزانه بسياري از ما به واسطه كار روزانه و فعاليت‌هايي كه داريم، از آن استفاده مي‌كنيم. مصرف اين گياه همواره از سوي متخصصان و درمانگران طب سنتي براي كاهش ميزان استرس و اضطراب بيماران به‌ويژه بيماران مبتلا به ناراحتي‌هاي قلبي توصيه و تجويز مي‌شود. به اعتقاد درمانگران، استفاده از اسانس يا عصاره گياه بادرنجبويه در استحمام تاثير بسيار زيادي در تسكين اين تنش‌ها در بيماران مبتلا به بيماري‌هاي قلبي دارد. براي تاثير پذيري بيشتر از اين دارو پيشنهاد مي‌شود كه عصاره اين گياه به‌طور خالص و بدون آن‌كه رقيق شود مورد استفاده قرار گيرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر علی

      عالی بود اطلاعات بیشتری کسب کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالیست

    • مهسا

      مرسی ازاطلاعاتی که در اختیارم گذاشتید؛خیلی خوب بود

    • آناهیتا

      سلام، در طب چینی مصرف زیاد چای سبز عوارض بسیار بدی را به دنبال دارد. چای سبز به مقدار متعادل خیلی مفید است ولی مقدار زیاد آن مثلاً 2-4 لیوان در روز عوارض بدی دارد و باعث آسیب رسیدن به جدار رگ ها می شود.

    • alireza

      سلام،نوشیدن چای علاوه بر سوزاندن چربیهادر بدن سبب رفع خستگی و جلوگیری از بیماری های گوارشی ، قلبی و مغزی نیز می گردد، با تشکر.

    • ز

      با تشکر از اطلاعات بسیار خوبتان فقط نمی دانم چرا هرکاری کردم نتوانستم عکسی از گیاه بادرنجویه را ببینم

    • سابرينا

      من حدود 6 ماهه كه روزي 2 تا ليوان چاي سبز مي خورم اما حتي 1 گرم هم وزن كم نكردم.
      ديگه اعدقادي به اين كه چربي سوزه ندارم فقط به خاطر خاصيتش مي خورم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چای سبز تاثیرش همراه با رژیم غذاییه من تو 20 روز 6 کیلو کم کردم اما رژیم هم گرفتم نه خیلیسخت اما متعادل

      • سیما

        من 1ماه هر روز 2ساعت بعد از نهار چای سبز خورذم تاثیرش رو تو شکم پهلو دیدم.وزن نکردم اما مشخص بود کاهش سایزداشتم

    • پرنیان

      سلام با تشکر از اطلاعاتی که از شما دریافت کردم

    • دكتر سعيد خواجه

      با سلام خدمت همه دوستاني كه قصد لاغر شدن دارند من ملتمسانه از همه عزيزان خواستارم براي لاغري وعده هاي غذايي خود را حذف نكنند به مرور با كم كردن غذاي چرب غذاهاي كم چرب سبزيجات و ميوه را جايگزين كنند عصر بهترين زمان براي ورزش مي باشد با ورزش حتي رقصيدن تا يكساعت در روز و با صبر نه عجله داشتن كه موجب دلزدگي مفرط بيماران مي شود لاغري خود را تضمين كنيد به هيچ عنوان از داروهاي گياهي لاغري قرص ها و ... استفاده نكنند رقصيدن براي خانم ها علاوه بر كاهش وزن و سوخت كالري تاثير فوق العاده اي بر روان مي گذارد
      در پناه حق

    • مریم

      من دوازده سالمه و شست وهفت کیلو ام به نظر شما چاقم

      پاسخ ها

      • کسری

        عزیزم من دوازده سالم بود 52 کیلو بودم حالا که رسیدم به 24 سالگی 90 کیلو هستم خدا به تو رحم کنه به سن من برسی 100 کیلو کمتر نیستی رژیم بگیر و چای سبز بنوش منم میخوام این کارو انجام بدم موفق باشی نوجوان عزیز

    • qazal

      سلام من 18سالمه 54کیلوام حال و حوصله ورزشم ندارم شبا شام نمیخورم اما لاغر نمیشم چیکار کنم:-(

      پاسخ ها

      • فایزه

        توکه وزنت خیلی خوبهههههههه

      • بدون نام

        دیونه تو که مانکن هستی

      • سامان

        تو واقعا وزنت ايده ال هس چرا ميخواي لاغر بشي؟

    • زیور

      من خیلی رزیم میگیرم اما لاغر نمیشم

      پاسخ ها

      • هستی

        ای وای چرا عزیزم

    • بلیندا

      سلام خیلی عالی بود . من دو ماه چای سبز خوردم روزی دو لیوان یک ساعت بعد از ناهار و شام پیشنهاد میدم یک قاشق چایخوری توی چایتون آبلیمو بریزید حتما میدونین که اثرش دو برابرمیشه من 12 کیلو لاغر شدم .امتحان کنید.

    • آتوسا

      چای سبز از همه ی چای ها خوشمزه تره خصوصا برای افرادی که کمبود آهن دارن ونمیتونن زیاد چای مصرف کنند مصرف چای سبز ب صورت متعادل جایگزین خوبیه

    • یاشار

      بالاخره من سر در نیاوردم که چای سبز مفیده یا نه؟ یکی میگه مفیده و یکی دیگه از مضراتش میگه من 2 سال هست که روزی 3 تا چهار لیوان میخورم و خیلی هم دوست دارم آیا 4 لیوان در روز برام مضر هست یا نه؟

    • مری

      ایا درست چای لاغری رو بچه دار شدن تاثیر میذاره

    • ريحانه

      من آخرنفهميدم چاي سبزبخورم يانه خسته شدم
      ازبس رژيم گرفتم وتاثيري نداشت لطفاکمک کنيد.

      پاسخ ها

      • سامان

        تو بايد فكرتو عوض كني چون هركسي ساخته افكار خود هست.بستجسم كن فرد لاغري هستي وشروع به رزيم كن حتما نتيجه ميگيري

    • بدون نام

      من هر چی میخورم چای میشم

    • الهام

      سلام من ٢٥ سلامه و٥٠ كيلوام ولي ميخوام ٥ كيلو لاغر كنم

    • بدون نام

      من 34 سالمه 65 وزن دارم وزنم خوبه؟

    • آتنا

      من 40 سال دارم وزنم 65 کیلو قدمم 154 می خوام وزنم کم بشه.

    • رزیتا

      سلام من 24سالمه 62کیلو هستم بیشتر وزنم رو ران پا و باسن وپلوم دیده میشه تورو خدا کمک کنید تا 50کیلو شم چای سبز چه قد تاثیر داره عاشق برنجم نمیتونم کم بخورم

    • بدون نام

      من 43سالمه. مرتب چای سبز وسفید میخورم. عصرا میرم پیاده روی 75کیلو هستم.لطفا راهنمایی کنید .13کیلو اضافه وزن دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج