۷۷۰۹۹۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

۲۵ سال از اولین بازی دل‌پیرو برای یووه گذشت

روز گذشته ۲۵ امین سالگرد نخستین بازی دل پیرو برای یوونتوس بود.

وبسایت نود: آلساندرو دل‌پیرو اسطوره باشگاه یوونتوس و فوتبال ایتالیا بیست و پنجمین سالگرد نخستین بازی خود را برای یوونتوس جشن می‌گیرد.

دل‌پیرو که در سال ۱۹۹۳ از پادوا به یوونتوس آمده بود، اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان در روز ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۳ انجام داد؛ او در بازی مقابل فوجیا به میدان آمد و در ۱۵ دقیقه آخر مسابقه بازی کرد. یک هفته بعد، او باز هم به صورت تعویضی به میدان رفت و این بار موفق شد دروازه رجیانا را باز کند.

دل پیرو درباره خاطرات خود از ان روزها به گاتزتا دلواسپورت می‌گوید:

جیووانی تراپاتونی (سرمربی وقت یوونتوس) قبل از ورود به زمین به من گفت: بچه، برو توی زمین. توصیه من این است؛ توپ را نگه دار و سعی کن از حریف خطا بگیری.

ان صحنه بسیار زیبا بود. هفته بعد حتی بهتر هم شد، چرا که در تورین از روی نیمکت بلند شدم و در مقابل رجیانا گلزنی کردم.

درخشش آله تمام شدنی نبود، چرا که او در نخستین بازی ثابت خود برای یوونتوس موفق شد در برابر پارما هت‌تریک کند.

دل پیرو ۱۹ فصل در یوونتوس بازی کرد و انبوهی از رکوردها را با پیراهن این تیم به جای گذاشت؛ با ۷۰۵ بازی، بیشترین تعداد بازی در تاریخ یوونتوس، با ۴۷۸ بازی، بیشترین بازی یک بازیکن برای یوونتوس در سری آ، با ۵۱۳ بازی، بیشترین بازی یک بازیکن برای یوونتوس در رقابت های لیگ (سری آ و بی)، با ۸ بازی، بیشترین بازی یک بازیکن برای یوونتوس در رقابت های سوپرکاپ ایتالیا. با ۲۹۰ گل، برترین گلزن تاریخ باشگاه یوونتوس (۱۸۶ گل در جریان بازی، ۶۲ گل از روی نقطه پنالتی و ۴۲ گل از روی ضربات ایستگاهی).

۲۵ سال از اولین بازی دل‌پیرو برای یووه گذشت

دل‌پیرو در مجموع ۴۸۳۶۳ دقیقه برای یووه بازی کرده که این دومین رکورد یک بازیکن از نظر دقایق بازی در تاریخ یوونتوس است. هم چنین ۱۳۵ گل او برای یوونتوس، تاثیر مستقیم در امتیازگیری برای یوونتوس داشته اند که این نیز یک رکورد بی سابقه در تاریخ بیانکونری محسوب می‌شود. آلکس با گل کردن ۵۰ پنالتی، سومین پنالتی زن برتر تاریخ سری آ محسوب می‌شود و با ۲۲ گل از روی ضربات ایستگاهی، تنها سینیشا میهایلوویچ و آندره آ پیرلو را در سری آ بالاتر از خود می‌بیند.

دل‌پیرو در طول این ۱۹ سال با یوونتوس به ۶ قهزمانی سری آ، یک قهرمانی سری بی، یک قهرمانی کوپا ایتالیا، ۴ قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (فصل ۹۶-۱۹۹۵)، یک سوپرکاپ اروپا، یک جام بین قاره ای و یک قهرمانی در جام اینترتوتو دست یافت.

بعد از سقوط یوونتوس به سری بی در سال ۲۰۰۶، دل‌پیرو در یووه ماند و با زدن ۲۰ گل و کسب عنوان آقای گلی، نقش مهمی در بازگشت زودهنگام باشگاه به سری آ داشت. او در فصل بعد هم با زدن ۲۱ گل مجددا اقای گل شد تا برای اولین و آخرین بار طعم آقای گلی در سری آ را بچشد. این آقای گلی باعث شد او برترین بازیکن سال ۲۰۰۸ سری آ ایتالیا شناخته شود که دومین جایزه او بعد از سال ۱۹۹۸ محسوب می‌شد.

اما در بین این همه افتخار و لحظات خاص، آلکس خود کدام یک را برمی‌گزیند؟ شنیدن صحبت های وی جالب است:

وقتی به قهرمانی لیگ قهرمانان در سال ۱۹۹۶ فکر می‌کنم، ذهن من لحظات خاطره انگیز زندگی‌ام را تداعی می‌کند. نه تنها آن لحظات جادویی در المپیکوی رم، بلکه کل فصل یک تجربه عالی بود. لذت آن با جام جهانی متفاوت است، چرا که در جام جهانی همه بر روی یک ماه متمرکزند و شما در نوعی حباب زندگی می‌کنید.

لیگ قهرمانان یک مسیر طولانی است که ما در آن سال با غلبه بر تمامی مشکلات آن را به خوبی پیمودیم. برای هوداران یوونتوس، آن سال رستگاری بود. ما بالاخره بهترین تیم اروپا شده بودیم. برای خود من هم آن فصل، به نوعی معرفی من به دنیای فوتبال بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • a.h

      در فوتبال و
      در اخلاق اسطوره
      بود الساندرو
      جات تو یوونتوس
      خالیه رئیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج