۷۷۱۰۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هری‌کین زیر ذره‌بین؛ اعداد و ارقام چه می‌گویند؟

 به نظر می رسد هری کین در حال تکامل در سبک بازی اش است.

وبسایت نود: به نظر می رسد هری کین در حال تکامل در سبک بازی اش است.

تعداد شوت های هری کین در هر مسابقه، رو به نزول گذاشته است، اما این آمار چرا اتفاق افتاده، چه چیزی را بیان می کند و معنایش چیست؟ در این گزارش به بررسی این موضوع می پردازیم و تلاش می کنیم تا ببینیم این تغییر چه تاثیری در روند تیم تاتنهام داشته است.

هری کین در این فصل تا به حال دو گل زده است. ۴ مسابقه و دو گل. برای مهاجمی که بالاخره توانست طلسم گل نزدن در ماه آگوست را بشکند و در مسابقه با فولام یک گل زد و در برد ارزشمند ۳-۰ مقابل منچستریونایتد، اولین گل تیمش را با ضربه سر به ثمر رساند. اما بحث هایی درباره افت این بازیکن شکل گرفته است.

هری کین از ابتدای فصل گذشته ۶۱ مسابقه را از ابتدا به میدان رفته است، و به همین دلیل بحث خستگی در ساق های پای این مهاجم گلزن مطرح شده، خصوصاً که هری کین با وجود بردن کفش طلا در جام جهانی، اعتراف کرد که در سطح مورد انتظارش در زمین ظاهر نشده است.

کین در مسابقه تیم ملی انگلیس مقابل سوئیس در شهر لستر، در ترکیب اصلی تیمش حضور نداشت و در سی دقیقه پایانی به زمین آمد. اما هیچ شانسی نمی توان متصور بود که او روز شنبه در دیدار تاتنهام مقابل لیورپول در ترکیب تیمش قرار نگیرد. کین قطعاً در این مسابقه حساس به میدان خواهد رفت، ولو این که اخیراً آمار و ارقام نشان می دهند نرخ شوت های او کاهش پیدا کرده است.

هری‌کین زیر ذره‌بین؛ اعداد و ارقام چه می‌گویند؟

نگاه به آمار شوت های بازیکنان در پنج فصل اخیر در لیگ های معتبر اروپایی بیانگر این است که رونالدو با ۵۹۰ شوت بهترین آمار را دارد، بعد از او، هری کینی قرار دارد که ۵۷۴ شوت به سمت دروازه حریفان داشته است.

هری کین حتی از مسی هم بیشتر شوت به سمت دروازه حریفان داشته است. به جز این سه نفر، آگوئرو هم در این لیست قرار دارد. و تنها این ۴ نفر بوده اند که در طی پنج فصل گذشته در لیگ های معتبر اروپا، به نرخ بیش از ۵۰۰ شوت رسیده اند.

طبیعتاً نرخ شوت می تواند آمار مهمی تلقی شود، چرا که پایین آمدن نرخ شوت به خودی خود می تواند به معنای کاهش تعداد گل هم باشد. اما آمار اخیر هری کین نشان از افت او در زمینه شوتزنی از فصل گذشته می دهد.

در نمودار زیر آمار شوت های هری کین در لیگ برتر از ابتدای فصل قبل، به صورت متوسط در هر ۵ بازی نشان داده شده است. در بخش عمده ای از فصل قبل، نرخ شوت های هری کین به طور متوسط در هر بازی، در حدود ۵ تا ۷ شوت بود. این نرخ تا پیش از مصدومیت وی در ماه مارچ در بازی مقابل بورنموث، هیچوقت به کمتر از ۴،۵ نرسید.

هری‌کین زیر ذره‌بین؛ اعداد و ارقام چه می‌گویند؟

کین بعد از حدود سه هفته به ترکیب تیم بازگشت، اما آیا واقعاً همان کین همیشگی به ترکیب تاتنهام بازگشت؟ آمارها چنین نمی گویند! بعد از آن، هیچوقت نرخ شوت های هری کین به طور متوسط بیش از ۴،۵ نشد. اکنون این نرخ به طور متوسط در هر بازی ۲،۶ است.

او در این فصل هم در هیچ مسابقه ای بیش از ۴ شوت به سمت دروازه حریف نداشته است. اگر بخواهیم مقایسه دقیق تری داشته باشیم، باید گفت در ۲۷ شروع قبلی هری کین، او در ۱۷ مسابقه توانسته بود حداقل ۶ شوت به سمت دروازه حریف بزند.

در ادامه ارقام ثبت شده، سرعت هری کین هم دچار افت شده است. در ۱۲ مسابقه بعد از مصدومیت در مقابل بورنموث، هری کین فقط یک بار توانسته به رکورد سرعت ۳۲،۲ کیلومتر بر ساعت برسد. این بیشترین سرعت وی در یک کورس در حدود هزار دقیقه بازی بعد از آن مصدومیت است. حال آن که در ۲۴ مسابقه پیش از آن مصدومیت، او هشت بار به این رقم رسیده بود.

هری‌کین زیر ذره‌بین؛ اعداد و ارقام چه می‌گویند؟

در این میان، اما توجه به یک نکته هم مهم است: ولو این که عدم شادابی، تحرک و دوندگی، شاید دلیل اصلی افت هری کین بوده است. اما تغییراتی هم در سبک بازی وی دیده شده است. آمار موقعیت سازی، پاس ها و پاس های کلیدی هری کین در این فصل نشان می دهد، او فرصت های خوبی برای هم تیمی هایش ایجاد کرده است.

او اکنون بازیکنان دونده ای پشت سرش می بیند که شاید مکمل های خوبی برای وی باشند و به همین دلیل نیازی نباشد ضرورتاً هری کین همان دوندگی را داشته باشد. به طور مثال در بازی مقابل منچستریونایتد، هری کین بود که پاس گل سوم را برای مورا ساخت و جاگیری مورا در بازی مقابل واتفورد در جریان مسابقه، اغلب دقایق جلوتر از هری کین بود.

این اتفاق در بازی انگلیس - اسپانیا هم رقم خورد، و رشفورد سریع کنار هری کین به بازی گرفته شد، او روی گل اول تاثیر مستقیم داشت و پاس خوبی را هم در اواخر نیمه اول برای رشفورد فراهم ساخت که می توانست منجر به گل دوم شود.

با همه این تفاسیر هنوز زود است و باید منتظر ماند ببینیم شرایط برای هری کین چطور پیش می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج