۷۷۰۹۱۹
۱۹ نظر
۵۰۰۲
۱۹ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش ایران به بیانیه اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب علیه ایران را فرافکنی و تلاش آنها برای انحراف افکار عمومی از جنگ افروزی و حمایت‌شان از تروریسم دانست.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب علیه ایران را فرافکنی و تلاش آنها برای انحراف افکار عمومی از جنگ افروزی و حمایت‌شان از تروریسم دانست.

بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه کمیته چهار جانبه اتحادیه عرب که طی آن در موارد متعددی به طرح اتهامات و ادعاهای بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته بودند، ضمن محکوم کردن اقدامات و فعالیت‌های ضدایرانی این کمیته و ماهیت ضدایرانی آن، صدور چنین بیانیه‌ای در سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر را که عاملین آن اتباع برخی از این کشورها بوده‌اند فرافکنی و تلاش بی‌نتیجه برای منحرف کردن افکار عمومی منطقه و جهان از جنگ افروزی‌ها و حمایت‌های چندین ساله آنها از تروریسم و گروه های تروریستی دانست.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: اعضای این کمیته در حالی دست به صدور چنین بیانیه‌ای زده‌اند که آثار و نتیجه تجاوز ویرانگر آنها در یمن، فاجعه ای انسانیِ بی سابقه‌ای را در دوران معاصر بوجود آورده اند.

علاوه بر ویرانی زیرساخت های اولیه زندگی در این کشور، موجب گرسنگی، بیماری، آوارگی و فقر میلیون‌ها انسان بی‌گناه در آن شده و در چنین شرایطی، متجاوزین بی توجه به چنین جنایاتی، به اتکای حمایت برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و با بی‌اعتنایی هر روزه سازمان‌ها، گروه‌های بین المللی، همچنان بر اشتباه مصیبت بار خود پای می فشارند و بر دامنه و عمق این فاجعه بی سابقه می افزایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار همسایگانی امن و با ثبات و یک سیاست همسایگی همراه با اعتماد و احترام متقابل و محیط پیرامونی با ثبات در مرزهای خود بوده است و هیچگاه سیاست دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را در دستور کار خود قرار نداده است .

برخلاف آنچه در این بیانیه ادعا می‌شود، تجربه سالهای گذشته نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار و به درخواست دولت‌های منطقه، در کنار آنها بوده است.

به اعتقاد ما، اتهامات و ادعاهای این بیانیه بیش از هر چیز ناشی از توهمات و سیاست دیکته شده ایران هراسانه به این کشورهاست و از هیچگونه زمینه و دلیل عینی و واقعی برخوردار نیست.

قاسمی در پایان به این کشورها توصیه کرد: به جای در پیش گرفتن چنین روش ها و رویکردهای بی نتیجه، به تلاش‌ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای برقراری گفت‌وگو و همکاری درون منطقه‌ای و بین کشورهای منطقه پاسخ سازنده دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب قاسمی حرفاتون سراسر در تناقض با اعمالتان در منطقه هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل اینکه تونستن با تبلیغات و تکرار اتهامات واهی ذهنیت شما را هم شکل بدن!

    • بدون نام

      همه بد هستن

    • بدون نام

      احسنت آقای قاسمی

    • دونالد ترامپ

      مرده شور پاسخگوییتو ببره اینم شد جواب اخه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای تکذیب باز حرف زد

      • بدون نام

        اتفاقا باید همینطوری جواب داد! یعنی وقتی کسی میخواد القا کنه که شما خرابکاری، باید خرابکاریهای خودش را تو‌ی حافظه ها زنده کنی!

    • ایرانی

      دیپلمات ارشد کشور بجای تجاوزات و جنایات امریکادر یمن لااقل قرص ومحکم بگید عوامل یازده سپتامبرمتعلق به کشور دیگه هست و باور کن الان وقت یمن نیست و جواب بیانیه اول نام کشورهای حاضر بعد تک تک محکوم شود.مثل قطعنامه ها نکنید که فقط اونها بیشتر مدرک و سند جمع کنن و دودش در چشم ما و اخرشم : به مردم توهین شد.ممنون

    • بدون نام

      ایران مظلوم ماااا...
      ایران پیر ماااااا...

      خدایا ایران مارو از دست این وحوش نجات بده...

      پاسخ ها

      • سهراب

        الهی آمین یا رب العالمین

    • بدون نام

      اعراب به ایران خیانت میکنه بیانیه بر علیه ایران صادر میکنه معلوم نیست چرا ایران با کمال پرویی از اعراب حمایت میکنه عرب خائنه دست از کشورهای عربی بدارید وبا چهارتا کشور صنعتی تعامل کنید

    • ناشناس

      این عرب های مرتجع و وابسته و مزدور که اراده ای ندارند از خودشان و در خدمت آمریکا و اسراییل هستند غیر از اراجیف و حررافی که هنری ندارن با این حرف مفت زدن ها هم به جایی نمیرسن

    • حسن.

      عربها که بیشترشان زیر چادر آمریکا غایم شدند بخاطر آن این همه شجاعت پیدا کردند ولی آن را بدانند که خود آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند بدبخت ملتهای عرب که پولهایشان را دولتهایشان به آمریکا باج میدهند

    • بدون نام

      چقدر دیگران دروغ گو هستند ما راستگو ..... الله اکبر

    • بدون نام

      مرگ بر آل سعود
      مرگ بر آمريكا
      مرگ بر اسرائيل

    • بدون نام

      الان کلا کاری به وضع مملکت خودمون ندارم که خرابش کردن بروبچه های مسئول خودمون .ولی انصافا حمله به یمن و سوریه و عراق و افغانستان چه دلیلی داره یعنی اینا فعالیت های ضد بشری نیست و فقط کمک ایران به این کشورها برعلیه تروریسم ضد بشريه ?!!!@

    • بدون نام

      من نمیگم شما خوب نیستیتن ولی شمایی که مردم خودمون بهتون اعتماد ندارن دنیا چطور اعتماد کنه

    • بدون نام

      با این سیاستهای یکدنده شما کل منطقه و جهان با خودتون دشمن کردید و هرا ز وقتتون رو جهت جواب به یاوه گوییها می کنید پس کو تامل با دنیا روحانی

    • Wolf

      احسنت ایران زنده باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج