جاباما
۷۷۰۲۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۰ کاری که والدین نباید انجام دهند!

به عنوان پدر و مادر شاید فکر کنید برخی قوانین و مقرراتی که برای کودک‌تان می‌گذارید کارساز خواهد بود اما همه اين قوانين هم مناسب نیستند. بهتر است برخی از این قوانین نامناسب را با هم مرور کنیم.

10 کاری که والدین نباید انجام دهند!
مجله سیب سبز: به عنوان پدر و مادر شاید فکر کنید برخی قوانین و مقرراتی که برای کودک‌تان می‌گذارید کارساز خواهد بود اما همه اين قوانين هم مناسب نیستند. بهتر است برخی از این قوانین نامناسب را با هم مرور کنیم.

۱. صدايت را بلند نكن

داد زدن شما تاثیر صفر یا حتی منفی بر رفتار کودکان خواهد داشت. صدای خشم‌آلود که غالبا با فرياد زدن همراه است خود به تنهايي مي‌تواند موجب ترس و احساس امنيت نكردن کودک شود اما مهم‌ترين عامل در اين ميان، حرف‌هايي است که زده مي‌شود. هر حرفی که به اعتماد‌به‌نفس کودک لطمه بزند، مي‌تواند زيان‌بار باشد.

۲. همدیگر را خراب نکنید

نداشتن توافق بر سر برخی مسائل تربیتی کودک می‌تواند کودک را گیج کند و توانایی‌های شما را از بین ببرد. باید بین خود و همسرتان بر سر برخی مسائل به توافق برسید و بر اجرای آن مصر باشید. اگر کودک رفتاری داشت که در آن محدوده قرار داشت والدین راحت‌تر با آن برخورد می‌کنند چون موضع یکسانی دارند.

10 کاری که والدین نباید انجام دهند!

۳. هيچ وقت تهدید نکنید

اگر فرزند شما بداند که شما تهدیدهای‌تان را عملی نمی‌کنید شما را جدی نخواهد گرفت. تهدید، بچه‌ها را لجبازتر می‌کند. باید به تدریج او را نسبت به کاری که باید انجام دهد آماده کرده و قواعدتان را خیلی روشن و قابل درک بیان کنید.

۴. مدام بحث نکنید

روش‌های تربیتی که در نظر می‌گیرید نباید بحثی ایجاد کند و باعث مذاکره شود.

۵. درلحظه قانون نگذارید

نمی‌توانید کودک را به خاطر بازی با توپ در خانه تنبیه کنید، در صورتی که پیش از این به او نگفته‌اید این کار جزء کارهای ممنوعه است و نباید انجام شود.

۶. نگذارید نق بزند

اگر همين حالا محکم بایستید احتمال اینکه دفعه بعد كودك‌تان چیزی خواست نق بزند، کاهش پیدا می‌کند. در واقع باید حواس‌تان باشد که این موضوع به روال طبیعی او برای رسیدن به خواسته‌هایش تبدیل نشود. در مقابل نق زدن او مقاوم و صبور باشید.

۷. مقایسه نکنید

وقتی شما می‌گویید چرا مثل خواهرت نیستی در واقع دارید این پیام را به کودک می‌دهید که او به خوبی خواهرش نیست. ضمن آنکه مقايسه‌كردن باعث ايجاد حسادت و رشك در بچه‌ها مي‌شود و روابط آنها را با هم خراب مي‌كند.

۸. رشوه ندهید

بله شاید رشوه دادن به كودك‌تان در ابتدا کارساز باشد اما بعد از آن فرزندتان هر باری که می‌خواهد کاری را انجام دهد از شما انتظار جایزه دارد. این روش می‌تواند پیام‌های غیرکلامی اما نیرومندی را به کودکان منتقل کند.

۹. تنبیه نکنید

مطالعات نشان می‌دهد تنبیه بدنی کودک او را بیشتر عصبی می‌کند. کودکانی که در سنین پایین تنبيه می‌شوند از ۵سالگی به بعد رفتارهای تهاجمی از خود نشان می‌دهند.

۱۰. شما بايد يك الگو باشيد

می‌خواهید به کودک‌تان بگویید که دروغ گفتن کار بدی است؟ خب، اگر این‌طور است نباید وقتی تلفن زنگ می‌خورد به فرزندتان بگویید «بگو بابا خونه نیست!» هر چیزی که برای تربیت فرزندتان در نظر می‌گیرید باید برای خودتان هم مسجل باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      مثل من باید دو تا وروجک 1.5 ساله و 4.5 ساله داشته باشید تا ببینید تربیتش چقدر سخت و حوصله بر است و این دستورها هم اغلب موثر نمی افتد به قولی شنیدن کی بود مانند دیدن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج