۷۷۰۴۷۹
۱۱۴ نظر
۵۴۳۸
۱۱۴ نظر
۵۴۳۸
پ

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

سومین قسمت از سریال «ممنوعه» روز گذشته به بازار آمد. آیا این سریال با الگوبرداری از سریال‌های سطحی ترکیه‌ای و دست گذاشتن روی موضوع خیانت و شک و اعتیاد می‌تواند اثر قابل قبولی در شبکه نمایش خانگی باشد؟ ابعاد مختلف سه قسمت اول سریال را بررسی می‌کنیم.

روزنامه هفت صبح - مرجان کاظمی: سومین قسمت از سریال «ممنوعه» روز گذشته به بازار آمد. آیا این سریال با الگوبرداری از سریال های سطحی ترکیه ای و دست گذاشتن روی موضوع خیانت و شک و اعتیاد می تواند اثر قابل قبولی در شبکه نمایش خانگی باشد؟ ابعاد مختلف سه قسمت اول سریال را بررسی می کنیم.

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

پیش درآمد

چند سال پیش کارگردان های تلویزیون تحت تاثیر استقبال فراوان از سریال های ترکیه ای تصمیم گرفتند به سبک و سیاق آنها سریال بسازند و خوراک دلخواه مردم را تحویل شان دهند. سریال هایی که با یک سری فرمول کلیشه ای ساخته می شدند و ذهن مخاطب را با انواع و اقسام شخصیت و قصه و گره های پیچ در پیچ و مرتبط، درگیر می کردند.

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

مخاطب به جای این که دنبال اصل داستان باشد و با یک قهرمان به سمت هدف سریال حرکت کند، ناگهان به خودش می آمد و می دید بعد از دویست سیصد قسمت، سرنوشت بیست سی شخصیت مختلف که هیچ کدام شان هم اصلی نیستند برایش اهمیت پیدا کرده است و به اندازه موهای سرش داستان هایی درباره شک و خیانت و طلاق عاطفی و اعتیاد و ... شنیده است.

این فرمول در تلویزیون رواج پیدا کرد اما اخیرا به شبکه نمایش خانگی هم رسیده است. سریال «ممنوعه» نمونه کامل الگوبرداری از روی سریال های ترکیه ای است؛ سریالی با انواع و اقسام شخصیت و قصه که همگی در سطح باقی می مانند و به عمق نمی روند. سه قسمت اول سریال را بررسی می کنیم.

قهرمان چه می شود؟

داستان از زندگی آقازاده ای به نام سامی شروع می شود. او مشت زن یاست که در رینگ های مخفی بازی می کند. سامی همزمان با شرکت در یک رقابت مشت زنی، برای مخاطبان از زندگی اش می گوید و آنها را به داستانی وارد می کند که نقش اصلی آن خودش است.

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

سامی از زندگی دردناک گذشته و رابطه سختی که با همسرش دارد تعریف می کند و به ما می گوید که پدری پولدار دارد و به خواسته او ازدواج کرده است اما از این وصلت ناراضی است و در ادامه تعریف می کند که بعد از دو سال بالاخره از همسرش جدا شده و حالا عضو یک گروه به نام «ممنوعه» است که در آن یک سری قوانین ممنوعه وجود دارد.

او می گوید در این گروه، دختری وجود دارد که به او دل بسته است. درست از همین جا به بعد داستان رها می شود. از اینجا به بعد دیگر با یک راوی اول شخص روبرو نیستیم. قصه هایی پراکنده را می بینیم که سامی اصلا در آنها حضور ندارد. یعنی اصلا در آنها حضور ندارد. یعنی اصلا ربطی به سامی پیدا نمی کند و واقعا معلوم نیست ابتدای داستان چرا توسط سامی روایت می شود!

داستان های فراوان و سطحی

قسمت اول «ممنوعه» را می توانیم بهترین قسمت سریال قلمداد کنیم. داستان ما را وارد یک گروه دوستانه که نمی دانیم به چه منظور شکل گرفته می کند. در آن شاهد عشق میان سامی و برکه و شیطنت های جوانانه آنها هستیم؛ حال خوش چند جوان یک مرتبه با فاش شدن راز رابطه برکه با یک پزشک به کلی نابود می شود.

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

سامی تفریح را به هم می ریزد و راهی تهران می شود و از طرف دیگر برکه هم برای این که با عجله خودش را به تهران برساند و او را قانع کند به دره پرتاب می شود و سر از بیمارستان در می آورد.

کارگردان در قسمت اول سریال، چند دختر و پسر به ما نشان می دهد و کاری می کند تا با خصوصیات و احساسات هر کدام شان به طور خلاصه آشنا شویم، اما خب بعد چی؟ درست زمانی که منتظریم درباره گروه ممنوعه آنها بشنویم و وارد قصه آنها شویم یک مرتبه سر از زندگی دایی برکه در می آوریم و به داستان خیانت او به زن دایی و آشفتگی زندگی زنی که با دایی در ارتباط است و ماجرای خانه پیدا کردن پدر برکه و بازگشت ترانه و ... وارد می شویم.

استفاده از کلیشه ها

همانطور که در ابتدا هم گفتیم «ممنوعه» روی فرمول سریال های ترکیه ای ساخته شده و از الگوهای آنها برای جذب مخاطب استفاده کرده است. در همین سه قسمت اول، با سه نوع خیانت روبرو هستیم. خیانت ترانه به سامی، توهم خیانت برکه به سامی و خیانت دایی به زن دایی. در کنار هر خیانت، شک هم وجود دارد. شک زن دایی که قرار است با دسیسه دایی و زن مورد علاقه اش تا مرز دیوانگی و جنون پیش رود و شک سامی که او را به موجودی وحشی و غیرقابل کنترل تبدیل می کند.

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

مواد مخدر و اعتیاد هم که این وسط به وفور وجود دارد و انگار جزء جدایی ناپذیر زندگی شخصیت های اصلی داستان است. فقط می ماند طلاق که اتفاقا کارگردان از کنار آن هم به راحتی نگذشته و دو طلاق یکی واقعی و دیگری عاطفی را در برنامه سریالش گذاشته است. بنابراین با معجونی از تمام کلیشه های رایج در سریال های ترکیه ای روبرو هستیم و بعید نیست در ادامه با چند کلیشه دیگر از این دست مواجه شویم.

ضعف کارگردانی و بازی ها

سریال سازی برای شبکه خانگی با ساخت سریال تلویزیونی فرق دارد. در تلویزیون شاید مخاطبان سریال ها را با هر کیفیتی تماشا کنند اما وقتی قرار باشد برای هر قسمت ۱۰ هزار تومان بپردازند ماجرا کاملا فرق می کند. برای همین است که هر کارگردانی نمی تواند در شبکه نمایش خانگی موفق باشد. مثلا سریالی مثل «گلشیفته» یا «ساخت ایران» اگر برای تلویزیون ساخته می شد، مخاطبان زیادی پیدا می کرد اما استقبال از آنها در شبکه نمایش به اعتراف خود سازندگان بالا نیست.

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

تازه این سریال ها توسط کارگردان هایی با تجربه ساخته شده. «ممنوعه» اولین تجربه سریال سازی امیر پورکیان است. او پیش از این در چند پروژه به عنوان تهیه کننده حضور داشته و یک فیلم سینمایی ساخته اما هیچ وقت ساخت سریال را تجربه نکرده. حتی اگر ضعف های ساختاری را نادیده بگیریم باز هم نمی توانیم از کنار انتخاب اشتباه بازیگران به راحتی بگذریم. طبیعتا اگر به جای میلاد کی مرام و الهه حصاری، دو بازیگر ستاره انتخاب می شدند و کنترل بیشتری روی بازی سایر بازیگران وجود داشت وضعیت خیلی تغییر می کرد.

می فروشد؟

یکی از مهم ترین ویژگی های سریال ها شبکه نمایش خانگی این است که مخاطب را ترغیب کند تا هر هفته در یک روز مشخص قسمت جدید آن را بخرند و با اشتیاق تماشا کنند. آیا «ممنوعه» چنین سریالی است؟ اگر بعد از پایان قسمت اول قرار بود به این سوال پاسخ دهیم جواب مان صراحتا بله بود اما حالا که سه قسمت از توزیع سریال گذشته است و مخاطبان با پراکندگی زیادی در آن روبرو هستند پاسخ دادن به این سوال یک مقدار سخت است.

سریال «ممنوعه»؛ چند داستان تکراری با فرمول سریال‌های ترکی

به هر حال باید بپذیریم که این سریال با دست گذاشتن روی سوژه (به تعبیر مخاطبان) جذاب خیانت و ایجاد کشمکش های مختلف توانسته است تا حدودی در میان آنها جا باز کند و مخاطب را برای تماشای ادامه آن ترغیب کند. اما آیا هر خیانت و شک و روابط عشق و عاشقی می تواند جذاب باشد؟ آیا مخاطبان حاضرند ماهی چهل هزار تومان بپردازند و بیانیه طولانی سامی درباره رفاقت را بشنوند؟ یا آیا حاضرند چند دقیقه وقت شان را برای تماس های تلفنی پدر برکه در راه شمال و ... صرف کنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      دقیقا درست تحلیل میکنید ولی مگه سرگرمی دیگه ای وجود داره جز دیدن همین فیلم هاااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه سریال ترکیه ای هست به نام میوه ممنوعه که حتی پوستر ش خیلی شباهت به پوستر این سریال داره

      • بدون نام

        بیشتر تفریح مردم ایران شده فیلم دیدن

      • بدون نام

        مگه تو ایران خیانتو شک و اعتیاد نداریم مگه همه باید فیلمایی مث ساخت ایران بسازن حال اصلا شبیه فیلمای ترکی ام باشه ولی اگه واقعیت کشورمونو نشون بده مگه بده .یه فیلمن بسازن از مشکلات کشورمون بگن همه فیلما که نباید کمدی باشن

    • mohsen

      اشغال ترین چیزی که دیدم . حکم میکنه کی شب با هم بخوابن . وای خون شهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببند بابا

      • بدون نام

        خااااک

      • Hanieh

        چه ربطی داره آخه؟همین کارا رو کردین که همه از چادری و آخوند و مذهبی زده شدن دیگه...همه چیز رو باهم قاتی نکنین لطفا

      • mr.pro

        تویی که میگی این فیلم مضخرفه الان قرن 21 هستیم نه مثل شما به سبک آخوند هایی که جا نیست بگم جنبه نداری نگاه نکن چه ربطی به شهدا داره اوسکل

    • masoud

      کلا سریال نیومده بیرون ولی با این توصیفات ترکوندیش

    • 7

      فرمول فیلم ترکیه ای یعنی چی؟؟؟تو خود سینمای ایران از اون قدیما داستان خیانت و زن صیغه ای و این داستانا مطرح میشده مثل فیلم شوکران یا فیلم چهارشنبه سوری ... جالبه واسم عموم منتقدین وقتی به خیانت در عین متاهل بودن اشاره میشه دست به تحسین فیلم میزنن ولی وقتی افراد داستان مجردن یهو بر اشفته میشن و نگاه فیلم میشه نگاه جنسی .. در صورتی که موضوع خیانت وقتی دو طرف مجردن اسیب خیلی کمتری میزنه تا وقتی متاهل ان ...و موضوع دوم اینه که فقط سه قسمت ازین سریال اومده بیرون . اینهمه نقد و پیش داوری واسه چیه؟؟مگه سریال عاشقانه یا اسپرین یا ساخت ایران دو خیلی قوی و انچنانی شروع شد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورش خیانت زناست مردا که خیانت براشون معنی نداره بفهمممممممممممممممم!!!!!!!!!!!!!

      • بدون نام

        بدون نام 16:00 شما بفهم که که خیانت خیانته زن و مردش فرقی با هم نداره...کی می خواین این چیزارو تو کلتون فرو کنین؟؟

    • مسعود

      واقعا برا هر قسمت این مسخره بازیای تکراری ده هزار تومن پول میدن ملت ؟ بعد داد داد دارن که آقا گرونیه نون نداریم بخوریم فلانه به امانه؟
      اینایی که حاضرن ده تومن بالا هر قسمت این سریال بدن، چرا وقتی مهران مدیری توی شبکه خانگی بود و سریالهای به اون خوبی میساخت حمایتش نمیکردند؟
      تازه اون بیچاره که هر سه قسمت سریال بی نظیر قهوه تلخ رو میداد سه تومن.
      همه زده بودن تو کار کپی و مفت خوری و... اونوقت ماها که میخریدیم مسخره مون میکردند.....
      اگه واقعا فرق سریال خوب و بد رو تشخیص نمیدین برین بخرین آقا.... ده تومن که هیچی صد تومن برا هر قسمتش بدین.... نوش جون تهیه کننده ش.....
      ولی این انصاف نیست..... تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا کی میره بخره یا کپی کنه از تو اینترنت دانلود کن

      • محمد

        کاملا درسته متاسفانه مردم سلیقه ی مسخره ای دارن که از یه طرف به این سریالا علاقه دارن و از یه طرف با تز ها و آروغ روشنفکری از فیلم های سیاه سینما تعریف میکنن که البته حرفای یه عده ی خاص رو تکرار میکنن و برای بلیط های سینمای اون فیلما صف میکشن و بعد فکر میکنن این چیزا واقعیته و خودشون با این کارشون از هنر دفاع کردن. این تهیه کننده ها و نویسنده هایی که چنین کارای بی ارزشی درست میکنن از حماقت و بد سلیقگی مردم پول در میارن و نمیشه کاری کرد فقط باید فرهنگ سازی کرد تا این فرهنگ غلط و سلیقه ی بد از بین مردم بره.

      • بدون نام

        فقط دانلود

      • بدون نام

        من به شخصه سریال های مهران مدیری رو دوست ندارم

    • عادی

      تیترتون و مقدمه منو خفه کرده! اها نیست خیانت تو مملکت مزخرفمون دیده نمیشه! بعد این نویسنده های احمق سریال رفتن از سریال ترکی کپی کردند! جمع کنید بساطتونو همش میگین "ما خوبیم و غرب بده این چیزای بد تو فیلمها هم کپی اثار ترکی و هالیوودیه"
      یه سر به سایت نی نی سایت بزنید هر روز یه خاطره از خیانت شوهرای خانومها میشنوید قدیم هم بوده گفتم بگم نگین فضای مجازی و سریال و فیلان بیسار باعثه همه اینها واسه مردهای اطراف ما هم هست ولی خوشبختانه خیانت دروورمون نیست

    • بدون نام

      ها اینو ادم رفت بگم . در مورد فنی موافقم. قسمت اولش بهترین بود بین این سه تا من دیدم گفتم حتما سریال قشنگیه با اینکه ازین دختره خودشیفته که میگه باربی ام! خوشم نمیومد چون عین ماست چکیده بازی میکنه. ولی قسمت های دو سه بدرد نخور بودن
      ولی یه چی نفهمیدم :)))) یعنی چی داستان در سطح میمونه و به عمق نمیره؟ شما تا اخرین قسمت سناریو رو خوندی؟ کلی قضاوت کردی که بیخیال

    • بدون نام

      اونقدر ها هم بد نيست

      پاسخ ها

      • محا

        خوب بود

    • فرحان

      کلا جوونای امروز ، دنبال یه فیلمن که توش چارتا دختر پسر خوشگل و خوشتیپ و پولدار ، به هم چرت و پرت بگن تیکه ی مثبت ۱۸ بندازن . خیلی از اوج سینماییمون دور شدیم . خیلییی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسکه سانسور کردن همه تشنه همن تیکه های سانسور شدن

      • بدون نام

        من ک یکی دوتا قسمتش رو دیدم. فیلمی نیس ک واقعا براش وقت بذاری و ارزشش رو داشته باشه. ولی خیلی از دخترا واسه اینکه میلاد کی مرام و امیر حسین ارمان توش بازی کردن میرن میبینن و به قول خودت چهارتا تیکه مثبت ۱۸ میپرونن.

    • بدون نام

      مفت هم بدن من نگاه نمیکنم
      آخه کی برای این سریال های آبکی هر قسمت 10 تومن میده!!!!!!!!!!!1

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زیاده خدایی

      • بدون نام

        ده تومن نیست چهار تومنه

    • بدون نام

      عزیزم ما داریم می‌میریم فیلم چیه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوز زنده‌ای یا مردی؟!

    • مسیحا

      با این حرفا از دانلود کردن قسمت دوم این فیلم پشیمون شدم:(

      پاسخ ها

      • سویل

        منم همینطور با تعریفایی که دوستان کردن اصلا پشیمون شدم.

      • بدون نام

        من که میگم این فیلمی که ساختین خیلی قشنگه من و خواهرم این فیلم رو خیلی دوست داریم ممنون از بابت فیلم که ساخینشول حیف که توی امتحانات نوبت اول پخش میشه

    • Niloofar

      تنها قسمت خوب فیلم اهنگش هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      اصلا سريالي نيست كه ذهنتو درگير كنه كه مثلا هفته اينده چي ميشه درست برعكس سريال شهرزاد كه وقتي هر قسمت تموم ميشد كلي بحث و حدس و گمان در مورد اتفاقات قسمتهاي بعد راه ميفتاد

    • بدون نام

      چطور این تحلیل ها رو واسه سریال کیمیا نمیکردین سریال کیمیا رو صدا و سیمای میلی پخش میکرد بیشترین کپی برداری رو از سریالای ترک کرده بود
      یک سریال کاملا چرت 110 قسمتی که الکی کشش داده بودن و طولانی بود دقیقا مثل سریالای ترک طولانیش کرده بودن
      دختره شوهر اولیش رو تا ول کرد و زندگیش رو الکی بهم زد سریع رفت دنبال پسر همسایه شون که آره من تورو از اول دوست داشتم و فلان تازه کلی تو سریال ادعاش هم میشد نمیذاشت شوهر اولیش بچه ش رو ببینه اگه نمیدزدیدش زنه عقده ای بازیهاش رو ادامه میداد
      پوشش دختره هم تو خیلی بد و نامناسب بود تو سریال تازه نقش یه دختر انقلابی اون زمان هم داشت مثلا
      چرا اونموقع دلواپس نشدین چون دختره نقشی رو بازی میکرد طرفدار جمهوری اسلامی بود والا آدم میمونه به شما دلواپسا چی بگه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اولا که این سایت به کیمیا هم خیلی انتقاد کرده بود بعدم ازاده دختر واقعی ارش نبود که کیمیا اجازه دیدنش را بده بلکه امانت دوستش بود بعدم کی به پیمان گفت پوششم که چادر بود چه ایرادی داشت بعدم شما کیمیا را با ممنوعه مقایسه میکنی با اون دیالوگی زشتی تو حکمشون گفتندکه من از اول تو را دوست داشتم

      • ناشناس

        ا بعدم با اینکه خودمم خیلی دلم برای ارش می سوخت ا ما اونم در حق پیملن نامردی کد واز چشم کیمیا انداختش مثل کاری که الان نادر تو سریال دلدادگان داره با مالک میکنه

      • ناشناس

        بعدم اینا که لباساشون نامناسب تره مانتوهای به اون کوتاهی وتنگی پوشیدند

      • بدون نام

        ۱۸:۰۷
        یعنی همش دختره تو سریال با چادر بود والا خیلی جاها بدون چادر بازی کرده جاهایی که تو سریال مثلا تو اتاقش بود یا جاهایی که تو خونه اش بود و . . . بدون چادر بود و خیلی هم لباساش تنگ و جلف بود تازه تو تو سریال نقش یه چادری هم داشت مثلا انقد گاف نده بابا باشه تو راس میگی اصلا موقعی هم که میخوابید با چادر بود
        بعدم اگه کامنت رو بادقت بخونی میبینی از سریال ممنوعه اصلا دفاعی نشده

      • بدون نام

        کیمیا و فیلم ترکی؟؟؟!!! o_0 تنها شباهتی این دوتا به هم دارن اینه که تعداد قسمت هاش طولانی بود. موضوع و داستان و اینا ک اصن ربطی نداشت

    • فرساش ایرانی

      خیانت چیزیه که تو جامعه زیاد شده، فیلم و سریالها هم الهام گرفته شده از بطن جامعه ست. حالا چرا سعی دارید این سریال رو بکوبید نمیدونم! شهرزاد هم همین بود،یکبار زن قباد بود،یکبار زن کسی که دوسش داشت.چطور این بد نیست،ولی ممنوعه که اسمش هم روشه و میخواد نشون بده عواقب خیانت رو بده!!!

    • بهار

      برترین ها لطفا این نظر رو پخش کن ، و بدون که خیلی داری تند میری . برای پیدا کردن سوژه هیچ برنامه ای حق نداره که یه فیلم رو خراب کنه! کسی که مارو مجبور نکرده این سیدی رو ببینیم به خواسته خودمونه و اینکه تمامی سوپر مارکت ها این سیدی رو دارند و حتی بعد از ۳، ۴ روز سیدی ها تمام میشن نشان دهنده خوب بودن این فیلمه ، درسته اولین ساخته امیر پورکیان هست اما از انتخاب درست این کارگران برای بازیگران کاملا مشخصه که این فیلم قطعا خوب پیش میره ،این فیلم دغدغه های خیلی از جوان ها هست و اکثریت به همین دلیل استقبال خوبی میکنن ، درکنار اجتماعی بودن فیلم طنز هم هست و بازی وااااااااقعا بی نظیر بازیگران در این نقش ه باعث شده که این فیلم خوب باشه (جدا از سانسوری ها که فیلم رو خراب کردن) نظر شما شخصیه و حق ندارید اون رو عمومی کنید و از زبان بیشتر مردم حرف بزنید از حالا هم لطفا قبل از نوشتن چیزی با چهار تا ادم مصاحبه کنید تا حساب کار بیاد دستتون :) باور ندارید؟ یه نظر سنجی بزارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته این شد نظر

    • بهار

      بله ، ممنوعه همچین سریالیه ،

    • بهار

      همهی اینا به کنار ، چطور درباره فیلمی که امیر حسین ارمان توش بازی کرده اینطوری نظر میدی؟؟ اون تبلیغ برنامه شمارو کرده ها!؟ زیاد توی استوری هاش میشه دید که خبرارو با تیتر برنامه 《برترین ها 》 گزاشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمک نشناسی شاخ و دم داره مگه؟؟

      • بدون نام

        تو هم از همون دخترایی هستی ک عاشق ارمانن؟؟
        بعدشم از بازی ارمان ک چیزی نگفت‌. در مورد مزخرف بودن فیلم گفته بود.

    • Pouya

      موضوع سریال چیزی هست که داره اتفاق میوفته اعتیاد و یا حتی این جور روابط کسی هم نگفته خوبه حتی توی سریال هم گفته نشده خوبه تا آخر داستان خیلی مونده به نظرم هدف این سریال این هست که بگه این رفتار ها چه بلایی به سر زندگی یک آدم میتونه بیاره ولی متاسفانه یه عده فقط ظاهر را نگاه میکنند و شروع به انتقاد کردن میکنند

    • محب

      به نظر من در کل فیلم بدی نیست درضمن خداییش یک سرگرمی دیگه واسه ما معرفی کنید خیلی دلم واسه خودمون میسوزه خیلی بدبختیم هرروزمون تکراری تکراری تکراری

    • بدون نام

      فقط ساخت ایران2 :)

    • بدون نام

      گاهی شما یه قصه تعریف می کنی بعد توش مسائلی مثل خوش گذرونی جوون ها و مصرف مواد و... هست. اما این جا برعکسه یعنی داستان فیلم مهم نیست، داستان فیلم به نحوی نوشته میشه که باید چنین چیزهایی توش گنجانده باشه.چرا؟ چون فرمولهای امتحان پس داده ای اند که موجب فروش میشند.اینجوری داستان فیلم به شدت تصنعی و ساختگی میشه و جذابیت خودش رو از دست میده

    • بدون نام

      هنوز 3 قسمت اومده انقد تند تند صفحه واسش میزارید. بازیگر بهتر از کی مرام و آرمان و نیکی کریمی و .. میخای پیدا کنی؟پس شما دنبال بازیگری نه محتوای فیلم الکی جو نده خواهشا

    • نازنین

      این همه سفسفته عاقل مابانه کردید اینو نگفتید که واقعیت الان جامعه ما همینه نه اون شر ورای سریالای صدا و سیما

    • بی نام

      کارگردانا که کسی رو مجبور به خریدن فیلمشون نکردن.. به هر حال سلیقه ها متفاوته هرکی دوس داشت میخره هر کی هم نخواست نمی خره این همه نقد و پیش داوری دیگه واسه چیه؟؟؟

    • nafasi

      عالیه

    • nafasi

      عالیه

    • بدون نام

      به جابه این سریالهای ترکی و ایرانی سریال بانشی و ببینید محصول کشور امریکا

    • مبینا

      خیلی عالیه
      اونوقت جلوی این فیلمای خوب و می گیرن و مختارنامه و کیمیا و...رو پونصد بار پخش می کنن و مردم هر پونصد بارم پابه پا ی هر قسمت می شینن میبینن
      نمیگم اونارو پخش نکنن نه ولی این فیلمارم پخش کنن خواهشا

      پاسخ ها

      • شاخ

        احتمالا مجردی که این حرفارو میزنی
        داداش وقتی ببینی این فیلما رو زن و خواهر و مادرت تاثیر میذاره داغون میشی
        دارن بی ناموسی رو رواج میدن

    • فاطمه

      عالیییییییییییییییییییی از همه فیلمهایی که دیده بودم بهتر بود عالیه عاشق این سریال

    • سحر

      به نظر من فیلم خیلی عالیه چون واقعیت امروزی ایرانه !خواهشمندم که هرگز جلوی همچین سریال هایی رانگیرین چون واقعا تاثیر گذاره...

    • سحر

      به نظر من فیلم خیلی عالیه چون واقعیت امروزی ایرانه !خواهشمندم که هرگز جلوی همچین سریال هایی رانگیرین چون واقعا تاثیر گذاره...

    • سحر

      به نظر من فیلم خیلی عالیه چون واقعیت امروزی ایرانه !خواهشمندم که هرگز جلوی همچین سریال هایی رانگیرین چون واقعا تاثیر گذاره...

    • خاطره

      خیلی هم فیلم عالی بود واقعیت جامعه امروز ما

    • خاطره

      خیلی هم فیلم عالی بود واقعیت جامعه امروز ما

    • kimyi

      به نظرمان چنین فیلم خاییدن واسه جامعه امروزی باید پخش بشه بعدم کسی که چنین چیزهایی رو دوست نداره حقیقت رو نمیپذیره اصلا نباید به خودش اجازه بده که نگاه کنه پس خودشون می خوان به نظر من عالیه حق توهینم ندارند

    • kimyi

      به نظرمان چنین فیلم خاییدن واسه جامعه امروزی باید پخش بشه بعدم کسی که چنین چیزهایی رو دوست نداره حقیقت رو نمیپذیره اصلا نباید به خودش اجازه بده که نگاه کنه پس خودشون می خوان به نظر من عالیه حق توهینم ندارند

    • Enrique

      به خدا من موندم شما چه جوری نظر میدین بذارین چند قسمتش بیاد والله

    • nazanin

      فیلم بدی نیس فقط چن تا بی صاحاب توش دور هم جمع شدن همین!!

    • Asra

      سه قسمت سریالو اینهمه پیش داوری؟؟!

    • بدون نام

      فیلم خوبیه قسمت های اولش برای معرفی شخصیت هاست ولی از سه به بعد داستانش قشنگ میشه

    • بهار

      انقد درباره سریال نظر ندین و چرت نگین هرکی دوست داره نگاش کنه هرکیم دوسا نداره نگاش نکنه ممنوعه سریاله خیلی خوبیه و دقیقاااااااا از واقعیت زندگی ما ایرانیا داره میگه ترکیه چی بابا دقیقا عین زندگی خودمونه مگه هرکی غربی بود خیانت میکنه هرکی ایرانیه خیانت نمیکنه چرت نگین ایرانیا از همه بدترن

    • م پ

      بنظر من که سریال خیلی قشنگیه من تا هفتش رو دنبال کردم . پولی هم ندادم .

    • ب توچه

      ب نظرم سریال خیلی عالیه واقعیته جامعه مارو میگه ن ک خیانت تو جامعه مانیس انقدر زن های شوهردار تو کشورمون هس ک خیانت میکنند شوهراشون خاک تو سرشون نمیفهمن و همینطور مردایی ک راست راست زن صیغه میکنم وزناشون بی خبرن خیلی سریال عالیه حالا اومده عین واقعیت رو ب مخاطب میرسونه شد سریال بد ول کن بابا چی سرهم بندبی کردی تو جمع کن بابا

    • مینا

      ارزش هزینه کردنو نداره واقعا

    • بدون نام

      سلام بازیگری یک هنر اما گناه کردن یک هنر نیست اگر این فیلم واقعیت جامعه ماست پس چرا از فیلم های ترکی تقلید کردن

    • محمد

      سلام اتفاقا کلیشه ترکی نیست . سریالای ترکی دوست داشتن عشق و علاقه توشه چون خودشونن همینجورین .اما ممنوعه یعنی ما دزدی خیانت طلاق عشق موقت عشق پول .کی پول بدبختی کسایی پول ندارن و طمع کاری پول دارا .اینجا از فقیرو پولدار اراش و اسایش ندارن همه دنبال پولیم و بدبختی.دقیقا ماییم

    • محمد

      سلام اتفاقا کلیشه ترکی نیست . سریالای ترکی دوست داشتن عشق و علاقه توشه چون خودشونن همینجورین .اما ممنوعه یعنی ما دزدی خیانت طلاق عشق موقت عشق پول .کی پول بدبختی کسایی پول ندارن و طمع کاری پول دارا .اینجا از فقیرو پولدار اراش و اسایش ندارن همه دنبال پولیم و بدبختی.دقیقا ماییم

    • نازناز

      دوستان:چه در ترکیه چه در امریکا چه در ایران بلاخره در همه جا این خیانته هست،پس تقلیدی نیست،اصلا انقد شورش کردید کارگردان بدبخت اینا رو بخونه اعتماد ب نفسش میاد پایین،هرکی دوست داره نگاه کنه هرکی دوست نداره نبینه،ولی نظر الکی ندید ترخدا،برای مشکلات خانوادگیمون هم اگه همنقدر موشکافانه بشینیم حرف بزنیم خیانتی تو جامعه اتفاق نمیفته پس این فیلما رو ببینید با خیلی چیزا اشنا بشیم و کار دستمون بیاد تا کلاه سرمون نره،موفق باشید

    • تارا

      تاالان ۱۲ قسمت اومده چیو رواج میده دقیقا؟؟؟بی بند وباری؟؟
      نخیر بعداز گند شدن و داغون شدن بسیاری از زندگی ها تازه یه فیلم درست درمون ساختن واقعی میفهمی واقعی؟؟؟؟
      یا متوجه نمیشی یا تو این دنیا نیستی!!!
      مگه همجنس بازی وجود نداره که همه گارد گرفتین به اون سکانس؟؟؟
      نه فیلمای دیگه خوبن گل و بلبل وسطا یه نسیم ملایم افشونشون میکنه بعد دوباره همه چی گل و بلبل میشه.واقعا که یکم عقلانی و واقعی فیلم ببینین دوس ندارین نبینین ولی توهین نکنین .

    • بدون نام

      من که میگم عالیه وتا آخرش هم نگاه می کنم

    • فرزانه

      فاتحه تو هر چی عشق و عاشقی باید خوند
      پاشین بفکر علم ووپیشرفت باشین
      کشور عقب افتادمونو اباد کنیم
      نه ک هر روز نشستیم داریم سریالای ابکی اتاداشغال عاشقی نگاه میکنیم
      این جیزارو وقتی تو جامعه باب کنن
      جامعه نه پیشرفت میکنه نه علمممون بالامیره.
      روزگارمون شده فیلمهای چرند

    • فرزانه

      فاتحه تو هر چی عشق و عاشقی باید خوند
      پاشین بفکر علم ووپیشرفت باشین
      کشور عقب افتادمونو اباد کنیم
      نه ک هر روز نشستیم داریم سریالای ابکی اتاداشغال عاشقی نگاه میکنیم
      این جیزارو وقتی تو جامعه باب کنن
      جامعه نه پیشرفت میکنه نه علمممون بالامیره.
      روزگارمون شده فیلمهای چرند

    • فرزانه

      فاتحه تو هر چی عشق و عاشقی باید خوند
      پاشین بفکر علم ووپیشرفت باشین
      کشور عقب افتادمونو اباد کنیم
      نه ک هر روز نشستیم داریم سریالای ابکی اتاداشغال عاشقی نگاه میکنیم
      این جیزارو وقتی تو جامعه باب کنن
      جامعه نه پیشرفت میکنه نه علمممون بالامیره.
      روزگارمون شده فیلمهای چرند

    • فرزانه

      فاتحه تو هر چی عشق و عاشقی باید خوند
      پاشین بفکر علم ووپیشرفت باشین
      کشور عقب افتادمونو اباد کنیم
      نه ک هر روز نشستیم داریم سریالای ابکی اتاداشغال عاشقی نگاه میکنیم
      این جیزارو وقتی تو جامعه باب کنن
      جامعه نه پیشرفت میکنه نه علمممون بالامیره.
      روزگارمون شده فیلمهای چرند

    • فرزانه

      فاتحه تو هر چی عشق و عاشقی باید خوند
      پاشین بفکر علم ووپیشرفت باشین
      کشور عقب افتادمونو اباد کنیم
      نه ک هر روز نشستیم داریم سریالای ابکی اتاداشغال عاشقی نگاه میکنیم
      این جیزارو وقتی تو جامعه باب کنن
      جامعه نه پیشرفت میکنه نه علمممون بالامیره.
      روزگارمون شده فیلمهای چرند

    • فرزانه

      فاتحه تو هر چی عشق و عاشقی باید خوند
      پاشین بفکر علم ووپیشرفت باشین
      کشور عقب افتادمونو اباد کنیم
      نه ک هر روز نشستیم داریم سریالای ابکی اتاداشغال عاشقی نگاه میکنیم
      این جیزارو وقتی تو جامعه باب کنن
      جامعه نه پیشرفت میکنه نه علمممون بالامیره.
      روزگارمون شده فیلمهای چرند

    • mona

      عالیه من از روبیکا میبینم رایگانه الات تا قسمت۱۱دیدم ک دایی ش میره میبینه زنش هم دست اون عشقشه

    • mona

      عالیه من از روبیکا میبینم رایگانه الات تا قسمت۱۱دیدم ک دایی ش میره میبینه زنش هم دست اون عشقشه

    • تارا

      عزیزم این چیزا تو جامعه باب هست بعد عمری دارن با یه فیلم آخر و عاقبتشو نشون میدن....

    • شادلین

      به نظرمن این سریال فوق العادهچست

    • شادلین

      به نظرمن این سریال فوق العادهچست

    • حسن

      تجنگی پدر تو سریال چیمیکشه؟ پیپه؟

    • بدون نام

      به نظر من که سریال خیلی خوبیه

    • بدون نام

      چ

    • زحل

      دقیقا با اون دوستی که گفته نویسنده ها دور هم جمع میشن و چیزی رو تحویل مردم می دن که خوراکشونه کاملا موافقم مردم ایران دقیقا تو انتخاب فیلم بدسلیقه ن یه سریال بی ارزش و کلیشه ای که این به اون خیانت می کنه و اون به این ! سریال باید رگه هایی از انسانیت و اخلاق داشته باشه به نظرم سریال پزشک دهکده رو که قسمت به قسمتش آموزنده بود رو صدبار ببینیم از این سریالای مزخرف عشق و خیانت بهتره

    • سايو

      اقا اينارو ول كنيد جريان اون حرفايي كه سامي ميزنه ، زندان رو نشون ميده چيه ؟من درست نديدم،يا فقط ساخت ذهنشه

    • سايو

      اقا اينارو ول كنيد جريان اون حرفايي كه سامي ميزنه ، زندان رو نشون ميده چيه ؟من درست نديدم،يا فقط ساخت ذهنشه

    • اسماعیل

      دوستان سلام این آقای تجنگی چی میکشه پیپ هست یا چیز دیگری هست ممنون میشم بگید

    • M

      فیلم های چرت وپرت .هنوز هم ادامه دارد....

    • اِوِرِست

      اصلا ارزش نگاه کردن نداره کارگردان های ایرانی باید از فیلمسازهای خارجی الگوبرداری کنن و سریال خوب بسازن اونی هم گفته سی دی هاش تموم می شه و نشون از خوب بودن این سریاله نه عزیزم! بر می گرده به همون موضوع بی سلیقه بودن مردم جامعه

    • بدون نام

      افتضاحه
      واقعا خجالت نکشیدن با این فیلم مزخرف
      همه چیش افتضاح،بازی بازیگر و مهمتر از همه موضوع فیلم
      افتضاحه افتضاح
      حیف پولی ک خرج این فیلم شد حیف

    • ....

      خیلی هم عالیه هرکی ناراضیه میتونه نبینه چی کار به کارگردان دارید آخه

      هرکی دوس داره میبینه بحث سلیقه س خودتون هم بهش اشاره کردید
      هرکسی هم یه سلیقه ای داره

    • محمد1234321

      سلام ممنون میشم لینک مستقیم قسمت دهم بفرستین به این ایدی مرسی mohammadsalah75@

    • زینا

      چند تکه اش رو از فوریو دیدم . واقعا انتظار دارن ما بریم پول بدیم سریالو بخریم ؟
      چرا
      چرا
      چرا میلاد کی مرام و حامد بهداد اینقد دوست دارن روانی بازی دربیارن ؟ حیف وقت که تلف فیلم ایرانی بشه . به جاش ترجیح میدم چند تا جمله انگلیسی یاد بگیرم .

    • خراسانی

      آی گل گفتی زینا جون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا فیلمه عالی هست ولی زیاد گیج ککنندست

    • سارا

      فیلمش قشنگه دردایه جامعست ،انقدر قضاوت نکنید

    • فاطمه رم1انی

      این سریال واقا قشنگه اما اگه مثل فیلم های ترکیه باشه باید سآمی به برکه باید برسه ولی فیلمای ترکیه اینجوری نیسن اخه سامی تو زندان هست وداره داستان زندگیشوو میگه من دوس دارم زودتر فیلماتونو پخشش کنین واین داستان خوب تموم شه

    • نکیسا

      خیلی مزخرف بود
      با دیدن این فیلم فقط اعصاب آدم خورد میشه
      والا با این فیلما چیزی درست نمیشه
      تازه همه کار یاد میگیرن
      ارزش دیدن نداره

    • احسان

      سلام دوستان یک سوال
      فصل دوم قسمت اول سریال ممنوعه وقتی سامی و خلیل از پیش برادر خلیل برگشتن چهارتایی تو ماشین نشستن خلیل ناراحت بود سامی موزیک مورد علاقه خلیل رو گذاشت کسی میدونه اسم اون موزیک چیه ازش خوشم اومده

      مرسی

    • سعیده

      فقط توروخدا یکی به من بگه رابطه ی تجنگی و گیتی از چه قرار بود؟تجنگی قبلا ب گیتی تجاوز کرده؟چی بود داستان؟ذهنم داره خل میشه سر این موضوع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج